Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1144
    • Kainuu

    Originally posted by makebm5 View Post
    Tuli vaihdettua post lambda molempiin puoliin. Nyt bank 2 vaikuttaa ihan hyvältä ja korjaus ei hypi ja pysyy tyhjäkäynnillä alle 10%. Sen sijaan bank 1 meni hullummaksi korjaus tyhjäkäynnillä yli +30% ja koodi tästä myös. Resetoin MHD lambda regulations onkos muuta mitä pitäisi resetoida?
    Tähän vielä sellainen huomio että bank 1 on kylmällä koneella miinuksella ja mitä lämpimämpi kone sitä suuremmaksi + korjaus menee niin -5 - +28% tällä hetkellä.
    Bank 2 koneen lämmöstä riippumatta +5-+8%
    Suutin vikaahan tämä. Nyt repullinen noita Liettuan suuttimia ja niistä vaihtelemalla ja parhaita valkkaamalla sain molemmat bankit aikalailla samoihin. Toki vielä korjaus tyhjäkäynnillä +15% mutta molemmissa samat ja eivät kovin kaukana huitele toisista missään vaiheessa sekä tippuvat tuosta lähes 0 % mitä enemmän käskyttää.
    Onko kellään kokemusta Finjectorin suutinhuollosta paraneeko huonot suuttimet siellä?

    BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 481
      • Kouvola

      Originally posted by makebm5 View Post
      Suutin vikaahan tämä. Nyt repullinen noita Liettuan suuttimia ja niistä vaihtelemalla ja parhaita valkkaamalla sain molemmat bankit aikalailla samoihin. Toki vielä korjaus tyhjäkäynnillä +15% mutta molemmissa samat ja eivät kovin kaukana huitele toisista missään vaiheessa sekä tippuvat tuosta lähes 0 % mitä enemmän käskyttää.
      Onko kellään kokemusta Finjectorin suutinhuollosta paraneeko huonot suuttimet siellä?
      Wiki - Finjector.com

      Eli eipä niille taida olla paljoakaan tehtävissä.​
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • eljas
        BTCF Member
        • Apr 2017
        • 310
        • Vantaa

        Ehkäpä tämän viestiketjun perusteella porukka ymmärtää hiljalleen, että jos haluaa oikeasti rajata suutinongelmat pois niin sitten kannattaa vaan laittaa kättä syvälle taskuun ja ostaa uudet suuttimet luotettavalta toimijalta. Ei siis mitään korjattuja suuttimia eBaysta tai käytettyjä suuttimia ulkomailta. Toki niidenkin kanssa voi onnistaa.
        E82 135iA '08 FlexFuel MYYNNISSÄ!

        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1144
          • Kainuu

          Originally posted by mmie View Post

          Wiki - Finjector.com

          Eli eipä niille taida olla paljoakaan tehtävissä.​
          Juu olen tietoinen että varsinaista korjausta ei voi tehdä mutta jos likainen yms saisi kuulemma elvytettyä. Se että kuinka paljon putsaus vaikuttaa niin se kinnostaisi ja toki selviää onko suutin avain loppu mekaanisesti.
          BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5320
            • S:t Karins

            Originally posted by makebm5 View Post

            Juu olen tietoinen että varsinaista korjausta ei voi tehdä mutta jos likainen yms saisi kuulemma elvytettyä. Se että kuinka paljon putsaus vaikuttaa niin se kinnostaisi ja toki selviää onko suutin avain loppu mekaanisesti.
            Siinä vaiheessa kun suutin oireilee sille ei ole mitään muuta tehtävissä kuin heittää roskiin.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • KtKtuned
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 126
              • Finland

              Nää suuttimet on kyllä mielenkiintoinen juttu näissä N54 moottoreissa. Omassa vähän yli 170tkm ajetussa 2007 vuotisessa orkkikset suuttimet ja ei mitään ongelmia niissä.

              Korkeapainepumpun vaihdoin pari vuotta sitten ja kaikki ihme viat hävis siihen.
              Kaikki railipaineet sun muut oli vanhallakin pumpulla vielä olevinaan specseissä,mutta hieman epätasanen tyhjäkäynti esimerkiksi hävis pumpun vaihdon myötä.
              Melkein henkimaailman asioita välillä nää oireet,vaikka olisi kuinka hyvin INPAlla sun muilla diagnostiikkaa tehnyt.
              Loihtijan ja ennustajan kykyä välillä tarvitaan tämän moottorin sielunelämän kanssa

              Suuttimien puhdistusaine bensan joukossa tekee sen mitä näille suuttimille joskus kannattaa tehdä. Sen enempää irrotettuna ei pysty suutinhuolto näihin juurikaan tekemään. Ja oireilevan suuttimen voi tosiaan viedä metallinkeräykseen. Piezo systeemiä ei voi elvyttää,jos se vituiks menee.
              Last edited by KtKtuned; 02-03-2024, 12:58.
              BMW 335i E90 -07

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1144
                • Kainuu

                Originally posted by Tommix View Post

                Siinä vaiheessa kun suutin oireilee sille ei ole mitään muuta tehtävissä kuin heittää roskiin.
                Tässäpä juuri kysymys että kun oireilee missä kohdin roskiin ja missä kohdin huoltoon. Tarkistus 24e + huolto 48e ja käytetty suutin halvimmilla 25e.
                BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1591
                  • Turku

                  Originally posted by KtKtuned View Post
                  Suuttimien puhdistusaine bensan joukossa tekee sen mitä näille suuttimille joskus kannattaa tehdä. Sen enempää irrotettuna ei pysty suutinhuolto näihin juurikaan tekemään. Ja oireilevan suuttimen voi tosiaan viedä metallinkeräykseen. Piezo systeemiä ei voi elvyttää,jos se vituiks menee.
                  Onkos monikin tätä tehnyt tai kokeillut? Eihän toi paljon maksa, joten voishan tuon jossain välissä laittaa tankkiin. Tosin omassa on suuttimet vaihdettu joskus 30tkm ja neljä vuotta sitten, joten ei ehkä vielä varsinaisesti tarvetta. Mutta kait sitä silti voisi ennakoivasti käyttää vaikka joka toinen vuosi.

                  Esim. tää?
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1591
                    • Turku

                    Originally posted by makebm5 View Post

                    Tässäpä juuri kysymys että kun oireilee missä kohdin roskiin ja missä kohdin huoltoon. Tarkistus 24e + huolto 48e ja käytetty suutin halvimmilla 25e.
                    Jos ei oireile, niin ei kannata tehdä mitään ja jos oireilee, niin roskiin?
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1144
                      • Kainuu

                      Sain valkattua 9 Latvian suuttimesta melko hyvän setin. 3 nyt laitoin kokeeksi sitten Finjectorin huoltoon menemään.
                      BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1144
                        • Kainuu

                        Sieltäpä ne palautui suuttimet. Kaikki vuotaa ja eivät edes kysyneet tehdäänkö jotain vaan postiennakko ilmoitus tuli.
                        No mitä opimme tästä? Se että jos onnistut paikantamaan viallisia suuttimia niin kuin nämä ( ei vikakoodeja) turha rahan haaskausta laittaa tuonne.
                        Näissä oireina oli pientä tupsutusta käynnissä ja vibraa kun kutonen käy tasaisesti muuten.
                        BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1144
                          • Kainuu

                          Paljonko pitäisi olla rail paine näissä? Itsellä tyhjä käynnillä ja ajossa vaihtelee 50 bar +- 5. (700psi)
                          BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2081
                            • Naantali

                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Paljonko pitäisi olla rail paine näissä? Itsellä tyhjä käynnillä ja ajossa vaihtelee 50 bar +- 5. (700psi)
                            Eikös se ole 700-1500psi. Tyhjäkäynnillä ihan normaali tuo 700psi paine.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1144
                              • Kainuu

                              Originally posted by miyli View Post

                              Eikös se ole 700-1500psi. Tyhjäkäynnillä ihan normaali tuo 700psi paine.
                              Niin taitaa olla mutta miten lie ajossa kevyellä kuormituksella kun samassa pyörii kuin tyhjäkäynnilläkin. Mietin että voiko ylärajoilla olevat LTFT arvot johtua tuosta ja kun kiihdyttää reippaammin niin tippuvat 0% pintaan samalla kun paineet nousee. Paine siis "heiluu" 680-740 välissä tasakaasullakin.
                              BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎