Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    Originally posted by temeee. View Post
    Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

    Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?
    Ite oon nyt ajellut viimeset 3 vaihtoa shellin helix ultra 5w-40 ja on kyllä loistava öljy. Tota on ainakin oil clubilla hehkutettu ja sisältää reilusti sinkkiä ja fosforia mitä näissä kannattaa olla. Senverran halpaakin että passaa aika usein vaihdella, josta vielä isompi hyöty kuin niinkään merkistä. Aikasemmin ajelin motul sportilla 5w-50 mikä tuntui ottavan lämpöä aika helposti. Toki moditkin nykyään ihan erit. Ehottomasti kesäksi 5w40 viskositeetilla kun tykkäävät käydä kuumana.

    Comment

    • tryffis
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 271
      • Vantaa

      Originally posted by hpniemi View Post
      Mutta tämä kait vaatii jo ylipäätään sen, että auto on laitettu etanolivalmiuteen? Otetaanpas askel taaksepäin...

      Mitä se käytännössä vaatii, jos haluan laittaa ton fbo-n54n "flex fueliksi":

      - Ilmeisesti lpfp pitää päivittää, onko siitä suosituksia, että mikä laitetaan?

      - Entäs sitten, jos laittas automaattisen systeemin eli vaikka Motiv boksi + MHD, onko kokemuksia?

      - Tai oisko jb4sta jotain etua tässä setupissa?

      - Entäs jos on Mhd ja sen staattiset kartat, onko lpfp ainoa vaadittava muutos vai pitääkö uusia linjoja tms?

      Eli summa summarum: Jos nyt sulla olisi fbo ja tekisit etanolisiirtymän, miten tekisit sen?

      Käytännössä jos sulla on tarvetta tankata eri polttoaineita niin tuo flexfuel kitti tuo selvää hyötyä, hyvin oon pärjännyt ihan kartalla x määrälle etanolia. Kuitenkin e50 alkaa jokatapauksessa aika maksimi vakio hpfp:lle.

      Helppo tapa on ladata ots kartta, päivittää matalapumppu ja lyödä viinaa tankkiin kartan mukaan oikea määrä. Vaatii joskus vähän laskemista mittarilla, mutta ite tankkailin yleensä 30 viinaa ja 20 bensaa kun tankissa 10l jäljellä. Google playsta löytyy kans sovellus mihin lyöt litkujen viinaprosentit ja saa tarkemmin laskettua. Toki e85:n etanolipitoisuus vaihtelee 70-83% muistaakseni mutta kyllä trimmit sitten korjaa nuo heitot. Tossa se anturin suurin hyöty sitten onkin.

      Mulla on ylimääräisenä toimiva stage 1 pumppu, joka riittää hyvin vakioahtimilla e50 karttaan,

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2084
        • Naantali

        Originally posted by temeee. View Post
        Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

        Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?
        Itse käytän Valvolinen vr1 racing 5w-50 öljyä koska n54 on niin herkkä korkeille öljynlämmöille jos antaa hiukan kenkää.


        Valvoline VR1 Racing 5W-50 moottoriöljy on kehitetty koviin kilpailuolosuhteisiin ralli- ja rata-autojen viritettyihin moottoreihin. Sen korkealaatuinen perusöljy ja tasapainoitettu lisäaineistus takaavat erinomaiset voiteluominaisuudet kovassa paineessa ja kuormituksessa. Korkea sinkki/fosfori (ZDDP) lisäaineistus takaa huippuluokan kulumissuojan ääriolosuhteissa. Kitkaa alentava lisäaineistus auttaa saavuttamaan maksimitehon. Kehittynyt vaahtoamisenestolisäaineistus suojaa moottoria voimakkaassa rasituksessa.

        Täyssynteettinen kilpamoottoriöljy
        Erinomainen suoja laajalla lämpötila-alueella
        Pitää moottorin puhtaana
        Käyttöesimerkki: Kestää turboahdettujen kilpamoottoreiden korkeat lämpötilat, sopii hyvin pitkäkestoisiin kilpailuihin, kuten Endurance 24 tunnin ajot.
        API: SL/CE, Ford M2C-153E, GM 6094 M
        Last edited by miyli; 21-03-2021, 08:58.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • Jo&Po
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 34
          • Oulainen

          Ois lähellä koneen ensi käynnistys. Mitä öljyä te muut laitaisitte sisään ajoon? Redlinea meinasin ainakin lisätä mutta mikä öljy ois hyvä? Hyvä ja halpa koska ei se ole sisässä ku sen puoli tuntii kierrokset noin 2500 rpm. Sen jälkeen meinasin jotakin 5w-50 öljyy ja aina redlinea lisäksi.
          Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
          Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

          Comment

          • Freak
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2539
            • .

            Eikö tuo 2500rpm ohje ole tarkoitettu lähinnä jenkkien köpöstyksiin, jossa laahaimilla varustettu nokka-akseli? Siinä tehdään nokan sisäänajo. N54:ssa ei taida laahain nokkaa olla. :think Vai mikä sulla oli tuossa hommassa ideana?
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • hpniemi
              BTCF Member
              • Feb 2020
              • 97
              • Järvenpää

              Kysyin Mhdltä ja vastaus on:

              Hi, we dont plan to have quickinstall kit for N54,
              there is FlexFuel solution for N54 from Motiv Motorsport


              Originally posted by Tommix View Post
              Kyllä, ainakin N/S55 tuo asennetaan LPFP:n kannen päälle.
              Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

              ja
              Juutuubbi:


              Mutta N54 sopivuus on kyllä epäselvää, mutta uskon että se siihenkin tulee. Bensalinjan ulostulo on näissä eri kohdassa?
              Mutta on tuo 100 x helpompi asentaa kuin muut anturit jotka tukee HPFP:n viereen. Eli vaatii purku/kasaustyötä jonkun verran.

              Comment

              • temeee.
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 141
                • Rovaniemi

                Originally posted by tryffis View Post
                Ite oon nyt ajellut viimeset 3 vaihtoa shellin helix ultra 5w-40 ja on kyllä loistava öljy. Tota on ainakin oil clubilla hehkutettu ja sisältää reilusti sinkkiä ja fosforia mitä näissä kannattaa olla. Senverran halpaakin että passaa aika usein vaihdella, josta vielä isompi hyöty kuin niinkään merkistä. Aikasemmin ajelin motul sportilla 5w-50 mikä tuntui ottavan lämpöä aika helposti. Toki moditkin nykyään ihan erit. Ehottomasti kesäksi 5w40 viskositeetilla kun tykkäävät käydä kuumana.
                Kiitoksia vastauksista, lähetään tuolla 5w40 liikkeelle. Tuskin minun ajolla jäykempää vielä tarvii Varmaan tuota shelliä laitan..:think

                Mitenkäs se rvs käsittely? Kannattaako laittaa, eikai se siitä ainakaan huonommaksi menis:think
                F20 M140i
                ex.
                E61 530xd M-sport
                E46 320d
                E92 335i M-sport
                E91 335d M-sport
                E39 525i M-sport
                E38 740iL

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6169
                  • Helsinki

                  Originally posted by temeee. View Post
                  Mitenkäs se rvs käsittely? Kannattaako laittaa, eikai se siitä ainakaan huonommaksi menis:think
                  Veljelle tehty muutaman kerran käsittely..Ei kyllä mitään erikoista huomattavaa hyötyä ole tullut huomattua. Eli mulle se kertoo että moottori olisi iskussa, mutta eihä siitä haittaa ole, päinvastoin hyötyä jos se tekee sitä mitä pitää, eli jos öljyn kalvo pettää, niin ei heti ole laakerit entiset. Eli jos sillä tulpa käsittelyllä saa suojan siihen, ettei kone kärsi kuuman öljyn tms takia, niin kyllä suosittelen(se tupla käsittely, eli kunnostava käsittely)

                  Kysytään täällä, kun tavallaan liittyy aiheeseen..Onko kenelläkään tälläistä tai ollut esim katkennut apulaitehihnoja tms
                  VTT BILLET BMW N54/55 Crank Seal Guard
                  (Linkkin osa on vain esimmerkki)
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • mikaell
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 422
                    • Kla

                    Originally posted by Jo&Po View Post
                    Ois lähellä koneen ensi käynnistys. Mitä öljyä te muut laitaisitte sisään ajoon? Redlinea meinasin ainakin lisätä mutta mikä öljy ois hyvä? Hyvä ja halpa koska ei se ole sisässä ku sen puoli tuntii kierrokset noin 2500 rpm. Sen jälkeen meinasin jotakin 5w-50 öljyy ja aina redlinea lisäksi.

                    En minä ainakaan ikinä ole "sisäänajanut" moottoria millään eikös nuo ole jotain jenkkiautojen höpö höpö juttuja.

                    Jotkut perus öljyt ja muutamat öljynsuodattimet.
                    Ekoilla käyttää koneen lämpimäksi ja nostattelee kierroksia jonkun verran ja sit vaihtoon.
                    Sen jälkeen uudet öljyt ja ajaa 50-100km ja vaihtoon tämän jälkeen laittaisin vasta "kunnon öljyt", luulis kaiken mahdollisen paskan lähteneen ja laakereiden asettuneen jne.
                    Näin siis itse teen en sano, että oikea tapa mutta eipä rikki ole mennyt ainakaan.
                    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                    p. 040 166 7576 / Whatsapp

                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2539
                      • .

                      No jos on porattu/hoonattu, niin kyllähän sille jonkunlaisen sisäänajon voisi suorittaa. Siihen käyttöön on ennenkin riittänyt hyvälaatuinen moottoriöljy ja sitten 500-1000 kisan jälkeen öljyjen ja suodattimen vaihto. Pelkkien laakereiden vaihdon takia en oikein ymmärrä sisäänajoa.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        Originally posted by Jo&Po View Post
                        Ois lähellä koneen ensi käynnistys. Mitä öljyä te muut laitaisitte sisään ajoon? Redlinea meinasin ainakin lisätä mutta mikä öljy ois hyvä? Hyvä ja halpa koska ei se ole sisässä ku sen puoli tuntii kierrokset noin 2500 rpm. Sen jälkeen meinasin jotakin 5w-50 öljyy ja aina redlinea lisäksi.
                        Toiset käyttää tätä https://www.roadmachine.fi/tuote/bre...sisaanajooljy/
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • mikaell
                          BTCF Member
                          • Jul 2017
                          • 422
                          • Kla

                          Originally posted by Freak View Post
                          No jos on porattu/hoonattu, niin kyllähän sille jonkunlaisen sisäänajon voisi suorittaa. Siihen käyttöön on ennenkin riittänyt hyvälaatuinen moottoriöljy ja sitten 500-1000 kisan jälkeen öljyjen ja suodattimen vaihto. Pelkkien laakereiden vaihdon takia en oikein ymmärrä sisäänajoa.

                          Niin no Amerikan pojat varmaan sanoo, että kytkinkin pitää sisäänajaa Muutakun uusi kiinni ja kumit katuun.
                          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                          p. 040 166 7576 / Whatsapp

                          Comment

                          • Jo&Po
                            BTCF Member
                            • Feb 2013
                            • 34
                            • Oulainen

                            Koko kone rakennettu uusilla männillä ja renkailla. Joku tubessa teki näin ni ajettelin että pitää tehdä. No kyllä tämä asia vielä selviää. Pelkkä hoonaus tehty. Totahan vois kokeilla mitä MikeDry ehdotti. Sen tiedän että laakerit mitään sisäänajoa tarvi.
                            Last edited by Jo&Po; 21-03-2021, 14:29.
                            Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                            Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Vaihdoin uuset Suomessa muokatut ahtimet JB4-varustettuun 335i:hin. Sellainen metallinen kovaääninen kilinä kuuluu kylmäkäynnistyksen jälkeen puolisen minuuttia edelleen. Johtuuko tuo nyt katittomista downpipeista ja pitäisikö asialle tehdä jotakin?
                              ---

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                Hukkaporttien tangot liian löysällä niin kilisee, alipainevuoto turbon letkuissa tai jb4sen säädöt vitturallaan?

                                Näistä lähtisin.
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎