Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    Mitenkäs toi JB4 pitäis confata, jotta saa ton kylmän koneen turvatoiminnon pois päältä? Ilmeisesti menu 4, mutta pitääkö nyt sitten aktivoida kohta 2 vai 3? Vai jotenkin muuten.

    Ainakin itsellä pitää nousta öljyn lämmöt yli 70 raatiin, jotta tapahtuu mitään.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1827
      • N/A

      Originally posted by Tiik View Post
      Ainakin itsellä pitää nousta öljyn lämmöt yli 70 raatiin, jotta tapahtuu mitään.
      Ja hyvä niin, ei se toiminto siellä turhanpäiten ole. Lämmitä vaan kone kunnolla ennen kuin alat polkemaan, pätee kyllä kaikkiin vähänkään kireämpiin koneisiin. Eikä huono neuvo siinä vanhassa vapari-dieselissäkään.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by bmw323it View Post
        Ja hyvä niin, ei se toiminto siellä turhanpäiten ole. Lämmitä vaan kone kunnolla ennen kuin alat polkemaan, pätee kyllä kaikkiin vähänkään kireämpiin koneisiin. Eikä huono neuvo siinä vanhassa vapari-dieselissäkään.
        Jep. Juuri näin. Ei rupea mystisesti se kone syömään öljyäkään niin herkästi. Ei tuota turvaominaisuutta ole mahdollista ottaa pois päältä mistään. Siellä Menu4:ssä oli varmaan se, että ilmoittaako se auto lämpöjen noususta riittäväksi vilkauttamalla vilkkuja.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Jammü
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 191
          • Espoo

          Ominaisuutta ei (onneksi) saa pois päältä. Olisi muuten varmaan muutama N54 kilahtanut aikoja sitten.

          Moottori menee myös "vikatilaan" kun lämmöt reilu 130 astetta. Radalla tullut testattua ja ihmettelin kun auto muuttui vapariksi. Hetken jäähdyttely ja taas mentiin. Mitään vikavaloja ei syty ja lämpenemistä oli vaikea huomata kun on mittarinkaappaus päällä ja kaasu pohjassa melkein koko ajan. Hyvä ominaisuus

          Comment

          • Tiik
            BTCF Member
            • Apr 2012
            • 497
            • Vantaa

            Originally posted by bmw323it View Post
            Ja hyvä niin, ei se toiminto siellä turhanpäiten ole. Lämmitä vaan kone kunnolla ennen kuin alat polkemaan, pätee kyllä kaikkiin vähänkään kireämpiin koneisiin. Eikä huono neuvo siinä vanhassa vapari-dieselissäkään.
            Jep, kyse ei nyt ollukaan polkemisesta, vaan siitä, että menee 200cdi taksimersut rampilla ohi. Oma työmatka on about 10km ja tuossa ajassa ei öljynlämmöt koskaan nouse yli 70 asteen, joten köröttelen sitten tolla vaparilla joka päivä. Aivan sama painaako pedaalia 20% vai 50%, kulussa ei ole mitään eroa.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7431
              • Oulu

              Tämmöinen osui silmään:
              Keep in mind the JB4 includes cold/hot oil temperature protection so when oil temperatures are below 160F degrees or over 270F degrees you will experience stock like performance.
              Ei kai tuo nyt vielä tarkoita että pitäis vaparilla ajella jos kone on viileä?
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • maagi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 190
                • Varkaus

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Tämmöinen osui silmään:

                Ei kai tuo nyt vielä tarkoita että pitäis vaparilla ajella jos kone on viileä?
                Taitaa vaan olla tuntemuksista kiinni; kun on päässy maistamaan vaikka 400+ hv tehoja, niin vakiopeli 306 hv:lla tuntuu auttamattoman mopolta, kun ei tule rajuja boostipiikkejä.Puhumattakaan jostain perus-Toyotasta 100-150 hevosella
                G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                Comment

                • Juuzmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 339

                  Originally posted by Tiik View Post
                  Jep, kyse ei nyt ollukaan polkemisesta, vaan siitä, että menee 200cdi taksimersut rampilla ohi. Oma työmatka on about 10km ja tuossa ajassa ei öljynlämmöt koskaan nouse yli 70 asteen, joten köröttelen sitten tolla vaparilla joka päivä. Aivan sama painaako pedaalia 20% vai 50%, kulussa ei ole mitään eroa.
                  On kyllä kovia taksimersuja, kyllä sieltä pitäisi se 300hp tulla löylyä ennen kuin lämmöt on 70 asteessa Eihän se mikään raketti ole vakiopaineilla kun on tottunut kunnon tehoihin, mutta pieksee se jo niilläkin tehoilla suurimman osan perus tehokkaistakin autoista.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Juuzmo View Post
                    OEihän se mikään raketti ole vakiopaineilla kun on tottunut kunnon tehoihin, mutta pieksee se jo niilläkin tehoilla suurimman osan perus tehokkaistakin autoista.
                    +1
                    Yksi päivä ajattelin että mikä vit... tuohon tuli kun tuntui ettei kiihdy rampilla mihinkään.
                    Sitten muistin että koska olin DIS:llä kikkaillut oli käytössä map 0. Tuntui tosiaan 300 hv aika mopolta. Enpä olisi uskonut tätäkään.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • JuusoKinnunen
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 35
                      • Turku

                      Ohjelmointi

                      Hei,

                      Onko mielipiteitä perus flashauksista? Mikä olisi paras vaihtoehto?

                      Näitä juttuja nyt jonkinaikaa lukeneena ei JB4 jne kiinnosta, kun en voi sietää jatkuvaa merkkivalojen kuittailua, eikä ole kiinnostusta uusia versioita sen enempää. Auto vain napista käyntiin, ja ajoon.. kuten vakiolla.
                      X6 50i

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by JuusoKinnunen View Post
                        en voi sietää jatkuvaa merkkivalojen kuittailua, eikä ole kiinnostusta uusia versioita sen enempää.
                        Mitä ihmeen jatkuvaa merkkivalojen kuittailua? Ei JB4:n kanssa tule sen kummempia merkkivaloja kuin vakiossakaan sikäli kun auto on kaikinpuolin kunnossa ja ehjä. Jos nyt jollain flashäyksellä ei ilmenis vaikkapa ahtovuotoilmoitusta, niin ei se sitä tarkoita etteikö siellä silti se ahtovuoto olisi.

                        Mitään versioitakaan ei ole mikään pakko uusia, jos ei itsellä ole mielenkiintoa säätää tai kehittää jotain eteenpäin. Keskikesän jälkeen ei ole tainnut tulla enää mitään uutta ja mullistavaa, kun kaasun vaste säädettiin jota kuinkin täydelliseksi.

                        Mutta joo, toisaalta onhan se varmasti niin että jos ei ole sen kummempia intohimoja vaan haluaa vähän tehoa lisää ohjelmoinnilla eikä halua jatkossa autoaan helposti virittää lisää, niin eiköhän se ole silloin oikeastaan ihan sama minkä perusflashäyksen sinne laittaa. Sit voi ajella ja ajatella, että ohan siinä se mitä ne lupaa ja olla tyytyväinen.

                        Ohjelmoinnista vielä sen verran, että todennäköisesti sen 500€ joudut siitä perus bulkkiflashistä maksamaan. Kenties 1000€ jos haluat, että joku ekspertti säätää sen just sun autoos.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • puerco
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 1135
                          • Espoo

                          Mulla tällähetkellä pelkästään Digi tuning ultimate softa ja Forgen dumpit vaihdettu. - penkkipapereissa 382hp / 550nm. Ei mitään vikoja toistaiseksi.
                          (pentti perussofta on kai n. 500-600e, eli saman verran kun JB4 olisi)

                          Mieli tekisi DPtä + JB4 komboa, sen verran hyvää siitä lukenut. No katotaan.
                          MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                          https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                          https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                          IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5425
                            • S:t Karins

                            Originally posted by puerco View Post
                            Mieli tekisi DPtä + JB4 komboa, sen verran hyvää siitä lukenut. No katotaan.
                            + 30% viinaa tankkiin = (ISO ero)
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • puerco
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1135
                              • Espoo

                              Originally posted by Tommix View Post
                              + 30% viinaa tankkiin = (ISO ero)
                              Niin no tietysti jos sen JB4sen hommaa. Aijai kun kutkuttaa Ostakaa joku noi mun vanteet jo halvalla!!
                              MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                              https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                              https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                              IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1827
                                • N/A

                                Olettekos kokeilleet onko noista lisä-öljynjäähdyttimistä apua näihin 335:n lämpöongelmiin rata-ajossa? Esim. http://www.turnermotorsport.com/p-11...grade-kit.aspx

                                Tai http://www.burgertuning.com/BMW_135_...oil_combo.html

                                Mites sitten matalamman lämpötilan termostaatti, esim: http://www.burgertuning.com/low_temp...W_135_335.html

                                Onko apua vai humpuukia?
                                Last edited by bmw323it; 03-12-2013, 04:48.
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎