Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Ainakin koulutusmatskun sivulla 49 on niin sanottu
Originally posted by Tommix View PostNoissa lämmöissä minullakin öljyjen lämmöt huiteli ja filtteri muuttui kuvan mukaiseksi... Ei kyllä mennyt kertaakaan mittarin mukaan yli 130 C:een.
Onko todella noin kova?e90 335i AT
JB4, MHD race flash E45, VRSF DP
Comment
-
-
Eikö näissä ole normaali toiminta lämpötila 70-170 astetta? Siellä taitaa tulla vasta punainen raita vastaan. JB4 pudottaa myös vakio/ecun ahtopaineelle >171C lämpötilassa.
Jos suodatin ei tätä kestä niin se pitää vaihtaa parempaan tai ajaa rauhallisemmin tai sitten olla niin fiksu että vain parantaa jäähdytystä.
On sitä taidettu yksi 335i kuumentaa motarilla sinne 170C. Toki se vaatii useita "lappu lattiassa vetoja" 3-6:lle. Tämä vaatiikin sitten jo sen verran hurjapäisyyttä, ettei siihen taida pystyä Suomessa kun yksi kaveri.
Comment
-
-
Originally posted by F-Lame View PostMissä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
Pari kiihdytystä motarilla 2,3,4.
Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
Ja näinhän näissä tosiaan on. eli Bypass venttiilin muuttaminen auttaa näissäkin kuten s50b30/32 koneissa.
Eli ensin kaikki öljy jäähyn läpi, sen jälkeen mahdollisesti isompaa jäähyä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by larippa View PostAinakin koulutusmatskun sivulla 49 on niin sanottu
http://www.e90post.com/forums/attach...8&d=1165592709
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostJos suodatin ei tätä kestä niin se pitää vaihtaa parempaan
Originally posted by jannmann View PostKerran jo täältä yhdessä jutussa kyselin, että onko näissä vessoissa ns. hullukiertoa öljylle. Eli kaikki öljy ei koskaan kierrä jäähynkautta.
Ja näinhän näissä tosiaan on. eli Bypass venttiilin muuttaminen auttaa näissäkin kuten s50b30/32 koneissa.
Eli ensin kaikki öljy jäähyn läpi, sen jälkeen mahdollisesti isompaa jäähyä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Kuinka nopeasti öljyt lämpiää viileällä tai lämpimällä kelillä tuolla burgerin oil cooler valveilla ?
Nyt saa ajaa aika pitkän matkan että öljyt lämpiää.Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...
1989 E30 316i 2D HARRASTE
1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
Ex. E92 335 CiA m-sport
Ex. 2005 E87 130i m-sport
...monta muuta ennen sitä
Comment
-
-
Täälä orkkis cooleri Aivan tukossa kaikkea pyörän heittämää töhnää, ilmeisesti tästä johtuen lämmöt pyörii siinä 100 hujakoilla ihan normi taajama ajossa. Kesällä motarilla saattaa kivuta sitten jo 110-120 asteen välimaastoon. Pitäis putsailla toi cooleri mutta enpä tiedä lähteekö enää kunnolla puhtaaksi, on meinaan aika törkyisennäköinen :think
Comment
-
-
Originally posted by F-Lame View PostKuinka nopeasti öljyt lämpiää viileällä tai lämpimällä kelillä tuolla burgerin oil cooler valveilla ?
Nyt saa ajaa aika pitkän matkan että öljyt lämpiää.
Vesi/öljy lämmönvaihtimen rakentamalla varmaan nopeutuisi vähän.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by F-Lame View PostKuinka nopeasti öljyt lämpiää viileällä tai lämpimällä kelillä tuolla burgerin oil cooler valveilla ?
Nyt saa ajaa aika pitkän matkan että öljyt lämpiää.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostEikö näissä ole normaali toiminta lämpötila 70-170 astetta? Siellä taitaa tulla vasta punainen raita vastaan. JB4 pudottaa myös vakio/ecun ahtopaineelle >171C lämpötilassa.
Jos suodatin ei tätä kestä niin se pitää vaihtaa parempaan tai ajaa rauhallisemmin tai sitten olla niin fiksu että vain parantaa jäähdytystä.
On sitä taidettu yksi 335i kuumentaa motarilla sinne 170C. Toki se vaatii useita "lappu lattiassa vetoja" 3-6:lle. Tämä vaatiikin sitten jo sen verran hurjapäisyyttä, ettei siihen taida pystyä Suomessa kun yksi kaveri.
Vaatii juurikin noin, jos on ehjä ja pelittää ja hyvät virit niin muutamalla vedolla ei pääse kovin korkeelle. Mutta vaikka olisi mikä systeemit viilentään niin kun vetää sellaiset noin 10-12vetoa 3-6 vaihteelle 60km/h-290km/h rampilta toiselle melkein putkeen niin alkaa kyllä siinä saada limpmodeen. Mahtaisko olla logeja tallessa enää? Ranskis tokasi yhtenä softan fiilaus sessiossa et pidä vähän paussia.BMW i4M50
Comment
-
-
http://www.burgertuning.com/sport_oil_cooler_valve.html
Toi auttaa vähän. Saa vetää radallakin hiukan matalammilla öjlyn lämmöillä ja "normi" loggausvetoja voi vetää huoletta ja lämmöt ei nouse yli 110-115BMW i4M50
Comment
-
-
Kysymystä viisaammille:
Kone alkaa olla siinä kuosissa teknisesti, kuin mitä on tarkoitus laittaakin. Toukokuun alussa olen menossa R-Motorsportille Muurameen säädättämään kaikki kuntoon (Plus PI:n & metanoliruiskun asennus).
Ajatuksena on teettää säädöt 98E:lle, koska sillä todnäk tulee lähinnä ajeltua. Onko MHD Back Flash- vaihtoehdoista siis tuo "Race"-vaihtoehto oikea?
Ja jos joskus haluan ajella E85:lla tai blandiksella, niin vaihdan "Hybrid_E85_PI"?G31 520d x-drive 2017
Porsche Cayenne Turbo 2006
VW Kupla 1967
Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
Ex- Käyttis F11 530D
Ex- Suzuki Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by Topster View PostKysymystä viisaammille:
Kone alkaa olla siinä kuosissa teknisesti, kuin mitä on tarkoitus laittaakin. Toukokuun alussa olen menossa R-Motorsportille Muurameen säädättämään kaikki kuntoon (Plus PI:n & metanoliruiskun asennus).
Ajatuksena on teettää säädöt 98E:lle, koska sillä todnäk tulee lähinnä ajeltua. Onko MHD Back Flash- vaihtoehdoista siis tuo "Race"-vaihtoehto oikea?
Ja jos joskus haluan ajella E85:lla tai blandiksella, niin vaihdan "Hybrid_E85_PI"?
Comment
-
-
Käynnistysongelmista kuullut sen verran paljon kylmällä säällä, että ajattelin ainakin talvikauden ajella 98E:llä.G31 520d x-drive 2017
Porsche Cayenne Turbo 2006
VW Kupla 1967
Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
Ex- Käyttis F11 530D
Ex- Suzuki Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by Topster View PostKäynnistysongelmista kuullut sen verran paljon kylmällä säällä, että ajattelin ainakin talvikauden ajella 98E:llä.
En vain pääse yli nyt tästä hommastaJos olisi mun auto niin säädättäisin sen sopivalle E85 seokselle ja ajaisin sillä kesät. Talvella sit voi ajella tuolla perus race flashilla, kun ei sitä pitoa kuitenkaan löydy. Ite ajelen kesät talvet ~50% E85 seoksella. Tosin sitten kun on reippaasti pakkasta niin käytän webastoa. Yleensä jos ei kymmentä astetta enempää ole pakkasta niin lähtee ilman webastoakin käyntiin kuin palmun alta. Noihinhan juuri lisättiin se kylmäkäynnistystaulu E85:lle.
Comment
-
Comment