Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    Itselläni on nyt ollut viisi tyytyväistä päivää alla E91 320dA. Auto tuli saksasta, ja mukana seurasi suhteellisen tuhti paketti lisävarusteita. Mukana mm. Bluetooth-puhelinvalmius, josta olisi yksi kysymys; Puhelin (Nokia E50) pariutuu hyvin ja toimiikin, mutta onko kukaan saanut vielä latautumaan kännykkänsä osoitekirjaa bluetoothin yli autoon? Vai onko kyse vain luurin yhteensopvuusongelmasta?

    Keskikonsolissa on myös paikka puhelinadapterille, joten olisiko asia helpoiten ratkaistu hankkimalla autoon oma luuri varustettuna sopivalla adapterilla?
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Jake79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 510
      • Kokkola

      Originally posted by JKK View Post
      Itselläni on nyt ollut viisi tyytyväistä päivää alla E91 320dA. Auto tuli saksasta, ja mukana seurasi suhteellisen tuhti paketti lisävarusteita. Mukana mm. Bluetooth-puhelinvalmius, josta olisi yksi kysymys; Puhelin (Nokia E50) pariutuu hyvin ja toimiikin, mutta onko kukaan saanut vielä latautumaan kännykkänsä osoitekirjaa bluetoothin yli autoon? Vai onko kyse vain luurin yhteensopvuusongelmasta?

      Keskikonsolissa on myös paikka puhelinadapterille, joten olisiko asia helpoiten ratkaistu hankkimalla autoon oma luuri varustettuna sopivalla adapterilla?
      Itellä toimi kun kopioi osoitekirjan sim-kortilta puhelimen muistiin.
      Puhelimena oli kylläkin Nokian 6500
      Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        Originally posted by JKK View Post
        Itselläni on nyt ollut viisi tyytyväistä päivää alla E91 320dA. Auto tuli saksasta, ja mukana seurasi suhteellisen tuhti paketti lisävarusteita. Mukana mm. Bluetooth-puhelinvalmius, josta olisi yksi kysymys; Puhelin (Nokia E50) pariutuu hyvin ja toimiikin, mutta onko kukaan saanut vielä latautumaan kännykkänsä osoitekirjaa bluetoothin yli autoon? Vai onko kyse vain luurin yhteensopvuusongelmasta?

        Keskikonsolissa on myös paikka puhelinadapterille, joten olisiko asia helpoiten ratkaistu hankkimalla autoon oma luuri varustettuna sopivalla adapterilla?
        Juu, luuri pitää olla kiinni telineessä, että toimii ja samalla puhelut menee antennin kautta. Irrota se kotelo ja katso mihin puhelimeen se on tehty ja hommaa sellainen. Minulla oli joku siemens kotelo siinä ja ostin saksan ebaystä kyseisen puhelimen, nyt toimii ja puhelin on aina siellä kyynärnojan sisällä.

        Kalliimmaksi tulee jos ostat sen kotelon n. 150e ja sitten siihen sopivan noksun..
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          Yhteenveto?

          Luin mielenkiinnolla tämän viestiketjun koska olen hankkimassa E90 koppaista 320D:tä
          kunhan vain ensin saisi E46 330D:n myydyksi!

          Voisiko joku jolla on käyttökokemuksia enemmän E90stä laittaa yhteenvetoa aiheesta.
          Mitä siis kannattaa pitää silmällä autoa hankkiessa?
          Tässä ketjussa ei suurempia tyyppivikoja kuin jumittuvat ovenkahvat,softaongelmat ehkä vettä valoumioissa... muuta vakavampaa? itä pitää autoa ostaessa tarkkailla?

          Entä nuo lisävarusteet? mitä tulisi olla ja niiden toiminta/toimimattomuus?
          siis kannattaako olla sport alusta, navi? jos niin mitä hyötyä haittaa?
          Sport penkit?

          Onko muuten 320een saatavana monitoimirattia jossa napit vakionopeudensäätimelle?
          Itse tykännyt säädellä 330essa vakkaria rattinapeilla!!!!
          entä valopaketit yms muut paketit miten menee nykyään, kun en ole jaksanut seurata opuksia.

          Muuta huomioitavaa???

          Kiitos jo etukäteen
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            Originally posted by Nettipepe View Post
            Entä nuo lisävarusteet? mitä tulisi olla ja niiden toiminta/toimimattomuus?
            siis kannattaako olla sport alusta, navi? jos niin mitä hyötyä haittaa?
            Sport penkit?
            Paha mennä sanomaan hyödyistä ja haitoista näin parin viikon omistajuuden jälkeen, mutta sport-nahkapenkeistä, M-ratista, M-alustasta enkä Xenoneista luopuisi. Ne on ehdottomat! Enkä myöskään KeylessGo-systeemistä. Se oli kyllä puhdas sattuma ja säkä, että sellainen varuste osui omalle kohdalle, mutta jatkossa tulee olemaan ehdottomasti "pakko saada"-listalla kun autoa joskus vaihdan. Panoraama-katto ja Navi on myös kivoja leluja, mutta ilman niitä selviäisin myös hyvin.

            Jos saksasta haet, etsi kerralla sellainen jossa on jotakuinkin kaikki hilppeet. Hinta nousee pari-kolme tonnia, mutta vastapainoksi saat paketin johon ei heti kyllästy ja jonka jälleenmyyminen on tulevaisuudessa mahdollista. Sellaisiakin siellä on, mutta määrä rajoittuu saksankin markkinoilla kummasti kun ruksit ns. kaikki herkut hakukoneeseen.

            Auto sinällään tuntuu täysosumalta ainakin meikäläiselle. Ylitti odotukset kyllä selkeästi. Ainoastaan Prof.HiFi-paketti oli lievähkö pettymys. En edes halua kuvitella millainen on se aivan vakiotason hifisetti.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2328
              • Uusimaa

              Originally posted by Convertible View Post
              Kalliimmaksi tulee jos ostat sen kotelon n. 150e ja sitten siihen sopivan noksun..
              Tänään tilasin marmoritiskiltä tuon adapterikotelon Nokian 6230i:lle, ja löysin sellaisen käytetyn Nokian kapulan 50 eurolla. Mulla kun ei ollut kyynärnojan boksissa minkäänlaista adapteria alunperinkään. Kotelon tilalla oli vain sellainen peitelevy, jonka alta löytyi paikka adapterille. TÄÄLTÄ löytyy lista adaptereista, jotka on tilattavissa. Hintaa adapterille jää n.80 euroa.

              Edit. Ainiin, ennenkuin tilaatte adaptereja, tutustukaa TÄHÄN PDF:ään.
              Last edited by JKK; 07-05-2009, 00:38.
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • jasse
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 473
                • Salo , Finland

                Originally posted by JKK View Post
                Puhelin (Nokia E50) pariutuu hyvin ja toimiikin, mutta onko kukaan saanut vielä latautumaan kännykkänsä osoitekirjaa bluetoothin yli autoon?
                Mulla on ollu usea kone kiinni e90:ssä bt:n yli. N-series ja E-series noksun koneita. Toimii aika hyvin, pitkien puheluiden aikana saattaa jossain välissä pätkästä bt:n poikki, tiedä sitten onko puhelimesta vai autosta kiinni.

                Koko osoitekirjaa en ole kertaakaan saanut siirrettyä kerralla. Yksitellen numerot kyllä menee mukisematta ja olenki siirtänyt vaan muutaman kymmentä numeroa autoon.

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  Osaisiko joku kertoa miksi vaimon autossa on itse ohjelmoitavissa ovien automaattilukitus, valojen kotiinsaattotoiminto sekä kaistanvaihtovilkku mutta kaverin autossa ei koko valikkoa ole ollenkaan? Molemmat autot ovat 320da vm2005 ja tuontiautoja.
                  Samaten kaverilla on kääntyvät xenonit mutta valot eivät osaa sammua itse kuin valokytkimestä. Vaatiiko valojen autoomaattikytkentä kytkimen vaihdon erilaiseen? Nykyisessä on saksassa käytettävä a-asento jossa valot syttyvät hämärässä.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by exodus View Post
                    Osaisiko joku kertoa miksi vaimon autossa on itse ohjelmoitavissa ovien automaattilukitus, valojen kotiinsaattotoiminto sekä kaistanvaihtovilkku mutta kaverin autossa ei koko valikkoa ole ollenkaan? Molemmat autot ovat 320da vm2005 ja tuontiautoja.
                    Samaten kaverilla on kääntyvät xenonit mutta valot eivät osaa sammua itse kuin valokytkimestä. Vaatiiko valojen autoomaattikytkentä kytkimen vaihdon erilaiseen? Nykyisessä on saksassa käytettävä a-asento jossa valot syttyvät hämärässä.
                    Lieneekö niin, että auto ei saanut olla käynnissä, jotta noihin valikoihin pääsee. Vai oliko se toisinpäin...
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • exodus
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 774
                      • Oulu

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Lieneekö niin, että auto ei saanut olla käynnissä, jotta noihin valikoihin pääsee. Vai oliko se toisinpäin...
                      juu, tiedossa on. Mutta toisessa autossa sitä valikkoa ei vain ole.

                      Comment

                      • Johan Dark
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 334
                        • Espoo

                        Kysellään täältä, niin ei tarvii availla uusia viestiketjuja.

                        Eli saako BWM Professional soittimissa kappaleiden nimiä näkyviin? Nyt näkyy vain Track ja biisin numero.

                        Tänks

                        Comment

                        • Masatus
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 867
                          • Haukipudas

                          Originally posted by exodus View Post
                          Samaten kaverilla on kääntyvät xenonit mutta valot eivät osaa sammua itse kuin valokytkimestä. Vaatiiko valojen autoomaattikytkentä kytkimen vaihdon erilaiseen? Nykyisessä on saksassa käytettävä a-asento jossa valot syttyvät hämärässä.
                          Ohjelmoimalla saa valot sellaisiksi että syttyvät kun laittaa virratpäälle/käynnistää ja sammuvat kun kääntää virrat pois.

                          Comment

                          • Fieldsi
                            Newbiemmer
                            • Sep 2008
                            • 6
                            • Savo

                            Meillä e90 318d -08 ja n. 43tkm on ollut täysin huoleton ja varmakäytöksinen. Ex-volvo v50 2.0d verrattuna huoltokustannukset ovat tipahtaneet viidesosaan. Ainoastaan tehon puute on välillä ahdistanut buimuria (tai kuljettajia), mutta viikon päästä toivottavasti siitä päästään. Katsotaan saako Karala henkeä lisää. Huoltolistalta takuuseen on vaihdettu ainoastaan tuulilasia kiinnipitävä sivulista, josta maali lähti kuplimaan ja kytkinpoljintä on vähän rasvattu lisää. Muuten täysin murheeton ja makea ajaa kesät talvet, vähemmän on vaarallisia tilanteita ollut huonolla kelillä kuin volvolla.

                            Ps. Vaimo tosin valittelee, että kun hän ajaa buimurilla, niin kaikki nuoret pojankollit haluavat valoissa viivalle kokeilemaan escorttejaan tms.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7452
                              • Oulu

                              Kirjoittelen tähän vähän E91-kokemuksia ja havaintoja näin E39-omistajan silmin perustuen 1200 km ajeluun vuokra-autolla Saksassa. Auto oli siis 320dA Touring lasikatolla ja navilla, muuten melko perustasoa varustelultaan. Kilometrejä takana vuokrauksen alkaessa reilu 17tkm.



                              Auton ulkonäkö ei tehnyt vaikutusta, vuoraamon karsinassa vieressä seissyt hopean värinen C-sarjalainen oli huomattavasti huokuttelevamman näköinen, puhumattakaan lähellä majailleesta Passat CC:stä. Muutenkin pidän E9x:stä enemmän muun värisenä kuin mustana. Ulkonäköä ihmetellessä huomio kiinnittyi heti renkaisiin, jotka olivat 205/55R16 kokoiset Good-Yearin H-nopeusluokan kitkat. Ei hyvä, koska nyt nyt oli kesä ja tarkoitus ajaa mutkateitä vauhdikkaasti. Tuulilasissa oli tarra joka kertoi alla olevan M+S -renkaat ja maksiminopeuden 210 km/h.

                              Mukana olleet 3 kpl matkalaukkuja mahtuivat tavaratilaan vaivattomasti, mutta mitenkään farmarimaisen isona sitä en pitäisi. Peitteen yläpuolelle jää hyvin vähän vapaata tilaa ja siitäkin irroitettava peite/suojaverkkosysteemi vie suuren osan. Lisäksi tavaratilan luukku on ikävän raskaskäyttöinen sedanin luukkuun tottuneelle. Toki on mahdollista avata vain pelkkä takalasi, mutta tätä mahdollisuutta ei tullut käytännössä koskaan hyödynnettyä. Ärsyttävä ominaisuus oli myös tavaratilan peitteen automaattinen hyppääminen yläasentoon, en jaksanut koskaan perehtyä käyttöohjeeseen näiltä osin, mutta siihen tuntui vaikuttavan se miten rivakasti luukkua avasi. Useamman kerran liikkeelle lähdettäessä huomasi peitteen olevan yläasennossa jolloin takaikkunasta ei nähnyt mitään. Nämä ongelmat ovat toki pitkälti Touring-malliin tottumattoman sedan-kuskin ongelmia eivätkä sinänsä automalliin varsinaisesti liittyviä. Itse ottaisin kuitenkin mieluiten sedanin, vaikka se onkin perästä päin jopa rumempi kuin Touring.

                              Sisään istuttaessa lasikaton verhon avaus toi hyvin valoa ohjaamoon pilvisellä säällä. Tilaa oli edessä riittävästi myös leveyssuunnassa, toisin kuin E46:ssa. Ajoasennon sai säädettyä melko mukavaksi, vaikka peruspenkin säädöt eivät olleet mitenkään erityisen monipuoliset. Kojelauta ja muut ohjaamon osat vaikuttivat mukavan laadukkailta eikä nykyisin niin tavallista kovaa muovia juurikaan löytynyt. Nahkarattikin tuntui harvinaisen hyvin käteen sopivalta. T-paita päällä ajellessa E39-kuljettajaa lämmitti myös nahkainen keskikyynärnoja ja oven kyynärnoja. Nahkaan on paljon mukavampi nojata paljaalla kädellä kuin E39:n vastaaviin muovisiin osiin (lisävarusteena tietysti nahkaa saa myös E39:iin). Sen sijaan en pitänyt yhtään "alumiinin" tms. väristen sisälistojen materiaalista/pinnoitteesta, joka toi ikävästi mieleen hopeamaalilla maalatun muovin eikä muistuttanut metallia vähääkään.

                              En osannut odottaa nelosdieseliltä kovinkaan paljon sivistyneisyyttä, mutta liikkeelle lähdettäessä huomioin heti dieseliksi ääneltään melko sivistyneen ja värinättömän tyhjkäynnin, vaikka ääni kuuluikin sisään paljon bensakoneista selvemmin. Navin iso värinäyttö kuitenkin varasti huomion muilta asioilta, olihan näyttö todella upean kokoinen. Hyvin vähäisestä aiemmasta kokemuksesta huolimatta iDriven käyttö sujui melko mutkattomasti. Kielen sai vaihdettua englanniksi ja naviin sai asetettua halutun osoitteen ilman suurempaa ihmettelyä. Heti ensimmäisissä parissa liikenneympyrässä ajoin kuitenkin harhaan, koska navi ei totutusti näyttänytkään ajosuuntaa nuolilla näytössä eikä muutenkaan tiennyt näiden uusien liikenneympyröiden olomassaolosta mitään.

                              Mutkaiselle maantielle päästyäni hymy oli välittömästi korvissa, kone ja vaihteisto tuntuivat pelaavan yhteen loistavasti ja selän istuimeen liimaavaa kiihtyvyyttä mutkista tuntui löytyvän 60-100 km/h nopeusalueella paljon enemmän kuin olin 130 kW:n "pikkudieseliltä" odottanut. Ainoa harmillinen juttu oli vaihteiston D-asennon eko-painotuksen aiheuttama taipumus pitää kierrokset 1500 rpm tasossa joka aiheutti lievää jurinaa. Tähän onneksi tarjosi hyvän lääkkeen vaihteisto DS-asento, jolloin kierrokset asettuivat yleensä vähintään 1900 rpm tasoon ja kaasuvaste mutkatiellä oli myös huomattavasti parempi koska jatkuvia alasvaihtoja ei enää tarvittu.

                              DS-asento ei kuitenkaan koskaan vaihtanut keveissä kiihdytyksissä liian herkästi pienemmälle vaan sillä pystyi kruisailemaan mukavasti ilman turhaa hyökkäilyä. Ainoa haitta DS-asennon käytöstä oli silloin tällöin ilmennyt taipumus pitää tasakaasulla liian pientä vaihdetta pitkään sisällä. Tästä selvisi käyttämällä keppiä ketkellisesti D-asennossa jolloin yleensä vaihdettiin 2 pykälää isompaa ja sitten heti takaisin DS:lle jolloin vaihteisto vaihtoi yhden pienemmälle. Hiukan ärsyttävää, mutta hetken päästä tämä sujui suuremmin ajattelematta. Vaihteiston manuaalipuolta testasin muutaman kerran moottorijarrutuksissa jyrkissä laskuissa ja ohitustilanteiden ennakoinnissa. Näissä se toimi ongelmitta, vaikkakaan moottorijarrutus ei ollut tarjolla olleissa alamäissä mitenkään kovin tehokas tapa vähentää vauhtia. Ohituksissa valmiiksi sisään tökätty kolmonen tai nelonen antoi helpotusta tiukassa paikassa.

                              Autossa oletettavasti ollut vakioalusta toimi 16" renkaiden kanssa hienosti yhteen. Auto ei kallistellut mutkateillä kaarteissa liikaa ja renkaat tuntuivat imeytyvän tiehen hyvin myös rikkonaisella ja epätasaisella pinnalla. Renkaat toimivat kitkoiksi hyvin asfaltilla, kuten H-nopeusluokkalaisilta olettaa voikin, eivätkä melunneet turhaa pienissä nopeuksissa. Yli 100 km/h vauhdissa kuitenkin huomasin heti jostain renkaasta tulevan jumputtavan äänen. Epäilin jonkinlaista rengasvauriota, mutta koska en havainnut mitään näkyvää vikaa eikä jumputus pahentunut vuokra-aikana niin en tehnyt asielle mitään. Selvästikään tämä ei ollut auton ominaisuus.

                              Jos auto tuntui pikkuteillä oletettua tehokkaammalta niin moottoritiellä tilanne oli hiukan toinen. Pienissä nopeuksissa selkää penkkiin liimannut dieselvoima tuntui olevan usein kadoksissa ja yli 130 km/h nopeuksissa kiihtyvyys oli heikompaa kuin mitä olisi pienempien nopeuksien perstuntumalla osannut odottaa. Tähän tuntumaan vaikuttaa tietysti lähinnä oma tottumus bensakoneeseen, jota harvoin vedättää pienellä mutkatiellä aivan punarajalle asti toisin kuten moottoritiellä nopeassa ajossa. Bensakoneella manuaalin kerä jättää siis tavallisessa ajossa selvästi enemmän tehoa reserviin kuin dieselillä automaattiin yhdistettynä.

                              Hauskin tilanne oli pitkässä ylämäessä jonka alussa 130 km/h rajoitus loppui ja vapaa nopeus alkoi. Liikennettä oli jonkin verran, mutta vauhtia silti mahtui ottamaan jos auto vain kulkisi. Ajattelin että pääsen heittämällä juuri hetki aikaisemmin minut ohittaneen Luxemburgin kilvissä olleen nuoren tytön ajaman Kia Rio CRDi:n ohi kun vapaa nopeus alkaa. Jyrkkään mäkeen vauhti kiihtyi verkkaiseen ja jossain 160 km/h nopeudessa pääsinkin lopulta Kiasta ohi, mutta vaikka ajoin mäkeä 2-3 minuuttia kaasu pohjassa ylöspäin ja vauhtia tuli lopulta mittariin noin 200 km/h niin Kia silti näkyi melko lähellä taustapeilissä.

                              Tasaisella auto kelasi GPS:n mukaan vauhtia aika tarkasti renkaiden sallimat 210 km/h. Mittarivirhe näissä nopeuksissa oli aika reilu (yli 10 km/h). Alamäkeen vauhtia sai hetkellisesti vähän enemmänkin, mutta perä nuljui mutkissa ja jarrutukissa sen verran ikävästi että ajaminen ei ollut ollenkaan hauskaa. Melutaso suurissa nopeuksissa ei ollut mitenkään kohtuuton, mutta rengasmelu ja tuulen suhina kasvoi kuitenkin sen verran reilusti vauhdin myötä, että pidempiä matkoja ei oikein huvittaisi yli 150 km/h vauhteja ajaa. Huippunopeudella auto kulutti 14 l/100 km.

                              Pakollinen turistikierros Nürburgringillä käytiin myös heittämässä, vaikka jo ennakolta arvasin, että kitkarenkain radalla ajaminen ei olisi kovin palkitsevaa. Vaikka renkaat olivat toimineet normaaleilla tienopeuksilla tiukoissakin mutkissa hyvin, radalla tilanne oli täysin toinen. Jo ekassa nopeassa mutkassa sivuttaispito loppui, eli arvioin vauhdin väärin enkä osannut ottaa huomioon matalampaa pitotasoa kesärenkaisiin verrattuna. DSC piti tietysti auton hyvin hanskassa ja puuttui peliin melko pehmeästi ilman että kaikki vauhti hävisi. Radalla huomasi auton myös taipumuksen aliohjautua eli puskea jos kaasua avasi jo kesken mutkan. Itselläni ei ole laajempaa kokemusta, mutta muistan jonkun jossain moittineen uudempia Bemareita taipumuksesta aliohjautua vanhoja malleja enemmän. Myös jo aiemmin mainittu epävakaa tuntuma perässä jarrutuksissa häiritsi, mutta sen voinee laskea renkaiden piikkiin.

                              Mikään rata-autohan tämä ei tietenkään ollut ja ehdottomasti parhaimmillaan 320dAT tuntui olevan mäkisillä mutkapätkillä, joita Moselin kupeessa riitti. Lämpiminä päivinä hitaita mutkateitä oli kiva ajaa kattoluukku auki, mutta yli 100 km/h nopeudessa suhinat kasvoivat turhan suuriksi. Pienissä nopeuksissa kattoluukku oli kuitenkin hiljaisempi vaihtoehto ikkunoiden avaukselle. Ilmastointilaite tuntui sinänsä toimivan, mutta sen teho ei koskaan vakuuttanut ja kylmää tuli melko nihkeästi. Myös lämmityslaitteen puhaltimen meteli ärsytti jos käytti puoltaväliä suurempia asetuksia. Pidemmillä siivuilla huomasi myös auton vakiopenkkien olevan hiukan huonommat kuin oman E39:n urheilupenkit.

                              Mitään varsinaisia vikoja ei viikon vuokra-ajan puitteissa ilmennut, ainoa ongelma oli navin kertalleen sattunut jonkinlainen sekoaminen siten, että näytön päivitys muuttuu vain noin sekunnin välein tapahtuvaksi. Seuraavan startin jälkeen navi toimi taas normaalisti. Välillä ärsytti myös ovien automaattinen lukitustoiminto, joka ei antanut avata ovia tai takaluukkua jos auton pysäytti mutta ei sammuttanut virtoja "avainta" painamalla. Olisiko ylivoimaista huomata, että kuljettaja avaa oman ovensa ensin sisältä, jolloin auto voisi avata lukot. Toiminnon saa varmasti ohjelmoitua pois tai toimimaan toisin. Ajotietokoneen ilmoittama polttoaineen kulutus viikon ajalta oli 7,4 l/100 km keskinopeuden ollessa noin 65 km/h. Lukema on varmasti melko korkea luvattuihin arvoihin nähden, mutta tähän vaikuttaa pitkälti tehoa säästämätön ajonautiskelu mutkapätkillä.



                              Plussat:
                              - Upea moottori
                              - Hieno moottorin ja vaihteiston yhteistoiminta
                              - Hyvä ajettavuus ja ohjautuvuus
                              - Mukava nahkaratti
                              - Isonäyttöinen navi ja hifilaatuinen puheopastus

                              Miinukset:
                              - Tehottoman tuntuinen ilmastointi (vika?)
                              - Raskaskäyttöinen takaluukku
                              - Farmariksi aika ahdas tavaratila
                              - Vakkari vähän hankalasti viiksessä eikä ratissa (jossa muita turhempia nappeja)
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 04-07-2009, 17:12.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                E90 vikoja (tyyppivikoja)

                                Auto on E90 330 A -08,ajettu 45 000 km

                                Tähän mennessä tälläisiä vikoja...

                                n.20 000 km -> Kallistuksen vakaajan helat vaihtoon

                                n.35 000 km -> Puola vaihdettu

                                n.40 000 km -> suuttimet ja softa vaihdettu

                                eikä ruvennut suuttimien vaihdon jälkeen toimimaan,joten -> korkeapainepumppu vaihtoon

                                Nyt on ainakin toiminut muutaman päivän

                                Ei voi muuta sanoa,että onneksi on takuu. Jos meno jatkuu tälläisenä,niin eipä taida olla varaa ajaa BMW:llä takuun loputtua
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎