Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 890
    • Oulu

    Originally posted by Tommix View Post
    Täältä myös ääni asialle. Itselläkin on vielä paikoillaan orkkis cooleri ja DP:t. Vedin suoraan 93/98 Stage 2+:n sisään. Liikkuu ihan kivasti. DP:t ja cooleri vaihtuu talven aikana.
    Ja 15,5 - 17 psi ahtaa.
    No perhana, meni nyt sitten varmaan 50€ hukkaan ku sen stage 1+ laitoin sisälle. Coolerin saan varmaan ens viikolla. Eli downpipejä ei välttämättä tarvi? Onko joku ajanut kauankin noin että voi sanoa että kestää, ku ite mietin että eikö nuo pakopaineet nouse liikaa vaan ilman pipejä?

    Ostan Kiina coolerin ku kerran 100€ saan. Kaippa tuo on sen arvoinen? Ei se mikään Wagneri ole mutta jäähdyttää taatusti paremmin ku vakio.
    Last edited by majgul; 30-11-2017, 15:54.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5441
      • S:t Karins

      Originally posted by majgul View Post
      No perhana, meni nyt sitten varmaan 50€ hukkaan ku sen stage 1+ laitoin sisälle. Coolerin saan varmaan ens viikolla. Eli downpipejä ei välttämättä tarvi? Onko joku ajanut kauankin noin että voi sanoa että kestää, ku ite mietin että eikö nuo pakopaineet nouse liikaa vaan ilman pipejä?
      Ei kai sitä koko ajan tarvii "talla lattiassa" ajaa
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 890
        • Oulu

        Originally posted by Tommix View Post
        Ei kai sitä koko ajan tarvii "talla lattiassa" ajaa
        No ei tietysti, aika nätisti oon toistaiseksi ajanut autolla. Muutaman vedon silloin tällöin. Kysymys vaan on että mitä auto tykkää jos dp:tä ei ole. Ens viikolla varmaan kaapeli tulee, nii vois melkein sitte laittaa tuon stage 2+ sisälle jos uskaltaa ilman pipejä.
        Last edited by majgul; 30-11-2017, 17:29.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6938
          • N/A

          Mitä modeja standardi 335i tarvii jos puhutaan N54 moottorista, se kahdella ahtimella oleva.
          Jos haluaa päästä n. 400hevosvoimaan 98e bensalla.
          Tässä hieman seuraillut noita 335i ilmoituksia.
          Mikä tän hetken juttu on nyt tässä virityksessä?
          Last edited by Antti O; 30-11-2017, 18:17.

          Comment

          • tommi69
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 419
            • Helsinki

            Originally posted by miyli View Post
            Kyllä noissa penkeissä vaan on huomattavia eroja ja tästä omakohtaista kokemusta. Samana päivänä 2 eri penkkiä ja ero oli 38hv

            Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv

            Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rinta rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli puolet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.

            No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
            Mä kävin napapenkissä, pitäis olla todella tarkka. Maksaa kuulema 3kertaa enemmän kun rullat, ei ole kuulema kun 3kpl suomessa. Irtos 526hp 703nm . Eikä sudi 😂
            M140 xDrive v.2017
            Kawasaki zH2 v.2020

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by tommi69 View Post
              Mä kävin napapenkissä, pitäis olla todella tarkka. Maksaa kuulema 3kertaa enemmän kun rullat, ei ole kuulema kun 3kpl suomessa. Irtos 526hp 703nm . Eikä sudi 😂
              Milläs modeilla tuli ja kenen penkki? Ois kiva käydä iteki tossa vantaalla yhdessä penkissä kokeilemassa kuinka paljon on eroa rulliin.
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • P33P33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 181
                • Kellokoski

                Originally posted by Antti O View Post
                Mitä modeja standardi 335i tarvii jos puhutaan N54 moottorista, se kahdella ahtimella oleva.
                Jos haluaa päästä n. 400hevosvoimaan 98e bensalla.
                Tässä hieman seuraillut noita 335i ilmoituksia.
                Mikä tän hetken juttu on nyt tässä virityksessä?
                Tuo 400hv menee rikki varmaan ihan softalla eli vaikka MHDn stage2+ taitaa olla se tehokkain. Ja mitään muuta ei välttämättä edes tarvita. Jos haluat helpottaa turbojen kuormaa ja kesän "lämpimiä" kelejä, niin sitten DP:t ja cooleri. Ne on varmasti järkevimmät parannukset, jotta saat luotettavasti, varmasti ja kestävästi ton 400hv ulos joka kerta. JB4:sta tähän ei tarvita, se tuo vaan sulle lisämaksua, kun joudut käytännössä ton MHD:n ostamaan joka tapauksessa sen backend flashin takia (Jb4 omistajat varmaan ovat toista mieltä, mutta sun tavotteilla lähtisin tätä reittiä liikkeelle), joten ihan ekana vaan lataat sillä MHD:llä kartat sisään ja menoks.
                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6938
                  • N/A

                  Originally posted by P33P33 View Post
                  Tuo 400hv menee rikki varmaan ihan softalla eli vaikka MHDn stage2+ taitaa olla se tehokkain. Ja mitään muuta ei välttämättä edes tarvita. Jos haluat helpottaa turbojen kuormaa ja kesän "lämpimiä" kelejä, niin sitten DP:t ja cooleri. Ne on varmasti järkevimmät parannukset, jotta saat luotettavasti, varmasti ja kestävästi ton 400hv ulos joka kerta. JB4:sta tähän ei tarvita, se tuo vaan sulle lisämaksua, kun joudut käytännössä ton MHD:n ostamaan joka tapauksessa sen backend flashin takia (Jb4 omistajat varmaan ovat toista mieltä, mutta sun tavotteilla lähtisin tätä reittiä liikkeelle), joten ihan ekana vaan lataat sillä MHD:llä kartat sisään ja menoks.
                  Joo kiitos, pitää googletella hieman minkä hintainen tuo mhd on.
                  Downpipet kun vaihtaa, lähtee varmaan esikatit pois. Menee silti leimasta läpi päästöistä?

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Joo kiitos, pitää googletella hieman minkä hintainen tuo mhd on.
                    Downpipet kun vaihtaa, lähtee varmaan esikatit pois. Menee silti leimasta läpi päästöistä?
                    MHDn voit asentaa android kaupasta ilmaseks ja sieltä appista menee license storeen ni näkeen hintoja eri paketeille.
                    No mulla on menny ainakin kirkkaasti läpi, mutta käytän 50% RE85:sta 98 seassa. Joku vois kertoa miten päästöjen kanssa pelkällä 98:lla käy kun etukatit on pois pelistä.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Originally posted by P33P33 View Post
                      Joku vois kertoa miten päästöjen kanssa pelkällä 98:lla käy kun etukatit on pois pelistä.
                      Menee läpi pelkällä 98lla jos vaan takimmaiset katit käytössä. Koneen pitää olla lämmin, eli öljyt siellä satasessa tai vaikka yli. Ehkä vähän joutuu lämmittämään katteja, jos kerkee seisoa ennen mittausta hetken.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • ///MJ
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 1869
                        • Joensuu

                        Ilman katteja ei tietenkään mene läpi, se tuli testattua :think
                        F36 428iA GC M-Sport
                        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                        M: E36 328i osia

                        M: E39 business cd ja info display

                        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                        Comment

                        • tommi69
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 419
                          • Helsinki

                          Originally posted by P33P33 View Post
                          Milläs modeilla tuli ja kenen penkki? Ois kiva käydä iteki tossa vantaalla yhdessä penkissä kokeilemassa kuinka paljon on eroa rulliin.
                          Vantaalla se on ruokosen toni mittas. Modatut ahtimet jb4 cooler, metanooliruiskutus, inletit stage 2 pumppu 50/50seoksella. Tosin tiputin ahtoja pikkusen ennen penkkiä.
                          Last edited by tommi69; 01-12-2017, 17:14.
                          M140 xDrive v.2017
                          Kawasaki zH2 v.2020

                          Comment

                          • F-Lame
                            BTCF Member
                            • Jul 2015
                            • 251
                            • Helsinki-Porvoo

                            Originally posted by tommi69 View Post
                            Vantaalla se on ruokosen toni mittas. Modatut ahtimet jb4 cooler, metanooliruiskutus, inletit 50/50seoksella. Tosin tiputin ahtoja pikkusen ennen penkkiä.
                            Sama penkki, navalta 422hp. Orkkis turbot, 3" dp:t ilman katteja, PI, stage 2 pumppu tankissa, DCI, wagner jäähy, 100% re85 ala trebila.
                            Sinne vaan rasmus speedille suosittelen. Toss on käynyt mielesä että voisi järjestää dyno päivän keväällä sinne tai meidän duuni paikalle koska noi napa dynot on siirrettävät. Olis itsellä jo tiedossa ainakin 4 auton jarrutus keväällä.
                            Last edited by F-Lame; 01-12-2017, 20:40.
                            Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                            1989 E30 316i 2D HARRASTE
                            1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                            Ex. E92 335 CiA m-sport
                            Ex. 2005 E87 130i m-sport
                            ...monta muuta ennen sitä

                            Comment

                            • mikko_sa
                              Newbiemmer
                              • Mar 2009
                              • 28
                              • LPR

                              Originally posted by tommi69 View Post
                              Vantaalla se on ruokosen toni mittas. Modatut ahtimet jb4 cooler, metanooliruiskutus, inletit 50/50seoksella. Tosin tiputin ahtoja pikkusen ennen penkkiä.
                              Mikäs BEF tässä? Ja mitäs modeja ahtimissa? Mulla protubon tekemät. Varmaa aika sama setuppi siis.

                              Tosin kelit on mitä on ni ei pääse säätää..Dynossa tehdään kunhan saan perän takas kasaan lukon kanssa. Trebilan kanssa ruuvataan beffiä.
                              E90 335i M-Sport Trebila Performance

                              Comment

                              • tommi69
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 419
                                • Helsinki

                                Originally posted by P33P33 View Post
                                Tuo 400hv menee rikki varmaan ihan softalla eli vaikka MHDn stage2+ taitaa olla se tehokkain. Ja mitään muuta ei välttämättä edes tarvita. Jos haluat helpottaa turbojen kuormaa ja kesän "lämpimiä" kelejä, niin sitten DP:t ja cooleri. Ne on varmasti järkevimmät parannukset, jotta saat luotettavasti, varmasti ja kestävästi ton 400hv ulos joka kerta. JB4:sta tähän ei tarvita, se tuo vaan sulle lisämaksua, kun joudut käytännössä ton MHD:n ostamaan joka tapauksessa sen backend flashin takia (Jb4 omistajat varmaan ovat toista mieltä, mutta sun tavotteilla lähtisin tätä reittiä liikkeelle), joten ihan ekana vaan lataat sillä MHD:llä kartat sisään ja menoks.
                                Mulla ei ole MHD. Ei sitä tarvii välttämättä.
                                M140 xDrive v.2017
                                Kawasaki zH2 v.2020

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎