Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by Jackie View Post
    Mulla pätki samallalailla kun keväällä paritin laitteet. Ajattelin, että paska vehje, enkä käyttänyt. Nyt muutama viikko sitten paritin uudestaan ja sehän perkele toimii?? Siitä lähtien ollut jatkuvassa käytössä. Outo juttu...

    Mulla kans N95 enkä oo saanu numeroita siirrettyä...
    eihän sulla autoa ole käytetty siinä välissä piuhan päässä?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Jackie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 293
      • Porvoo

      Originally posted by bemu2000 View Post
      eihän sulla autoa ole käytetty siinä välissä piuhan päässä?
      Ei ole.
      E93 330iA M-Sport 2009
      B8 Audi A4 2010

      Ex:
      F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
      E93 335iA M-Sport 2007
      F01 730d M-Sport 2011
      E65 745i 2002
      E91 325iA M-Sport 2006
      E91 320dA 2005

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        Originally posted by Jackie View Post
        Mulla pätki samallalailla kun keväällä paritin laitteet. Ajattelin, että paska vehje, enkä käyttänyt. Nyt muutama viikko sitten paritin uudestaan ja sehän perkele toimii?? Siitä lähtien ollut jatkuvassa käytössä. Outo juttu...

        Mulla kans N95 enkä oo saanu numeroita siirrettyä...
        Luulisin, että puhelin pitää olla siellä keskinojan sisällä telineessä, että numerot näkyy. Mulla oli joku siemens adapteri autossa kun ostin sen ja hommasin saksan ebäystä puhelimen 50eurolla ja tuplasimmi kehiin.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          Originally posted by Convertible View Post
          Luulisin, että puhelin pitää olla siellä keskinojan sisällä telineessä, että numerot näkyy. Mulla oli joku siemens adapteri autossa kun ostin sen ja hommasin saksan ebäystä puhelimen 50eurolla ja tuplasimmi kehiin.
          Ei tarvitse olla. Esim nokian E-sarjalaisissa yhteystiedot saa näkymään. Puhelimissa on suuret erot BT-toiminnoissa ja ei tuo bemarinkaan (motorola) BT-toteutus mikään maailman paras ole.

          Comment

          • Epäuskollinen autoilija
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 365
            • Espoo

            Originally posted by MakeH View Post
            Ei tarvitse olla. Esim nokian E-sarjalaisissa yhteystiedot saa näkymään. Puhelimissa on suuret erot BT-toiminnoissa ja ei tuo bemarinkaan (motorola) BT-toteutus mikään maailman paras ole.
            Itselläni oli paritettuna E65 noksu aluksi ja numeroita ei saanut näkyville. Nyt on viimeksi ollu Ericssonin K800 ja sitä käyttäessa numerot näkyy valikossa. Eli taitaa vaan olla puhelinkohtaisia eroja tuossa toimivuudessa.
            Maserati 4200 Coupe GT
            Ford focus 1.6i
            ex:
            BMW 320d E90 -05
            Porsche boxster 986 2.5 -98
            VW Golf 1.6 -90
            BMW 850i -91
            Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
            BMW 316i E36 -91
            Nissan Sunny 1.3 -87
            Ford Scorpio 2.0i

            Comment

            • ART
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 305

              Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
              Itselläni oli paritettuna E65 noksu aluksi ja numeroita ei saanut näkyville. Nyt on viimeksi ollu Ericssonin K800 ja sitä käyttäessa numerot näkyy valikossa. Eli taitaa vaan olla puhelinkohtaisia eroja tuossa toimivuudessa.
              E71:llä toimii mainiosti. Alusta lähtien on numerot näkyneet, ja yhteys toiminut pätkimättä. Ainoa mikä itsellä on jäänyt pikkumiinuksena mieleen, on että jos on puhelin korvalla puhelu päällä kun menee autoon starttailemaan, niin saattaa heittää kännykän mykäksi, vaikka ei handsfreen kautta vielä kuulukaan puhelu. Tähän auttaa kun painaa puhelimesta vain "puhelin"-nappia ja jatkaa puhelun loppuun luuri korvalla; en ole kokeillut auttaisiko jos heittää ensin takas puhelimeen, sit takas handsfreelle kun navi-pro on "täysin käynnistynyt"...

              Comment

              • _Jokkeri_
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 228
                • Vampula/Huittinen

                Mulle tuli nyt eka Käyttis bemu.. Tähän mennessä vaan harrasteltu kesäsin bemareilla ja talvet ajeltu volkkareilla ja seateilla.. Päätin sitten Peräänajon ja lunastuksen jälkeen, et taidan hommata kummiskin bemarin =) nyt siis on pari päivää vanha e91 320D tour. M-Sport pihassa. Auto on ainakin moottoriltaan mun mielestä aivan saatanan kolee 2 litraseks. Mietin jo kovasti et mitä tapahtuu kulkupuolelle lastutuksen jälkeen =) kun sellasta on kevättalvella suunnitteilla..

                Mutta siis.. Tuo vetely tuli heti ja se on oikeesti aikas vittumaista, Ajelen nyt tämän syksyn loppuun noilla kummeilla ja vaihdan orkkis vanteille nastat. Katotaa sit kuin käy.. Ens kesäks aattelin hommata 19" jollain 30 tai 35 profiilisilla renkailla ni sit näkee et kuinka käy ton vetelyn. Itellä ei oo mitenkä hehkuteltu noilla varusteilla kun vaatimuksena oli M-Sport ja rahaa vaan vähän :( Mutta siis olen tyytyväinen, vielä!

                Isona plussana penkit.. Säätöjä joka suuntaan ja aivan vitun hyvät istua!

                lainatakseni 72 vuotiasta isääni joka istui bemarin penkkiin ekaa kertaa.. "Me lainataan Äitis kans autoo ku lähetää lappiin ens kerran. Tässä pystyy varmaan istuun sinne asti"

                Niin ja vielä muuten.. Maksaakohan kuinka paljon jälkiasennus parkkitutka? Onko kellään kokemuksia? Jotenkin vaan riipasee sisälmyksistä aina kun tyttöystävä nappaa auton avaimet ja lähtee yksin johkii.. ;D
                Last edited by _Jokkeri_; 28-09-2009, 17:54.
                Coming Soon:
                E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
                ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

                "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2321
                  • Uusimaa

                  Originally posted by _Jokkeri_ View Post
                  Mietin jo kovasti et mitä tapahtuu kulkupuolelle lastutuksen jälkeen =) kun sellasta on kevättalvella suunnitteilla..
                  Itsellä samanlainen automaatti:
                  Vakio: 170hp / 354Nm / 0-100km/h=9,0s
                  Lastutettu: 198hp / 400Nm / 0-100km/h=7,5s

                  Lastutuksen jälkeen muuttui siedettäväksi. Ei enää vi****ta koneen nuhaisuus. Tosin ei tuo lastullakaan mikään raketti ole, mutta kuten jo sanoin - siedettävä.

                  Itsellä loppui vetelyt siihen paikkaan, kun laitoin alle, joka nurkkaan 235/45R17-kokoiset Uniroyalin RainSport 2:set. Pakko on muuten sanoa, että ovat muuten parhaat kumit jotka olen koskaan omistanut. Huippuhiljaiset, eivät vetele pätkääkään ja huippumukavat. Setti tuli valiiksi tehtynä saksasta, ja ensimmäisen kerran elämässäni oli renkaiden tasapainotus onnistunut kertalaakaista 100% nappiin. Siihen ei ole vielä yksikään suomalainen rengasfirma KOSKAAN pystynyt. Noille kumeille annan täyden suositukseni. Hintakaan ei ole aivan sietämätön, joskin vähän kalliimpi kuin nämä mid-price-hankookit yms...
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    Originally posted by _Jokkeri_ View Post
                    Mulle tuli nyt eka Käyttis bemu.. Tähän mennessä vaan harrasteltu kesäsin bemareilla ja talvet ajeltu volkkareilla ja seateilla.. Päätin sitten Peräänajon ja lunastuksen jälkeen, et taidan hommata kummiskin bemarin =) nyt siis on pari päivää vanha e91 320D tour. M-Sport pihassa. Auto on ainakin moottoriltaan mun mielestä aivan saatanan kolee 2 litraseks. Mietin jo kovasti et mitä tapahtuu kulkupuolelle lastutuksen jälkeen =) kun sellasta on kevättalvella suunnitteilla..

                    Mutta siis.. Tuo vetely tuli heti ja se on oikeesti aikas vittumaista, Ajelen nyt tämän syksyn loppuun noilla kummeilla ja vaihdan orkkis vanteille nastat. Katotaa sit kuin käy.. Ens kesäks aattelin hommata 19" jollain 30 tai 35 profiilisilla renkailla ni sit näkee et kuinka käy ton vetelyn. Itellä ei oo mitenkä hehkuteltu noilla varusteilla kun vaatimuksena oli M-Sport ja rahaa vaan vähän :( Mutta siis olen tyytyväinen, vielä!

                    Isona plussana penkit.. Säätöjä joka suuntaan ja aivan vitun hyvät istua!

                    lainatakseni 72 vuotiasta isääni joka istui bemarin penkkiin ekaa kertaa.. "Me lainataan Äitis kans autoo ku lähetää lappiin ens kerran. Tässä pystyy varmaan istuun sinne asti"

                    Niin ja vielä muuten.. Maksaakohan kuinka paljon jälkiasennus parkkitutka? Onko kellään kokemuksia? Jotenkin vaan riipasee sisälmyksistä aina kun tyttöystävä nappaa auton avaimet ja lähtee yksin johkii.. ;D
                    Vetely loppuu, kun heivaat ne RFT mäkeen. Laitoin omaani PDC eteen ja taakse osat taisi olla joku 1000€ (saksa). Suomessa ne pyysi yhdestä PDC anturista jotain 160€ luokkaa.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • _Jokkeri_
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 228
                      • Vampula/Huittinen

                      Lisää tyhmiä kysymyksiä kun en löytäny täältä mitään vastausta.. Kaveri tarjos ET20 mitalla olevia 19" vanteita.. Mitenköhän mahtavat sopia tällaseen e90/e91 mallisee ku eikös näissä oo vakio ET joku 35-40?????
                      Coming Soon:
                      E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
                      ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

                      "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

                      Comment

                      • e46 ci
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 583

                        Originally posted by _Jokkeri_ View Post
                        Lisää tyhmiä kysymyksiä kun en löytäny täältä mitään vastausta.. Kaveri tarjos ET20 mitalla olevia 19" vanteita.. Mitenköhän mahtavat sopia tällaseen e90/e91 mallisee ku eikös näissä oo vakio ET joku 35-40?????
                        Riippuu toki vanteen leveydestä myös mutta taakse luultavasti mahtuu jos ei ole yli 9,5 leveä eteen on vaikeampaa..
                        ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by e46 ci View Post
                          Riippuu toki vanteen leveydestä myös mutta taakse luultavasti mahtuu jos ei ole yli 9,5 leveä eteen on vaikeampaa..

                          jep... edestä ET20 tulee joka tapauksessa liian ulos.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Miltzu
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 2476
                            • Finland

                            Originally posted by Convertible View Post
                            Vetely loppuu, kun heivaat ne RFT mäkeen.
                            No enpä tiedä loppuuko, mulla on edessä 235 ja takana 265/35/ 19" kesäpyörät ja vetelee tosi ärsyttävästi. Ei tehnyt sitä jenkeissä ollenkaan eli johtunee kai vaan noista urista täällä? Mutta on ne silti miellyttävämmät ajaa kuin RFT:t, jopa Tampereen mukulakivikaduilla...

                            Comment

                            • rasanttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 530
                              • Tuusula

                              Originally posted by Miltzu View Post
                              No enpä tiedä loppuuko, mulla on edessä 235 ja takana 265/35/ 19" kesäpyörät ja vetelee tosi ärsyttävästi. Ei tehnyt sitä jenkeissä ollenkaan eli johtunee kai vaan noista urista täällä?
                              Kyllähän jenkeissäkin on uria teissä, ainakin tuolla CT ja MA alueella ei tiet kovin häävissä kunnossa olleet. Urat tosin oli "leveämmät" kuin Suomessa.

                              Kyllä se taitaa olla tosiasia että urissa vetelee aina enemmän tai vähemmän. Rengas kun yksinkertaisesti pyrkii aina uraan tai sieltä pois. Rengasmerkillä ja mallilla tätä ominaisuutta voi vähentää mutta ihan täysin siitä ei taida meidän syvillä urilla päästä eroon.
                              Freude am Fahren

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                Originally posted by Miltzu View Post
                                No enpä tiedä loppuuko, mulla on edessä 235 ja takana 265/35/ 19" kesäpyörät ja vetelee tosi ärsyttävästi. Ei tehnyt sitä jenkeissä ollenkaan eli johtunee kai vaan noista urista täällä? Mutta on ne silti miellyttävämmät ajaa kuin RFT:t, jopa Tampereen mukulakivikaduilla...
                                Mulla on noissa Lemmareissa 235/35 ja 265/30 eikä ne vetele. Ne orkkikset 17" RFT veteli ihan sairaasti ja oli kivikovat.

                                Ps. 10" Et 25 lemmari pyörii ihan nätisti takana 265 kumilla.
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎