Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pemu
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 133
    • Uusimaa

    330i e90 vm. 2005 ja ajettu 160tm. Toiminut todella hienosti! Takapyörän laakerin vaihto ollut suurin remontti normaalien huoltojen päälle.
    Nyt tekisi mieli vaihtaa uudempaan ja kokeilla tuota 320d kun suuri osa ajosta on ns. lyhyttä ajoa... Kannattaako?

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Pemu View Post
      330i e90 vm. 2005 ja ajettu 160tm. Toiminut todella hienosti! Takapyörän laakerin vaihto ollut suurin remontti normaalien huoltojen päälle.
      Nyt tekisi mieli vaihtaa uudempaan ja kokeilla tuota 320d kun suuri osa ajosta on ns. lyhyttä ajoa... Kannattaako?

      lyhyessä ajossa 320d on melko isoruokainen. taatusti tulee pettymys 330i:n jälkeen. ei muuta kun jostain liikkeestä vaan koeajoon...
      Last edited by bemu2000; 24-04-2011, 16:02.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • leggera
        Newbiemmer
        • May 2011
        • 11
        • Vantaa

        Originally posted by Pemu View Post
        330i e90 vm. 2005 ja ajettu 160tm. Toiminut todella hienosti! Takapyörän laakerin vaihto ollut suurin remontti normaalien huoltojen päälle.
        Nyt tekisi mieli vaihtaa uudempaan ja kokeilla tuota 320d kun suuri osa ajosta on ns. lyhyttä ajoa... Kannattaako?
        Parkkipaikan täytteeksi n. 3 viikkoa sitten hommattu -06 320d. Ei vielä mitään valittamista. Kohtuullisen lyhyitä matkoja USEITA kertoja päivässä, kulutus 6.6 l/100km. Erittäin tyytyväinen kun edelliset kiesit olivat v40 t4 ja lastutettu a3 1.8tq. molemmat imivät sen 10 l/100km.

        Baijeri on aina baijeri. nyt se viimein tuli todistettua. siitä vaan ei pääse mihinkään.
        Nykynen:
        E91 320d -06 toukka

        Exät:
        Audi A3 1.8tq lastulla -02
        Volvo v40 t4 -00
        Citroen ZX 1.8 -96

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          Originally posted by monniii View Post
          Sporttipenkit on ja navi. Huoltokirjassa on merkintä vain luovutustarkastuksesta ja loput huollot 33tkm ja 66tkm on tulostettuja a4 kuitteja huolloista ja mitä tehty.
          Minua kyllä aina epäilyttää jos huoltoja ei ole leimattu kirjaan... Tietysti jos merkkiliike tulostaa huollot esim. avaimista ja varmistaa että ne on oikeasti tehty (kai niissä avaimissa on joku huoltajan tunnus) niin ehkä sitten uskaltaisi luottaa... Papruja kun on helppo generoida...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • RikuBMW
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 712
            • Laitila

            Itse ostin tuossa vajaa kaksi viikkoa sitten -06 320DA:n. Tuontiauto, huoltokirja muuten ok mutta luovutushuolto tehty 5päivää ennen auton rekisteröintiä? Ja yksi huolto puuttuu, jtn 57tkm ja seuraava on 100tkm väliä näillä n.2vuotta, eli luulis pitävän paikkansa. Suomessa yks huolto 125tkm kohdalla, nyt muutama tonni enemmän mittarissa.

            Eniten autossa mietityttää kuskinpenkki, kyseessä sporttipenkki, sivut alcantraa ja keskiosat kangasta. Penkki on korjattu sivutuen saumasta n. 10-15cm matkalta ompelemalla/liimaamalla. Miten on mahdollista että alta 130tkm ajetusta autosta on penkki jo korjattu? Johtuuko vain siitä että on kuluvalla paikalla sekä siitä että penkin sivut säätyvät, mikä venyttää alcantraa eestaas..

            Myös kuskinoven alumiinilista täynnä pieniä kolhuja, alumiini kyllä on pehmeää ja epäilisinkin näiden tulleen esim. takin vetoketjusta autosta noustessa. Sisäovenkahva hieman kulunut, mutta siinä pinnoite onkin sellaista ihme kumia tms.

            Myöskin kampiakselin värinänvaimennin on vaihtokunnossa, hajosi vasta oston jälkeen.

            Alku ei vaikuta kovin lupaavalta ja harmittaa kun huomasin nuo "virheet" vasta kaupanteon jälkeen.
            Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
            Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
            Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

            Comment

            • lao
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 278
              • Tampere

              Originally posted by RikuBMW View Post
              Itse ostin tuossa vajaa kaksi viikkoa sitten -06 320DA:n. Tuontiauto, huoltokirja muuten ok mutta luovutushuolto tehty 5päivää ennen auton rekisteröintiä? Ja yksi huolto puuttuu, jtn 57tkm ja seuraava on 100tkm väliä näillä n.2vuotta, eli luulis pitävän paikkansa. Suomessa yks huolto 125tkm kohdalla, nyt muutama tonni enemmän mittarissa.

              Eniten autossa mietityttää kuskinpenkki, kyseessä sporttipenkki, sivut alcantraa ja keskiosat kangasta. Penkki on korjattu sivutuen saumasta n. 10-15cm matkalta ompelemalla/liimaamalla. Miten on mahdollista että alta 130tkm ajetusta autosta on penkki jo korjattu? Johtuuko vain siitä että on kuluvalla paikalla sekä siitä että penkin sivut säätyvät, mikä venyttää alcantraa eestaas..

              Myös kuskinoven alumiinilista täynnä pieniä kolhuja, alumiini kyllä on pehmeää ja epäilisinkin näiden tulleen esim. takin vetoketjusta autosta noustessa. Sisäovenkahva hieman kulunut, mutta siinä pinnoite onkin sellaista ihme kumia tms.

              Myöskin kampiakselin värinänvaimennin on vaihtokunnossa, hajosi vasta oston jälkeen.

              Alku ei vaikuta kovin lupaavalta ja harmittaa kun huomasin nuo "virheet" vasta kaupanteon jälkeen.
              Mulla oli vuos sitten 70 000 ajetussa 2006 mallin E91:ssä juuri tuossa sporttipenkin sivutuessa pientä kulumajälkeä ja kuskin puolen alumiinilistoissa kolhuja. Vuoden käytön ja 30 000 kilsan jälkeen myös apparin penkkiin on tullut pientä kulumaa sivutukeen ja alumiinilistaan ilmestynny kunnon jälkiä emännän takista, farkkujen perseen napeista ja vetoketjuista. Kuskin puolelle ei taas ole tullut kulumaa lisää, kun olen osannut varoa listoja ja sivuttaistukea autoon istuessa ja poistuessa. Tuon penkin kulumaan vaikuttaa varmasti paljon miten autoon istuu ja poistuu sekä yhden ajomatkan pituus.

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7526
                • Kotona

                Originally posted by RikuBMW View Post
                Sisäovenkahva hieman kulunut, mutta siinä pinnoite onkin sellaista ihme kumia tms
                Etpä ole ainoa http://www.btcf.fi/forum/showthread....=e90+hilseilee

                Itse asiassa näin tänään jonkun arviolta 2005-2006 vuoden VW Passatin sisustan ja siinä oli täsmälleen samanlaiset oireet. Ei siis ainoastaan BMW:n murhe.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                -

                Comment

                • Johan Dark
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 334
                  • Espoo

                  Originally posted by lao View Post
                  Mulla oli vuos sitten 70 000 ajetussa 2006 mallin E91:ssä juuri tuossa sporttipenkin sivutuessa pientä kulumajälkeä ja kuskin puolen alumiinilistoissa kolhuja. Vuoden käytön ja 30 000 kilsan jälkeen myös apparin penkkiin on tullut pientä kulumaa sivutukeen ja alumiinilistaan ilmestynny kunnon jälkiä emännän takista, farkkujen perseen napeista ja vetoketjuista. Kuskin puolelle ei taas ole tullut kulumaa lisää, kun olen osannut varoa listoja ja sivuttaistukea autoon istuessa ja poistuessa. Tuon penkin kulumaan vaikuttaa varmasti paljon miten autoon istuu ja poistuu sekä yhden ajomatkan pituus.
                  Joo etenkin E92:ssa näkee paljonkin kulumaa penkkien sivussa. Se on kiva fiilis kun joku kaveri istuu pelkääjän paikalle ja takissa nappeja yms. ja kivasti raapasee penkin kulmaan Nykyisin sanonkin, että takit pois ennen autoon istumista. Noh penkit on penkkejä ja kylhän se ajanmittaan kuluu, vaikka kyllähän noi turhat naarmut nahkassa vähän suututtaa.

                  Comment

                  • jobo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 144
                    • Espoo

                    330i harkinnassa.

                    Harkinnassa olisi 330i automaattiboksilla. Liikkeestä tulee ostettua kun Audi pitää saada tungettua vaihtoon, kun ei innosta lähteä nettiautossa kauppaamaan näin "kallista" (menee liikaa aikaa ja vaivaa + renkaanpotkijat). Mitä tällaisesta kannattaisi tarkistaa ennen ostopäätöstä ja onko jotain ehdottomia varusteita mitä ilman ei kyseistä autoa kannata ostaa?
                    Audin kohdalla sporttipenkit esim tuntuvat olevan varsin kova sana vaihtohyvityksiä kysyttäessä.
                    Haussa on siis uusinta koria oleva malli.
                    BMW i4 M50 -23

                    BMW 330e M-sport -17
                    BMW 120d M-sport -14
                    MINI JCW -09

                    Comment

                    • Pemu
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 133
                      • Uusimaa

                      320d n47 177hv

                      Onko kenelläkään tietoa asiasta taikka kuullut mitään... Kyselin BMW huollosta onko ollut kyseisten autojen kanssa mitään ongelmia. Sanoivat tuolla että noissa valmistuksen alkupään moottoreissa ollut joitain tapauksia joissa kampiakseli jouduttu vaihtamaan kun on alkanut ravistamaan koko autoa tyhäkäynnillä. Ja vasta oli ollut joku 520D samalla moottorilla ja sama vika,ajettu reilu 100 tkm. Ja sitten ollut jotain nokka-akselin rattaan kulumista. Ovatko nämä sitten olleet jotain yksittäistapauksia vai ollut sitten enemmänkin..?

                      Comment

                      • hengari
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 208
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Pemu View Post
                        Onko kenelläkään tietoa asiasta taikka kuullut mitään... Kyselin BMW huollosta onko ollut kyseisten autojen kanssa mitään ongelmia. Sanoivat tuolla että noissa valmistuksen alkupään moottoreissa ollut joitain tapauksia joissa kampiakseli jouduttu vaihtamaan kun on alkanut ravistamaan koko autoa tyhäkäynnillä. Ja vasta oli ollut joku 520D samalla moottorilla ja sama vika,ajettu reilu 100 tkm. Ja sitten ollut jotain nokka-akselin rattaan kulumista. Ovatko nämä sitten olleet jotain yksittäistapauksia vai ollut sitten enemmänkin..?
                        Käytin autoa jota olen mahdollisesti ostamassa liikkeessä vikakoodinluvussa ja kysyin kampiakseliviasta samalla. Huolto "koordinaattori" kertoi että vasta 184hp versioon tuo vika on korjattu, muista menee kuulemma kampiakseli takuu varmasti jossain vaiheessa. Ilmeisesti kampiakselissa on suunnitteluvika jonka vuoksi nokkaketju pääsee vanhemmiten ottamaan kiinni jonnekkin ja saattaa katketa. Korjaukseen kuuluu jakopää ja kampiakseli, töineen ~3800€. Yleisin potilas on kuulemma noin 200 000 tkm ajettu taksi, reilut tyhjäkäyntitunnit ilmeisesti pahentavat vikaa, tai käyttötunnit ylipäätään.
                        Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                        Nyt:
                        -E61 530dA M-sport 2006
                        -Mustang fastback 1965

                        Ex.
                        -e39 530dA M-sport 2002
                        -e91 320dA M-sport 2008

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7526
                          • Kotona

                          Originally posted by hengari View Post
                          Ilmeisesti kampiakselissa on suunnitteluvika jonka vuoksi nokkaketju pääsee vanhemmiten ottamaan kiinni jonnekkin ja saattaa katketa. Korjaukseen kuuluu jakopää ja kampiakseli, töineen ~3800€. Yleisin potilas on kuulemma noin 200 000 tkm ajettu taksi, reilut tyhjäkäyntitunnit ilmeisesti pahentavat vikaa, tai käyttötunnit ylipäätään.
                          No huhhuh, hyvä ettei tullut ostettua sitä yhtä 320d.... onko tietoa, vaivaako sama vika myös e90 330d bemareita? Sellaista tässä jossain vaiheessa suunnittelin seuraavaksi autoksi....:think
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                          -

                          Comment

                          • 535SD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1068
                            • Lahti

                            Originally posted by hengari View Post
                            Käytin autoa jota olen mahdollisesti ostamassa liikkeessä vikakoodinluvussa ja kysyin kampiakseliviasta samalla. Huolto "koordinaattori" kertoi että vasta 184hp versioon tuo vika on korjattu, muista menee kuulemma kampiakseli takuu varmasti jossain vaiheessa. Ilmeisesti kampiakselissa on suunnitteluvika jonka vuoksi nokkaketju pääsee vanhemmiten ottamaan kiinni jonnekkin ja saattaa katketa. Korjaukseen kuuluu jakopää ja kampiakseli, töineen ~3800€. Yleisin potilas on kuulemma noin 200 000 tkm ajettu taksi, reilut tyhjäkäyntitunnit ilmeisesti pahentavat vikaa, tai käyttötunnit ylipäätään.
                            Tämä ongelma on ilmeisesti vain 177hv versiossa.
                            Olleita ja menneitä
                            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              E9x Professional ongelmaa käytössä

                              Uutena E90 omistajana kyselisin professional soittimesta sellasia, että onko kellään mitään hajua miksi signaali voisi olla heikko radion puolella, tien päällä kun pistää haun päälle niin löytää välillä jonkun jeesus tai ylen puheradion ja siinäkin yleensä kuuluvuus pätkii.

                              Toinen että 9/10 kertaa kun käytän niin soittimen taulussa lukee telephone active vaikka mitään en olisi liittänyt ja tuo puhelin pistoke käsinojan alla on ihan itekseen ilman mitään. Mitkään napit eivät auta, en saa siis vaihdettua auxia, radioo tai cd:tä päälle, mitään ei tapahdu mistään napista, sit saattaa itekseen vaihtaa jossain kohtaa ja laittaa edelliselle toiminnolle mikä on ollut päällä.

                              Radio/musiikki kuuluu itsellä ehdottomasti aina autoon niin piru vie häiritsee paljon, varsinkin kun ensi tuntuma autosta kuuden 46:n jälkeen on aivan loistava!
                              Last edited by hj325hml; 15-07-2011, 05:40.
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • hj325hml
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 729
                                • Pirkanmaa

                                Ei kukaan keksi mahdollista ongelman aiheuttajaa?
                                F16 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎