Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by Juuzmo View Post
    E9X 3-sarjalaisia on kuitenkin tullut tehtaalta 2 147 247kpl, joten muutama kymmenen tai edes muutama sata vikaherkkää yksilöä internetin keskustelupalsoilla ei juuri ole mikään merkittävä määrä Netissä varsinkin tulee ihan kaikilla merkeillä yleistys että nyt on laatu kuraa kun oma, naapurin tai vaikka sedän koiran parhaan ystävän serkun auto hajoilee, niin sillon kaikissa on vikaa. Omassa omistuksessa ollut E90 ja nyt E92 eikä kummassakaan ole ollut mitään palaneita polttimoita pahempia vikoja.

    Älä puhu mitään jos et tiedä. Kyseiset ongelmat on kyllä bmw:llä tiedossa, eikä ne koske vaan muutamia yksilöitä. Merkkihuolloissa vaihtavat jatkuvasti viallisia osia uusiin päivitettyihin versioihin.
    Last edited by bemu2000; 24-08-2013, 09:51.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2545
      • Kirkkonummi

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Ei se huono laatu silti hävitä sitä tosiasiaa, että bmw on muuten ominaisuuksiltaan paras. Paskaa laatua on monet muutkin uudehkot autot ja luvattoman paljon vikoja jo takuu aikanakin.
      Sigun Megane -12. 31tkm ajettu ja takuuseen vaihdettu oikeanpuoleinen rekisterikilven valo, kun oli täysin ruostunut. Sama edelliseen -09:iin, jostain syystä Renault ei ole noita valoja viitsinyt tiivistää kunnolla, ja se on aina se oikeanpuoleinen. Ei muuta. Siis yhtään mitään. En tiedä pystyykö tämän palstan normilukija ymmärtämään, mutta koitetaan havainnollistaa:
      - Ei mitään jurinoita, tärinöitä, vapinoita, uriinhakemutumista, täristävää rattia.
      - Käynnistyy napista ja sammuu siitä.
      - Ei vikavalon palamista. Ei vikadiagnoosin jahtaamista. Ei korjauksen hakemista. Ei korjausajan varaamista joka omalta viikonlopulta tai siltä hyväksikehutulta pikkupajalta, jonka jonotusaika on 3vk.
      - Ei hälyääniä. Ilmastointi toimii. Moottorin lämmöt eivät heittele. Joutokäynti tasaista. Vastaa kaasuun, ei tehottomia kohtia (tai no, 1.4t..130hv/1.4t).
      - Ei sähkövikoja.
      - Ei niin mitään. Tähän on ollut todella vaikea tottua, mutta nyt on 2. vuosi menossa ja pikkuhiljaa, pikkuhiljaa..

      Tähtäimessä olisi kiva E60/90, mutta välirahapyynnöt ovat olleet vähän liian kovia sietokykyyn nähden. 316i jota kävin viime kesänä ajamassa jäi ottamatta 30tkm ajettuna lähinnä sen takia, että siinä oli "käytetyn maku" ja takapuskurinkuoressa ollut kohtuullista vekkiä ei olisi korjattu. Mutta näin neloskone-keskustelujen jälkeen, onneksi. Nyt on uusi auto kohta vuoden vanha ja sekin koettu..aika palata käytettyihin baijerilaisiin. A5:et ovat vielä liian kalliita.

      E90 vähän ajettuna ei ole halpa, E60 on sitä vielä vähemmän. Jos peltilaatikoita on tasan yksi ja siinä on kaikki rahat kiinni (20-30k€), niin sen yksinkertaisesti on pysyttävä ehjänä. Riski on normipalkansaajalle liian suuri, tuleeko se 3-5k€ korjausarpa eteen.

      BMW-lasit päässä estävät hedelmällisen keskustelun. Tuli niitä Nxx-vikoja vähän tai paljon, se ei ole hyväksyttävää että maahantuoja ei ota selkeään suunnitteluvikaan osaa alle 70tkm ajetussa nykymoottorissa. VAG-konsernissakin on eroja, Skodillacit korjataan heti, VW:n puolella vaadittiin nettihuhujen mukaan takuukoodia ja kovaa asennetta pöytään - eri maahantuojat. Mitä kalliimman auton hankkii, sitä enemmän merkitystä jälkimarkkinoinnilla on. Ei Toyotakaan noussut pelkillä laadukkailla autoilla vaan sillä, että huoltoon ja asiakastyytyväisyyteen panostettiin tosissaan jo 60-luvun alusta alkaen, koska vaihtoehtoja ei rankassa kilpailutilanteessa ollut.
      Last edited by Petteri75; 28-08-2013, 22:57.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        Nythän pitää muistaa, että E90 malli on jo vanha... osa autoista 8-vuotta vanhoja ja paljon ajettuja... tietysti vikojakin alkaa tulla... en lähtisi vertaamaan pari vuotta vanhaa ja vähän ajttua ranskatarta suoraan tämän palstan vikalistoihin...
        Oletan että kun sinun rellussa on ikää 7-8 vuotta ja mittarissa 200tkm siitä voi löytyä samanverran vikoja kun vastaavassa bemarissa.
        Osa vioista on moottorikohtaisia, osa esiintyy tietyissä vuosimalleissa...

        Itse olen ollut bmw:n laatuun tyytyväinen... tosin verrokkina on vain ford... muuten olen pysynyt bmw:ssä.

        Toisaalta tälläkin palstalla liikkuu (ehkä bemaristien joukossa aika iso määrä) autoilijoiden "hifistejä" eli jos vikoja ei löydy niitä etsimällä etsitään... toisinsanoen autoista pidetään hyvää huolta.
        Osa autoilijoista ajaa niinkauan kun mylly kulkee tai katsastusmies pakottaa viemään auton pajalle... sitten kehutaan ettei vian vikaa... vaikka todellisuudessa auto täysin tieliikennekelvoton ja todella laitaan ajettu.

        Itse olen etsimällä etsinyt kahden viimeisimmän auton vioiksi nuo termari ongelmat...
        Noistakaan ei ajossa tiedä jos ei seuraa piilovalikosta lämpöjä...(ennenkuin DPF tukossa).

        Mitään muuta "tyyppivikaa" ei ole kohdalleni osunut...
        Edellisellä ajoin n80tkm - n 130tkm käytännössä tekemättä muuta kuin öljyhuollot ja nuo termarit.
        Nykyinen menossa 90tkm- 133tkm ei muuta kuin termarit ja ehkä yllätyksenä jarrulevyt ja palat.
        (voortiin piti vaihtaa joka perushuollossa jarrupalaa, levyä, vetoniveltä, koiranluuta, starttia ja auto oli minulla 0km - 80tkm asti.)

        Yleisesti mielestä bemareissa aika vähän ongelmia... siksi ainakin minua hirvittää tämä jakoketju-ongelma... joka kuitenkin on ilmeisesti LIIAN yleinen... Joskaan ei sekään vielä mikään hirveän paha epidemia ole..

        Mielestäni bmw kanattaa merkkinä edelleen pitää ostolistalla... itse en kyllä nyt äkkiä keksisi muuta merkkiä johon haluaisin vaihtaa.
        Last edited by Nettipepe; 25-08-2013, 18:23.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • mr81
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 300
          • PK-seutu

          Onhan se myönnettävä et jos luotettavan haluat niin osta Japanissa tehty auto. Tosin ajettavuudessa ja tehoissa sit saksalaiset vievät voiton.

          Asiakaspalvelussa niin myynnin kun huollon suhteen esim. Toyota vie bemaria 6-0 pk-seudulla.
          Suomen bmw on lehtien testeissä ollut häntäpäässä, kun tehty huolto tai ostotestejä.
          Bmw on muutenkin yleensä paljon ajavien merkki niin asiat pitäisi hoitaa vähän paremmin ja mielellään kerralla kuntoon.
          Last edited by mr81; 25-08-2013, 20:47.
          E65 730d '08 Monaco blue
          Ex: E60 523iA '08

          Comment

          • baijerilainen
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 197
            • Lappeenranta

            Originally posted by TeRm0z View Post
            Se, että teidän E91:ssä on ollut ongelmia ei tee laadun huonontumisesta kylmää faktaa. Kaksi e46:sta (318i & 320i) sekä kaksi e91:stä (320dA & 330iA) omistaneena omat kokemukseni ovat täysin päinvastaisia. Uudempi näyttää ja tuntuu laadukkaammalta, eikä niissä tullut vastaan käytännössä mitään teknisiä murheita. Tietysti jotkin suunnittelukukkaset, kuten polttimoiden vaihdon hankaluus ärsyttivät. Molemmissa e46:ssa oli sen sijaan pikkuharmeja (esim. eri antureiden vaihtoa) tasaisesti.

            e91 nelosdieselin kilometrit pyörähtivät minun aikana 130->165tkm ja kuutosbensalla mentiin väli 175tkm-201tkm (täälläkin parjattu N52-pannu), joten mistään uusista kulkineista ei ollut kyse. Voin ainakin suositella e9X lämpimästi. E61 ei sen sijaan jättänyt aivan yhtä hyvää jälkimakua, mutta se onkin jo toinen tarina...
            Kyllä minun käyttökokemusten mukaan asia menee juuri niin kuin kirjoitin ja minulle se on faktaa. Laatu perustuu hyvin pitkälle omiin kokemuksiin ja minulla ne kokemukset ovat olleet juuri näin. e39 oli laadukkaampi kuin e61 ja e46 oli myös laadukkaampi kuin e91. Verrokkeina 520i ja 525ia 330da ja 318i
            g30 530e iPerformance
            g31 520 xda Sport edition touring
            f20 120da Sport edition
            f30 320da Sport edition
            ex f31 318da M-SPORT LCI touring
            ex f11 520 xda LCI touring
            ex f11 530 xda touring
            ex e90 316d sport
            ex f30 318 da
            ex f31 320 da touring
            ex e91 318i LCI touring
            ex e61 525ia touring
            ex e46 330da touring
            ex e39 520i touring

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              Originally posted by baijerilainen View Post
              Kyllä minun käyttökokemusten mukaan asia menee juuri niin kuin kirjoitin ja minulle se on faktaa. Laatu perustuu hyvin pitkälle omiin kokemuksiin ja minulla ne kokemukset ovat olleet juuri näin. e39 oli laadukkaampi kuin e61 ja e46 oli myös laadukkaampi kuin e91. Verrokkeina 520i ja 525ia 330da ja 318i
              Olen kyllä pitkälti samoilla linjoilla. Bemarilla tuntuu käyneen samoin kuin aikoinaan mersulla. 124-malleja ei saanut eikä saa vieläkään ajamalla rikki mitenkään ja auto oli pitkälle ylisuunniteltu. Sitten laatua tietoisesti laskettiin väyryseen, jotta voittoa alkaisi kertymään kunnolla ja kuinkas sitten kävikään...
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • Nakkisoturi
                Aluevastaava
                • Apr 2011
                • 1260
                • Helsinki

                Kysästäänpäs täälrä: kenelläkään kokemusta Alpina D3 BiTurbosta..? Vähän himottaisi tuo 320d vaihtaa sellaiseen :think
                Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                G08 LCI iX3 M-sport -22

                ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                ex e36 328is M-Sport -95

                Comment

                • pro_tinnitus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 273
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by Nakkisoturi View Post
                  Kysästäänpäs täälrä: kenelläkään kokemusta Alpina D3 BiTurbosta..? Vähän himottaisi tuo 320d vaihtaa sellaiseen :think
                  Eikös tässä E9x mallissa ole piristetty 123d kone, näin muistelisin. Lastu ja alusta tuohon 320d , jos ei riitä niin sitten Alpinaa
                  E90 320d -05
                  EX: Z3 E36/8 3.0i

                  Comment

                  • streetti
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 44
                    • Ii

                    6 tkm ajannu omalla autolla vasta ja tyytyväinen ollut. Lastettu 320d kelpaa ajella eikä vie paljoa polttoainetta. Se on ihan sama mitä sielä autokorjaamolla käy kun siellä ei käy kuin rikkinäisiä autoja harvoin sinne kunnossa olevat tulee Tästäkin on keskusteltu asentajan kans eikä hän osannut sanoa yhtään hyvää autoa missä ei vikaa ole.
                    BMW E91 320d -09

                    ex BMW E46 328 -98

                    Comment

                    • taustatauno
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 481
                      • 09-laitamilla

                      Tuli tuossa hankittua tänään e91 330da tuolla 170kw mosalla ja reilut 120tkm mittarissa. Uitettu parivuotiaana maahan ja ollut täällä jo muutaman talven siis.
                      Ihan perusvarusteilla (xenonit, sporttipenkit, webasto yms. tosin ei idrivea m-sport kilkkeitä tai muita herkkuja). Muutaman vuoden bemaritauon jälkeen olisi kiva saada vinkkiä mitä tuosta nyt pitäisi ensi tilassa tarkastaa jotta palvelisi päivittäisen työmatka-ajon ilman isompia murheita?
                      Huollettu on heinäkuussa ja juuri laitettu mm. vuotava öljysudin jalka kuosiin.
                      E91 330d

                      Comment

                      • Mani88
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 100
                        • Helsinki

                        Tuli tuossa hankittua tänään e91 330da tuolla 170kw mosalla ja reilut 120tkm mittarissa. Uitettu parivuotiaana maahan ja ollut täällä jo muutaman talven siis.
                        Ihan perusvarusteilla (xenonit, sporttipenkit, webasto yms. tosin ei idrivea m-sport kilkkeitä tai muita herkkuja). Muutaman vuoden bemaritauon jälkeen olisi kiva saada vinkkiä mitä tuosta nyt pitäisi ensi tilassa tarkastaa jotta palvelisi päivittäisen työmatka-ajon ilman isompia murheita?
                        Huollettu on heinäkuussa ja juuri laitettu mm. vuotava öljysudin jalka kuosiin.
                        Imuläpät irti, ( samalla kantsii vaihtaa hehkut jos ei ole vielä vaihdettu )
                        Polttoainesuodatin talvea varten kantsii vaihtaa.
                        Termostaattien kunto talvea varten. Ei DPF toimi oikein, jos ei oo nämä kunnossa.
                        Samalla, kun ne vaihtaa niin tulee putsattua ahtoletkut ja välijäähdytin missä itellä oli ainakin öljyä ja huohotuksen kautta tullutta öljykuraa.

                        Eipä näissä sen ihmeempiä. Itellä sama kikotin ja 120km tulee päivittäin työmatkaa. Öljyt nyt tiuhempaan tahtii ainakin ite vaihdan kuin 40tkm/2v mitä toi kone mulle sanoo.
                        Last edited by Mani88; 01-09-2013, 20:38.
                        Bmw -06 330d manuaali
                        ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                        Comment

                        • taustatauno
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 481
                          • 09-laitamilla

                          Eli näissäkin on vielä tuo imuläppäongelma? No kai se täytyy kurkata onko läpät vielä tallella vai onko joku jo poistanut, sillä on kyllä asia millä ei kovin kauaa uskalla leikkiä.
                          E91 330d

                          Comment

                          • Mani88
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 100
                            • Helsinki

                            Originally posted by taustatauno View Post
                            Eli näissäkin on vielä tuo imuläppäongelma? No kai se täytyy kurkata onko läpät vielä tallella vai onko joku jo poistanut, sillä on kyllä asia millä ei kovin kauaa uskalla leikkiä.
                            On tai ei niin ite ainakin poistatin ja suosittelen poistamaan. Saan nukkuttua yöni paremmin ja eikä tarvii olla tatti otassa yhden pienen muovilätkän ja kahden snadin ruuvin takia vahingossakaan.
                            Ja tosissaan ite en pahvina tajunnu, et hehkut ois kantsi vaihtaa samalla työllä.
                            Bmw -06 330d manuaali
                            ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                            Comment

                            • Nakkisoturi
                              Aluevastaava
                              • Apr 2011
                              • 1260
                              • Helsinki

                              Originally posted by pro_tinnitus View Post
                              Eikös tässä E9x mallissa ole piristetty 123d kone, näin muistelisin. Lastu ja alusta tuohon 320d , jos ei riitä niin sitten Alpinaa
                              No tulipahan noudettua Alpina, pakko sanoa että eroaa ainakin tuollaisesta m-sport 320d:sta, joka on lastutettu...
                              Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                              G08 LCI iX3 M-sport -22

                              ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                              ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                              ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                              ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                              ex e36 328is M-Sport -95

                              Comment

                              • Hiace
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2011
                                • 1203
                                • Helsinki/Joensuu

                                Originally posted by Nakkisoturi View Post
                                No tulipahan noudettua Alpina, pakko sanoa että eroaa ainakin tuollaisesta m-sport 320d:sta, joka on lastutettu...
                                Teepä showroomia tuosta jos jaksat, aika mielenkiintoinen Alpina-malli!
                                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎