Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Aloittelin tänään e90:n öljynjäähdytinprojektia ja siinä samalla joutui vaihtamaan öljynsuodattimen jalan. Ulkomaisilla foorumeilla puhutaan N-koneiden vesien-öljyjen sekoittumisongelmasta tai öljy/vesivuodosta öljynsuodattimen jalan tiivisteiden pettäessä, eikä nämä jutut taida aivan huuhaata olla. Itselläni ei ollut vielä ongelmia, mutta aika pehmeiltä tiivisteet näyttivät. Suosittelen tsekkaamaan.
BTW; Mobil 5W-30 (BMW LL versio) maksoi vajaa 20€ per 5 litran pänikkä.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Onko kellän tietoa että kuinka isoille tehoille auton oma aivo riittää?
Itsellä en saanut säädettyä kuin 470hp ja 680Nm ettei mennyt hätäkäytölle.
olis noussut nätisti 500hp:en ja ylikin. mutta veti vähän väliä vikatilaan.
Onko joku onnistunut poistamaan vääännön rajoitusta? Auto tosin on 135
mutta eiköhän se sovi tämän otsikon alle?
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostOnko kellän tietoa että kuinka isoille tehoille auton oma aivo riittää?
Itsellä en saanut säädettyä kuin 470hp ja 680Nm ettei mennyt hätäkäytölle.
olis noussut nätisti 500hp:en ja ylikin. mutta veti vähän väliä vikatilaan.
Onko joku onnistunut poistamaan vääännön rajoitusta? Auto tosin on 135
mutta eiköhän se sovi tämän otsikon alle?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Kun yritän nostaa tehon yli 500hp niin tiputtaa kaasuläpän pois ja ilmoittaa
DSC-failure ,eli ECU ei pysty käsittämään tuon suurempaa tehoa. Mitä vaan
yrittää tehdä,niin piirtää 500hp vaakasuoraa viivaa loppuun asti. Kun ahto oli
1,6bar niin kaasuläppä oli enää auki 20%. Nyt saatu nuo arvot ahto alhaalla
1bar 670Nm ja ylhäällä 5000rpm 0,8bar 500hp 7000 asti. Turbot ja kaikki putket ja välijäähdyttäjä vaihdettu. Tarkoitus jatkaa 600hp asti. Tai katsoa
mitä saadaan 1,3bar paineella.
Pitää varmaan hommata semmonen JB-lisäksi. En oikein tiedä voiko sitä
käyttää ohjelman kanssa
Comment
-
-
Vähän tarkennusta tuohon viritykseen:
Kaksi Mitsu 014 ahdinta, 2x 3,5 Downpipe ,2x 240 race cat putkisto
takapöntölle 2x 3 tumaa. Ahtoputket välijäähdyttäjälle ensin 2x2#
sitten 3# välijäähdyttäjälle, joka on Wagner evo2. Imuputket turboille
muutetettu isommiksi. Putki jäähdytimeltä kaasuläpälle, ilmafiltteri ja
dumpit vakiot. Ei ollut vielä syytä vaihtaa. Ohjelmointilaite Procde tuning
Open taplet laite ja ohjelma oma valmiste. Lisäksi ahtimien ohjaus muutettu
toimimaan paineella. Noilla ahtimilla ei tullut vielä yhtään lisää turbo viivettä.
Comment
-
-
Varmaan jotain hämmentävää siinä Procedessä/ohjelmoinnissa. Kannattaa varmaan kysyä niiltä päin mikä siinä tuota tekee.
Isompia tehojahan saa irti ihan vakio ECU:lla (ja ahtimilla) pelkän JB4:n kautta ja sehän on vain Piggybackki (tosin etanolilla). Jos haluaisit hankkia JB4:n, niin sun tarviis flashätä siihen myös BMS:n ohjelma (koska isommat ahtimet).
Vois kuvitella, että jos sulla on vakio ahtoputki hilppeineen, niin siinä on odotettavissa noin korkeilla paineilla jossain vaiheessa ongelmia, mutta sittenhän sen saa toki fiksailtua. Imuilmanottokin voi olla vähän alimitoitettu 600hv:lle. ...siellä vois olla aika halpoja hevosvoimia otettavissa.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostVarmaan jotain hämmentävää siinä Procedessä/ohjelmoinnissa. Kannattaa varmaan kysyä niiltä päin mikä siinä tuota tekee.
Isompia tehojahan saa irti ihan vakio ECU:lla (ja ahtimilla) pelkän JB4:n kautta ja sehän on vain Piggybackki (tosin etanolilla). Jos haluaisit hankkia JB4:n, niin sun tarviis flashätä siihen myös BMS:n ohjelma (koska isommat ahtimet).
Vois kuvitella, että jos sulla on vakio ahtoputki hilppeineen, niin siinä on odotettavissa noin korkeilla paineilla jossain vaiheessa ongelmia, mutta sittenhän sen saa toki fiksailtua. Imuilmanottokin voi olla vähän alimitoitettu 600hv:lle. ...siellä vois olla aika halpoja hevosvoimia otettavissa.
jos otetaan enemmän tehoa.
Sillähän saadaan isommat tehot,koska siinä moottorin ohjainlaite ei koskaan näe todellista kuormaa.
JB:ssä on jotain valmiita karttoja. Mutta voiko sillä ohjata pelkästään 4500rpm ylöspäin? Vielä jos se huijaa sieltä, että ahtoa on vähemmän.
Niin miten se lisää bensaa?
En vaihtanut sitä viimästä ahtoputkea ja filttereitä, kun eivät ahdistaneet
vielä.
Itse meinasin mennä pelkällä pumppu bensalla. Tiedätkö mitkä on ollut max
tehot tuolla pumppu bensalla?
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostProsedeestä kysytty, eikä apuja. Siellä käytetään lisänän tuota piggybagiä
jos otetaan enemmän tehoa.
Sillähän saadaan isommat tehot,koska siinä moottorin ohjainlaite ei koskaan näe todellista kuormaa.
JB:ssä on jotain valmiita karttoja. Mutta voiko sillä ohjata pelkästään 4500rpm ylöspäin? Vielä jos se huijaa sieltä, että ahtoa on vähemmän.
Niin miten se lisää bensaa?
En vaihtanut sitä viimästä ahtoputkea ja filttereitä, kun eivät ahdistaneet
vielä.
Itse meinasin mennä pelkällä pumppu bensalla. Tiedätkö mitkä on ollut max
tehot tuolla pumppu bensalla?
Tarkoitatko, että voiko JB4:llä säätää niin että se toimii vain 4500rpm:stä eteenpäin vai? Onhan se koko ajan käytössä, mutta voit tehdä manuaalikartan, jossa saat säädettyä ahdot kierrosalueelle haluamallasi tavalla. Linkki kuvaan, jossa näkyy tuo yksinkertainen säätö: http://i992.photobucket.com/albums/a...1_settings.jpg
Mistä sä osaat sanoa, ettei ilmanputsarin kotelo tai putsari ahdista? Ahtoputkessahan ei ole ahdistamisesta kyse vaan siitä, että se tai siinä olevat divertteriventtiilit porsii helposti kovemmilla ahdoilla (tulee ahtovuotoja).
Yritin oikein etsimällä etsiä isoilla turboilla ilman etanolia ja metanoliruiskutusta tehtyjä dynoja, mutta ei vaan yksinkertaisesti löydy . Nuo on niin helppoja tapoja saada lisää voimaa, että ilmeisesti lähes kaikki on ottanut ne käyttöön ennenkuin on satsattu isompiin puhaltimiin.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Ajattelin parannella niitä sitten, jos ahdot ei enää riitä. Nyt sitä on ollut jopa
liikaakin. Toiseksi en halunut vaihtaa vielä niitä, kun haluan katsoa mihin omat
suuttimet riittää. Sitten jos ne loppuvat ,niin minulla on valmis asennus laippa
suuttimille kannen ja imusarjan väliin. Laipan kanssa sarja nousee 3cm ylöspäin
ja tällöin ei mikään valmis putsari tai imuputki ei sovi suoraan paikalleen.
Minulla sattui olemaan Unichip varastossa ja aloin asentamaan sitä paikoilleen
katsotaan mitä sillä saa aikaan. Sillä pystyy ohjaamaan lisäsuuttimiakin jos tarvii.
En minäkään ole löytänyt mitään tosi tehokkaita normi bensalla. Ainoastaan
Manhart racing 520hp.
Meinasin laittaa lisämittarit koetaulu näyttöön. Mitenköhän siihen saisi pc:n
kuvan? Autohan oli e82 2008
Comment
-
-
Onko kauheasti käyttökokemuksia ihmisillä 335i:ssä noista Proceden bokseista miten toimii vakiokartoilla esim hyvään lastuun verrattuna? sen ainakin tiedän et kätevästi pois ja päälle kytkettävissä, vähän infoa kaipaillaan.Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostHomma eteni, saatiin Unichip toimimaan.Ekat vedot ja teho 550hp.
Nyt pakolämpöanturit kiinni niin nähdään mitä tuosta saadaan pumppu
bensalla.
Itselle tuli nyt uusi etummainen vakioahdin paikalleen. Vaikuttais vahvasti siltä, että rallatukset on poissa, vaikka on jyrkimmät hukkaporttiasetukset. Edelleen kylmänä käynnistäessä kuuluu jotain rallatusta, mutta sen jälkeen ei kaasua painellessa mitään. Tietysti jos tuo kone pitää sitä hukkaporttia auki kylmäkäynnistyksessä ja se "huohottaa" sieltä reilusti, niin uutenakin tuo hukkaportti kyllä silloin helisee väkisinkin (mitä nyt iskemätöntä käsissäni pyörittelin). Vielä en ole ajellut kuin bensalla ja miedoimmalla kartalla ja puolella kaasulla, mutta silti rupes tuntumaan persdynossa, että auto reagoi ihan eri tavalla kaasuun (terävämmin).BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Tuo maaginen 500 hv kiinnostaa myös täällä. Mitäköhän vaatii jb4:n ja catless db:n + viina jälkeen??:thinkKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Täällä rupeski joo viina jo maistumaan. Olin väärässä. Ei se rallatus ollutkaan lähtenyt mihinkään. Tai jos lähti, niin kesti n. 10km uus ahdin ajaa puolella kaasulla. Money well spend. Oon tuohon rallatukseen käyttänyt jo aivan vitusti paalua ja aikaa, eikä se häviä. Ois vaan kannattanut heti kärkeen vaihdattaa tähän vaikka joku muu moottori.
Originally posted by Tommix View PostTuo maaginen 500 hv kiinnostaa myös täällä. Mitäköhän vaatii jb4:n ja catless db:n + viina jälkeen??:thinkBMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment