Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    Ok. Itsellä oli tuollainen 520da F10 ja eipä sen kanssa mitään ollut. Kaverilla on myös samanlainen yli 100tkm ajettu ja ei mitään ongelmaa. Onhan noita Suomessa jo aika paljon ja varmaan mahtuu sekaan jokunen konerikko. En näkisi tuossa mitään epidemiaa. Suurin osa ajaa tyytyväisenä autollaan, mutta ne eivät tänne kirjoittele.

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by MarttiKK View Post
      Ok. Itsellä oli tuollainen 520da F10 ja eipä sen kanssa mitään ollut. Kaverilla on myös samanlainen yli 100tkm ajettu ja ei mitään ongelmaa. Onhan noita Suomessa jo aika paljon ja varmaan mahtuu sekaan jokunen konerikko. En näkisi tuossa mitään epidemiaa. Suurin osa ajaa tyytyväisenä autollaan, mutta ne eivät tänne kirjoittele.
      Kyllä se nyt vaan epidemia on jos vaikka joku olisi onnistunutkin ko. moottorilla jonkin matkaan ajamaan. Kyseisestä viasta on tehty ihan TV-ohjelman jaksokin briteissä. Ainoa sukulainen kellä on tuon mallin kone ollut, on kärsinyt moottoririkon. Se toki vois olla sattumaakin. Eiköhän nuo pääasiassa ala porsimaan jotain 150-300tkm ajettuina. Itäblokin, Saksan ja Italian tuonneissa voi toki olla sellaisia yksilöitä, joissa on pienemmilläkin mittarilukemilla kosahtanut moottori.

      Valtaosa epätyytyväisistäkään BMW:n omistajista ei kirjoittele Tuning Clubin foorumille.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1638

        Originally posted by Veeksi View Post
        Kyllä se nyt vaan epidemia on jos vaikka joku olisi onnistunutkin ko. moottorilla jonkin matkaan ajamaan. Kyseisestä viasta on tehty ihan TV-ohjelman jaksokin briteissä. Ainoa sukulainen kellä on tuon mallin kone ollut, on kärsinyt moottoririkon. Se toki vois olla sattumaakin. Eiköhän nuo pääasiassa ala porsimaan jotain 150-300tkm ajettuina. Itäblokin, Saksan ja Italian tuonneissa voi toki olla sellaisia yksilöitä, joissa on pienemmilläkin mittarilukemilla kosahtanut moottori.

        Valtaosa epätyytyväisistäkään BMW:n omistajista ei kirjoittele Tuning Clubin foorumille.
        No, jos niitä moottoririkkoja on promillen luokkaa koko määrästä niin suhteellisen pientähän tuo vielä on. Suomessa on useita tuhansia N47 moottorilla varustettuja autoja, joten jonkun kymmenen moottorin hajoamista ei voi epidemiaksi kutsua. Sitten kun 40 % moottoreista menee, niin sanoisin sitä epidemiaksi. Nyt puheet ovat sellaisia, että kaikki menee verkonpainoiksi varmuudella.

        Kävin juuri äsken ajamassa 140tkm ajettua 320 (184hp) farkkua, eikä konetta ole korjattu, eikä mitään ylimääräistä kuulunut moottorista vaikka kuin luimistelin korvia ajettaessa ja vieressä kuunnellen.

        Tuosta foorumikirjoittelusta vielä, että aika moni etsii ongelmiin tietoutta netistä ja törmää siinä haussa tähän saittiin ja kirjoittamiskynnys on varmasti matala. Tyytyväinen kuski ei ehkä mieti, että mille saitille sitä tänään kehuisi omaa autoa (no ehkä Suomi 24:lle...).

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          Originally posted by MarttiKK View Post
          No, jos niitä moottoririkkoja on promillen luokkaa koko määrästä niin suhteellisen pientähän tuo vielä on. Suomessa on useita tuhansia N47 moottorilla varustettuja autoja, joten jonkun kymmenen moottorin hajoamista ei voi epidemiaksi kutsua. Sitten kun 40 % moottoreista menee, niin sanoisin sitä epidemiaksi. Nyt puheet ovat sellaisia, että kaikki menee verkonpainoiksi varmuudella.

          Kävin juuri äsken ajamassa 140tkm ajettua 320 (184hp) farkkua, eikä konetta ole korjattu, eikä mitään ylimääräistä kuulunut moottorista vaikka kuin luimistelin korvia ajettaessa ja vieressä kuunnellen.

          Tuosta foorumikirjoittelusta vielä, että aika moni etsii ongelmiin tietoutta netistä ja törmää siinä haussa tähän saittiin ja kirjoittamiskynnys on varmasti matala. Tyytyväinen kuski ei ehkä mieti, että mille saitille sitä tänään kehuisi omaa autoa (no ehkä Suomi 24:lle...).
          Onhan se niinkin, että ongelmatapaukset saavat "yliotteen" foorumeilla, mutta valitettavasti taitaa noita konerikkoja olla enemmän kuin promillen luokkaa...
          Harmi sinänsä kun kone muuten omienkin koeajojen perusteella olisi ihan mukiinmenevä kone.
          Ilmeisesti E90:iin on kiristintä paranneltu 3/11 valmistettuihin autoihin joten se lienee jo hieman "varmempi" ostos.
          Tietysti halvemmalla pääsee jos tuon koneen omistaa niin kuuntelee mahdollisia kalkatuksia ja korjaa hyvissä ajoin.
          Itsekin joskus harkitsin kyseistä kulkinetta nelivetoisena... mutta olen tuon koneongelman takia siirtänyt hankinnan tulevaisuuteen...
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17844
            • PKS

            Originally posted by Nettipepe View Post
            Ilmeisesti E90:iin on kiristintä paranneltu 3/11 valmistettuihin autoihin joten se lienee jo hieman "varmempi" ostos.
            Eka muutos tehty "jo" 3/2009. Kannattaa tarkistaa tuolta 1er puolelta lisää tietoja mitä se pitää sisällään.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              N47-moottorillisen bemarin osto on riski, koska mahdollisuus on osua kohdalle juuri se yksilö mikä kajahtaa, miksi ottaa tieten tahtoen sellaisen riskin kun muitakin malleja on olemassa! Itse en ainakaan haluaisi miettiä ja kuunnella, että rahiseeko se nyt vai ei, viikon päästä kuitenkin kuulostaisi kuin rahisisi jokin, ahdistavaa...
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

                Originally posted by VolvoTDi View Post
                N47-moottorillisen bemarin osto on riski, koska mahdollisuus on osua kohdalle juuri se yksilö mikä kajahtaa, miksi ottaa tieten tahtoen sellaisen riskin kun muitakin malleja on olemassa! Itse en ainakaan haluaisi miettiä ja kuunnella, että rahiseeko se nyt vai ei, viikon päästä kuitenkin kuulostaisi kuin rahisisi jokin, ahdistavaa...
                No tuossa ylmpänä totesin, että sen miettiminen on varsin turhaa, koska automäärään verrattuna vikaantuneiden autojen määrä on pieni. Esim. jo 520d f10 myyntimäärät Suomessa on huimia eikä siitä moottorista ole ole ollut tarinoita moottorikoista.

                Kaikissa malleissa on vikansa, itse jättäisin koko e60/61 sarjan väliin koska se nettikirjoittelujen perusteella täysi pommi. Itselläni oli sellainen (premium selection), joka oli aivan avuton esitys vioista johtuen.

                Kun lukee nettien juttuja, niin tulee itsellekin sellainen fiilis että kaikki autot merkistä riippumatta on pommeja.

                Comment

                • baijerilainen
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 197
                  • Lappeenranta

                  318i

                  Jep jep... Kokemuksia e91 318i LCI touring. En todellakaan voi suositella sitä itse saatanallekkaan. Vaimolla on kyseinen paskavankkuri alla. Normaali vuosihuollon yhteydessa havaittiin että (ylläripylläri) jakopään ketju on joko kulunut tai venynyt, kustannusarvio 2500-3000e. Jippii sillälailla. Autollahan on ajettu massiiviset 52 000km. Se on taivaan tosi että jos BMW ei tule tuossa asiassa vastaan ja reilusti niin merkki vaihtuu niin minulla kuin vaimollakin. En voi sanoa että olen tyytyväinen tuohon omaankaan autoon (e61 525ia). Vikoja ja kaikkea paskaa on vaikka muille jakaa. On se vaan mukavaa ajaa premium luokan laatukulkineella... VMP! Autot on aivan mahtavia ajaa.... mutta nuo laatuongelmat. Ei jumalauta ole mahdollista että 3 vuotta vanhassa autossa ja noilla kilometreillä on jakopää sorsana! Senhän pitäis kestää 300 000km. Hoh heijaa, HEIL BMW! Kiertäkää bemarin neloskoneet kaukaa ne on susia! Vituttaa niin kovin että veri kiertää väärin päin!
                  g30 530e iPerformance
                  g31 520 xda Sport edition touring
                  f20 120da Sport edition
                  f30 320da Sport edition
                  ex f31 318da M-SPORT LCI touring
                  ex f11 520 xda LCI touring
                  ex f11 530 xda touring
                  ex e90 316d sport
                  ex f30 318 da
                  ex f31 320 da touring
                  ex e91 318i LCI touring
                  ex e61 525ia touring
                  ex e46 330da touring
                  ex e39 520i touring

                  Comment

                  • Latelammas
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 89
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by baijerilainen View Post
                    Ei jumalauta ole mahdollista että 3 vuotta vanhassa autossa ja noilla kilometreillä on jakopää sorsana! Senhän pitäis kestää 300 000km. Hoh heijaa, HEIL BMW! Kiertäkää bemarin neloskoneet kaukaa ne on susia! Vituttaa niin kovin että veri kiertää väärin päin!
                    Et sitten vissiin ole koskaan kuullut VAG-konsernin murheenkryynistä, 1.4 TSI. Vie ylivoimaisen luokkavoiton jakopääongelmissa.

                    Nimimerkillä: 2 TSI'tä yhtä aikaa, ensimmäinen ja viimeinen...
                    F25 X3 M-Sport 30D

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7535
                      • Kotona

                      Originally posted by baijerilainen View Post
                      Kiertäkää bemarin neloskoneet kaukaa ne on susia!
                      Amen. Ostakaa bemarit kutoskoneella, hintaerot eivät yleensä montaa tonnia ole
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                      -

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Zeta View Post
                        Amen. Ostakaa bemarit kutoskoneella, hintaerot eivät yleensä montaa tonnia ole

                        Sen jälkeen tuskaillaan sitten N52/53 koneitten ongelmien kanssa 2005-2010 on kyllä tullut aikamoista paskaa pihalle tehtaalta ja sitä vanhemmissa imusarjaläppä ongelmat.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7535
                          • Kotona

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Sen jälkeen tuskaillaan sitten N52/53 koneitten ongelmien kanssa
                          Mitäs vikaa niissä on? Puolaviat, nokka/kampiakselin anturit yms. ovat edullisia vaihtaa ja niitä menee mutta varsinaisesti moottorissa ei pitäisi olla mitään isompaa murhetta. :think
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                          -

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by Zeta View Post
                            Mitäs vikaa niissä on? Puolaviat, nokka/kampiakselin anturit yms. ovat edullisia vaihtaa ja niitä menee mutta varsinaisesti moottorissa ei pitäisi olla mitään isompaa murhetta. :think

                            Joo ei moottorissa ole kuin vanos ongelmat ja kaikki muu siitä ympäriltä. Suuttimet, puolat, korkeapainepumppu, Nox sensori + kaikki oudot nykimis ongelmat mihin ei löydy ratkaisua.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • baijerilainen
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 197
                              • Lappeenranta

                              kyll

                              Originally posted by Latelammas View Post
                              Et sitten vissiin ole koskaan kuullut VAG-konsernin murheenkryynistä, 1.4 TSI. Vie ylivoimaisen luokkavoiton jakopääongelmissa.

                              Nimimerkillä: 2 TSI'tä yhtä aikaa, ensimmäinen ja viimeinen...
                              Olen kyllä kuulut ja nähnyt, mutta puhutaan nyt kumminkin PREMIUM vs kansanauto tuotteesta. Volkkari kyllä korjaa auliisti noi ongelmat, niin olen kuullut. Saa nähdä miten bemari suhtautuu ongelmaan. Jos tulee yhtään nikottelua niin alle tulee joko japsi tai korealainen vessa. Paskojahan ne on ajaa ja äänekkäitä mutta tuollaisia vikoja ei ole. Eikä kukkarossa käy trombi aina kun jotain kilahtaa. Alan olla niin helvetin kyllästynyt tähän premium-laatuun... Oispa alla vielä se eka bemari e39, laadukkain auto jonka olen omistanut.
                              g30 530e iPerformance
                              g31 520 xda Sport edition touring
                              f20 120da Sport edition
                              f30 320da Sport edition
                              ex f31 318da M-SPORT LCI touring
                              ex f11 520 xda LCI touring
                              ex f11 530 xda touring
                              ex e90 316d sport
                              ex f30 318 da
                              ex f31 320 da touring
                              ex e91 318i LCI touring
                              ex e61 525ia touring
                              ex e46 330da touring
                              ex e39 520i touring

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17844
                                • PKS

                                Tätä ketjua kun lukee voi tehdä pari päätelmää:
                                -Yhden romu, toisen aarre
                                -Kaikissa malleissa on jotain vikoja ja varmasti sekin vika jota sinulla ei ole, on jollain muulla ollut
                                -Nettiä kun lukee tulee vainoharhaiseksi
                                -Toisille ihmisille ei olisi pitänyt antaa koko BMW:tä alkujaankaan

                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎