Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    Originally posted by culli View Post
    Samanlainen systeemi oli aikoinaan jo e36 328:ssa. Sillekin tein saman toimenpiteen. -> ei vaikutusta mihinkään muuhun, kuin hieman ääniin.
    Löytyy myös e46 330:stä. Eikä hajuakaan, mikä tuon virka on. :think
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      Originally posted by Convertible View Post
      Maaksaa arviolta 10 x kertaa enemmän?
      Ei ihan niin paljon. Jos tavallinen lasi maksaa n. 600e, niin tuo on luokkaa 1000e tjsp. Ei siinä lasissa ole muuta eroa kuin päällystekerros, joka estää auringonvalon pääsyä sisätiloja lämmittämään. Eron huomaa, kun ulkopuolelta katsoo aivan tuulilasin alareunaa, niin tämä lasi näyttää sinisemmältä, kuin tavallinen. Ei kai tuossa mitään ohjelmointeja tarvitse teettää.
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 651

        Originally posted by JNIJNI View Post
        Ei ihan niin paljon. Jos tavallinen lasi maksaa n. 600e, niin tuo on luokkaa 1000e tjsp. Ei siinä lasissa ole muuta eroa kuin päällystekerros, joka estää auringonvalon pääsyä sisätiloja lämmittämään. Eron huomaa, kun ulkopuolelta katsoo aivan tuulilasin alareunaa, niin tämä lasi näyttää sinisemmältä, kuin tavallinen. Ei kai tuossa mitään ohjelmointeja tarvitse teettää.
        No jos hinta on tuota luokkaa niin silloin menee hommattavaksi. Löysin uutta tietoa tuosta ilmastoinnista ja kyllä siinä on asetukset eri laseille. Tottakai näin on oltava koska lämpösäteilyn läpäisy vaikuttaa laitteen toimintaan. Asetusten muuttaminen onnistuu helposti.

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Originally posted by FlyingFinn View Post
          No jos hinta on tuota luokkaa niin silloin menee hommattavaksi. Löysin uutta tietoa tuosta ilmastoinnista ja kyllä siinä on asetukset eri laseille. Tottakai näin on oltava koska lämpösäteilyn läpäisy vaikuttaa laitteen toimintaan. Asetusten muuttaminen onnistuu helposti.
          En kyllä nää yhtään mitään syytä miksi tarvis ohjelmoida. Se kuitenkin haistelee sitä ilman lämpötilaa auton sisältä. Tuo lasi vaan vähentää auringon tuomaa lämpöä.
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 651

            Originally posted by zanta View Post
            En kyllä nää yhtään mitään syytä miksi tarvis ohjelmoida. Se kuitenkin haistelee sitä ilman lämpötilaa auton sisältä. Tuo lasi vaan vähentää auringon tuomaa lämpöä.

            Siinä on selvä syy jos laitteessa on asetukset tavalliselle ja auringonsuojalasille. Ilmastointi kykenee haistelemaan lämpötilaa muttei lämpösäteilyn välitöntä vaikutusta. Itse en keksi yhtään syytä miksi jättää ohjelmoimatta jos auto joka tapauksessa menee merkkiliikkeeseen lasin vaihtoon.

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              Semmonen vinkki tuli mieleen, että kone-vaihteisto-paketti nousee ja laskeutuu parhaiten, kun purkaa tuulilasin alareunan muovit kunnolla irti.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • Vasara
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 310
                • Hesa

                e92 turvavyöt

                Onko muilla ollut ongelmia e92 turvavöiden eteentyöntimien kanssa. Minulla eivät aina palauta takaisin vyön laittamisen jälkeen ja pelkääjän puolelta se "koukku" ei mene seinässä olevan reiän sisään? Ärsyttävä vika lasten kanssa, kun joutuu takapenkille kurottelemaan toppatakki päällä. Onneksi toimii paremmin lämpimänä tuo sisäänveto, mutta se pelkääjän puolen koukku ei koskaan
                -> E92 325i -07
                ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                Comment

                • Johan Dark
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 334
                  • Espoo

                  Originally posted by Vasara View Post
                  Onko muilla ollut ongelmia e92 turvavöiden eteentyöntimien kanssa. Minulla eivät aina palauta takaisin vyön laittamisen jälkeen ja pelkääjän puolelta se "koukku" ei mene seinässä olevan reiän sisään? Ärsyttävä vika lasten kanssa, kun joutuu takapenkille kurottelemaan toppatakki päällä. Onneksi toimii paremmin lämpimänä tuo sisäänveto, mutta se pelkääjän puolen koukku ei koskaan
                  Joo meinasin laittaa samaa viestiä aiheesta. Nyt on todellakin alkanut temppuilemaan kuskinpuoli, ja päivittäin jää "työntötukki" jumiin, ja sit saa sammutella autoa ja laitella ovia lukkoon ja aukoa, että suostuu menemään takaisin koloonsa. Joskus menee rivakasti ja joskus taas todella hitaasti.
                  E92 specialistit onko vinkkejä?

                  Comment

                  • Juice
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 820

                    ........................................
                    Last edited by Juice; 17-03-2012, 16:18.

                    Comment

                    • Miltzu
                      BTCF Member
                      • May 2008
                      • 2476
                      • Finland

                      Originally posted by Vasara View Post
                      Onko muilla ollut ongelmia e92 turvavöiden eteentyöntimien kanssa. Minulla eivät aina palauta takaisin vyön laittamisen jälkeen ja pelkääjän puolelta se "koukku" ei mene seinässä olevan reiän sisään?
                      Originally posted by Johan Dark View Post
                      Joo meinasin laittaa samaa viestiä aiheesta. Nyt on todellakin alkanut temppuilemaan kuskinpuoli, ja päivittäin jää "työntötukki" jumiin, ja sit saa sammutella autoa ja laitella ovia lukkoon ja aukoa, että suostuu menemään takaisin koloonsa.
                      Ei oo vinkkejä mut mulla on semmonen ongelma että apukuskin puolelta se "käsivarsi" aina pudottaa sen vyön Eli tyhjää tarjoo varmaan 75% kerroista. Kuskin puolen käsi on kerran jäänyt jumiin mutta sekin oli joskus viime kesänä.

                      Comment

                      • masiaro
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 406

                        Originally posted by Miltzu View Post
                        Ei oo vinkkejä mut mulla on semmonen ongelma että apukuskin puolelta se "käsivarsi" aina pudottaa sen vyön Eli tyhjää tarjoo varmaan 75% kerroista. Kuskin puolen käsi on kerran jäänyt jumiin mutta sekin oli joskus viime kesänä.
                        Minulla oli sama ongelma 325CiA:ssa, pelkkääjän puolellea se pudottaa vyön miltei aina. :/

                        Comment

                        • _artsi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 579
                          • Pori

                          Originally posted by masiaro View Post
                          Minulla oli sama ongelma 325CiA:ssa, pelkkääjän puolellea se pudottaa vyön miltei aina. :/
                          Aika tyhmästi suunniteltu koko juttu.
                          Mersun Coupessa oli parempi systeemi, kun vyö tuli sen kepin läpi.
                          Mesessä ei kuitenkaan ollut C-pilaria, vaan vyö tuli seinän sisältä.
                          BMW 330dA e92 M-SPORT

                          Comment

                          • Vasara
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 310
                            • Hesa

                            Originally posted by masiaro View Post
                            Minulla oli sama ongelma 325CiA:ssa, pelkkääjän puolellea se pudottaa vyön miltei aina. :/
                            Olen huomannut, että jos vyö on palautunut kieroon autosta poislähdettäessä, koukku menee ohi ja jättää vyön paikoilleen. Nyt auto lämpimässä tallissa kuivatuksessa, josko auttaisi touhon palautusongelmaan.

                            Hauskaa kuinka kaikkiin kikottimiin tottuu nopeasti: Tyttöystävä oli ollut jouluna kaverinsa Yariksen kyydissä ja lähdettäessä jäänyt käsi pystyssä odottelemaan, että vyö tulee automaattisesti käteen. Kaveri oli pikkasen ihmetellyt mitä toinen jumittaa käsi pystyssä
                            -> E92 325i -07
                            ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                            Comment

                            • Miltzu
                              BTCF Member
                              • May 2008
                              • 2476
                              • Finland

                              Originally posted by Vasara View Post
                              Hauskaa kuinka kaikkiin kikottimiin tottuu nopeasti: Tyttöystävä oli ollut jouluna kaverinsa Yariksen kyydissä ja lähdettäessä jäänyt käsi pystyssä odottelemaan, että vyö tulee automaattisesti käteen. Kaveri oli pikkasen ihmetellyt mitä toinen jumittaa käsi pystyssä
                              Mulle kävi muutama päivä sitten niin että istuin autoon ja nostin käden valmiiksi vyötä odottamaan. Jota ei sitten tullutkaan, koska mies oli vielä ulkona laittamassa tavaroita konttiin eikä ollut pistänyt autoa käyntiin Jotenkin niin tottunut siihen että auto on käynnissä kun siihen nousee pelkääjän puolelta, varsinkin näin talvella kun auto on laitettu ensin käyntiin ja sitten putsattu lumia pois.

                              Comment

                              • Risto113
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1204
                                • GrassLake

                                Originally posted by FlyingFinn View Post
                                Siinä on selvä syy jos laitteessa on asetukset tavalliselle ja auringonsuojalasille. Ilmastointi kykenee haistelemaan lämpötilaa muttei lämpösäteilyn välitöntä vaikutusta. Itse en keksi yhtään syytä miksi jättää ohjelmoimatta jos auto joka tapauksessa menee merkkiliikkeeseen lasin vaihtoon.
                                Ei.
                                Näissä on (vain automaatti-ilmastoinnilla) aurinkotunnistin, kojelaudan etuosan ja lasin välissä muistaakseni. Tarkkailee nimenomaan auringon lämpösäteilyä, ja reagoi heti kun aurinko tulee pilven takaa esiin...

                                ...löytyy jo e38 & e39:stä, ehkä e46:kin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎