Itse oon käyttänyt Liqui Moly 4100, 5w40 tai Kendall Victory M5, 5w40. Kovin ihmeemmin ei oo tullut perehdyttyä, mutta noista nyt LL-04 löytyy aineski. Kesät talvet oon tuolla viskositeetillä mennyt.
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MMP group buy
MMP Stage 3 Turbos Group Buy
So it's for exactly the turbos linked below. You can click on the link and read about all the options and descriptions.
This will be the only place I post for this group buy so tell your friends to come here if interested. I'll open up the group buy now and update here a list of who's in. When it closes (probably in 2 weeks), invoices will be sent out to those that signed up and half will be due non refundable. Depending on how many in the group buy it will take 2-3weeks and the second half is due once the turbos are ready to ship. Also keep in mind this Is manufacturing and sometimes delays happen so it may not be exactly 2-3 weeks.
Here is the pricing structure
10-19 people
$2600 turbos
20-29 people
$2525 turbos
30+ people
$2450 turbos
All need to pay $300 core fee refundable when you return your cores
Turbos require 2" connection inlets and MMP 2" connection outlets. If you don't already have them you will need to buy them, with your turbos. The good thing is I sell them at my cost with the turbos $100/each. If you have other inlets or outlets that won't work you can easily sell your used for that or more and break even or positive.
Optional - Install kit includes 6 manifolds gaskets, 2 downpipe gaskets, 2 oil return metal gaskets, 14 oil and coolant pipe orings, 16 manifold studs, 16 manifold nuts, 1 coolant pipe gasket
OEM parts
It's $200
If you don't buy this as an option you at a very minimum need to get the manifold exhaust gaskets, DP gaskets, oil return line gaskets, and orings for oil and coolant lines, you would be responsible for them
Optional - Ceramic coating for the manifolds is an option. It improves spool and reduces under hood temps. It's 2500F rated coating from polydyn, much higher quality than cerakote. Other vendors sell cerakote for $300 and probably pay $100 or less for the set. I pay $150/set and make no markup on it and pass through the cost at no margin and sell for $150 a set to you.
Optional - I offer WPC treated bearings for both turbos. On my website you can read info about them and see videos. I believe in this treatment so I also offer 2 total yrs of warranty when this option is purchased. Standard warranty is one year. Cost $250.
You can also add on an MMP port Injection kit for $595
And you can add on LPFPs
Stage 2 $351
Stage 3 $621
Spread the wordLast edited by Topster; 18-02-2017, 09:57.G31 520d x-drive 2017
Porsche Cayenne Turbo 2006
VW Kupla 1967
Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
Ex- Käyttis F11 530D
Ex- Suzuki Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEn laittais kesäksi 0w- öljyä N54 mosaan, en edes vakioon. On nimittäin aika vettä tuo öljy kun sen lämmöt on vakiomosassakin päälle 90 välillä jopa 100 C...
Saa olla lisäämässä vähän väliä. Talviajossa ok.
Jos vaihtaa öljyt aina talveksi/kesäksi uusiin, on ihan sama onko joku ll hyväksytty vai ei. Ei kai kukaan enää aja N54:llä millään pitkillä öljynvaihtoväleillä?
Itse käytän kesällä 5W-50 öljyä jossa on sinkkiä ja fosfaattia voitelemassa liukulaakereita turboissa.
M5 ajoin tällä kesät talvet ja monet ratapäivät ja ainakin siinä todettu todella toimivaksi öljyksi.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostSiis ootko käyttänyt tuota Mobil 1 5w50?
M5 ajoin tällä kesät talvet ja monet ratapäivät ja ainakin siinä todettu todella toimivaksi öljyksi.
Näppärä vinkki öljyn tason tarkastukseen:
Last edited by Tommix; 18-02-2017, 10:13.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Kumpaa nyt sitten laitetaan. Castrol 5w30 titanium fst Vai Castrol magnateg 5w40 C3E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Vastaan itselleni. Laitoin Castroli Magnateg 5w40 öljyä josta löytyy tuo BMW LL04 luokitus myöskin. 6.5 litraa laitoin idrive näyttää maximia. Pieni ajolenkki ja toistaiseksi ei ainakaan leikannut kiinni.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Moikka,
Nyt kun ootte katittomia downpipejä asentaneet, niin mitenkäs päästöt. Joutuuko jännittämään kun katsastus lähenee vai meneekö helposti läpi ?
Lukenut vähän ristiriitaisia juttuja ...
Tuleeko MHD:n softalla toimeen vai vaatiiko JB4:sen hankkimisen, jotta lisätehoista pääsee nauttimaan ?
-juha___________
E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3
Comment
-
-
Originally posted by juha_335i View PostMoikka,
Nyt kun ootte katittomia downpipejä asentaneet, niin mitenkäs päästöt. Joutuuko jännittämään kun katsastus lähenee vai meneekö helposti läpi ?
Lukenut vähän ristiriitaisia juttuja ...
Tuleeko MHD:n softalla toimeen vai vaatiiko JB4:sen hankkimisen, jotta lisätehoista pääsee nauttimaan ?
-juha
MHD saa sen 380-400hv Ja jb4 taivas rajanatoki vaatii muutakin kuin jb4 Jos haluaa yli 400hv
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by juha_335i View Post
Tuleeko MHD:n softalla toimeen vai vaatiiko JB4:sen hankkimisen, jotta lisätehoista pääsee nauttimaan ?
-juhamuuten MHD..
Edit: tässä vielä valmistajan ilmoittamat tehot eri kartoille:
Optional Built-in maps packs
- Maps by Wedge Performance
- Stage 1 Maps: eight maps included: Stage 1 and Stage 1 + FMIC. Each with 4 octane
variants (US Octane 91, 91, 93, 95 / RON 93-95-98-102). Average Power Levels: 340-
385hp using a peak of 15 to 17 psi tapering to 10-12psi at redline.
- Stage 2 Maps (High flow recommended): eight maps included: Stage 2, Stage 2 + FMIC.
Each with 4 octane variants (US Octane 91, 91, 93, 95 / RON 93-95-98-102). Average
Power Levels 370-420hp using a peak 16 to 18 psi tapering to 12-14psi at redline.
- E40 map: for Ethanol blend of 40% targeting peak 18psi tapering to 14, 440hp.
Tuosta listasta puuttuu vielä e25 ja e60 kartat, jotka on lisätty jälkikäteen.Last edited by Zoppa; 20-02-2017, 08:54.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Tuosta backend flassistä tuli mieleen että toimiiko tämä vaikka ajaa pelkällä bensalla tai onko hyötyä laittaa ?
Ajatuksena tässä on vain takana se että törmäsin tälläiseen ongelmaan.
Tässä on map 1 käytössä. 6. Vaihde silmässä ja kaasu pohjassa niin kuin tuo alempi kuva kertoo.
Lähinnä tarkoitus simuloida dynotusta tuolla ajo tavalla ettei tulisi ongelmia kun sinne menee tai ainakin toivoa niin.
Korkeilla kierroksilla tätä ei ilmene. Ainakaan 1.2.3 ja 4 vaihteella.
Melko erikoisesti tuo throtle loikkii....
EDIT:Onkos se niin että tuo FOL arvoa pienentämällä korkeapainepumppu nostaa painetta ?
Eli se kertoo eculle että paine on mukamas pienempi kun mitä se todellisuudessa on ?
Muutin tuota 90 -> 80 ja ainakaan ei mene limb modeen ?!?Last edited by F-Lame; 20-02-2017, 19:49.Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...
1989 E30 316i 2D HARRASTE
1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
Ex. E92 335 CiA m-sport
Ex. 2005 E87 130i m-sport
...monta muuta ennen sitä
Comment
-
-
Nyt ei ole vielä mitään flash:iä.
Kyllä se näyttäisi siltä että jb4 olisi sen itse säätänyt. Ellei ole joku oletusarvo ?
Ok.Last edited by F-Lame; 21-02-2017, 22:55.Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...
1989 E30 316i 2D HARRASTE
1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
Ex. E92 335 CiA m-sport
Ex. 2005 E87 130i m-sport
...monta muuta ennen sitä
Comment
-
-
Kuva ei toki anna paljoa tietoa, mutta polttoainetta moottori huutaa. AFR on bensa/ilma suhde. Sen sahaaminen kaasu pohjassa ei ole kovinkaan terveellinen asia.
Flash saa pidennettyä ruiskutusaikoja joka parantaa tilannetta. Silloin riittää pienempi ruiskutuspaine. Se voisi tässä auttaa
Fol pyytää lisää painetta, mutta on tosiaan ihan eri asia toteutuuko pyydetty paine. JB4 säätää fol todella hyvin itse. Siihen ei helposti kannata koskea. 90 kertoo yleensä puutteellisesta polttoaineen saannista (vaarallinen pää) ja 40 liian suuresta polttoaineen saannista (turvallinen, mutta syö tehoa)Last edited by Pohjoisen Poika; 21-02-2017, 08:17.
Comment
-
-
Okei, olinkin viime yönä lukevinani tästäbackend flassista että se salliin suuremman "scaalaamisen" ei vaan itselle auvennut tuo ihan että miten
Tässä taas eiliseltä veto jossa säädin tuota FOL 90 --> 80. Mikä ilmeisemminkin oli väärään suuntaan. Mutta bensan paineet kuitenkin näytää olevan aivan ok. Eikä auto mennyt limb modeen ? :think
Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...
1989 E30 316i 2D HARRASTE
1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
Ex. E92 335 CiA m-sport
Ex. 2005 E87 130i m-sport
...monta muuta ennen sitä
Comment
-
Comment