BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoppa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 239
    • Espoo

    Edit: ei mitään, tutkitaan asiaa vielä lisää...

    Edit 2: Ajattelin kokeilla uusia nuo alipaineletkut, onko kellään antaa vinkkiä mistä kannattaa hankkia?
    Last edited by Zoppa; 16-04-2017, 00:33.
    E92 335i M-Sport -07
    EX: E85 Z4 3.0i

    Comment

    • F-Lame
      BTCF Member
      • Jul 2015
      • 251
      • Helsinki-Porvoo

      Originally posted by Zoppa View Post
      Edit: ei mitään, tutkitaan asiaa vielä lisää...

      Edit 2: Ajattelin kokeilla uusia nuo alipaineletkut, onko kellään antaa vinkkiä mistä kannattaa hankkia?
      Multa löytyy silicooniletkua sen verran että pitäis saada uusittua letkut.
      Pistä yv:tä jos on tarvetta
      Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

      1989 E30 316i 2D HARRASTE
      1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
      Ex. E92 335 CiA m-sport
      Ex. 2005 E87 130i m-sport
      ...monta muuta ennen sitä

      Comment

      • stoikka
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 38
        • Oulu

        minkälainen työmaa on vaihtoo nuo downpipet itse? auton allehan pitää mennä mutta selviääkö ilman nosturia ja onko jotain erikoistyökaluja mitä pitäs olla? auto 135
        135

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5465
          • S:t Karins

          Originally posted by stoikka View Post
          minkälainen työmaa on vaihtoo nuo downpipet itse? auton allehan pitää mennä mutta selviääkö ilman nosturia ja onko jotain erikoistyökaluja mitä pitäs olla? auto 135
          Ei paha homma, DP:n ja pakoputken liitos auki alapäästä, joko pultit auki menetelmällä tai puukkosahalla jos ei muuten antaudu. Lambdat irti ja panta auki turboista, tässäkin ne pultit/pannat joutuu pahimmillaan uusimaan, jos menee heikolle hapelle avattaessa. Sitten uudet paikkaansa käännetyssä järjestyksessä. Ja uusien asennus on sitä helpompaa mitä laadukkaammat putket on. Pahimmillaan kiinapaskat ei sovi ollenkaan paikoilleen (3":t).
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Pohjoisen Poika
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 464
            • Lappi

            Originally posted by stoikka View Post
            minkälainen työmaa on vaihtoo nuo downpipet itse? auton allehan pitää mennä mutta selviääkö ilman nosturia ja onko jotain erikoistyökaluja mitä pitäs olla? auto 135
            Tarvitsee olla nosturi tai monttu. Youtubessa on videoita. Lähinna lamdoille tarvii oman avaimen. Sen saa motonetistä ja surutta lyhentää sopivan mittaiseksi.
            Ensimmäisellä kertaa kahteen pekkaan haaveiltiin varmaan 5h mutta kyllä siihen nykyisinkin hyvä tovi menee. On todella ahdas rako saada 3" putket sieltä läpi

            Comment

            • Bmw92
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 147
              • Eteläkarjala

              Ensikertalaisena vaihdoin kaverin kanssa kahdestaan, auto ihan pukkien päälle nostettuna. Suurin homma oli saada vanhat mutterit pois dp:n liitoskohdasta, muuten aika simppeliä hommaa. Youtubesta videota seuraillen ja itse perässä tehden. Toinen lamda oli hitsannut kiinni ja kierteet hajosi piuhasta niin pitkitti projektia parilla päivällä. Eroaakohan 135, 335 mitenkään tässä hommassa?

              Evolve merkkiset putken laitettiin ja hyvin istuivat. Tilasin Futurezilta.
              Last edited by Bmw92; 02-05-2017, 21:31. Reason: Pari infoa lisää
              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

              E92 325i
              E39 520i
              E46 316i

              Comment

              • Pohjoisen Poika
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 464
                • Lappi

                Originally posted by Bmw92 View Post
                Eroaakohan 135, 335 mitenkään tässä hommassa?
                Ei ole mitään eroa.

                Comment

                • mikko_sa
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 28
                  • LPR

                  Tarina tuosta DP kiinakamasta... mulle aikoinaan kulkeutui tietoisesti yhet jotka eivät istu, no tein ne uusiksi niin istuu.. Ite ku tekee ni saa sellasen ku sattuu tulemaan

                  esim, ahtimen laipat oli kierot jo valmiiksi ja ne oli liika paksut.. Eikä pakoputken laippakaan "ihan" osunut.

                  Sitä vaan että jos hankitte näitä niin kandee panostaa laatuun tässä(kin) tapauksessa, muute saattaa ihan hitusen ottaa pannuun ellei sitten satu omistamaan sorvia ja tiggiä.. ja reipasta rakentelumieltä.
                  E90 335i M-Sport Trebila Performance

                  Comment

                  • ReDDog
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 456
                    • Nurmijärvi

                    Keneltäs sais 335i Alpinan laatikkosoftan pk-seudulta?
                    Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                    Ex:
                    E92 ///M3 Silverstone II
                    E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                    E46 ///M3 Phoenix Gelb
                    E90 320i '05

                    Comment

                    • works
                      BTCF Member
                      • Nov 2013
                      • 123
                      • Espoo

                      Originally posted by ReDDog View Post
                      Keneltäs sais 335i Alpinan laatikkosoftan pk-seudulta?
                      Olisko xHP vaihtari, vai onko liian kallis? Alpinan kanssa kannattaa muistaa koodata TCU uusiks eikä jättää hommaa puolitiehen.
                      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                      Comment

                      • Zoppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 239
                        • Espoo

                        Originally posted by works View Post
                        Olisko xHP vaihtari, vai onko liian kallis? Alpinan kanssa kannattaa muistaa koodata TCU uusiks eikä jättää hommaa puolitiehen.
                        Ite suosittelen kanssa xHP softaa.. turhaan rampauttaa D vaihetta alpinalla, vaikka kyllähä silläkin ajaa pystyy..
                        E92 335i M-Sport -07
                        EX: E85 Z4 3.0i

                        Comment

                        • hardyy
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2015
                          • 113
                          • suomi

                          Originally posted by Zoppa View Post
                          Ite suosittelen kanssa xHP softaa.. turhaan rampauttaa D vaihetta alpinalla, vaikka kyllähä silläkin ajaa pystyy..
                          Rampauttaa?

                          Comment

                          • Tommi_
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 177
                            • Klaukkala

                            Auto (335, N54) alkoi savuttamaan, valkoista savua putkista aika paljon hiljaisella vauhdilla, alle 60km/h. Kovemmissa vauhdeissa ei kuulemma savuta paljoa tai sitten sitä ei vaan huomaa. Eilen motarilla ruuhkassa näytti savua tulevan hieman myös konehuoneesta.*

                            Autossa ei mitään vikakoodeja, ei täristä, käy tasaisesti yms. Öljyä ei näyttäisi syövän, jäähdytysnesteestä en ihan varma. Ohessa kuva takaputkista 600 km ajelun jälkeen jos kuva mitään sanoo. Haistelin ja mielestäni ei haise öljylle, lähinnä vedelle.*

                            Yks asentaja tuttu epäili kuvailun perusteella kansipahvia syylliseksi tai sitten turbon/turbojen vuotoa. Turbot vaihdettu viime syksynä.

                            Onko täällä tullut vastaan moista savutusta ja onko arvailua vian syystä?*
                            Attached Files
                            Nykyinen Bmw 440xi

                            Ex- E92 335i

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2093
                              • Naantali

                              Öljy savu on sinistä ja haisee palaneelle öljylle, ei varmaankaan tule tuo turboista.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • lassiv
                                BTCF Member
                                • Nov 2015
                                • 313
                                • Lahti

                                Aihetta sivuten. Onko joku vuosimalli N54 koneisista parempi, kun muut vai onko moottori/voimansiirto kokenut N54 elinaikana mitään isompia päivityksiä/muutoksia? N54 tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta N55 tilalle, siitäkin syystä että siitä on paljon enemmän kokemuksia ja tietoutta.

                                Mietin vaan että onko esim 2006-2009 tapahtunut erikoisempaa. 300sarjalaisiinhan N55 taisi tulla 2010 vuoden puolella eli 2009 olisi viimeisin N54 koneella? Joskus tulee enempi matkaa alle, mitähän luokkaa tuollanen 300sarjalainen takavetona vie matka-ajossa. EU kulutukset on toki saatavilla, mutta tuntuu olevan lähempänä oikeaa käyttäjien omat kokemukset

                                Henkisesti saa ilmeisesti varautua bensapumppu ja turbo korjaukseen ja oliko vielä puolien kanssa myös jotan pientä. Onko jotain muuta erityisempää. Mitenkä tuo 6portainen automaatti miten kestää tuon moottorin kanssa, varsinin jos ei ole vakion aina pidetty. Ei oikein manuaaliin enää viitsisi siirtyä ainakin tuo diisselin 6portainen automaatti pelaa jo niin hyvin mielestäni. 8portaista näihin 335:siin taisi tulla vasta N55 koneen perään?
                                Last edited by lassiv; 05-05-2017, 22:22.

                                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                                Comment

                                Working...
                                X