Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • awd-69
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 229
    • Sawo

    #76
    Originally posted by aku1979 View Post
    Kaverilla on myös sama hilavitkutin ja siinä ainakin kesti melko pitkään mitata tasoa.
    Carlyn tökkäsin kiinni niin alkoi heti taso näkymään....mikä lie bitti ollut poikittain!
    F10 530d xdrive LCI

    EX: E90 320d xdrive LCI

    Comment

    • Winx
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 79
      • Tampere

      #77
      Voi se anturi hajotakin.

      Mulla näytti täyttä jatkuvasti, vaikka aiemmin sai lisätä litran per 2tkm. 3tkm jälkeen kaadoin litran koneeseen ja samaa täyttä näytti senkin jälkeen.

      Seuraavassa öljynvaihdossa vaihdoin anturin ja alkoi toimia normaalisti.
      -09 330xi

      Comment

      • awd-69
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 229
        • Sawo

        #78
        Öljypohjassako se anturi on?
        F10 530d xdrive LCI

        EX: E90 320d xdrive LCI

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by janne30 View Post
          Kokeiltiin ensin tuolla ulosvetäjällä, ei hievahtanutkaan, sitä ennen kokeiltiin paineilmavasaraa. Punahehkuksi pillillä ja prässiin 14t painetta, sit antautu ekana olka-akseli... Oli kyllä ihan mahdoton ja meinas vetarin booritki olla entiset ku oltiin kaikenlaista kokeiltu, meinas se pää vähän levitä
          Kokeilitko paineilmavasaraa kun ulosvetäjä oli kiristettynä?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            #80
            Originally posted by HTK12 View Post
            Kokeilitko paineilmavasaraa kun ulosvetäjä oli kiristettynä?
            Muistaakseni en, olis kai kannattanu. Tai eihän näistä tiedä aiemmin on kaikki boorilliset osat irronnut prässissä.
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • Joni_R
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 134
              • Ylivieska

              #81
              Itsellä alkoi kans mietityttämään tuo iDrive öljyntason anturi. Aina näyttänyt täyttä (öljyjä ei ollut vaihdettu mullaolon aikana vuelä) ja nyt öljynvaihdon jälkeen näytti puoleen väliin min-max asteikossa. Pari päivää tuon jälkeen katsoin uudestaan niin taas näyttää täyttä.

              Öljyä tähän N47D20C meni ohjeenmukaiset 5,2l ja uusi suodatin. Lieneekö anturi rikki vai onko normaalia, että näyttää täyttä käytännössä aina?
              F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
              ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                #82
                Originally posted by Joni_R View Post
                Itsellä alkoi kans mietityttämään tuo iDrive öljyntason anturi. Aina näyttänyt täyttä (öljyjä ei ollut vaihdettu mullaolon aikana vuelä) ja nyt öljynvaihdon jälkeen näytti puoleen väliin min-max asteikossa. Pari päivää tuon jälkeen katsoin uudestaan niin taas näyttää täyttä.

                Öljyä tähän N47D20C meni ohjeenmukaiset 5,2l ja uusi suodatin. Lieneekö anturi rikki vai onko normaalia, että näyttää täyttä käytännössä aina?
                Juu kyllä tikku vaan on se paras...ainakin mielenrauhalle

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7511
                  • Kotona

                  #83
                  Originally posted by Joni_R View Post
                  Itsellä alkoi kans mietityttämään tuo iDrive öljyntason anturi. Aina näyttänyt täyttä (öljyjä ei ollut vaihdettu mullaolon aikana vuelä) ja nyt öljynvaihdon jälkeen näytti puoleen väliin min-max asteikossa. Pari päivää tuon jälkeen katsoin uudestaan niin taas näyttää täyttä.
                  Ihan normijuttu. Aina öljynvaihdon jälkeen pitää ajella jonkun aikaa jotta se digitaalinen mittari alkaa näyttää oikeaa lukemaa. Toki vanhemmissa peleissä se tikku on niihin tottuneille luotettavamman tuntuinen...
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • jebujee
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 19
                    • Vantaa

                    #84
                    Originally posted by Joni_R View Post
                    Itsellä alkoi kans mietityttämään tuo iDrive öljyntason anturi. Aina näyttänyt täyttä (öljyjä ei ollut vaihdettu mullaolon aikana vuelä) ja nyt öljynvaihdon jälkeen näytti puoleen väliin min-max asteikossa. Pari päivää tuon jälkeen katsoin uudestaan niin taas näyttää täyttä.

                    Öljyä tähän N47D20C meni ohjeenmukaiset 5,2l ja uusi suodatin. Lieneekö anturi rikki vai onko normaalia, että näyttää täyttä käytännössä aina?
                    Tarkista mitä se tikku näyttää, on siinä koneen oikeella puolella, suojamuovin vieressä
                    E91 320 XdA -09 + AjTech softa

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      #85
                      No niin...nyt on tasauspyörästön tiiviste vaihdettu ja vetari naputeltu sisään. Seuraava ongelma on ettei vetari uppoa tarpeeksi pyörännapaan, että saisin mutterin jengalle. Vinkkejä?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #86
                        Originally posted by aku1979 View Post
                        No niin...nyt on tasauspyörästön tiiviste vaihdettu ja vetari naputeltu sisään. Seuraava ongelma on ettei vetari uppoa tarpeeksi pyörännapaan, että saisin mutterin jengalle. Vinkkejä?
                        Puhdista ne navan & vetarin boorit. Kun on puhtaat ja heität niihin jotain öljyä liukasteeksi, niin menee helposti paikalleen. Itse naputtelin vetarista kiinni pitäen muovisella kaksois massavasaralla. Ellei mene pienellä voimalla, niin siellä on vieläkin ruostetta tms välissä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          #87
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Puhdista ne navan & vetarin boorit. Kun on puhtaat ja heität niihin jotain öljyä liukasteeksi, niin menee helposti paikalleen. Itse naputtelin vetarista kiinni pitäen muovisella kaksois massavasaralla. Ellei mene pienellä voimalla, niin siellä on vieläkin ruostetta tms välissä.
                          Ok...voi olla, että jäivät vähän likaiseksi. Good point. Kiitti.

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            #88
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Puhdista ne navan & vetarin boorit. Kun on puhtaat ja heität niihin jotain öljyä liukasteeksi, niin menee helposti paikalleen. Itse naputtelin vetarista kiinni pitäen muovisella kaksois massavasaralla. Ellei mene pienellä voimalla, niin siellä on vieläkin ruostetta tms välissä.
                            Millaisella välineellä ne boorit ois parasta puhdistaa ruosteesta?

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2198
                              • Vantaa

                              #89
                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Millaisella välineellä ne boorit ois parasta puhdistaa ruosteesta?
                              Mä oon aina puhdistanu boorit tämmösellä, porakoneeseen kiinni ja hinkkaamaan. Pyörännavat yms spacerit yms. menee samalla

                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              • marko l
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 192
                                • Hirvensalmi

                                #90
                                Saako 335ix e90 sedanii vetokoukkua?
                                Last edited by marko l; 16-08-2016, 21:43.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎