Tää on varmaan jo tuhat kertaa käsitelty, mutta kysyn kumminkin, eli mitä noista logeista pitäis tajuta?. Missfiret tulee kokoajan helpommin ja helpommin, Several cylinders, 5 ja 6 pytyt. Suuttimet on alle vuoden vanhat ja stage 2 pumppu. Tulpat ja puolat on vähintää 20-30tkm vanhat eli vois kuvitella johtuvan niistä? Logista ja ruudusta ymmärtäny sen verran että lpfp paine ei saa mennä alle 5 bar ja raili paine alle 50 (?). Tossa viisaammille logi, ettei oo pahasti menossa hajalle auto 
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
lambda bank 2 vetelee ainakin ihan omiaan 4 vaihteella, mut selittyy kyllä sillä jos tulee misfiree. tulpat ja puolat vaihtoon tai jommat kummat. kolmos vaihdehan näyttää ihan hyvältä. LPFP joo pitäs olla siel 5 barin tuntumas ja HPFP ei sais juuri alle 100 barin mennä. Niissä sul ei oo hätää.Originally posted by tmpzk View PostTää on varmaan jo tuhat kertaa käsitelty, mutta kysyn kumminkin, eli mitä noista logeista pitäis tajuta?. Missfiret tulee kokoajan helpommin ja helpommin, Several cylinders, 5 ja 6 pytyt. Suuttimet on alle vuoden vanhat ja stage 2 pumppu. Tulpat ja puolat on vähintää 20-30tkm vanhat eli vois kuvitella johtuvan niistä? Logista ja ruudusta ymmärtäny sen verran että lpfp paine ei saa mennä alle 5 bar ja raili paine alle 50 (?). Tossa viisaammille logi, ettei oo pahasti menossa hajalle auto
https://datazap.me/u/tumppiyo/missfi...26-27-28-29-30-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
Osaisko nyt joku tähänkin vastata jos vaan kehtaa...Originally posted by majgul View PostNonii, logi tuli otettua ja ekaa kertaa moottorivalo! Anto misfire cylinder 1. Logia ku kattoin nii cylinder 4 myös vähä kyykkää. En tiiä näistä sitte tosiaan nii sanokaapa viisaammat. Autossa siis vähä tyhjäkäynnillä pientä tärräystä. Ei kylmänä tosin, ja käynnistyy hyvin.
Tässä logi: https://datazap.me/u/majgul/log-1520...m=0-59&mark=30
Toivotaan että on vaan tulppa tai puola.
Comment
-
No enpä oo asiantuntia, mut ainakin railpaineet sulla pysyy, kun cyl 1 ja 4 pätkii.Originally posted by majgul View PostOsaisko nyt joku tähänkin vastata jos vaan kehtaa...
Toivotaan että on vaan tulppa tai puola.
Eli ei ainakaan hpfp ongelmaa ole, niinku omassa oli. Sanoivat Sah:lla että oli myös huono kosketus yhdessä puolassa, josta myös tuli misfireä.
Vois olla tulppa/puola häikkää.. :thinkEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
Kiitoksia! Hyvä tietää että muuten näyttäisi kunnossa olevan. Pitääpä ottaa uutta logia ku saanut osat vaihettuaOriginally posted by tommylee View PostNo enpä oo asiantuntia, mut ainakin railpaineet sulla pysyy, kun cyl 1 ja 4 pätkii.
Eli ei ainakaan hpfp ongelmaa ole, niinku omassa oli. Sanoivat Sah:lla että oli myös huono kosketus yhdessä puolassa, josta myös tuli misfireä.
Vois olla tulppa/puola häikkää.. :think
Comment
-
Taaempi lambda mulla on hajalla, vikakoodi tulee signaalista, taitaa siitä johtua. Uus odottaa jo asennusta. Tilaan kasan tulppia ja puolia, toimivat löytyykin tuolta muutama sivun takaa.Originally posted by P33P33 View Postlambda bank 2 vetelee ainakin ihan omiaan 4 vaihteella, mut selittyy kyllä sillä jos tulee misfiree. tulpat ja puolat vaihtoon tai jommat kummat. kolmos vaihdehan näyttää ihan hyvältä. LPFP joo pitäs olla siel 5 barin tuntumas ja HPFP ei sais juuri alle 100 barin mennä. Niissä sul ei oo hätää.-E90 335i 2008
Comment
-
Taaempi on vastuussa vaan katin toiminnasta, eikä vaikuta seoksiin. Ootko varma ettei ollu etummainen lambda? Tai no tarkenna ensin mitä tarkoitat taaemmalla? Bank2 lambdaa katin etupuolellako? Jos näin niin sitten se ihan ekana vaihtoon ja sit sen jälkee uutta logia. Nuo logit kyllä tukee sitä vaihtoa, että lambda rikki, siis bank2 ennen kattia. Laita vaikka screenshot vikakoodeista.Originally posted by tmpzk View PostTaaempi lambda mulla on hajalla, vikakoodi tulee signaalista, taitaa siitä johtua. Uus odottaa jo asennusta. Tilaan kasan tulppia ja puolia, toimivat löytyykin tuolta muutama sivun takaa.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
Mistä porukat on hommannu noita tulppia originaalien venttiilien tilalle:

Ebaystä löytyi jotain, mutta usa:ssa ja rahti tähtitieteellinen...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Originally posted by P33P33 View PostTaaempi on vastuussa vaan katin toiminnasta, eikä vaikuta seoksiin. Ootko varma ettei ollu etummainen lambda? Tai no tarkenna ensin mitä tarkoitat taaemmalla? Bank2 lambdaa katin etupuolellako? Jos näin niin sitten se ihan ekana vaihtoon ja sit sen jälkee uutta logia. Nuo logit kyllä tukee sitä vaihtoa, että lambda rikki, siis bank2 ennen kattia. Laita vaikka screenshot vikakoodeista.
Siin on joku ikivanha minkä löysin.
Mulla on 2kpl lattiakaivon kumisia 32mm rassitulppia, maksaa pari euroa ja kaine toimii..Originally posted by Tommix View PostMistä porukat on hommannu noita tulppia originaalien venttiilien tilalle:
Ebaystä löytyi jotain, mutta usa:ssa ja rahti tähtitieteellinen...

En osannut pienentää kuvia...Last edited by tmpzk; 24-03-2018, 18:15.-E90 335i 2008
Comment
-
Mites se oireilee? Tuleeko yllättäviä tempaisuja ja vastaavaa vai meneekö vaan puolimoottorilla?
Originally posted by vam0s View PostSattuisko kenelläkään olemaan painetyökaluja esimerkiksi ahtovuotojen löytöön? 30FF koodia tulee harvoin mutta logien mukaan ollaan selvästi alle targetinE91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
Kerro myös millainen kokoonpano kyseessä.Originally posted by vam0s View PostSattuisko kenelläkään olemaan painetyökaluja esimerkiksi ahtovuotojen löytöön? 30FF koodia tulee harvoin mutta logien mukaan ollaan selvästi alle targetin
Onko kaikki alipaineletkut jo tsekattu? Etenkin venakopan päällä menevät letkut tunnetusti hajoavat ajan myötä. Myös alipainekanisterit kannattaa kurkata, että ovat kuosissa.
Muutenkin jos on alkuperäiset alipaineletkut niin suosittelen kyllä vaihtamaan uusiin.
Noista pikkujutuista itse lähtisin ensin liikkeelle. Sitten sen jälkeen vasta tutkimaan cp, solenoidit, ahtoputket, ic, ahtimet, jne.E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
Nyt tuli tulpat ja puolat vaihdettua, muutaman vedon jälkeen ei ainakaan sytytellyt moottorivaloa. Pari tulppaa oli vähä mustaa, johtuen varmaan huonosta sytytyksestä. Liike ei muistanut heti niitä tarkastaa vaikka sanoin kahdesti ja tulpat meni sekaisin, tästä vähän huonoa palautetta Oulun Nikuselle. Bensalle tulpat ei ainakaan haissu kun itse niitä haistoin jälkeenpäin.
Mutta kysymys. Onko ihan normaalia stage 1 + ohjelmalla että noin 4000rpm kohdalla auto vähän "jurnuttaa" kuormalla. Hankala pukea sanoiksi. Mutta vähän niinku tuntuu että voiko perän puslat tehdä tuon? Vääntö on varmaan kovin tuossa? 5000rpm jälkeen ääni rauhoittuu, se on sellainen matala ääni ei siis mikään hankaava tai mitään sinnepäin, äh, ei tuota osaa selittää näin yövuorossa.
Comment
-
Kardaanin tukilaakeri tai kaksoismassa vauhtipyörä ??Originally posted by majgul View PostNyt tuli tulpat ja puolat vaihdettua, muutaman vedon jälkeen ei ainakaan sytytellyt moottorivaloa. Pari tulppaa oli vähä mustaa, johtuen varmaan huonosta sytytyksestä. Liike ei muistanut heti niitä tarkastaa vaikka sanoin kahdesti ja tulpat meni sekaisin, tästä vähän huonoa palautetta Oulun Nikuselle. Bensalle tulpat ei ainakaan haissu kun itse niitä haistoin jälkeenpäin.
Mutta kysymys. Onko ihan normaalia stage 1 + ohjelmalla että noin 4000rpm kohdalla auto vähän "jurnuttaa" kuormalla. Hankala pukea sanoiksi. Mutta vähän niinku tuntuu että voiko perän puslat tehdä tuon? Vääntö on varmaan kovin tuossa? 5000rpm jälkeen ääni rauhoittuu, se on sellainen matala ääni ei siis mikään hankaava tai mitään sinnepäin, äh, ei tuota osaa selittää näin yövuorossa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment