Jos oli niin selvittäisin ainakin miksi M-sport takapuskuri laitettu, eli onko jonkun mällin jälkeen laitettu. Yleensä porukka vaihtelee etupuskuria eikä pelkkää takapuskuria.
Varustelistasta: National version Germany, Dealer List Europe, On-board literature German, Language version German
2009 aikana uudistettiin tuo 320d:n jakopää. Loppuvuosi 2009 ja siitä eteenpäin 320d:n jakopää ei enää ole löystymisvaarassa kuten 177hv 07-09 moottoreissa.
Mutta eikös kaikki 2007 after kutoset, nelkut, bensat ja dieselit muutettu jostain kumman syystä takaketjullisiksi ?
Joka tapauksessa on jossain välissä melkoinen projekti edessä, jos ja kun ketju normikuluu 200+tkm tai vaikka vain joku kiristin on vaihdettava.
Se on puoli autoa purkuun ja mahdollisesti kampurakin vaihtoon, kun kerta kiinteällä ketjupyörällä, oli se sitten 2007 tai hieman parannettu 2009.
Melko vähemmällä pääsee pre 2007 M47/M57/Valvetronic nelkut/kutoset, kun vain etupää otettava auki. 4000e jakopäähän käytän mieluimmin muuhun.
Jos oli niin selvittäisin ainakin miksi M-sport takapuskuri laitettu, eli onko jonkun mällin jälkeen laitettu. Yleensä porukka vaihtelee etupuskuria eikä pelkkää takapuskuria.
Varustelistasta: National version Germany, Dealer List Europe, On-board literature German, Language version German
Ei ollut tuo. Kävin potkimassa kyllä tuonkin renkaita, mutta myyjän toiminta oli vähän outoa. Autoa ei saanut koeajolle, koska ei kuulemma ollut bensaa tankissa ja huomasin katsastusajan menneen umpeen ja tästä tiedustelu ei tuottanut mitään kovin selkeää vastausta...kuulemma hoidetaan kun ehditään. En edes huomioinut tuota M-puskuria, mutta takapää on hyvin voitu mällätä, koska ainakin takahelmassa oli pahat naarmut.
Ei ollut tuo. Kävin potkimassa kyllä tuonkin renkaita, mutta myyjän toiminta oli vähän outoa. Autoa ei saanut koeajolle, koska ei kuulemma ollut bensaa tankissa ja huomasin katsastusajan menneen umpeen ja tästä tiedustelu ei tuottanut mitään kovin selkeää vastausta...kuulemma hoidetaan kun ehditään. En edes huomioinut tuota M-puskuria, mutta takapää on hyvin voitu mällätä, koska ainakin takahelmassa oli pahat naarmut.
Kyllä tuo on sama, varustelistan ja papereiden mukaan saksan tuonti, omistajia siellä ollut jo 2-3, myyvät silti "suomiautona" ja olisi pitänyt katsastaa jo kesäkuun alussa.
huomenna oon menossa koeajamaan 2007 vuoden 320d 163hv eikös tämä ole vielä kestävällä jakopäällä ? onko tuo moottori sama kuin e46 dieselissä ?
samalla voi antaa vinkkejä mitä tuosta kannatyaa tutkailla koeajon yhteydessä. Ainakin luin että monelta on tuon takaluukun lasin kanssa ollut ongelmia saranan, tai muun osan kanssa ?
mittarissa on juuri tuo kriittinen 200tkm joten turbo siihen pitää todennäköisesti mun aikan vaihtaa jos ei jo vaihdettu ole.
lukisin mielellni topikkia enemmänkin läpi, mutta ei tässä työnlomassa meinaa keretä.
huomenna oon menossa koeajamaan 2007 vuoden 320d 163hv eikös tämä ole vielä kestävällä jakopäällä ? onko tuo moottori sama kuin e46 dieselissä ?
samalla voi antaa vinkkejä mitä tuosta kannatyaa tutkailla koeajon yhteydessä. Ainakin luin että monelta on tuon takaluukun lasin kanssa ollut ongelmia saranan, tai muun osan kanssa ?
mittarissa on juuri tuo kriittinen 200tkm joten turbo siihen pitää todennäköisesti mun aikan vaihtaa jos ei jo vaihdettu ole.
lukisin mielellni topikkia enemmänkin läpi, mutta ei tässä työnlomassa meinaa keretä.
-Kuuntele turbo, ettei vingu, eikä pidä poliisiautomaista piipaa-ääntä ajossa.
-Kysy, vuotaako tankin paluuputki jos tankkaa täyteen (tyyppivika)
-Opettele tai ota lapulle ohjeet salavalikkoon, tsekkaa lämmöt. Jos ei nouse, termarit vaihtokunnossa.
-Kokeile vähän vedättää isolla vaihteella, suuria jyrinöitä ei saisi kuulua voimansiirrosta (vauhtipyörä)
Jos joku noista mättää, niin siinähän on hyvä tinkipaikka
Onko tuo nyt niin että tuo jakopäänremontti on nuissa n47d20 koneissa kaikissa edessä.. Autolla on menty n.200tkm nytten, eikä kuulemma äännä se kettinki. Olin aikeissa lähdössä katsomaan -08 mallista tommosta, vaa en tiiä ennää . Ei hyvää päivää kyllä tätä touhua, m57:ssaki sai kokoajan jännittää millon laatikko antautuu, m60:ssa öljympumpun pultit varisi öljypohjaan jne
Onko tuo nyt niin että tuo jakopäänremontti on nuissa n47d20 koneissa kaikissa edessä.. Autolla on menty n.200tkm nytten, eikä kuulemma äännä se kettinki. Olin aikeissa lähdössä katsomaan -08 mallista tommosta, vaa en tiiä ennää . Ei hyvää päivää kyllä tätä touhua, m57:ssaki sai kokoajan jännittää millon laatikko antautuu, m60:ssa öljympumpun pultit varisi öljypohjaan jne
Ei se kaikissa ole edessä, ei kannata yleistää ihan kaikkea mitä netistä lukee. Suurin osa autoista toimii varmasti ihan kuten pitääkin elinkaarensa loppuun asti. Kaikissa autoissa on jotain tyypillisiä vikoja, siinä mielessä täysin pomminvarmaa peliä et löydä - Varsinkaan BMW:ltä.
N47 jakopään rakennetta on muutettu 3/2009 ja vielä uudelleen 3/2011, jonka jälkeen ongelmat vasta poistuvat "kokonaan".
Tuolla 1er puolella on pitkä keskustelu N47 moottorissa, lue ainakin aloituspostaus:
Ei se kaikissa ole edessä, ei kannata yleistää ihan kaikkea mitä netistä lukee. Suurin osa autoista toimii varmasti ihan kuten pitääkin elinkaarensa loppuun asti. Kaikissa autoissa on jotain tyypillisiä vikoja, siinä mielessä täysin pomminvarmaa peliä et löydä - Varsinkaan BMW:ltä.
N47 jakopään rakennetta on muutettu 3/2009 ja vielä uudelleen 3/2011, jonka jälkeen ongelmat vasta poistuvat "kokonaan".
Voi se olla noinkin. Toisaalta jos noita surkeita jakopäitä ongelmineen ei olis aivan älyttömän paljon, niin sehän olis fiksua BMW:ltä maksaa ongelman aiheuttamat korjaukset. Se että he eivät maksa kuin rajoitetusti, kertoo varmasti ongelman yleisyydestä jotain...
Jos nyt jo omistaa N47-moottorisen koneen, niin voihan sen kanssa elää. Mutta jos on autoa hankkimassa nyt, niin en näe mitään järkeä tuommoisen riskin ottamisesta, ellei sitten autoa todella saa jotain 4000-5000€ oletettua markkiarvoa halvemmalla. Itse ainakin koko ajan vähän tsiigailen, jos vaimolle laitettais jossain vaiheessa 300- tai 500-sarjalainen farkku, mutta ihan takuulla tulee kutoskoneella. Esim. 320d:n ja 325d:n välinen kulutusero on ihan marginaalinen, ero ajamisen fiiliksessä suuremman tehon ja asiallisen käyntiäänen ja vähempien värinöitten johdosta ei taasen ole kovin marginaalinen. Isäkin on nyt tainnut jotai 3 vuotta ja 100tkm (100tkm -> 200tkm) ajella e91 325d:llä eikä oo käytännössä ollut vian vikaa (alussa vaihdettiin vaan termarit että lämpee kunnolla). Matkassa taitaa viedä alle 5l, vaikka isä ei todellakaan kyyräile tai osaa edes ajaa taloudellisesti.
Esim. 320d:n ja 325d:n välinen kulutusero on ihan marginaalinen, ero ajamisen fiiliksessä suuremman tehon ja asiallisen käyntiäänen ja vähempien värinöitten johdosta ei taasen ole kovin marginaalinen.
Tuohon pitää tarttua
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin minun ajoilla
325:sen keskikulutus on PIENEMPI verrattuna ex 320da (163hp) koneeseen.
Tuo uudempi kone varmaan on kulutukseltaan pienempi, mutta em. käyntiääni yms on ihan eri juttuja
Itse luovuin neloskoneesta juurikin tuon äänen takia... aikaisemmin kun olin ehtinyt usean vuoden ajan tottua 330d:n sulosointuihin... vaikka joku lyttää minut nyt siitä että diesel ei ole sulosointuinen
-Kuuntele turbo, ettei vingu, eikä pidä poliisiautomaista piipaa-ääntä ajossa.
-Kysy, vuotaako tankin paluuputki jos tankkaa täyteen (tyyppivika)
-Opettele tai ota lapulle ohjeet salavalikkoon, tsekkaa lämmöt. Jos ei nouse, termarit vaihtokunnossa.
-Kokeile vähän vedättää isolla vaihteella, suuria jyrinöitä ei saisi kuulua voimansiirrosta (vauhtipyörä)
Jos joku noista mättää, niin siinähän on hyvä tinkipaikka
iso kiitos ! tää on niin hankalaa siirtyä bensasta dieseliin, sen verran kalliita remontteja noihin voi tulla, niin ei viitti ihan sikaa säkissä ostaa. onkos dieseleissä lämmöt samat kuin bensoissa ? esim nykysessä e46 330ci lämmöt pyörii siinä 95-98 hujakoilla.
90 asteen hujakoilla (+/- 3 astetta) pyörii kun kaikki on kunnossa ja DPF polton käynnistyttyä 93 - 96 ihan normaalia.
Omassa E91 330d:ssä oli lämmöt talvella max. n.55-60 astetta...termareiden vaihdon jälkeen tais mennä 85-90 paikkeille kelistä riippuen. Tais olla termarit hiukan hajalla
Vaihto ei onneksi ole kovin iso ja kallis operaatio.
Turboremonttiin kannattaa varata 1000e turboon (Saksasta turbolader.net) ja vaihtotyö 300-500 välillä. Sitten napsuu jos napsuu...
Ai niin, jos on idrive niin sieltä kannattaa tsekata paljon auton mielestä ajelee dpf:llä vielä. Ei tosin joka autossa näy tuo tieto. Dpf jos tukkeutuu niin pönttö tyhjäksi ja ohjelmaa sisään, suosittelen ehottomasti. Kulutuskin tippuu oikeasti.
noniin, on jo paljon mukavempi mennä katsomaan autoa, kun osaa vähän syynätä jotain. jos tuon pöntön poistaa ja ajaa ohjelman sisään, niin meneekö se sillon vielä päästöistä läpi ? eikös toi pönttö sen *askan suodata\polta sieltä ? tarvii se turbo kuunnella kunnolla. kyseisestä autosta löytyy täydellinen huoltokirja, mutta eipä sekään aina kaikkea kerro.
Comment