Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2092
    • Naantali

    Originally posted by majgul View Post
    Korjataan,. sellainen matala taajuinen pömisevä ääni, vähän sinne päin ku amis putken matalahko pöminä ja resonanssi.

    Meneekö näissä vehkeessä jo 150tkm vauhtipyörä!?
    Onko takakelkassa uretaanipuslat ? Mulla ainakin kun vaihdettiin uretaanipuslat takakelkkaan piti välillä tietyllä kierrosalueella kiihdytyksessä sellaista kumisevaa ääntä.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      Originally posted by miyli View Post
      Onko takakelkassa uretaanipuslat ? Mulla ainakin kun vaihdettiin uretaanipuslat takakelkkaan piti välillä tietyllä kierrosalueella kiihdytyksessä sellaista kumisevaa ääntä.
      En ainakaan itse ole vaihtanut. Mutta joo, muistuttaa tuollaista. Ja väännön kasvaessa pitää tuollaista.tuli otettua nyt aika monta vetoa ja ei se mitenkään erityisen kova ääni ole.

      Nyt mietin että johtuuko ääni moottorin puolelta, jos ei toimi oikein ku logeja otin. Tulpat ja puolat nyt siis vaihdettu, mutta logit ei näyttänyt hyvältä. Aikaisemmin tuli timing correct cylinder 1 ja 4. Nyt jopa cylinder 3, moottorivaloa ei syttynyt.

      Voiko joku neuvoa että mitä voisi seuraavaksi tehdä

      Tässä logit: https://datazap.me/u/majgul/vedot?log=0&data=3-21

      Pelottaa että nyt on joku pahemmin vialla... Ei kait tulppien ja puolien vaihdossa tarvi mitään koodauksia?
      Last edited by majgul; 29-03-2018, 07:21.

      Comment

      • Zoppa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 238
        • Espoo

        Originally posted by majgul View Post
        En ainakaan itse ole vaihtanut. Mutta joo, muistuttaa tuollaista. Ja väännön kasvaessa pitää tuollaista.tuli otettua nyt aika monta vetoa ja ei se mitenkään erityisen kova ääni ole.

        Nyt mietin että johtuuko ääni moottorin puolelta, jos ei toimi oikein ku logeja otin. Tulpat ja puolat nyt siis vaihdettu, mutta logit ei näyttänyt hyvältä. Aikaisemmin tuli timing correct cylinder 1 ja 4. Nyt jopa cylinder 3, moottorivaloa ei syttynyt.

        Voiko joku neuvoa että mitä voisi seuraavaksi tehdä

        Tässä logit: https://datazap.me/u/majgul/vedot?log=0&data=3-21

        Pelottaa että nyt on joku pahemmin vialla... Ei kait tulppien ja puolien vaihdossa tarvi mitään koodauksia?
        Ei noissa logeissa nyt omaan silmään mitään hälyttävää näy, muutama hassu timing correction, nekin on pieniä ja vaihteen vaihdon yhteydessä mikä on suht normaalia. Jos noi häiritsee niin sähän voit laittaa muutaman litran e85 sekaan nostamaan oktaaniarvoa ja kato jos ne vähätkin correctionit häviäis sieltä. Mut ei tossa nyt logien puolesta mun mielestä oo mitää syytä huolissaan olla.

        Edit: noitakaan correctioneja ei todennäköesti olis ollu tuolla jos logi olisi otettu suoraan kolmosvaihteella jolloi tota vaihtoa login alussa ei olisi tapahtunut.
        Last edited by Zoppa; 29-03-2018, 08:41.
        E92 335i M-Sport -07
        EX: E85 Z4 3.0i

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5151
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by majgul View Post
          Korjataan,. sellainen matala taajuinen pömisevä ääni, vähän sinne päin ku amis putken matalahko pöminä ja resonanssi.

          Meneekö näissä vehkeessä jo 150tkm vauhtipyörä!?
          Voihan se tottakai mennä, varsinkin jos on vähän viriä.

          Mutta nyt ei taida olla siitä.
          Mites onko milloin ilmanputsari vaihdettu? Jos koppa on vähän huonosti paikallaan tms.

          Vai kuuluuko se selkeästi jostain suunnasta autoa?
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • jessemikkola
            BTCF Member
            • Dec 2014
            • 83
            • Kuusankoski

            Tuli tilattuu downpipet ja vapari suodattimet vrsf:ältä pari viikkoa sitten. No dhl kyydissä piti jo viikko sitten tulla nii alkuviikosta otin yhteyttä kuljetus firmaan et missä paketti viipyy. Oli seissy monta päivää New York:in terminaalissa seurannan mukaan. Nyt sain kuulla että paketti luokitellaan vaarallisia aineita sisältäväksi ku olin ottanut suodattimien mukaan putsaus setin samalla. Niinköhän jää paketti sinne vai ottaako vaan putsausaineet pois? Vai maksaako paketti mulle nyt miljoonia lisää ku ne tuo sen. Onko kokemuksia?

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 890
              • Oulu

              Originally posted by makkis View Post
              Voihan se tottakai mennä, varsinkin jos on vähän viriä.

              Mutta nyt ei taida olla siitä.
              Mites onko milloin ilmanputsari vaihdettu? Jos koppa on vähän huonosti paikallaan tms.

              Vai kuuluuko se selkeästi jostain suunnasta autoa?
              Mitä toisen 335i omistajan kanssa juttelin, niin taitaa olla vaan tuota perus vetopäällä resonanssia. Itsellä on xdrive niin jospa siinä vähän erilailla vielä tuo ääni kantautuu.

              Ilmanputsari oli kun uusi, tämä läpi katottua ku imuventtiilit tuli puhallettua.

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                Originally posted by Zoppa View Post
                Ei noissa logeissa nyt omaan silmään mitään hälyttävää näy, muutama hassu timing correction, nekin on pieniä ja vaihteen vaihdon yhteydessä mikä on suht normaalia. Jos noi häiritsee niin sähän voit laittaa muutaman litran e85 sekaan nostamaan oktaaniarvoa ja kato jos ne vähätkin correctionit häviäis sieltä. Mut ei tossa nyt logien puolesta mun mielestä oo mitää syytä huolissaan olla.

                Edit: noitakaan correctioneja ei todennäköesti olis ollu tuolla jos logi olisi otettu suoraan kolmosvaihteella jolloi tota vaihtoa login alussa ei olisi tapahtunut.
                No hyvä tietää, mielenrauhan saa nyt sitten. Itse luulin ettei noita saisi ollenkaan olla, että joku on vialla. Samanlailla tosiaan tuli noita silloin ku moottorivalo syttyi tulpan/puolan takia.

                Voisi melkein kokeilla sitä että laittelee vähän e85. Miten paljon sitä uskaltaa tuolla perus stage1+ tai 2+ ohjelmilla laittaa? Ei taida tehoon noilla ohjelmilla vaikuttaa, mutta ilmeisesti paremmin toimii.

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 238
                  • Espoo

                  Originally posted by majgul View Post
                  No hyvä tietää, mielenrauhan saa nyt sitten. Itse luulin ettei noita saisi ollenkaan olla, että joku on vialla. Samanlailla tosiaan tuli noita silloin ku moottorivalo syttyi tulpan/puolan takia.

                  Voisi melkein kokeilla sitä että laittelee vähän e85. Miten paljon sitä uskaltaa tuolla perus stage1+ tai 2+ ohjelmilla laittaa? Ei taida tehoon noilla ohjelmilla vaikuttaa, mutta ilmeisesti paremmin toimii.
                  Kokeile nyt vaikka 10l e85 ja loput 98, mutta mä luulet että noi correctionit johtuu ihan tosta vaihteen vaihdosta mikä tapahtuu tossa sun logit alussa. Tosta e85 ei nyt sinäänsä oo mitää muuta iloa, ennen kun laitat sisään e85 tarkotetun kartan.
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 890
                    • Oulu

                    Originally posted by Zoppa View Post
                    Kokeile nyt vaikka 10l e85 ja loput 98, mutta mä luulet että noi correctionit johtuu ihan tosta vaihteen vaihdosta mikä tapahtuu tossa sun logit alussa. Tosta e85 ei nyt sinäänsä oo mitää muuta iloa, ennen kun laitat sisään e85 tarkotetun kartan.
                    Okei, mutta noilla correctioneilla pitäisi uskaltaa ihan vaan vedellä menemään tuolla 98:llä? Pitää uudet logit sitte napata ku on pipet, stage 2+, inletit,chargepipen bov asennettu.

                    Harmittaa, vrspeed.com lähetti alkuperäisillä liitoksilla olevan chargepipen vaikka tialin/turbosmartin liitännällä otin, ja turbosmartin bovin. Saa nähä miten tämäkin keissi sitten menee.

                    Comment

                    • vam0s
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2014
                      • 133
                      • 03

                      Originally posted by WarHead View Post
                      Mites se oireilee? Tuleeko yllättäviä tempaisuja ja vastaavaa vai meneekö vaan puolimoottorilla?
                      Meno ei keskeydy mitenkään, törkkäsee vain koodin ja usein jäädään paljon alle targetin. Alipaineletkut uusittu.
                      Tuossa pari logia: https://datazap.me/u/vam0s/mhd-v8-e50?log=0&data=3-23

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2092
                        • Naantali

                        Originally posted by vam0s View Post
                        Meno ei keskeydy mitenkään, törkkäsee vain koodin ja usein jäädään paljon alle targetin. Alipaineletkut uusittu.
                        Tuossa pari logia: https://datazap.me/u/vam0s/mhd-v8-e50?log=0&data=3-23
                        Mulla kanssa aikoinaan siinä 335 jäi ahdot targetista sen 2-4 psi mutta vaan kun kone oli lämmin ja vikaa etsittiin kauan ja syyksi paljastui Turbojen puolen kuminen ahtoputken jatko jossa alkuperäinen klemmari oli mennyt poikki.
                        Kun moottori lämpes se pääsi sieltä liitoksesta vuotamaan.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • Zoppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 238
                          • Espoo

                          Originally posted by majgul View Post
                          Okei, mutta noilla correctioneilla pitäisi uskaltaa ihan vaan vedellä menemään tuolla 98:llä?
                          No jos nyt parissa sylinterissä on pieniä (alle kolmen asteen korjauksia) niin en itse ainakaan ole huolissani niistä. Jos niitä alkaa olemaan kaikissa sylintereissä yhtä aikaa, tai niitä on jatkuvasti niin sitten alkaisin miettimään että mistä kiikastaa.
                          E92 335i M-Sport -07
                          EX: E85 Z4 3.0i

                          Comment

                          • vam0s
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 133
                            • 03

                            Originally posted by miyli View Post
                            Mulla kanssa aikoinaan siinä 335 jäi ahdot targetista sen 2-4 psi mutta vaan kun kone oli lämmin ja vikaa etsittiin kauan ja syyksi paljastui Turbojen puolen kuminen ahtoputken jatko jossa alkuperäinen klemmari oli mennyt poikki.
                            Kun moottori lämpes se pääsi sieltä liitoksesta vuotamaan.
                            Pitänee tutkia. Välillä tulee 30FE ja välillä 30FF tästä epäilin että joku liitoksista elää/vuotaa

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 890
                              • Oulu

                              Originally posted by Zoppa View Post
                              No jos nyt parissa sylinterissä on pieniä (alle kolmen asteen korjauksia) niin en itse ainakaan ole huolissani niistä. Jos niitä alkaa olemaan kaikissa sylintereissä yhtä aikaa, tai niitä on jatkuvasti niin sitten alkaisin miettimään että mistä kiikastaa.
                              Btw, voiko suuttimet tehdä tuollaista? Oli nimittäin 2 mustaa tulppaa, luultavasti cylinder 1 ja 4... Mietin että ei kait ala suutin vikaa olemaan. Autohan kyllä käynnistyy hyvin, mutta vähän ku lämmennyt niin alkaa tyhjäkäynnillä tuntumaan pientä värähtelyä. Vai onko tämä normaalia tällä koneella? Voiko suuttimia tarkistaa logista millään?

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 890
                                • Oulu

                                Toinen on tuo STFT ja LTFT, pitäskö niiden olla missä? Ulkomailta ku muitten logeja katto niin ne oli paljon "plussalla" Omassa logissa kummatkin käy nollassa, ja muuten paljon miinuksella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎