Vajaa viikko sitten kiinnitin huomiota e93:n takapäästä kuuluvaan suht kovaan narinaan, kun ajaa hiljaa epätasaisella alustalla. Nopeammissa töyssyissä ei narinaa kuulu eikä hiljaisissakaan vauhdeissa "terävissä" töyssyissä. Mikäköhän tuollaista voisi aiheittaa?
Alkoi mielestäni yhtäkkiä ja vaikuttaisi kuuluvan sekä oikealta että vasemmalta puolelta.
Vajaa viikko sitten kiinnitin huomiota e93:n takapäästä kuuluvaan suht kovaan narinaan, kun ajaa hiljaa epätasaisella alustalla. Nopeammissa töyssyissä ei narinaa kuulu eikä hiljaisissakaan vauhdeissa "terävissä" töyssyissä. Mikäköhän tuollaista voisi aiheittaa?
Alkoi mielestäni yhtäkkiä ja vaikuttaisi kuuluvan sekä oikealta että vasemmalta puolelta.
Autona 320i -05 N46 ~210tkm rullattuna. Noin 100tkm kohdilla tehty ensimmäisen kerran ketjuremppa sveitsissä kun auto oli äidilläni siellä ajossa, en muista tarkalleen mitä kaikkea vaihdettu silloin mutta parin tonnin remppa oli silloin kyseessä.
Mitään oireilua autossa ei ole (vielä), mutta olisiko järkevää vaihtaa esim. ketjunkiristin näillä kilometreillä?
Autona 320i -05 N46 ~210tkm rullattuna. Noin 100tkm kohdilla tehty ensimmäisen kerran ketjuremppa sveitsissä kun auto oli äidilläni siellä ajossa, en muista tarkalleen mitä kaikkea vaihdettu silloin mutta parin tonnin remppa oli silloin kyseessä.
Mitään oireilua autossa ei ole (vielä), mutta olisiko järkevää vaihtaa esim. ketjunkiristin näillä kilometreillä?
Vaihda vaan, ei ole kallis osa ja tärkeä toiminnan kannalta jos nykyinen yhtään jumittaa. Jos ei siis ole vaihdettu. On törkeen helppo vaihtaa.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Oisko tietoa kuinka erilainen etuvakaaja on E90 330xi vs E90 330i ? Takanahan taitaa olla sama kampe. Saattoi tulla eteen väärä osa ja mietin käviskö se kuitenkin vaikka säädettävillä yhdystangoilla vai oisko eroa jopa pelkästään paksuudessa?
E90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?
E90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?
Kerro vielä mikä on tarkka vikakoodi, ja jos se tulee vain tietyiltä pytyiltä?
Mikäli oli vikakoodi niiltä pytyiltä mihin nuo kaksi puolaa ja yksi suutin vaihdettiin?
Veikkaisin ensi sijaisesti puolia, sitten suuttimia.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
E90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?
Puolat on helppo testata kun vaihtaa ne toiseen sylinteriin ja katsoo seuraako vikakoodit. Ellei seuraa, niin vika ei ole puolassa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mitäköhän helkkaria tapahtui? kauppaan olin lähdössä ja menin autolle,
avaimesta ovet auki normaalisti, avain virtalukkoon ja start nappia kun painoin
niin kuului napakka pamaus ja kaikki virrat katos?
Avain on nyt jumissa kolossaan ja mitään eloa ei mihinkään tule, ei edes varaavaimella.
Takakontti ei myöskään aukea varaavaimella.
Auto -06 e92 335i
Mitäköhän helkkaria tapahtui? kauppaan olin lähdössä ja menin autolle,
avaimesta ovet auki normaalisti, avain virtalukkoon ja start nappia kun painoin
niin kuului napakka pamaus ja kaikki virrat katos?
Avain on nyt jumissa kolossaan ja mitään eloa ei mihinkään tule, ei edes varaavaimella.
Takakontti ei myöskään aukea varaavaimella.
Auto -06 e92 335i
Hyvät neuvot tarpeen mistä lähteä liikkeelle.
Kiitos!
Eikös siellä päävirtakaapelissa akun lähellä ole se katkaisupanos joka pamauttaa kaapelin poikki onnettomuustilanteessa. Oisko tuo jostain syystä lauennut?
Eikös siellä päävirtakaapelissa akun lähellä ole se katkaisupanos joka pamauttaa kaapelin poikki onnettomuustilanteessa. Oisko tuo jostain syystä lauennut?
Aukesihan se takaluukku viimeinkin, oli vissiin vähän jumissa vaan..
Syyksi paljastui onneksi vaan löystynyt plus johto akulle, oli luiskahtanut pois
ja istui löysästi navan päällä :think
Pamaus ilmeisesti tuli kaiuttimista kun virrat läks.
Tuo akku vissiin päässyt hiukan liikehtimään mutkissa tai sitten on jäänyt
vaan kiristys huonoksi.
No täytyy kiilata välykset pois ja tarkkailla että pysyy tukevasti.
Onneksi kuitenkin ei ollut tämän pahempi probleema, kerrankin.
BMW 325i N53B30 antaa sillon tällöin koodia 2CA8 - Heatinging lambda probe after catalytic converter.
Eli lambda-anturi vaihtoon, mutta osaisiko jo sanoa mikä on oikea anturi jonka tilaan?
Auto kyllä toimii aivan normaalisti, mutta kaippa siellä sitten joku vika on kun koodiakin pukkaa niin vaihdellaan ehjään. Oletan, että näissä kannattaa suosia OEM-antureita?
BMW 325i N53B30 antaa sillon tällöin koodia 2CA8 - Heatinging lambda probe after catalytic converter.
Eli lambda-anturi vaihtoon, mutta osaisiko jo sanoa mikä on oikea anturi jonka tilaan?
Auto kyllä toimii aivan normaalisti, mutta kaippa siellä sitten joku vika on kun koodiakin pukkaa niin vaihdellaan ehjään. Oletan, että näissä kannattaa suosia OEM-antureita?
Comment