Ilmeisesti pulssiohjattu, seuraako jopa kierroslukua?
Tikittää toimiessaan erittäin kovaäänisesti, peittäen alleen jopa suuttimet ym. Selvää on, että se toimii satunnaisesti, kun tarvetta on, ei kaiken aikaa. Hiljenee täysin toki kun ottaa liittimen irti.
Normaalia, että pitää erittäin kovaa ääntä? = Ehjä vai rikki? Ei kuitenkaan oireita että kierrokset humppaisi tai auto meinaisi sammua.
N43 osa sijaitsee tuossa imusarjan päällä, joten helppo paikallistaa ääni.
N54 miehet ainakin tästä osasta höpöttää, joten toiminta on varmaankin samanlainen N43/N53/N54.
Olen käsittänyt että tuo tikittää/on käytössä vain käytännössä tyhjäkäynnillä. Ainakin itselläni tuo tikitys poistuu heti kun laittaa vähän kierroksia. Mitään vikakoodeja ei tule ainakaan mulla, joten oletettavasti laite toimii edes jotenkuten
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Olen käsittänyt että tuo tikittää/on käytössä vain käytännössä tyhjäkäynnillä. Ainakin itselläni tuo tikitys poistuu heti kun laittaa vähän kierroksia. Mitään vikakoodeja ei tule ainakaan mulla, joten oletettavasti laite toimii edes jotenkuten
Hmm... Itsellä ollut viime vuonna 2 kertaa vikakoodi tuosta tank venting system function. Enää ei ole tullut, mutta tikitystä kuuluu aina. Tyhjäkäynti omassa ei ole ikinä ollut tasainen. Tietää mitä vaihtoon menee seuraavaksi.
Ropleemana on tuttavan E91 keskimmäinen takaturvavyö ja sen lukko. Eli siis keskimmäinen turvavyö ei sovi vastakappaleeseensa. Vyössä olevassa soljessa on tuommoinen levennys? Mistä mallista tai mikä juttu tää leveämpi solki on? Miksi vastakappale on erilainen? Vai eikö vaan osata käyttää sitä
Purkaamolta on haettu sopiva vyö, mutta selvitettyäni asennusta niin on ilmeisen hankala:think
Mistä osaan etsiä tämmöiseen leveämpään solkeen sopivan vastakappaleen?
Mukavaa olis myös tietää että mistä mallista/minkä takia tuossa tommoinen normaalia leveämpi solki edes on:think
Ropleemana on tuttavan E91 keskimmäinen takaturvavyö ja sen lukko. Eli siis keskimmäinen turvavyö ei sovi vastakappaleeseensa. Vyössä olevassa soljessa on tuommoinen levennys? Mistä mallista tai mikä juttu tää leveämpi solki on? Miksi vastakappale on erilainen? Vai eikö vaan osata käyttää sitä
Purkaamolta on haettu sopiva vyö, mutta selvitettyäni asennusta niin on ilmeisen hankala:think
Mistä osaan etsiä tämmöiseen leveämpään solkeen sopivan vastakappaleen?
Mukavaa olis myös tietää että mistä mallista/minkä takia tuossa tommoinen normaalia leveämpi solki edes on:think
Onhan sitä kokeiltu nyt varmasti oikeaan lukkoon? Itse ihmettelin kans yks kerta tuon kanssa kun yritin laittaa väärään lukkoon.
F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Onko varma että tikitykset katosivat? Kun omassa ei ole mitään oireita kuin tämä ärsyttävä ääni vain niin ei viitsisi turhaan vaihdella.
Näihin pikkukoneisiin vaihto on luokkaa 5min homma, kun mitään ei tarvitse edes purkaa pois edestä.
Rikkoutunut osa aiheuttaa ainakin vikakoodin jos kokonaan toiminta estetty (sama kuin olisi piuha irti). Tai sitten kierrosten seilaamista tyhjäkäynnillä, jopa sammumista , etenkin tankkauksen jälkeen.
Paras tapa voisi olla siis vaihtaa molemmat.. :think
Tikitys hävisi kokonaan eikä ole tullut enään kylmänä/kuumana tai millään kierros alueella takaisin. Reilu 900km nyt kerennyt ajamaan. Kylmänä se tikitti tosiaan todella selvästi.
Vein auton tulppien vaihtoon aamulla, eipä onnistunut kun ei lähde pelti auki (lähti kyllä vielä viikko sitten). Vaijeri ei ole poikki, vetämälle lähtee pelti raolleen mutta sitä "kahvaa" ei ilmesty ollenkaan pellin väliin? Mikäs ihme tuollaisen voi aiheuttaa?
Vein auton tulppien vaihtoon aamulla, eipä onnistunut kun ei lähde pelti auki (lähti kyllä vielä viikko sitten). Vaijeri ei ole poikki, vetämälle lähtee pelti raolleen mutta sitä "kahvaa" ei ilmesty ollenkaan pellin väliin? Mikäs ihme tuollaisen voi aiheuttaa?
Mulla meni viime talvena tuo mekanismi jumiin ja aukesi kun suihkuttelin reilusti wd40:stä pellin välistä lukkoon ja ränkkäsin kiinni/auki.
Käsittääkseni tikitys on aika yleinen vaiva ainakin N54, kuten mainitsit, ja kaiketi merkki lopun alusta.
Hemmetti oisko se tuossa vaimokkeen 325i:ssä myös.. Imusarjan alta kuuluu tikitys ja etenkin tyhjäkäynnillä. Välillä tyhjäkäynti myös roikkuu ikävästi. :think Tähän mennessä oon veikannut suuttimeksi. Ei vikakoodeja.
Hemmetti oisko se tuossa vaimokkeen 325i:ssä myös.. Imusarjan alta kuuluu tikitys ja etenkin tyhjäkäynnillä. Välillä tyhjäkäynti myös roikkuu ikävästi. :think Tähän mennessä oon veikannut suuttimeksi. Ei vikakoodeja.
Noilla oireilla varmemmin tuo kuin suuttimet. Suuttimet huomaa sitten ajossa nykimisinä ja epätasaisina kaasutteluina.
Jotenkin alan kallistua silti että juuri tuon osan (en ota kantaa siis ventiilikoneistoon tai suuttimiin) tikitys on normaalia ja se ei kokonaan poistuisi edes uudella osalla, vaikka ajjof on vahvasti sitä mieltä Pitääkö se vaan kokeeksi ostaa osa ja kokeilla. :think
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Noilla oireilla varmemmin tuo kuin suuttimet. Suuttimet huomaa sitten ajossa nykimisinä ja epätasaisina kaasutteluina.
Jotenkin alan kallistua silti että juuri tuon osan (en ota kantaa siis ventiilikoneistoon tai suuttimiin) tikitys on normaalia ja se ei kokonaan poistuisi edes uudella osalla, vaikka ajjof on vahvasti sitä mieltä Pitääkö se vaan kokeeksi ostaa osa ja kokeilla. :think
Jotenkin alan kallistua silti että juuri tuon osan (en ota kantaa siis ventiilikoneistoon tai suuttimiin) tikitys on normaalia ja se ei kokonaan poistuisi edes uudella osalla, vaikka ajjof on vahvasti sitä mieltä Pitääkö se vaan kokeeksi ostaa osa ja kokeilla. :think[/QUOTE]
Tuossa mamman autossa tuo tikitys on kuulunut tyhjäkäynnillä koko sen ajan mitä se meillä ollut, reilun kuusivuotta.
Käsittääkseni se nuin kuuluukin toimia.
Mutta onhan näihin hyvä kaikenvaralta osia vaihtaakin
E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
Meikäläisellä heti monta minuuttia menee tuon vaihtamiseen.
Osahan ei ole minulle edes oikea minkä linkkasit, ja mitä tuohon oe245 / cars245 diileriin eBayssa tulee, niin tuo Latvian Autobodyshop ei ole mikään kauhean herkku paikka tehdä muutenkaan ostoksia. Kannattaa vältellä.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
I3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Comment