noniin, on jo paljon mukavempi mennä katsomaan autoa, kun osaa vähän syynätä jotain. jos tuon pöntön poistaa ja ajaa ohjelman sisään, niin meneekö se sillon vielä päästöistä läpi ? eikös toi pönttö sen *askan suodata\polta sieltä ? tarvii se turbo kuunnella kunnolla. kyseisestä autosta löytyy täydellinen huoltokirja, mutta eipä sekään aina kaikkea kerro.
Pöntön tyhjennys ei vaikuta katsastukseen, menee läpi. Vaikuttaa vain pienhiukkaspäästöihin, joita ei mitata. Toki kovassa kiihdytyksessä tulee sitten enempi voimasavua, dpf:n kanssa ei tule ollenkaan tai tosi vähän
Tuli nyt haettua toi musta e91 320d M sportti. Idrive ja muut vitkuttimet löytyy. Partikkelisuodatin oli jo vaihdettu, mutta turbo on tosiaan edelleen orkkis, joten kai se remontti jossain kohtaa tulee. Ei ainakaan äännä vielä mitenkään.
Onkos teillä suositella jotain vetokoukkusettiä ? Ebaysta noita löytyy alle kahteen sataan montaa erilaista, mutta ota nyt selvää mikä noista ois hyvä.
Tuli nyt haettua toi musta e91 320d M sportti. Idrive ja muut vitkuttimet löytyy. Partikkelisuodatin oli jo vaihdettu, mutta turbo on tosiaan edelleen orkkis, joten kai se remontti jossain kohtaa tulee. Ei ainakaan äännä vielä mitenkään.
Onkos teillä suositella jotain vetokoukkusettiä ? Ebaysta noita löytyy alle kahteen sataan montaa erilaista, mutta ota nyt selvää mikä noista ois hyvä. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_tr...at=0&_from=R40
Ne moottorin lämmöt kannattaa sitten tarkistaa, jos et vielä tarkistanut, ettei ole DPF kohta tukossa.
Ne moottorin lämmöt kannattaa sitten tarkistaa, jos et vielä tarkistanut, ettei ole DPF kohta tukossa.
tarvii aamulla katsoa kun töihin ajan. sen verran jo tsekkasin että salavalikko aukes samanlailla kun e46:sta. eikös ne lämmöt oo 7.1 kohdassa ? inpan joutuu ilmeisesti päivittämään kun ei ollu listassa ollenkaan e90 koreja.
Tuli nyt haettua toi musta e91 320d M sportti. Idrive ja muut vitkuttimet löytyy. Partikkelisuodatin oli jo vaihdettu
Muistaakseni sanoit että tuolla oli ajettu noin 200 tkm. Saattaa olla DPF poltot jääneet välistä jos partikkelisuodatin vaihdettu jo hyvän aikaa sitten. Toisin sanoen ääni myös lämpöjen tarkistukseen, etenkin jos kilometrit tuntuu pitävän kutinsa.
lämmöt katottu, ja tosiaan ei ne nouse 70 ylemmäs. Termarikaupoille siis. mitäs muuta tossa nyt kannattaa samalla vaihtaa ? missä kohtaa porukka on vesipumpun esimerkiksi uusinu näihin ? Ja termarit (eikös niitä kaksi ole egr ja päätermari ?) ovatko noi schmiedmannin ihan toimivia, vai haenko suoraan Kl varaosilta ?
täydellinen huoltokirjahan autossa on ja sen verran katsoinki jo että jäähynesteet on vaihdettu viime joulukuussa, mutta tuskin vpumppua koska termaritkin orkkikset.
lämmöt katottu, ja tosiaan ei ne nouse 70 ylemmäs. Termarikaupoille siis. mitäs muuta tossa nyt kannattaa samalla vaihtaa ? missä kohtaa porukka on vesipumpun esimerkiksi uusinu näihin ? Ja termarit (eikös niitä kaksi ole egr ja päätermari ?) ovatko noi schmiedmannin ihan toimivia, vai haenko suoraan Kl varaosilta ?
täydellinen huoltokirjahan autossa on ja sen verran katsoinki jo että jäähynesteet on vaihdettu viime joulukuussa, mutta tuskin vpumppua koska termaritkin orkkikset.
No jos ihan halvalla haluat päästä niin kokeilet vaihtaa vain egr-termarin koska se on halpa ja pieni töisin. Joskus kai sekin riittää. Jos haluat kerralla kuntoon niin sit tosiaan molemmat termarit. Varsinainen termari töineen saattoi olla jo jotain 300€.
lämmöt katottu, ja tosiaan ei ne nouse 70 ylemmäs. Termarikaupoille siis. mitäs muuta tossa nyt kannattaa samalla vaihtaa ? missä kohtaa porukka on vesipumpun esimerkiksi uusinu näihin ? Ja termarit (eikös niitä kaksi ole egr ja päätermari ?) ovatko noi schmiedmannin ihan toimivia, vai haenko suoraan Kl varaosilta ?
täydellinen huoltokirjahan autossa on ja sen verran katsoinki jo että jäähynesteet on vaihdettu viime joulukuussa, mutta tuskin vpumppua koska termaritkin orkkikset.
Alkuperäistermaria paikoilleen.
Melkeinpä molemmat samalla avaustyöllä... ne kun on rinnan toistensa kanssa, niin eipä voi tietää kumpi vuotaa...
lisäkokemuksia ketjusta 320d lämmöt ja kulutus... tai joku sen tapainen ketju.
Äänestän myös orkkistermareita ja molemmat samalla vaihtoon. Foorumeita olen seurannut ja melkein joka tapauksessa egr-termarin vaihto ei ole auttanut paljoakaan. Säästyy aikaa ja ehkä rahaakin kun pistää molemmat kuntoon. Vesipumppu ois samalla helppo vaihtaa kun on ihan päätermarin vieressä, itse vaihtaisin jos km:t 200tkm tienoilla. Miksei samalla hihnatkin...täähän paisuu aina
Lueskelin tässä tätä topikkia ja pani mietityttämään että onko järkeä tollaisessa 05-07 ikäisessä 320d:ssä? Tuntuu että on mutta taas tuntuu että ei, ei ainakaan minun budjettiin mahdu nuo 330d:t jotka toki olisi mukavampia. Kannattaako pysyä erossa vai onko se järkevä vaihtoehto?
Yhtä 318d:tä kävin koeajamassa ja ainakin ajoltaan todella mukava auto, vaikka nuhainen onkin.
Äänestän myös orkkistermareita ja molemmat samalla vaihtoon. Foorumeita olen seurannut ja melkein joka tapauksessa egr-termarin vaihto ei ole auttanut paljoakaan. Säästyy aikaa ja ehkä rahaakin kun pistää molemmat kuntoon. Vesipumppu ois samalla helppo vaihtaa kun on ihan päätermarin vieressä, itse vaihtaisin jos km:t 200tkm tienoilla. Miksei samalla hihnatkin...täähän paisuu aina
tällästähän tää on, kun ei osaa "rajoja" vetää näiden remonttien kanssa Haen nyt alkuun molemmat termarit ja vesipumpun, lähetään noilla liikkeelle.
Ja vielä sellanen juttu, jotta pysyy aiheessa. Muille e9x harkitseville, voin kyllä itse sanoa että aivan mahtava auto tämä on ajaa, ja todella hiljainen, hyvät penkit ja ajoasennot saa hyvin kondikseen kun penkki ja ratti on todella hyvin säädettävissä. On kyllä ilo ajella tolla, vaikka "vain" 2l diesel niin kyllä sillä tuolla pärjää.
tällästähän tää on, kun ei osaa "rajoja" vetää näiden remonttien kanssa Haen nyt alkuun molemmat termarit ja vesipumpun, lähetään noilla liikkeelle.
Ja vielä sellanen juttu, jotta pysyy aiheessa. Muille e9x harkitseville, voin kyllä itse sanoa että aivan mahtava auto tämä on ajaa, ja todella hiljainen, hyvät penkit ja ajoasennot saa hyvin kondikseen kun penkki ja ratti on todella hyvin säädettävissä. On kyllä ilo ajella tolla, vaikka "vain" diesel niin kyllä sillä tuolla pärjää.
Tottakai se hihna ja kiristin vaihdetaan siinä samalla, jos ei ole ihan just vaihdettu... Ei maksa montaa kymppiä.
Joo elikkä tänään vaihdoin molemmat termarit. Kummatkin oli alkuperäset. Nyt nousee lämmöt ja pysyy 90-94. Pidempää motarilenkkiä en vielä heittänyt, mutta kyllä se nyt tuntuu pelaavan niinkuin kuuluukin ! Vesipumppu,hihnat,rullat ja hehkut vaihdellaan vielä ennen talvee kun nosturille pääsen
Lueskelin tässä tätä topikkia ja pani mietityttämään että onko järkeä tollaisessa 05-07 ikäisessä 320d:ssä? Tuntuu että on mutta taas tuntuu että ei, ei ainakaan minun budjettiin mahdu nuo 330d:t jotka toki olisi mukavampia. Kannattaako pysyä erossa vai onko se järkevä vaihtoehto?
Yhtä 318d:tä kävin koeajamassa ja ainakin ajoltaan todella mukava auto, vaikka nuhainen onkin.
Itse mietin kanssa autoa etsiessäni että pitäisikö ottaa 330d vai 320d... Päädyin kuitenkin tuohon 320d. Molempia kävin ajamassa, ja erot moottorin osalta on huomattavat, mutta nyt yhden vuoden ja 50tkm:n jälkeen ole tyytyväinen tuohon 320d:nkin. Eihän se mikään raketti ole, mutta sillä pärjää arkiajossa loistavasti, etenkin jos lastuttaisi. 318d:n ja 320d:n ero taas on jo sama kuin yöllä ja päivällä.
Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!
G08 LCI iX3 M-sport -22
ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
ex e90 LCI 320d M-Sport -09
ex e36 328is M-Sport -95
Itse mietin kanssa autoa etsiessäni että pitäisikö ottaa 330d vai 320d... Päädyin kuitenkin tuohon 320d. Molempia kävin ajamassa, ja erot moottorin osalta on huomattavat, mutta nyt yhden vuoden ja 50tkm:n jälkeen ole tyytyväinen tuohon 320d:nkin. Eihän se mikään raketti ole, mutta sillä pärjää arkiajossa loistavasti, etenkin jos lastuttaisi. 318d:n ja 320d:n ero taas on jo sama kuin yöllä ja päivällä.
Sanotaanko vaikka niin päin että 320d:n ja 330d:n ero on kuin yöllä ja päivällä. Ei 318d:n ja 320d:n välillä nyt mitään isoa eroa ole. Varsinkin jos otetaan vertailuun 143hv ja 163hv mallit. 122hv sitten tietty vähän nuhaisempi. Toi ison kutoskoneen vääntö alakierroksilta vaan on niin murskaava verrattuna neloseen. Tehoeroakin 320d:hen jo 68hv.
Comment