Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikaell
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 422
    • Kla

    Originally posted by majgul View Post
    Tulee uudet suuttimet. Kyllä tuo tärryytys tyhjäkäynnillä sieltä johtuu. 2 tulppaa kerran vielä mustia ja korjaus arvot juuri niiltä sylintereiltä. Kattoo miten muuttuu kunnes saa paikalleen.

    Suuttimet täytyy koodata mitä olen lukenut. Onko normi autokorjaamoilla, esim Fixus ym vehkeet millä nuo koodata, vai pitääkö wetterille viedä?
    Luulisi olevan ja ainahan sitä voi kysyä, että löytyykö.
    INPA:llahan ne saa itekkin ja muutaman minuutin homma kunhan tietää suuttimien arvot mikä on missäkin paikallaan.

    KLIK
    Last edited by mikaell; 05-04-2018, 19:24.
    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
    p. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • vam0s
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 133
      • 03

      Originally posted by mikaell View Post
      Luulisi olevan ja ainahan sitä voi kysyä, että löytyykö.
      INPA:llahan ne saa itekkin ja muutaman minuutin homma kunhan tietää suuttimien arvot mikä on missäkin paikallaan.

      KLIK
      Tämä. Otat vaikka kuvat jokaisesta suuttimesta että mikä menee mihinkin. Arvot on siinä kyljessä missä indexikin.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5439
        • S:t Karins

        Laitoin MHD V1.8 E85 softan. Heitti pumpusta vikakoodia eikä pyydä/ahda yli 14 psi. Vaihdoin vanhempaan versioon V1.7 E60 karttaan. Sama juttu, auto toimii ei puolimoottoria ei mitään. Mutta kun lukee MHD:llävikakoodit niin pumppukoodia pukkaa 2AAE. Tässä logi.



        Miksiköhän ahtojen pyynti ei ole ylempänä?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Zoppa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 238
          • Espoo

          Originally posted by Tommix View Post
          Laitoin MHD V1.8 E85 softan. Heitti pumpusta vikakoodia eikä pyydä/ahda yli 14 psi. Vaihdoin vanhempaan versioon V1.7 E60 karttaan. Sama juttu, auto toimii ei puolimoottoria ei mitään. Mutta kun lukee MHD:llävikakoodit niin pumppukoodia pukkaa 2AAE. Tässä logi.



          Miksiköhän ahtojen pyynti ei ole ylempänä?
          Sulla on stage 2 e50 kartta sisällä.. Jos et lämpöjen nousua pelkää, niin laita stage 2+ e50 niin tulee kulkuja paremmin. Aika rankasti näkyy olevan timing correctioneja :think ite ehkä lähtisin ensin liikkeelle e30 kartalla.
          Last edited by Zoppa; 08-04-2018, 17:33. Reason: Tarkennus
          E92 335i M-Sport -07
          EX: E85 Z4 3.0i

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5439
            • S:t Karins

            Originally posted by Zoppa View Post
            Sulla on stage 2 e50 kartta sisällä.. Jos et lämpöjen nousua pelkää, niin laita stage 2+ e50 niin tulee kulkuja paremmin. Aika rankasti näkyy olevan timing correctioneja :think ite ehkä lähtisin ensin liikkeelle e30 kartalla.
            Juu, nyt vaihdoin V1.8 Stage 2+ E50 kartan taas ja kävin testaamassa. Ei tullut enää pumpusta herjaa ja ahdot nousi siihen 18 PSI:n. Edelleen tuli 4. vaihteella noita ruiskutuksen korjauksia, ne ei sais mennä yli/alle 3. Tässä logi.



            1.7 Version STAGE2 E60 tuli vähemmän korjausta. Mutta en vielä heitä E30 karttaa kun on 50 soppa tankissa.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Zoppa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 238
              • Espoo

              Originally posted by Tommix View Post
              Juu, nyt vaihdoin V1.8 Stage 2+ E50 kartan taas ja kävin testaamassa. Ei tullut enää pumpusta herjaa ja ahdot nousi siihen 18 PSI:n. Edelleen tuli 4. vaihteella noita ruiskutuksen korjauksia, ne ei sais mennä yli/alle 3. Tässä logi.



              1.7 Version STAGE2 E60 tuli vähemmän korjausta. Mutta en vielä heitä E30 karttaa kun on 50 soppa tankissa.
              Miten mä muistelen että eikö talvella toi e85 ollut laimeampaa kuin kesälaatu? Eli voisko olla että nyt vielä pumpusta tuleva e85 olis laimeampaa kuin normaalisti, ja siitä vois johtua toi nakutus? Korjatkaa joku jos menee aivan metsään arvailu
              Musta kannattais lisätä noihin logeihin "stft 1&2" jotta näkee ettei trimssit karkaile käsistä, tiputa vaikka "ltft 1&2" pois.
              E92 335i M-Sport -07
              EX: E85 Z4 3.0i

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5439
                • S:t Karins

                Originally posted by Zoppa View Post
                Miten mä muistelen että eikö talvella toi e85 ollut laimeampaa kuin kesälaatu? Eli voisko olla että nyt vielä pumpusta tuleva e85 olis laimeampaa kuin normaalisti, ja siitä vois johtua toi nakutus? Korjatkaa joku jos menee aivan metsään arvailu
                Musta kannattais lisätä noihin logeihin "stft 1&2" jotta näkee ettei trimssit karkaile käsistä, tiputa vaikka "ltft 1&2" pois.
                Kiitos vinkistä, pitää lisätä tuo stft. Tää MHD loggaus on aika lailla eri termeillä mihin on JB4:n kanssa tottunut . Mietin sitäkin, että periaatteessa nakutukseen auttaa jos lisää viinan määrää. Nythän sekä LPFP että HPFP on ihan hyvällä tasolla. Tietysti kokeilen vielä tuota E30 kartaa. Seuraavaksi tarvitaan sitten custom kartta, jotta saa MBoostin kautta ahtoja yli 18 PSI:n. N20 TMAP+adapteri on jo Saksasta tulossa.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2091
                  • Naantali

                  Siinä olis mhd stage 2+ e30 Logi, mulla ollut koko ajan tuossa 5 sylinterissä tuota ongelmaa. Suuttimet on 1000 km ajetut uudet, tulpat ja puolat uudet.
                  Mistähän mahtaa johtua? Vai onko vain tämän auton ominaisuus. Seos on logissa joku e35.

                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • vam0s
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 133
                    • 03

                    Siitä 2kpl logeja https://datazap.me/u/vam0s/30ff?log=0&data=3-5-23
                    Alipaineletkut vaihdettu kaikki, uusi chargepipe sekä tiivisteet, ahtopaineen solenoidit vaihdettu sekä hukkaporttien liikkuvuus testattu. Vieläkin laahaa ahdot perässä ja tulee osittain 30ff koodia.

                    Tällä viikolla irtoo cooleri ja sen letkut syynäykseen. Onko mitään helppoja tapoja testata noita coolerin liitoksia että pitää? "oispa savukone.."
                    Last edited by vam0s; 10-04-2018, 10:39.

                    Comment

                    • P33P33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 181
                      • Kellokoski

                      Originally posted by vam0s View Post
                      Siitä 2kpl logeja https://datazap.me/u/vam0s/30ff?log=0&data=3-5-23
                      Alipaineletkut vaihdettu kaikki, uusi chargepipe sekä tiivisteet, ahtopaineen solenoidit vaihdettu sekä hukkaporttien liikkuvuus testattu. Vieläkin laahaa ahdot perässä ja tulee osittain 30ff koodia.

                      Tällä viikolla irtoo cooleri ja sen letkut syynäykseen. Onko mitään helppoja tapoja testata noita coolerin liitoksia että pitää? "oispa savukone.."
                      Oliko sulla orkkis charge pipe ja orkkis DV:t? DV:t saattais falskaa ehkä läpi ahtoja takas imupuolelle, jossei siis muualta enää vuotoa löydy.
                      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                      Comment

                      • tommylee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 292
                        • Haukipudas / Kello

                        Originally posted by miyli View Post
                        Siinä olis mhd stage 2+ e30 Logi, mulla ollut koko ajan tuossa 5 sylinterissä tuota ongelmaa. Suuttimet on 1000 km ajetut uudet, tulpat ja puolat uudet.
                        Mistähän mahtaa johtua? Vai onko vain tämän auton ominaisuus. Seos on logissa joku e35.

                        https://datazap.me/u/miyli/log-15232...22-25-32-54-85
                        Mielenkiintosen näköset käyrät 5 ja 6 cyl. :think
                        Antaako sulla mitään misfirekoodia tms? Huomaatko kiihdyttäessä mitään nykimisiä tms?
                        Kun kuitenki kaikki oleellinen sulla uutta, tulpat, puolat, suuttimet..
                        Onko oem tulpat? Voiko olla tulpassa kärkiväli hässäkkää tai puolan kosketus/kosteus häslinkiä tms?
                        Suuttimen arvot koodattu varmasti oikeen..? Nää on kyl mielenkiintosia! :think
                        Ex: BMW 330 Xd E90
                        Ex:BMW 335Xi E90
                        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2091
                          • Naantali

                          Originally posted by tommylee View Post
                          Mielenkiintosen näköset käyrät 5 ja 6 cyl. :think
                          Antaako sulla mitään misfirekoodia tms? Huomaatko kiihdyttäessä mitään nykimisiä tms?
                          Kun kuitenki kaikki oleellinen sulla uutta, tulpat, puolat, suuttimet..
                          Onko oem tulpat? Voiko olla tulpassa kärkiväli hässäkkää tai puolan kosketus/kosteus häslinkiä tms?
                          Suuttimen arvot koodattu varmasti oikeen..? Nää on kyl mielenkiintosia! :think
                          Ei tule vikakoodeja, misfirekoodeja ja toimii hyvin nykimättä. Tulpat on ngk ja kärkiväli ihan niinkuin pitääkin. Aina ollut tuossa 5 jotakin pientä häikkää arvoissa.
                          Tänää vaihdoin customsoftan ja korjaantu aika hyväksi nuo arvot, eli ei mene enää juurikaan yli 3 mikään sylinteri. Samoin ahdot pysyy targetissa kun tuossa esellisessä nekin laahaa jäljessä. Nyt sain ahtamaan parhaillimmaan jo 20,5 psi
                          Täytyy jatkaa testaamista.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • vam0s
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 133
                            • 03

                            Originally posted by P33P33 View Post
                            Oliko sulla orkkis charge pipe ja orkkis DV:t? DV:t saattais falskaa ehkä läpi ahtoja takas imupuolelle, jossei siis muualta enää vuotoa löydy.
                            Alumiininen CP tuli tilalle ja siinä samassa tiali.

                            Comment

                            • Zoppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 238
                              • Espoo

                              Tuli tänään vaihdettua öljyt, ja tyhjentäessä huomasin lievää bensan hajua öljyissä. Otin näytteen kuppiin, mutta ei kuitenkaan näyttänyt mun silmään mitenkään erityisen laihalta. Viime vaihdosta on tosin "vain" se 10tkm. Eikö tää oo merkki vuotavista suuttimista? Logeissa ei näy mitään vuotoon viittaavaa, eikä kylmäkäynnistyksen yhteydessä ole mitää ongelmia..
                              E92 335i M-Sport -07
                              EX: E85 Z4 3.0i

                              Comment

                              • vam0s
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 133
                                • 03

                                Originally posted by Zoppa View Post
                                Tuli tänään vaihdettua öljyt, ja tyhjentäessä huomasin lievää bensan hajua öljyissä. Otin näytteen kuppiin, mutta ei kuitenkaan näyttänyt mun silmään mitenkään erityisen laihalta. Viime vaihdosta on tosin "vain" se 10tkm. Eikö tää oo merkki vuotavista suuttimista? Logeissa ei näy mitään vuotoon viittaavaa, eikä kylmäkäynnistyksen yhteydessä ole mitää ongelmia..
                                Ajatko bensalla vai etanoli seoksella? Itsellä ollut näissä käytössä 30-50% etanoli seos ja öljyt vaihtanut 3tkm välein ja yleensä aina lirua etanolin takia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎