Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salmol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 244
    • Helsinki

    Originally posted by vam0s View Post
    Ajatko bensalla vai etanoli seoksella? Itsellä ollut näissä käytössä 30-50% etanoli seos ja öljyt vaihtanut 3tkm välein ja yleensä aina lirua etanolin takia.
    3 tkm välein???? No on se hyvä että minulla on diesel, öljynvaihto 30-36 tkm... Ei jeesus.
    Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

    Comment

    • Zoppa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 238
      • Espoo

      Originally posted by vam0s View Post
      Ajatko bensalla vai etanoli seoksella? Itsellä ollut näissä käytössä 30-50% etanoli seos ja öljyt vaihtanut 3tkm välein ja yleensä aina lirua etanolin takia.
      Vähän sekä että. Suurimman osan ajasta oon ajanu 98:lla, mut nykyään on tullu sit taas ajettua aika paljon e30 blandiksella. Kuulostaa kyl erikoiselta jos 3tkm aikana öljyt ehtii menemään litkuksi tuon takia
      E92 335i M-Sport -07
      EX: E85 Z4 3.0i

      Comment

      • F-Lame
        BTCF Member
        • Jul 2015
        • 251
        • Helsinki-Porvoo

        Originally posted by Zoppa View Post
        Vähän sekä että. Suurimman osan ajasta oon ajanu 98:lla, mut nykyään on tullu sit taas ajettua aika paljon e30 blandiksella. Kuulostaa kyl erikoiselta jos 3tkm aikana öljyt ehtii menemään litkuksi tuon takia
        JOS nyt olen oikein ymmärtänyt niin tuon etanoolin pitäisi haihtua jo vajaassa 80 asteen lämpötilassa joten jos kaikki toimii oikein niin siellä öljyn seassa ei sitä pitäisi olla kunhan kone ajetaan lämpimäksi ? Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
        Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

        1989 E30 316i 2D HARRASTE
        1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
        Ex. E92 335 CiA m-sport
        Ex. 2005 E87 130i m-sport
        ...monta muuta ennen sitä

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3435
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Originally posted by salmol View Post
          3 tkm välein???? No on se hyvä että minulla on diesel, öljynvaihto 30-36 tkm... Ei jeesus.
          No se onkin Dieselin ainoa hyvä puoli....
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • salmol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2013
            • 244
            • Helsinki

            Originally posted by reekoon View Post
            No se onkin Dieselin ainoa hyvä puoli....
            No, hakkaa alaväännössä vastaavan kokoisen bensavehkeen milloin vaan...
            Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 312
              • Rauma

              Originally posted by salmol View Post
              No, hakkaa alaväännössä vastaavan kokoisen bensavehkeen milloin vaan...
              Tai sitten ei... tasoihin voi mennä mutta kun kiisselistä veto loppuu niin E85 vaan parantaa juoksuaan...
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Ai &tä, alavääntö, moottorin tärkein ominaisuus. Kyllä sitä kannattaa tulla hehkuttamaan N54 viritysthreadiin.

                Comment

                • rodpe
                  Bimmer Rookie
                  • May 2016
                  • 83
                  • Kokkola

                  Doddiih, mitkähän olisi seuraavat järkevät muutokset. Tällä hetkellä muutoksina jb4, 3" dp:t, dci:t. Käytössä on nyt map 5. Onko seuraavana ostoslistalla matalapainepumppu? Kumpi tässä olisi järkevämpi fuelit pumpuista, stage1 vai stage 2? Entäs backend flash? Löytyykö täältä flashin asentajia ja säätäjiä korvausta vastaan? Jos vielä läheltä pohjanmaata niin plussaa

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by rodpe View Post
                    Doddiih, mitkähän olisi seuraavat järkevät muutokset. Tällä hetkellä muutoksina jb4, 3" dp:t, dci:t. Käytössä on nyt map 5. Onko seuraavana ostoslistalla matalapainepumppu? Kumpi tässä olisi järkevämpi fuelit pumpuista, stage1 vai stage 2? Entäs backend flash? Löytyykö täältä flashin asentajia ja säätäjiä korvausta vastaan? Jos vielä läheltä pohjanmaata niin plussaa
                    Backend flash ehdottomasti nyt heti! Sitten jos haluat viinan kanssa läträillä niin riippuu ihan seoksesta. Jos sulla on hyvässä kunnossa lpfp niin e45 seoksella, eli puolet ja puolet re85 ja 98ia, pärjäät vielä orkkiksen kanssa. Silloin pääset noin 450 hv ja se on mun mielestä vakio turboille hyvä lukema, eikä kannata juuri sen yli edes haaveilla.
                    Pumpun sijaan xhp laatikko softa mieluummin ensin.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • yarski
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 312
                      • Rauma

                      Originally posted by P33P33 View Post
                      Backend flash ehdottomasti nyt heti! Sitten jos haluat viinan kanssa läträillä niin riippuu ihan seoksesta. Jos sulla on hyvässä kunnossa lpfp niin e45 seoksella, eli puolet ja puolet re85 ja 98ia, pärjäät vielä orkkiksen kanssa. Silloin pääset noin 450 hv ja se on mun mielestä vakio turboille hyvä lukema, eikä kannata juuri sen yli edes haaveilla.
                      Pumpun sijaan xhp laatikko softa mieluummin ensin.
                      Tuntuu olevan ihan yksilökohtainen asia miten pitkälle vakio lpfp riittää.
                      Mulla loppui jo 20% seoksella... en oikein usko että riittää vakiopumppu 50% seoksella mitenkään - mutta kokeilemalla se selviää.
                      Välijäähyn ja ahtoputken dumpilla laittaisin ostoslistalle.
                      G26 i4 M50 supercharged
                      ex: F36 440i xdrive msport
                      ex: E91 335 lci xdrive msport

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5151
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by salmol View Post
                        3 tkm välein???? No on se hyvä että minulla on diesel, öljynvaihto 30-36 tkm... Ei jeesus.
                        Ja hajottaa moottorin noilla vaihtoväleillä, Ei jeesus, kuka idiootti oikeasti seuraa noita päästönormien mukaisia öljynvaihtovälejä

                        Tää nyt on nähty niiiin monessa dieselissä että karstoittaa koneen paskaksi, 15tkm maksimi vaihtoväli oli sitten bensa tai diesel, jos yhtään kiinnostaa missä kunnossa pitää autonsa. Itse vaihdan 10tkm välein ja silloinkin on jo sellaista tervaa.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by yarski View Post
                          Tuntuu olevan ihan yksilökohtainen asia miten pitkälle vakio lpfp riittää.
                          Mulla loppui jo 20% seoksella... en oikein usko että riittää vakiopumppu 50% seoksella mitenkään - mutta kokeilemalla se selviää.
                          Välijäähyn ja ahtoputken dumpilla laittaisin ostoslistalle.
                          Oot ihan oikeessa. Lpfp kunto ratkaisee ja tietty hpfp myös, mutta kunnossa ollessaan ite penkitin +440hv 50/50 seoksella. Ja tosiaan ainakin välijäähy ennen pumppua ehdottomasti.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • hardyy
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2015
                            • 113
                            • suomi

                            Minkä valmistajan ahtoputkee ootte laittanu autoihin? :think

                            Comment

                            • rodpe
                              Bimmer Rookie
                              • May 2016
                              • 83
                              • Kokkola

                              Eli onko tässä nyt fiksuin edetä siten et ajaa backend flash sisään ja vaihtaa pumppu tarvittaessa?

                              Comment

                              • tmpzk
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2011
                                • 361
                                • Espoo

                                Kytkin sano ittensä irti, minkälaisilla kytkimillä muut näitä ajaa vai onko kaikilla automaatit? Vakiolevy, jäykempi asetelma (mikä?) ja kova vauuhtipyörä..? Olis siisti selvitä alle tonnilla.. onkohan mahollista?
                                -E90 335i 2008

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎