Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5441
    • S:t Karins

    Originally posted by BFI18 View Post
    Ei taida ihan 120c:ssa mennä vielä limp modeen, kuva todisteena Alastarolta, siellä huiteli n. 125-130c koko ajan.
    Noissa lämmöissä minullakin öljyjen lämmöt huiteli ja filtteri muuttui kuvan mukaiseksi... Ei kyllä mennyt kertaakaan mittarin mukaan yli 130 C:een.
    Originally posted by larippa View Post
    150c on raja
    Onko todella noin kova?
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • larippa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 110
      • hki

      Ainakin koulutusmatskun sivulla 49 on niin sanottu





      Originally posted by Tommix View Post
      Noissa lämmöissä minullakin öljyjen lämmöt huiteli ja filtteri muuttui kuvan mukaiseksi... Ei kyllä mennyt kertaakaan mittarin mukaan yli 130 C:een.

      Onko todella noin kova?
      e90 335i AT
      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

      Comment

      • Pohjoisen Poika
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 464
        • Lappi

        Eikö näissä ole normaali toiminta lämpötila 70-170 astetta? Siellä taitaa tulla vasta punainen raita vastaan. JB4 pudottaa myös vakio/ecun ahtopaineelle >171C lämpötilassa.
        Jos suodatin ei tätä kestä niin se pitää vaihtaa parempaan tai ajaa rauhallisemmin tai sitten olla niin fiksu että vain parantaa jäähdytystä.
        On sitä taidettu yksi 335i kuumentaa motarilla sinne 170C. Toki se vaatii useita "lappu lattiassa vetoja" 3-6:lle. Tämä vaatiikin sitten jo sen verran hurjapäisyyttä, ettei siihen taida pystyä Suomessa kun yksi kaveri.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by F-Lame View Post
          Missä teillä pyörii noi öljyn lämmöt ?
          Jostain syystä eilen alkoi öljyn lämmöt nousta 120 asteen tienoille...
          Pari kiihdytystä motarilla 2,3,4.
          Orkkis öljyjäähy on kyllä hyvässä kunnossa ulkoa.
          Kerran jo täältä yhdessä jutussa kyselin, että onko näissä vessoissa ns. hullukiertoa öljylle. Eli kaikki öljy ei koskaan kierrä jäähynkautta.

          Ja näinhän näissä tosiaan on. eli Bypass venttiilin muuttaminen auttaa näissäkin kuten s50b30/32 koneissa.
          Eli ensin kaikki öljy jäähyn läpi, sen jälkeen mahdollisesti isompaa jäähyä.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5441
            • S:t Karins

            Originally posted by larippa View Post
            Ainakin koulutusmatskun sivulla 49 on niin sanottu

            http://www.e90post.com/forums/attach...8&d=1165592709
            Näin tosiaan on.
            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
            Jos suodatin ei tätä kestä niin se pitää vaihtaa parempaan
            Mistäs sitä orkkista paremman löytää?
            Originally posted by jannmann View Post
            Kerran jo täältä yhdessä jutussa kyselin, että onko näissä vessoissa ns. hullukiertoa öljylle. Eli kaikki öljy ei koskaan kierrä jäähynkautta.

            Ja näinhän näissä tosiaan on. eli Bypass venttiilin muuttaminen auttaa näissäkin kuten s50b30/32 koneissa.
            Eli ensin kaikki öljy jäähyn läpi, sen jälkeen mahdollisesti isompaa jäähyä.
            On ohitus, ja siihen on tarjolla osa, joka avaa venttiilin kokonaan auki.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • F-Lame
              BTCF Member
              • Jul 2015
              • 251
              • Helsinki-Porvoo

              Kuinka nopeasti öljyt lämpiää viileällä tai lämpimällä kelillä tuolla burgerin oil cooler valveilla ?
              Nyt saa ajaa aika pitkän matkan että öljyt lämpiää.
              Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

              1989 E30 316i 2D HARRASTE
              1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
              Ex. E92 335 CiA m-sport
              Ex. 2005 E87 130i m-sport
              ...monta muuta ennen sitä

              Comment

              • SamiM
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 128
                • Helsinki

                Täälä orkkis cooleri Aivan tukossa kaikkea pyörän heittämää töhnää, ilmeisesti tästä johtuen lämmöt pyörii siinä 100 hujakoilla ihan normi taajama ajossa. Kesällä motarilla saattaa kivuta sitten jo 110-120 asteen välimaastoon. Pitäis putsailla toi cooleri mutta enpä tiedä lähteekö enää kunnolla puhtaaksi, on meinaan aika törkyisennäköinen :think
                Member of FuncCrew

                E91 335iA LCI Alpinweiss 3

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by F-Lame View Post
                  Kuinka nopeasti öljyt lämpiää viileällä tai lämpimällä kelillä tuolla burgerin oil cooler valveilla ?
                  Nyt saa ajaa aika pitkän matkan että öljyt lämpiää.
                  Ainakin vanhemmilla motorsport vehkeillä saa ajaa n.20km että öljyt on 70-80°c. Tuskin hirveästi vähempään pääsee millään pelillä jossa perinteinen ilmajäähy.
                  Vesi/öljy lämmönvaihtimen rakentamalla varmaan nopeutuisi vähän.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • yarski
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 312
                    • Rauma

                    Originally posted by F-Lame View Post
                    Kuinka nopeasti öljyt lämpiää viileällä tai lämpimällä kelillä tuolla burgerin oil cooler valveilla ?
                    Nyt saa ajaa aika pitkän matkan että öljyt lämpiää.
                    Burgerin kikkareella tarvii talvikeleillä about 20+ km että pääsee edes 80° lämpöön. Hitaasti lämpenee kyllä, talveksi olen laittanut originaalin niin lämpee edes joskus...
                    G26 i4 M50 supercharged
                    ex: F36 440i xdrive msport
                    ex: E91 335 lci xdrive msport

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Eikö näissä ole normaali toiminta lämpötila 70-170 astetta? Siellä taitaa tulla vasta punainen raita vastaan. JB4 pudottaa myös vakio/ecun ahtopaineelle >171C lämpötilassa.
                      Jos suodatin ei tätä kestä niin se pitää vaihtaa parempaan tai ajaa rauhallisemmin tai sitten olla niin fiksu että vain parantaa jäähdytystä.
                      On sitä taidettu yksi 335i kuumentaa motarilla sinne 170C. Toki se vaatii useita "lappu lattiassa vetoja" 3-6:lle. Tämä vaatiikin sitten jo sen verran hurjapäisyyttä, ettei siihen taida pystyä Suomessa kun yksi kaveri.


                      Vaatii juurikin noin, jos on ehjä ja pelittää ja hyvät virit niin muutamalla vedolla ei pääse kovin korkeelle. Mutta vaikka olisi mikä systeemit viilentään niin kun vetää sellaiset noin 10-12vetoa 3-6 vaihteelle 60km/h-290km/h rampilta toiselle melkein putkeen niin alkaa kyllä siinä saada limpmodeen. Mahtaisko olla logeja tallessa enää? Ranskis tokasi yhtenä softan fiilaus sessiossa et pidä vähän paussia.
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • hoikkas
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 1579
                        • TURKU

                        http://www.burgertuning.com/sport_oil_cooler_valve.html

                        Toi auttaa vähän. Saa vetää radallakin hiukan matalammilla öjlyn lämmöillä ja "normi" loggausvetoja voi vetää huoletta ja lämmöt ei nouse yli 110-115
                        BMW i4M50

                        Comment

                        • Topster
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 31
                          • Oulu

                          Kysymystä viisaammille:

                          Kone alkaa olla siinä kuosissa teknisesti, kuin mitä on tarkoitus laittaakin. Toukokuun alussa olen menossa R-Motorsportille Muurameen säädättämään kaikki kuntoon (Plus PI:n & metanoliruiskun asennus).
                          Ajatuksena on teettää säädöt 98E:lle, koska sillä todnäk tulee lähinnä ajeltua. Onko MHD Back Flash- vaihtoehdoista siis tuo "Race"-vaihtoehto oikea?
                          Ja jos joskus haluan ajella E85:lla tai blandiksella, niin vaihdan "Hybrid_E85_PI"?
                          G31 520d x-drive 2017
                          Porsche Cayenne Turbo 2006
                          VW Kupla 1967

                          Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
                          TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
                          Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
                          Ex- Käyttis F11 530D
                          Ex- Suzuki Hayabusa

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by Topster View Post
                            Kysymystä viisaammille:

                            Kone alkaa olla siinä kuosissa teknisesti, kuin mitä on tarkoitus laittaakin. Toukokuun alussa olen menossa R-Motorsportille Muurameen säädättämään kaikki kuntoon (Plus PI:n & metanoliruiskun asennus).
                            Ajatuksena on teettää säädöt 98E:lle, koska sillä todnäk tulee lähinnä ajeltua. Onko MHD Back Flash- vaihtoehdoista siis tuo "Race"-vaihtoehto oikea?
                            Ja jos joskus haluan ajella E85:lla tai blandiksella, niin vaihdan "Hybrid_E85_PI"?
                            Täytyy nyt kysyä että eikö sinulla ole normaalisti E85:ttä saatavilla vai miksi et teettäisi säätöjä E85 blendille tai ihan pelkälle E85:lle, kun syöttöpuoli näyttäisi kuitenkin olevan kunnossa?

                            Comment

                            • Topster
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 31
                              • Oulu

                              Käynnistysongelmista kuullut sen verran paljon kylmällä säällä, että ajattelin ainakin talvikauden ajella 98E:llä.
                              G31 520d x-drive 2017
                              Porsche Cayenne Turbo 2006
                              VW Kupla 1967

                              Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
                              TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
                              Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
                              Ex- Käyttis F11 530D
                              Ex- Suzuki Hayabusa

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by Topster View Post
                                Käynnistysongelmista kuullut sen verran paljon kylmällä säällä, että ajattelin ainakin talvikauden ajella 98E:llä.
                                No joo siis periaatteessa noin kuin kirjoitit aiemmin eli 98+metanoli niin race ja yli 40% E85 seoksilla se E85 flash

                                En vain pääse yli nyt tästä hommasta Jos olisi mun auto niin säädättäisin sen sopivalle E85 seokselle ja ajaisin sillä kesät. Talvella sit voi ajella tuolla perus race flashilla, kun ei sitä pitoa kuitenkaan löydy. Ite ajelen kesät talvet ~50% E85 seoksella. Tosin sitten kun on reippaasti pakkasta niin käytän webastoa. Yleensä jos ei kymmentä astetta enempää ole pakkasta niin lähtee ilman webastoakin käyntiin kuin palmun alta. Noihinhan juuri lisättiin se kylmäkäynnistystaulu E85:lle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎