Originally posted by miyli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vajaa viikko sitten kiinnitin huomiota e93:n takapäästä kuuluvaan suht kovaan narinaan, kun ajaa hiljaa epätasaisella alustalla. Nopeammissa töyssyissä ei narinaa kuulu eikä hiljaisissakaan vauhdeissa "terävissä" töyssyissä. Mikäköhän tuollaista voisi aiheittaa?
Alkoi mielestäni yhtäkkiä ja vaikuttaisi kuuluvan sekä oikealta että vasemmalta puolelta.
Comment
-
-
Originally posted by joku2 View PostVajaa viikko sitten kiinnitin huomiota e93:n takapäästä kuuluvaan suht kovaan narinaan, kun ajaa hiljaa epätasaisella alustalla. Nopeammissa töyssyissä ei narinaa kuulu eikä hiljaisissakaan vauhdeissa "terävissä" töyssyissä. Mikäköhän tuollaista voisi aiheittaa?
Alkoi mielestäni yhtäkkiä ja vaikuttaisi kuuluvan sekä oikealta että vasemmalta puolelta.
Comment
-
-
N46 ketjunkiristin?
Autona 320i -05 N46 ~210tkm rullattuna. Noin 100tkm kohdilla tehty ensimmäisen kerran ketjuremppa sveitsissä kun auto oli äidilläni siellä ajossa, en muista tarkalleen mitä kaikkea vaihdettu silloin mutta parin tonnin remppa oli silloin kyseessä.
Mitään oireilua autossa ei ole (vielä), mutta olisiko järkevää vaihtaa esim. ketjunkiristin näillä kilometreillä?
Comment
-
-
Originally posted by juvee_ View PostAutona 320i -05 N46 ~210tkm rullattuna. Noin 100tkm kohdilla tehty ensimmäisen kerran ketjuremppa sveitsissä kun auto oli äidilläni siellä ajossa, en muista tarkalleen mitä kaikkea vaihdettu silloin mutta parin tonnin remppa oli silloin kyseessä.
Mitään oireilua autossa ei ole (vielä), mutta olisiko järkevää vaihtaa esim. ketjunkiristin näillä kilometreillä?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by niilo55 View PostE90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?
Mikäli oli vikakoodi niiltä pytyiltä mihin nuo kaksi puolaa ja yksi suutin vaihdettiin?
Veikkaisin ensi sijaisesti puolia, sitten suuttimia.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by niilo55 View PostE90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mitäköhän helkkaria tapahtui? kauppaan olin lähdössä ja menin autolle,
avaimesta ovet auki normaalisti, avain virtalukkoon ja start nappia kun painoin
niin kuului napakka pamaus ja kaikki virrat katos?
Avain on nyt jumissa kolossaan ja mitään eloa ei mihinkään tule, ei edes varaavaimella.
Takakontti ei myöskään aukea varaavaimella.
Auto -06 e92 335i
Hyvät neuvot tarpeen mistä lähteä liikkeelle.
Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostMitäköhän helkkaria tapahtui? kauppaan olin lähdössä ja menin autolle,
avaimesta ovet auki normaalisti, avain virtalukkoon ja start nappia kun painoin
niin kuului napakka pamaus ja kaikki virrat katos?
Avain on nyt jumissa kolossaan ja mitään eloa ei mihinkään tule, ei edes varaavaimella.
Takakontti ei myöskään aukea varaavaimella.
Auto -06 e92 335i
Hyvät neuvot tarpeen mistä lähteä liikkeelle.
Kiitos!
Last edited by mmie; 17-11-2018, 19:40.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostEikös siellä päävirtakaapelissa akun lähellä ole se katkaisupanos joka pamauttaa kaapelin poikki onnettomuustilanteessa. Oisko tuo jostain syystä lauennut?
https://www.google.fi/search?client=...rgTxpaqYDg27:0
Syyksi paljastui onneksi vaan löystynyt plus johto akulle, oli luiskahtanut pois
ja istui löysästi navan päällä :think
Pamaus ilmeisesti tuli kaiuttimista kun virrat läks.
Tuo akku vissiin päässyt hiukan liikehtimään mutkissa tai sitten on jäänyt
vaan kiristys huonoksi.
No täytyy kiilata välykset pois ja tarkkailla että pysyy tukevasti.
Onneksi kuitenkin ei ollut tämän pahempi probleema, kerrankin.
Comment
-
-
BMW 325i N53B30 antaa sillon tällöin koodia 2CA8 - Heatinging lambda probe after catalytic converter.
Eli lambda-anturi vaihtoon, mutta osaisiko jo sanoa mikä on oikea anturi jonka tilaan?
Auto kyllä toimii aivan normaalisti, mutta kaippa siellä sitten joku vika on kun koodiakin pukkaa niin vaihdellaan ehjään. Oletan, että näissä kannattaa suosia OEM-antureita?
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostBMW 325i N53B30 antaa sillon tällöin koodia 2CA8 - Heatinging lambda probe after catalytic converter.
Eli lambda-anturi vaihtoon, mutta osaisiko jo sanoa mikä on oikea anturi jonka tilaan?
Auto kyllä toimii aivan normaalisti, mutta kaippa siellä sitten joku vika on kun koodiakin pukkaa niin vaihdellaan ehjään. Oletan, että näissä kannattaa suosia OEM-antureita?
Pikaisella googletuksella viittaisi 1. sylinteriryhmän katin jälkeiseltä anturilta (2CA8 Lambda Sensor Heater Post Cat 1)
Varaosa Boschin valmistamana: https://www.varaosa24.fi/bmw-varaosa...unnistin-bosch
BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
Comment