Originally posted by duckland
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by duckland View PostEi millään pahalla, mut sulla on uudehko suht hieno auto ja mietit edes noita halpakumeja autoosi? Misukat ehdottomasti, mutta mieluiten potenzat, jotka on autoon suunniteltu.
Sitten miksi pitää laittaa 235 ja 265 kumit? minulla on ainakin rekkarissa ihan 225/255 yhdistelmä, joten eikö tuo nyt olisi kuitenkin se oikea ratkaisu? Oikeasti sentillä ei ole ulkonäössä eikä missään mitään merkitystä paitti ne ei ole oikean kokoiset renkaat.
Samaten ihmettelen miksi spacerit pitää työntää autoon? Itellä on breytonit myös ja ne on et luvulta ihan bemun standardin mukaiset. Ei tarvitse spacereitä todellakaan kun ostaa oikeanlaiset vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi millään pahalla, mutta onko sulla kokemuksia esim. Noista hankookin kumeista, vai heitätkö tuota juttua ihan mutu tuntumalla? Tottakai tuplasti kalliimmat on paremmat, mutta hinta/laatu suhde on kyllä hankookissa kohdallaan. Esim. Et40 jää e90:ssä ulkonäöllisesti turhan sisään takana, niin vaatii ehdottomasti spacerit taakse. Optimi on n.et20-30 leveyksistä riippuen, niin aika harvassa on tuollaiset "eripari" vannesarjat valmiina...
Hinta/laatusuhdejutut musta on hyviä ku hakee corollan kaupasta ja ajaa sillä. Se on hinta-laatusuhteeltaan hyvä juttu. Ei ole kokemusta hankookeista eikä kyl corollastakaan. Itse näen renkaat yhdeksi auton tärkeimmistä asioista. Jos ei ole varaa laittaa parempia kumeja mitä autossa on tehtaalta rullattuna ni sitten tuunaus mennyt pahasti pieleen.
et40 ei taida olla edes e90 soveltuva et luku. Puhuin autoon tehdyistä vanteista. breytoni o helppo valinta koska eriparivanteet ja ne on tehty juuri eikä melkein autoon sopiviksi. Tietysti renkaat voisi tulla ulommas, mutta breyton ja bemari on tuon noilla spekseillä laskenut niin vaikea uskoa että auton ominaisuudet paranisi spacereillä. Eikä ainakaan hankaa.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostHinta/laatusuhdejutut musta on hyviä ku hakee corollan kaupasta ja ajaa sillä. Se on hinta-laatusuhteeltaan hyvä juttu. Ei ole kokemusta hankookeista eikä kyl corollastakaan. Itse näen renkaat yhdeksi auton tärkeimmistä asioista. Jos ei ole varaa laittaa parempia kumeja mitä autossa on tehtaalta rullattuna ni sitten tuunaus mennyt pahasti pieleen.
et40 ei taida olla edes e90 soveltuva et luku. Puhuin autoon tehdyistä vanteista. breytoni o helppo valinta koska eriparivanteet ja ne on tehty juuri eikä melkein autoon sopiviksi. Tietysti renkaat voisi tulla ulommas, mutta breyton ja bemari on tuon noilla spekseillä laskenut niin vaikea uskoa että auton ominaisuudet paranisi spacereillä. Eikä ainakaan hankaa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostHankook kyllä pieksee monet selvästi kalliimmat renkaat. Ihan turha kommentoida, jos ei ole muuta kokemusta kuin ero hinnassa. Monissa vannesarjoissa missä on leveämpi takavanne on taakse isompi ET mitä eteen. Esim. ET35 ja ET40... Kerroppa mitkä niiden sinun vanteiden ET luvut on? Ei taida sellaisia eri pari ET lukuja olla kuin e46 M3:een tarkoitetuissa valmiiksi..
Jokainen ostaa minkä parhaaksi näkee. Jotkuu jopa toyotan.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View Postet35 takana ja et30 edessä. Noilla spekseillä mennään. En ymmärtänyt yhtään tekstiäsi? Eikös nuo ole eripari et vanteet? Vai onko e46 m3:ssa ihan eri puolilla autoakin vielä eri et.
Jokainen ostaa minkä parhaaksi näkee. Jotkuu jopa toyotan.
Ei se luulisi olevan sinulta pois, jos joku tykkää että auto näyttää hyvältä niin että vanne tulee lähelle kaaren reunaa, tai jos jollekin kelpaa "keskiluokan" kumit niinkin huippuluokan autoon kun bmw... Jos ostaa bmw:n, niin pitäisikö heti alkaa ostaa kalleimpia renkaita mitä markkinoilta löytyy?
Comment
-
-
Omasta kokemuksesta...
E9X niin edessä 8,5 vanne et 35 ja takana 9,5 vanne et25
Itsellä Breyton Spirit 8,5 et 35 ja 9,5 et 30 ja takana voisi olla et 25Last edited by b mutteri kasa; 08-11-2009, 19:20.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
E91 330xi:hin kesärengassatsia mietin. Ajatus oli OZ Alleggerita HLT:t matta grafiittina (auto on musta) ja koot 9x18 ja 10x18. Kertokaas viisaammat mitä pitää olla ET:t, että tulee renkaat linjaan korin kanssa eikä ota lokareihin? Mitkä pitää olla rengaskoot, että on kehäpituudet samat? Autossa on vielä vakio alusta, mutta tulossa on KW V3 ja madallusta sitten maltillisesti.
Comment
-
-
Originally posted by ruostekasa View PostE91 330xi:hin kesärengassatsia mietin. Ajatus oli OZ Alleggerita HLT:t matta grafiittina (auto on musta) ja koot 9x18 ja 10x18. Kertokaas viisaammat mitä pitää olla ET:t, että tulee renkaat linjaan korin kanssa eikä ota lokareihin? Mitkä pitää olla rengaskoot, että on kehäpituudet samat? Autossa on vielä vakio alusta, mutta tulossa on KW V3 ja madallusta sitten maltillisesti.
Comment
-
-
Onko kellään kokemuksia E91 alla Etuvanne 8.5x20 et15,Takavanne 10x20 et25 vai olisiko ET 40 molemmissa parempi?? Kumman ET valitsen ??:think Autossa on M-sportin alustaLast edited by nasujantero; 16-01-2010, 11:32.
Comment
-
-
Originally posted by nasujantero View PostOnko kellään kokemuksia E91 alla Etuvanne 8.5x20 et15,Takavanne 10x20 et25 vai olisiko ET 40 molemmissa parempi?? Kumman ET valitsen ??:think Autossa on M-sportin alusta
eteen optimi ET30-35 ja taakse ET25 noilla leveyksillä.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postkumpikaan ei sovi. sopivat ET:t on n.ET25-35
eteen optimi ET30-35 ja taakse ET25 noilla leveyksillä.Noh jos vaihdetaan tuumakokoa 19" niin eteen tulis 8.50x19" vaihtoehto ET olisi ET20 TAI ET35
taakse tulis 9.50x19" vaihtoehto ET olisi ET20 TAI ET35
Comment
-
-
Originally posted by nasujantero View PostOnko tosi et ei sovi, voi damNoh jos vaihdetaan tuumakokoa 19" niin eteen tulis 8.50x19" vaihtoehto ET olisi ET20 TAI ET35
taakse tulis 9.50x19" vaihtoehto ET olisi ET20 TAI ET35
Comment
-
Comment