Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondis
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 698
    • Tuusula

    Mikähän mahtaa olla pielessä, kun tökkäsin usb porttiin tikun jossa on musiikkia, mutta soittimesta kun koittaa valita usb:n niin tulee error. Eli pitääkö näissä olla musiikki jossain tietyissä tiedostomuodoissa tms? Vai onko 8giganen tikku muka liian iso näin vanhaan autoon? Kyseessä siis e91 LCI -09, ilman idrivea ja alkuperäisellä usb interfacella.
    E: ja tikulla ei ole kansioita tai muita tiedostoja kuin musiikkia
    MB E55 AMG -05
    E36 318TiA -96
    E34 535i -89 imolarot
    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

    Comment

    • unam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 62
      • Kotka

      Originally posted by Tome View Post
      Oletteko dieselmiehet katselleet paljon teillä näyttää imuilman lämpötila välijäähdyttimen jälkeen? Aamulla ulkolämpötila +10C ja tasainen 100km/h vauhti niin lämmöt 67C. Vaikuttaa liian korkeilta omasta mielestä. Koneena M57N2.
      29 astetta näyttää charge air temperature kun istalla äsken kattelin. Ulkoilman lämpötila +12
      F11 525d xdrive
      ex E92 330d

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        Originally posted by Jondis View Post
        Mikähän mahtaa olla pielessä, kun tökkäsin usb porttiin tikun jossa on musiikkia, mutta soittimesta kun koittaa valita usb:n niin tulee error. Eli pitääkö näissä olla musiikki jossain tietyissä tiedostomuodoissa tms? Vai onko 8giganen tikku muka liian iso näin vanhaan autoon? Kyseessä siis e91 LCI -09, ilman idrivea ja alkuperäisellä usb interfacella.
        E: ja tikulla ei ole kansioita tai muita tiedostoja kuin musiikkia
        Oliskohan kyse samasta ongelmasta kuin tässä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=363830
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by Jondis View Post
          Mikähän mahtaa olla pielessä, kun tökkäsin usb porttiin tikun jossa on musiikkia, mutta soittimesta kun koittaa valita usb:n niin tulee error. Eli pitääkö näissä olla musiikki jossain tietyissä tiedostomuodoissa tms? Vai onko 8giganen tikku muka liian iso näin vanhaan autoon? Kyseessä siis e91 LCI -09, ilman idrivea ja alkuperäisellä usb interfacella.
          E: ja tikulla ei ole kansioita tai muita tiedostoja kuin musiikkia
          Pitää muistaakseni olla formatoituna FAT32:ksi. Todennäköisestu sulla on NTFS tai joku vastaava.

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            Originally posted by unam View Post
            29 astetta näyttää charge air temperature kun istalla äsken kattelin. Ulkoilman lämpötila +12
            Pitäisiköhän mulla käyttää tuo cooleri irti, liekkö tukossa tai sitten carly näyttää omiaan

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Tome View Post
              Pitäisiköhän mulla käyttää tuo cooleri irti, liekkö tukossa tai sitten carly näyttää omiaan
              Luultavasti näyttää oikeat lämmöt, joten kannattaa irroittaa ja puhdistaa cooleri. Lämmöt voi toki halutessaan varmistaa ennen purkamista INPA/ISTA/DIS jne.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Originally posted by JTP View Post
                Oliskohan kyse samasta ongelmasta kuin tässä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=363830
                Tuskin, mulla löytyy kyllä usb vaihtoehto soittimesta ja töpseli on keskikyynärnojan alla. Täytyy kokeilla tota formatointia, ei mitään hajua mikä siellä nyt on.
                Edit: formatoinnilla lähti pelittämään, kiitokset brainsurgery
                Last edited by Jondis; 28-06-2017, 22:16.
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Luultavasti näyttää oikeat lämmöt, joten kannattaa irroittaa ja puhdistaa cooleri. Lämmöt voi toki halutessaan varmistaa ennen purkamista INPA/ISTA/DIS jne.
                  Auto jäähtyneenä ahtolämmöt 70 astetta auto sammuksissa, käynnistyksen jälkeen 68 ja pysyy siinä. Intake air temperature auto sammuksissa 1050C ja käynnistyttyä aito kylmänä 36 astetta kun ulkolämpötila +15. Oiskohan jotain vikkoo. Ongelmahan mulla tässä e91 325dssä on se että parissa viikossa dpfn polttoväli ensin puolittui 750kmstä ja tällä hetkellä polttaa 200km välein. Sootit hyppää polton jälkeen 20grammaan muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen, pysyy siinä kunnes hyppää yli 30g ja pyytää polttoa. Vastapaineet on olevinaan tyhjäkäynnillä päälle 10hpa ja satasen vauhdissa 30hpa. Kaasupohjassa 200-300hpa. Eli ei tuon mukaan ole tukossa. Mikä tuossa autossa nyt sekoilee.. Eikös tuo päättele tuota sootin määrää kulutetun polttoaineen, ajomatkan ja vastapaineen perusteella? Mikähän tuota nokea nyt olevinaan tuottaa? Auto toimii kuitenkin ihan normaalisti eikä vikakoodeja tällä hetkellä ole tuohon liittyen. Vois HTK joku ilta katsella parametrejä oikeilla työkaluilla, itsellä kun on vaan tuo carly.

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Originally posted by Tome View Post
                    Auto jäähtyneenä ahtolämmöt 70 astetta auto sammuksissa, käynnistyksen jälkeen 68 ja pysyy siinä. Intake air temperature auto sammuksissa 1050C ja käynnistyttyä aito kylmänä 36 astetta kun ulkolämpötila +15. Oiskohan jotain vikkoo. Ongelmahan mulla tässä e91 325dssä on se että parissa viikossa dpfn polttoväli ensin puolittui 750kmstä ja tällä hetkellä polttaa 200km välein. Sootit hyppää polton jälkeen 20grammaan muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen, pysyy siinä kunnes hyppää yli 30g ja pyytää polttoa. Vastapaineet on olevinaan tyhjäkäynnillä päälle 10hpa ja satasen vauhdissa 30hpa. Kaasupohjassa 200-300hpa. Eli ei tuon mukaan ole tukossa. Mikä tuossa autossa nyt sekoilee.. Eikös tuo päättele tuota sootin määrää kulutetun polttoaineen, ajomatkan ja vastapaineen perusteella? Mikähän tuota nokea nyt olevinaan tuottaa? Auto toimii kuitenkin ihan normaalisti eikä vikakoodeja tällä hetkellä ole tuohon liittyen. Vois HTK joku ilta katsella parametrejä oikeilla työkaluilla, itsellä kun on vaan tuo carly.
                    Pysyykö moottorin lämmöt normaalina? Eikös nuo korkeat imuilman lämmöt ole myös mahdollisia oireita dpf-ongelmista?

                    Comment

                    • siksta
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 675
                      • Orimattila

                      Ilmeisesti ei ole kovinkaan yleinen ongelma M47-moottorissa, että kampiakselin asentotunnistin hajoaa?
                      Minkäänlaista juttua en aiheesta löytänyt ja kohtalaisen hankalaan paikkaan ovat sen päättäneet asentaa.

                      No pääseepähän tiputtamaan vaihdelootan pois ja vaihtamaan kytkimen ja vauhtipyörän samalla.
                      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Tome View Post
                        Auto jäähtyneenä ahtolämmöt 70 astetta auto sammuksissa, käynnistyksen jälkeen 68 ja pysyy siinä. Intake air temperature auto sammuksissa 1050C ja käynnistyttyä aito kylmänä 36 astetta kun ulkolämpötila +15. Oiskohan jotain vikkoo. Ongelmahan mulla tässä e91 325dssä on se että parissa viikossa dpfn polttoväli ensin puolittui 750kmstä ja tällä hetkellä polttaa 200km välein. Sootit hyppää polton jälkeen 20grammaan muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen, pysyy siinä kunnes hyppää yli 30g ja pyytää polttoa. Vastapaineet on olevinaan tyhjäkäynnillä päälle 10hpa ja satasen vauhdissa 30hpa. Kaasupohjassa 200-300hpa. Eli ei tuon mukaan ole tukossa. Mikä tuossa autossa nyt sekoilee.. Eikös tuo päättele tuota sootin määrää kulutetun polttoaineen, ajomatkan ja vastapaineen perusteella? Mikähän tuota nokea nyt olevinaan tuottaa? Auto toimii kuitenkin ihan normaalisti eikä vikakoodeja tällä hetkellä ole tuohon liittyen. Vois HTK joku ilta katsella parametrejä oikeilla työkaluilla, itsellä kun on vaan tuo carly.
                        Nyt ei lämmöt kuulosta kyllä järkeviltä. Laita yksityisviestiä, niin katsellaan joku ilta miltä ne lämmöt näyttää BMW työkaluilla.


                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Pysyykö moottorin lämmöt normaalina? Eikös nuo korkeat imuilman lämmöt ole myös mahdollisia oireita dpf-ongelmista?
                        DPF kun menee tukkoon, niin sen kyllä huomaa kun auto ei kulje mihinkään. En kyllä keksi miten se voisi nostaa imulämmöt ylös, mutta auto kulkisi normaalisti.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Nyt ei lämmöt kuulosta kyllä järkeviltä. Laita yksityisviestiä, niin katsellaan joku ilta miltä ne lämmöt näyttää BMW työkaluilla.




                          DPF kun menee tukkoon, niin sen kyllä huomaa kun auto ei kulje mihinkään. En kyllä keksi miten se voisi nostaa imulämmöt ylös, mutta auto kulkisi normaalisti.
                          Nyt tuo auto on seonnu. Sootit hyppäs suoraan päälle 30g muutaman kilsan jälkeen edellisestä poltosta ja nyt poltti alle 40km uudestaan. Mikähän anturi tuossa nyt temppuilee?!
                          Moottorin lämmöt on normaalit 90 asteen tuntumassa ja kulkupuolessa ole mitään vikaa. Pitäneekö nypätä kaasuläpältä piuha irti että lopettaa tuon turhan polttamisen. Eikai tuo pönttö voi noin nopeasti mennä tukkoon vaikka ois mikä.

                          edit. tässä ketjussa täysin samat oireet kuin omassa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309836
                          Last edited by Tome; 29-06-2017, 10:06.

                          Comment

                          • grz
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 274
                            • Helsinki

                            Veden lämmöt matka-ajossa 93-96c. Oli aiemmin 88-90c. Ei vikakoodeja.
                            EGR-termostaattiko näin oireilee? M57N2 automaatti, päätermari ja vesipumppu suht tuoreet.
                            Arvauksia?
                            1990 325i M Technic II
                            2016 420d Gran Coupe
                            ex:2006 330d M Sport
                            ex:2004 325i M Sport

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Tome View Post
                              Nyt tuo auto on seonnu. Sootit hyppäs suoraan päälle 30g muutaman kilsan jälkeen edellisestä poltosta ja nyt poltti alle 40km uudestaan. Mikähän anturi tuossa nyt temppuilee?!
                              Moottorin lämmöt on normaalit 90 asteen tuntumassa ja kulkupuolessa ole mitään vikaa. Pitäneekö nypätä kaasuläpältä piuha irti että lopettaa tuon turhan polttamisen. Eikai tuo pönttö voi noin nopeasti mennä tukkoon vaikka ois mikä.

                              edit. tässä ketjussa täysin samat oireet kuin omassa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309836
                              Paha mennä sanomaan mikä sieltä sekosi. Jos ne lämpötila-anturin lukemat todella on se mitä carly näyttää, niin luultavasti ainakin se anturi on rikki. Onnistuuko poltot nyt normaalisti vai keskeytyykö poltto?

                              Originally posted by grz View Post
                              Veden lämmöt matka-ajossa 93-96c. Oli aiemmin 88-90c. Ei vikakoodeja.
                              EGR-termostaattiko näin oireilee? M57N2 automaatti, päätermari ja vesipumppu suht tuoreet.
                              Arvauksia?
                              Katsoitko aiemmat lämmöt kylmemmillä keleillä? Jonkun asteen lämpöihin voi vaikuttaa ulkolämpötilan nouseminen.
                              Last edited by HTK12; 29-06-2017, 11:46.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • grz
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 274
                                • Helsinki

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Katsoitko aiemmat lämmöt kylmemmillä keleillä? Jonkun asteen lämpöihin voi vaikuttaa ulkolämpötilan nouseminen.
                                Vertaan viime vuoden kesäkeleihin (auto ollut minulla jo useamman vuoden).
                                Talvella kovilla(=Lappi) pakkasilla ei toki lämmennytkään ihan täyteen asti.

                                edit:
                                90kmh cruise päällä matka-ajoa:
                                6. vaihde = 95c
                                5. = 92c
                                4. = 90c
                                Kylällä ajaessa 1100-1300rpm lämmöt hyppäsi 97c:ään!
                                Last edited by grz; 29-06-2017, 20:31.
                                1990 325i M Technic II
                                2016 420d Gran Coupe
                                ex:2006 330d M Sport
                                ex:2004 325i M Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎