Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ajjof
    Newbiemmer
    • Oct 2018
    • 8
    • uusimaa

    Originally posted by miyli View Post
    Epäilen tätä, linkin numero 1


    Irroita se johto siitä ja kuuntele häviääkö ääni.
    Kiitoksia tästä. Ongelma löyty

    Comment

    • joku2
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 54
      • Helsinki

      Vajaa viikko sitten kiinnitin huomiota e93:n takapäästä kuuluvaan suht kovaan narinaan, kun ajaa hiljaa epätasaisella alustalla. Nopeammissa töyssyissä ei narinaa kuulu eikä hiljaisissakaan vauhdeissa "terävissä" töyssyissä. Mikäköhän tuollaista voisi aiheittaa?

      Alkoi mielestäni yhtäkkiä ja vaikuttaisi kuuluvan sekä oikealta että vasemmalta puolelta.

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by joku2 View Post
        Vajaa viikko sitten kiinnitin huomiota e93:n takapäästä kuuluvaan suht kovaan narinaan, kun ajaa hiljaa epätasaisella alustalla. Nopeammissa töyssyissä ei narinaa kuulu eikä hiljaisissakaan vauhdeissa "terävissä" töyssyissä. Mikäköhän tuollaista voisi aiheittaa?

        Alkoi mielestäni yhtäkkiä ja vaikuttaisi kuuluvan sekä oikealta että vasemmalta puolelta.
        Vakaajankumit tai narinahelat.

        Comment

        • juvee_
          BTCF Member
          • Feb 2012
          • 68
          • Kuopio & Kouvola

          N46 ketjunkiristin?

          Autona 320i -05 N46 ~210tkm rullattuna. Noin 100tkm kohdilla tehty ensimmäisen kerran ketjuremppa sveitsissä kun auto oli äidilläni siellä ajossa, en muista tarkalleen mitä kaikkea vaihdettu silloin mutta parin tonnin remppa oli silloin kyseessä.

          Mitään oireilua autossa ei ole (vielä), mutta olisiko järkevää vaihtaa esim. ketjunkiristin näillä kilometreillä?

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            Originally posted by juvee_ View Post
            Autona 320i -05 N46 ~210tkm rullattuna. Noin 100tkm kohdilla tehty ensimmäisen kerran ketjuremppa sveitsissä kun auto oli äidilläni siellä ajossa, en muista tarkalleen mitä kaikkea vaihdettu silloin mutta parin tonnin remppa oli silloin kyseessä.

            Mitään oireilua autossa ei ole (vielä), mutta olisiko järkevää vaihtaa esim. ketjunkiristin näillä kilometreillä?
            Vaihda vaan, ei ole kallis osa ja tärkeä toiminnan kannalta jos nykyinen yhtään jumittaa. Jos ei siis ole vaihdettu. On törkeen helppo vaihtaa.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Oisko tietoa kuinka erilainen etuvakaaja on E90 330xi vs E90 330i ? Takanahan taitaa olla sama kampe. Saattoi tulla eteen väärä osa ja mietin käviskö se kuitenkin vaikka säädettävillä yhdystangoilla vai oisko eroa jopa pelkästään paksuudessa?

              Comment

              • niilo55
                Newbiemmer
                • Nov 2018
                • 1
                • helsinki

                E90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  Originally posted by niilo55 View Post
                  E90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?
                  Kerro vielä mikä on tarkka vikakoodi, ja jos se tulee vain tietyiltä pytyiltä?

                  Mikäli oli vikakoodi niiltä pytyiltä mihin nuo kaksi puolaa ja yksi suutin vaihdettiin?

                  Veikkaisin ensi sijaisesti puolia, sitten suuttimia.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Miten "nollataan"/"kalibroidaan" E93 sadetunnistin?

                    Löytyy Carly ja INPA.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by niilo55 View Post
                      E90 325 -08 pätkii tyhjäkäynnillä ja ajossa kylmällä koneella, nyt pätkimistä myös ajoittain lämpimänä. Juuri vaihdettu uudet tulpat, yksi oem suutin ja kaksi puolaa vikakoodien perusteella. Vikakoodit valittaa palamiskatkosta. Ideoita miten jatkaa selvittämistä?
                      Puolat on helppo testata kun vaihtaa ne toiseen sylinteriin ja katsoo seuraako vikakoodit. Ellei seuraa, niin vika ei ole puolassa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        Mitäköhän helkkaria tapahtui? kauppaan olin lähdössä ja menin autolle,
                        avaimesta ovet auki normaalisti, avain virtalukkoon ja start nappia kun painoin
                        niin kuului napakka pamaus ja kaikki virrat katos?

                        Avain on nyt jumissa kolossaan ja mitään eloa ei mihinkään tule, ei edes varaavaimella.
                        Takakontti ei myöskään aukea varaavaimella.
                        Auto -06 e92 335i

                        Hyvät neuvot tarpeen mistä lähteä liikkeelle.

                        Kiitos!

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 502
                          • Kouvola

                          Originally posted by Markojs View Post
                          Mitäköhän helkkaria tapahtui? kauppaan olin lähdössä ja menin autolle,
                          avaimesta ovet auki normaalisti, avain virtalukkoon ja start nappia kun painoin
                          niin kuului napakka pamaus ja kaikki virrat katos?

                          Avain on nyt jumissa kolossaan ja mitään eloa ei mihinkään tule, ei edes varaavaimella.
                          Takakontti ei myöskään aukea varaavaimella.
                          Auto -06 e92 335i

                          Hyvät neuvot tarpeen mistä lähteä liikkeelle.

                          Kiitos!
                          Eikös siellä päävirtakaapelissa akun lähellä ole se katkaisupanos joka pamauttaa kaapelin poikki onnettomuustilanteessa. Oisko tuo jostain syystä lauennut?

                          Last edited by mmie; 17-11-2018, 19:40.
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • Markojs
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 160
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by mmie View Post
                            Eikös siellä päävirtakaapelissa akun lähellä ole se katkaisupanos joka pamauttaa kaapelin poikki onnettomuustilanteessa. Oisko tuo jostain syystä lauennut?

                            https://www.google.fi/search?client=...rgTxpaqYDg27:0
                            Aukesihan se takaluukku viimeinkin, oli vissiin vähän jumissa vaan..
                            Syyksi paljastui onneksi vaan löystynyt plus johto akulle, oli luiskahtanut pois
                            ja istui löysästi navan päällä :think
                            Pamaus ilmeisesti tuli kaiuttimista kun virrat läks.

                            Tuo akku vissiin päässyt hiukan liikehtimään mutkissa tai sitten on jäänyt
                            vaan kiristys huonoksi.
                            No täytyy kiilata välykset pois ja tarkkailla että pysyy tukevasti.

                            Onneksi kuitenkin ei ollut tämän pahempi probleema, kerrankin.

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              BMW 325i N53B30 antaa sillon tällöin koodia 2CA8 - Heatinging lambda probe after catalytic converter.

                              Eli lambda-anturi vaihtoon, mutta osaisiko jo sanoa mikä on oikea anturi jonka tilaan?

                              Auto kyllä toimii aivan normaalisti, mutta kaippa siellä sitten joku vika on kun koodiakin pukkaa niin vaihdellaan ehjään. Oletan, että näissä kannattaa suosia OEM-antureita?

                              Comment

                              • JarppiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2010
                                • 285
                                • Pori

                                Originally posted by rizzo View Post
                                BMW 325i N53B30 antaa sillon tällöin koodia 2CA8 - Heatinging lambda probe after catalytic converter.

                                Eli lambda-anturi vaihtoon, mutta osaisiko jo sanoa mikä on oikea anturi jonka tilaan?

                                Auto kyllä toimii aivan normaalisti, mutta kaippa siellä sitten joku vika on kun koodiakin pukkaa niin vaihdellaan ehjään. Oletan, että näissä kannattaa suosia OEM-antureita?

                                Pikaisella googletuksella viittaisi 1. sylinteriryhmän katin jälkeiseltä anturilta (2CA8 Lambda Sensor Heater Post Cat 1)



                                Varaosa Boschin valmistamana: https://www.varaosa24.fi/bmw-varaosa...unnistin-bosch
                                BMW 325i E91 LCI "330i" -09
                                BMW 530i E39 M-Sport -01
                                Alfa Romeo GT 3.2 -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎