Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    Meidän autossa oli alkuperäiset 16" eturenkaat (runflat) kuluneet ulkosyrjästä sileiksi, muualla oli vielä reilusti pintaa. Serkun autossa sama homma. Autoilla ajettu noin 90tkm.

    Onko alustasta jotain kulunut joka aiheuttaa tuon vai onko vain sattumalta kummassakin autossa kulmat samalla lailla pielessä?

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      Originally posted by exodus View Post
      Meidän autossa oli alkuperäiset 16" eturenkaat (runflat) kuluneet ulkosyrjästä sileiksi, muualla oli vielä reilusti pintaa. Serkun autossa sama homma. Autoilla ajettu noin 90tkm.

      Onko alustasta jotain kulunut joka aiheuttaa tuon vai onko vain sattumalta kummassakin autossa kulmat samalla lailla pielessä?
      Mulla oli saksasta tullessa eturenkaista kulunut ulkosyrjät sileäksi.
      Mittasin auraukset niin edessä oli tuplasti aurausta mitä ohjearvo käskee, säädin kohdilleen ja vetelykin väheni reilusti.
      Ratti yms oli suorassa eikä alustan muut arvot poikenneet mitenkään tosistaan, lieneekö painumisesta johtuvaa muutosta vai saksanpoika säätänyt reilummin auraa...

      Comment

      • Miltzu
        BTCF Member
        • May 2008
        • 2476
        • Finland

        Originally posted by Convertible View Post
        Mulla on noissa Lemmareissa 235/35 ja 265/30 eikä ne vetele. Ne orkkikset 17" RFT veteli ihan sairaasti ja oli kivikovat.
        Joo on nää nykyiset paremmat kun RFT:t. Ei mulla maanteillä ongelmia ole ton kans ollut, enemmän häiritsee kaupunkiliikenteessä missä kaduissa on näkyvät muutaman sentin urat. Ehkä se ettei se häirinnyt mua jenkeissä johtuu vaan siitä että siellä ajoin 99% maantieajoa kun asuin landella missä ei paljon kaupunkiajosta voinut puhua :think

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Area 03

          Sama juttu...ajoin viikon 17" 225/45 ja 255/40 run flat rengastuksella ja meno oli aivan karseeta,veteli ja syöksähyeli joka puolelle.

          Nyt kun maanantaina sai alle oman 19" 235/35 ja 265/30 setin niin meno rahoittui.Vetelyä ilmenee ainoastaan risteysalueilla.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • jupasa
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 98
            • Turku

            E90-autokuumetta

            Voi voi kun tuntuu taas olevan autokuumetta. Yli 5 vuotta (ihan uudesta asti) olen ajanut tuolla omalla E39:lläni, ja nyt tekis mieli ostaa E90. Täysin ajamattoman 320dA:n saisi suht hyvillä varusteilla Outlet Car Centeristä noin 40 tuhannella eurolla.

            Vaan mahtaako tulla sitten ikävä vanhaa? Olen kyllä muutamankin kerran ajellut E90:llä, ja napakka ajettavuus, pelkistetty muotoilu ja viimeistelty tuntuma viehättävät. Sekä tietysti paljon alhaisemmat polttoainekulut. Melutaso taas on korkeampi kuin omassa, mutta luokassaan kai ihan kilpailukykyinen. Kertokaahan mielipiteitänne te, joilla on pidempää kokemusta E90:stä.

            Tuo Outlet Car Centerin auto on muuten ihan ok-varusteilla, urheilupenkkien puuttuminen vain harmittaa. Pärjääkö noilla E90:n vakiopenkeillä, kun niiden säätömahdollisuudetkin on aika vaatimattomat (istuinosan kallistusmahdollisuus puuttuu)?
            ex BMW 525iA touring -04 (E39)

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              Originally posted by jupasa View Post
              Pärjääkö noilla E90:n vakiopenkeillä, kun niiden säätömahdollisuudetkin on aika vaatimattomat (istuinosan kallistusmahdollisuus puuttuu)?
              Varmaan jostain löytyy sillekin istuimelle sopiva ruumiinrakenne, mutta yleisesti sanoisin että ihminen ei niissä pitkään istu. Ei reisitukea, eikä kallistusta.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • Kaivo
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 866
                • Helsinki/Nurmijärvi

                Itellä kans vähän sama probeelma, tekis mieli vaihtaa e39 -> e91 330dA - niidenkin hinnat on nyt ja lähitulevaisuudessa jo ihan siedttävällä tasolla.

                Tuo e60 on vaan jotenkin niin iso mörkö, että ei enää iske, mutta e91/e92 kyllä iskevät

                Tuntuuko e90 kovin pieneltä e39 jälkeen - ja etenkin kasvaako tuo ajomelu mitenkä paljon.. e39 isoja plussia on juurikin se, että ajomelu on kyllä todella pieni.
                E39 530iA 2001

                Comment

                • Anselmo H
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 942
                  • Vantaa

                  Omasta mielestä 3er:it ovat tuntuneet aina pieniltä ja meluisilta verrattuna samanikäiseen 5-sarjalaiseen. E90 kokemukset ovat aika vähäisiä mutta sama fiilis näissä taas on. Toisaalta jos miettii pelkkää kulkupuolta vs. €, niin silloin e9X on oikea valinta.
                  F11 523iA Touring
                  E93 325i cabrio
                  E81 116i
                  Triumph Daytona 955i

                  Comment

                  • E39-530A
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 935
                    • Espoo

                    Tuossa ketjussa tuota pohdittu ja vatvottu, myös allekirjottaneen toimesta.



                    Siinä on vertailtu E39 vs. E90. Itsekin olen samanlaisen "siirron" tehnyt. Tuolta löytyy jo jotain ja omia tarinoita voin tänne tarpeen mukaan kirjoitella.
                    E92 335iA -08

                    ---
                    ex E34 540iA -93
                    ex E90 325iA -05
                    ex E39 530iA -00
                    ex Toyota Avensis
                    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                    Comment

                    • jussi_r
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1655
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                      Omasta mielestä 3er:it ovat tuntuneet aina pieniltä ja meluisilta verrattuna samanikäiseen 5-sarjalaiseen. E90 kokemukset ovat aika vähäisiä mutta sama fiilis näissä taas on. Toisaalta jos miettii pelkkää kulkupuolta vs. €, niin silloin e9X on oikea valinta.
                      Nytpä kuranteille 3er:lle ja 5er:lle vaan on tullut alapuolelle vielä se kaikkein pienin ja meluisin 1er. E6X on varmasti E9X:ää isompi ja hiljaisempi, mutta eipä tuon E9X:n äänimaailma enää mikään perinteinen "meluisa 3er" ole. Takakontti näissä kolmosissa on selkeästi viitossarjalaisia pienempi, ja se vaivaa toisinaan.
                      M3 Cabrio Individual
                      530d GT xDrive
                      GL420 CDI
                      ZX-12R

                      Comment

                      • _artsi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 579
                        • Pori

                        Originally posted by E39-530A View Post
                        Tuossa ketjussa tuota pohdittu ja vatvottu, myös allekirjottaneen toimesta.



                        Siinä on vertailtu E39 vs. E90. Itsekin olen samanlaisen "siirron" tehnyt. Tuolta löytyy jo jotain ja omia tarinoita voin tänne tarpeen mukaan kirjoitella.
                        Minulla oli toi 325i 4v /67tkm, eikä vaan ole ennen ollut yhtä hyvää ja luotettavaa autoa.
                        Huoltokulutkin huimaavat n.300e.
                        Ainoat viat olivat takalasin tiiviste ja ovenkahvat jotka jumittivat.
                        Toivottavasti tämä uusi on yhtä luotettava.
                        Urheiluistuimet kyllä ainakin minulle on autossa ehdoton vaatimus, kun pituutta
                        kuitenkin on yli 180.
                        Neliovisuutta en tarvitse ja tossa Cupeessa kääntyy penkit, niin taitaa olla
                        tavaroille enemmän tilaa.
                        BMW 330dA e92 M-SPORT

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Täytyy tuosta E90:n pienuudesta ja meluisuudesta sanoa, että on kyllä kautta aikojen ensimmäinen 3-sarjalainen, jossa kumpikaan noista mainituista ominaisuuksista ei itseä ole häirinnyt, juurikin saman ikäluokan 5-sarjaan verratessa. Onhan se selvästi ahtaampi, ainakin coupena, mitä E60, mutta kuitenkin jo selkeästi iso ja painava auto. Hiukankin tehokkaammissa ja paremmin varustelluissa malleissa huitelee omamassa jo lähempänä vanhan 750i:n, kuin 325i:n vastaavaa, joka tuntuu myös ajossa - hyvässä ja pahassa. Omasta mielestä hyvässä, koska noista puuttuu aika pitkälle kaikki ne ominaisuudet, joita olen 3-sarjalaisissa aina karsastanut ja joiden puutetta ei hyvä ajotuntuma vielä koskaan ole riittänyt kompensoimaan.

                          3-sarjan voisi tosiaan sanoa lähentyneen selvästi 5-sarjaa, noiden uusien 1-sarjan hinnat-alkaen mallien myötä. Joku tykkää, toinen ei.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Weuli
                            BTCF Member
                            • Feb 2008
                            • 1169
                            • Turku

                            320i e90

                            Itselläni oli n. 19 kk ajan alla otsikon mukainen e90, metrejä kertyin noin 45tkm.
                            Mielestäni auto on erittäin hyvä, tasapainoinen ja helppo auto ajaa. Omassani oli tuo 150hv bensa moottori ja mielestäni se toimii autossa hienosti. Kompromissihan se tietysti on suorituskyvyn ja taloudellisuuden välillä. Oma autoni "suomi-autona" oli varusteiltaan puutteellinen mutta käytetyn (29tkm) ostaja ei saa kaikkea. Nykyään hyvin varustellulla 5-sarjalla (e61) ajavana sanoisin että e9x "pakolliset" varusteet on: xenonit, autoilmastointi, vähintään professional CD, vakionopeudensäädin, kääntyvät takapenkit ja ehkä vielä ne sporttipenkit..

                            edit: Niin ja jos kuljetat usein paljon tavaraan niin voi tulla vanhaa ikävä.
                            Last edited by Weuli; 19-10-2009, 23:32.
                            F10 530da xDrive -14
                            ----------------
                            E92 330d -09
                            E93 325i -08
                            E92 330d -08
                            E61 535d -06
                            E91 320d -08
                            E46 330Ci -01
                            E61 525d -06
                            E90 320i -05
                            E46 325i -01
                            E46 318i -99
                            E36 316i -91

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2321
                              • Uusimaa

                              Originally posted by jupasa View Post
                              Vaan mahtaako tulla sitten ikävä vanhaa?
                              Mulla oli ennen tätä E91:stä pari E39:iä; 528iA ja 540iAT. Ja suora vastaus kysymykseen: Ei ole tullut ikävä, vaikka olivatkin hienoja ja hiljaisia autoja. Puolen vuotta tuolla on nyt ajeltu, ja tykätty on niin peevelisti. Tilojen puolesta meillä ainakin tyydyttyy neljän hengen perheen kuljetustarve. Ei olla edes kaivattu lisää tilaa. Ja siltä osin, kun tuo on "ahtaampi", niin mielestäni se on vain positiivisessa mielessä. Tarkoitan että esim. etupenkeillä fiilis on mukavan tyköistuva ja auto pitää ikäänkuin matkustajia otteessaan. Tätä tunnetta ei E39:n ohjaamossa ollut. Jos verrataan E39:iin, niin E90:iä kuvaavia adjektiiveja on kiinteys, tarkkuus, tunnokkuus ja nuorekkuus. Todellista tappiota tuli ainoastaan melupuolella, vaikka E91:senkin kyydissä likimain kaikki kyydissä olleet on kehuneet autoa hiljaiseksi. Silti E39 veti tässä suhteessa pidemmän korren.

                              Ja sen sanon varusteista minäkin, että kaikesta muusta voi tinkiä, mutta E90:n sport-penkit on ehdottoman ehdottomat! Niistä kannattaa maksaa käytettynäkin ylimääräistä.
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • Matlock
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2008
                                • 254
                                • Turku

                                Omassa E91:ssä kattava varustelista, mutta tosiaan penkit ovat puolinahalla olevat sähkösäätöiset vakiopenkit. Sport-penkit ovat kyllä hyvät, mutta jotain voi häiritä se korostunut kuppimaisuus - vähän kuin istuisit jossain kourassa. Ainakin siro avovaimoni pitää enemmän normipenkeistä.

                                Nuo vakiopenkit ovat kyllä myös omasta mielestä hyvät, jos niissä on lisäksi se sähkösäätöinen ristiseläntuki. En tiedä onko omissa sitten tuon sähkösäädön vuoksi enemmän säätövaraa, kuin ihan normipenkeissä, mutta säädöt ovat kyllä riittäneet. Ajan melkein päivittäin 200 km ja ainut missä penkeissä on toivomisen varaa on juuri tuo reisituki, joka on sport-penkeissä kyllä selvästi parempi. Ei nuo sport-penkit ehdottomat ole, jos auto muuten mukavilla varusteilla.

                                Varusteista eniten arvoa olen antanut xenoneille, automaatti-ilmastoinnille, vakionopeudensäätimelle, sähköllä säätyville penkeille ja paremmille hifeille. Jotain lisäarvoa voi olla blutooth-systeemillä ja sisävalopaketilla. Rengasmelu tuossa autossa kasvaa sitä mukaan mitä suuremmat vanteet laittaa, rengasmelu laski huomattavasti kun vaihdoin 16" talvirenkaat.

                                OT: on muuten järkyttävä ero rengasmelussa, kun vertaa -06 golffiin. Golffissa rengasmelu kasvaa 100 km/h vauhdissa niin, että takapenkiltä on vaikea puhua etupenkkiläisten kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎