E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #46
    Autooni tehtiin Forte käsittely BMW:n säännöksistä huolimatta.En muista tehtiinkö se ennen tämän vian ilmenemistä vai jälkeen.Öljyn syöntiin se ei ainakaan vaikuttanut miksi se oli tarkoitettu.Voi tietty olla et silloin lähti liikenteesen moskaa joka nyt sit vaikuttaa vanoksiinkin?
    Kun tämä vika alkoi,paloi moottorin vikavalo ajoittain(ei kumminkaan aina) ja koodi oli että pakopuolen nokka akselin asentotunnistin pimeenä.Onko se sama kuin tämä magneetti venttiili??No kummatkin vaihdettiin sekä pako että imu.Koodit hävisi ja valo sammui.Vika jäi joten ei vaikutusta..??
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #47
      Jos molemmat magneettiventtiilit antaa koodia, voi sieltä olla piuhatkin irti. Ei ois ensimmäinen josta on huollon yhteydessä unohtunut vanosten piuhat irti...
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4650
        • Tampere

        #48
        tuolta http://www.billswebspace.com/2007%20...Mechanical.pdf

        selviää että jossain välissä on käytetty 5mm pakoventtiiliä ja 3/06 on palattu takaisin 6mm pakoventtiilin varteen.. syynä kuluneet ohjurit? ja kasvanut öljyn kulutus?
        Last edited by fraatti; 23-06-2010, 23:32.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4650
          • Tampere

          #49
          Originally posted by kemo81 View Post
          Autooni tehtiin Forte käsittely BMW:n säännöksistä huolimatta.En muista tehtiinkö se ennen tämän vian ilmenemistä vai jälkeen.Öljyn syöntiin se ei ainakaan vaikuttanut miksi se oli tarkoitettu.Voi tietty olla et silloin lähti liikenteesen moskaa joka nyt sit vaikuttaa vanoksiinkin?
          Kun tämä vika alkoi,paloi moottorin vikavalo ajoittain(ei kumminkaan aina) ja koodi oli että pakopuolen nokka akselin asentotunnistin pimeenä.Onko se sama kuin tämä magneetti venttiili??No kummatkin vaihdettiin sekä pako että imu.Koodit hävisi ja valo sammui.Vika jäi joten ei vaikutusta..??
          magneettiventtilejä tarvitaan vanoksen ohjausta varten (ohjaamaan öljyä oikeean paikkaan oikeaan aikaan)

          Nokka-akselin asentoanturi taas nimensä mukaisesti kertoo moottorin ohjauksella missä kulmassa nokka-akseli on kampiakselin suhteen..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4650
            • Tampere

            #50
            erikoiset muutenkin nuo tuon koneen vanokset.. tuossa leikkauskuva.. mistahän pirusta sinne öljy ylipäätään tulee..



            tuossa lisää kuvia koneesta..
            Bringing car buyers and enthusiasts automotive news coverage with high-res images and video from car shows and reveals around the world.


            edit öljy taitaa kulkea "laakeripukin" alta tuohon vanos klimppiin.. vanosklimpissä öljy liikuttaa noita "lapoja" tuolla vanoksen sisällä.. missään lisää tietoa tästä uudesta vanoksesta?
            Last edited by fraatti; 24-06-2010, 01:29.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4650
              • Tampere

              #51
              Originally posted by n9500 View Post
              kävin luetuttamassa vikakoodit ja 2 sieltä löyty:

              VANOS - imupuolen magneettiventtiili
              VANOS - pakopuolen magneettiventtiili

              (en muista oliko kirjaimelleen just noin, mutta sinnepäin)

              Etk:stä yritin etsiä, mutta en oikein tiedä mitä nuo on...

              Vikakoodit nollattiin ja autohan veti heti erilaillla just sen 4500 jälkeen. Nykimistä pienellä lenkillä ei esiintynyt. Käyn ensi viikolla luetuttamassa uudestaan koodit ja jos samat on esillä niin sitten pitää osia ruveta vaihtelemaan.
              tuosta dokumentistä selviää missä nuo solenoidit sijaitsevat..


              kertoiko koodi mitään muuta kuin tuon.. ?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4650
                • Tampere

                #52
                Rupes rassaamaan tämä keissi ja netin syövereitä tonkiessa voi vastaan saapua vaikka mitä

                Jokos nyt löytyisi apua tähän ongelmaan..

                SI B 11 05 05
                Engine
                December 2006
                Technical Service

                This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

                SUBJECT
                N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults
                MODEL
                E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005
                E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production
                E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production
                E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

                SITUATION
                Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.
                Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

                • 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

                • 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

                • 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

                • 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for
                synchronization

                • 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

                • 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

                CAUSE
                VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

                CORRECTION
                On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

                PROCEDURE
                E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:
                Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.
                It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.
                Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

                The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

                E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:
                Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

                PARTS INFORMATION
                Part Number Description Quantity

                11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1
                WARRANTY INFORMATION
                Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.
                Defect Code Refer to KSD

                Labor Operation: Refer to KSD

                Labor Allowance: Refer to KSD



                ja toinen mikä näitä (ainakin 335ita, luulisin että muitakin) näyttää riivaavan on nokka-akselien kuluminen urille ja siten huono öljynpaine vanokseen.. ei voi muutakun sanoa että surullista luettavaa.. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=293365

                taitaa pannut olla nykypäivänä vähän liian hitekkiä kun noilla kilometreillä laukeaa.. saati sitten kun mittarissa on 300tkm ja kolmas motti menossa..

                jokatapauksessa voisin tuon perusteella mitä netistä löytää sanoa miltei varmasti että toi homma on sulla kiinni pakopuolen vanoksesta (antoi koodin anturista siltä puolen)

                ja sitten kun kirvees on heitetty kaivoon, kone purettu ja tarvis kasata niin tuolta jakopäähän kasausohje =)
                Last edited by fraatti; 24-06-2010, 10:00.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • n9500
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 180

                  #53
                  Originally posted by fraatti View Post
                  tuosta dokumentistä selviää missä nuo solenoidit sijaitsevat..


                  kertoiko koodi mitään muuta kuin tuon.. ?
                  Kiitti dokkareista ja infosta!!

                  Nuo koodit tais olla just nuo 2A82 ja 2A87. Ei muuta siis ku putsaa nuo solenoidit

                  Comment

                  • kemo81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2010
                    • 1248
                    • ylöjärvi

                    #54
                    Tääl näyttäs olevan entiset koodit 2a87 ja 2a99.Eli oireet suht samat,koodit erit.Nämä oli siis joskus ja nyt ei Anna koodeja enään..Ja kiitos fraatti taas vaivan näöstä..
                    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                    Ex.
                    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                    e91 325i 2005 ArktisMetal
                    e46 320ci 2001 TobassBlue
                    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                    S1000rr 2010 Thunder grey

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #55
                      Nyt löytyi siis taas tuo vikakoodi 2a87 eli mekaaninen vika pakopuolella vanoksessa.Seuraavaksi siis säätimien/solenoidien putsailua.Kääntö toisin päin ja sit ajoa jonkin aikaa ja koodien lukuun.Jos vika silloin ilmestyy imupuolelle pitää laittaa solenoidi vaihtoon..Kiitokset fraatti jälleen avuista
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        #56
                        Jokos n9500 on koodit luettu uusix ja solenoidit vaihdettu?
                        Tääl menee tänää puhdistukseen ja katellaan mitä sitten sanoo..
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • n9500
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 180

                          #57
                          Originally posted by kemo81 View Post
                          Jokos n9500 on koodit luettu uusix ja solenoidit vaihdettu?
                          Tääl menee tänää puhdistukseen ja katellaan mitä sitten sanoo..
                          Ei oo vielä, huomenna oon menossa ja siis huomenna ollaan viisampia. Täytyy sanoa, että vika palasi takaisin mökki reissun aikana eli veikkaanpa että samat koodit näyttää huomenna.

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            #58
                            Eipäs kerettykään eilen putsaileen venttiileitä.Menee huomiselle.Varasin muutenkin metroon huolto ajan maanantaille.Jollei nyt putsailu auta ja vikaa viä maanantaina niin vaihdatan sen pakopuolen magneettiventtiilin samalla.On kuulemma hyllyssä(106€) ja sanoi että on niitä muutamaan vaihdeltu samaisista ongelmista johtuen.Kuulemma longlife öljyt aiheuttavat näissä olosuhteissa kyseisen vian ja nämä jumittelevat.Silti ei saisi käyttää muita öljyjä..:(
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4650
                              • Tampere

                              #59
                              tämäkin mahdollista..

                              The Vanos problems that E90s encounter are usually caused by defects in the Vanos solenoids or the camshaft bearing ledges develop grooves causing a drop in oil pressure to the Vanos units.

                              "I had both issues after 40k miles. Both intake and exhaust cam bearing ledges grooved, and the solenoid replaced twice."

                              Ja tuo jälkimmäinen tarkoittaa että nokka-akseli/nokka-akselipukki tai molemmat on kulahtanut urille. Ja kilometrimäärä ei tarvi olla kummosen suuri välttämättä..

                              tuossa nokka akselipukki on nro 2..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                #60
                                Originally posted by fraatti View Post
                                tämäkin mahdollista..

                                The Vanos problems that E90s encounter are usually caused by defects in the Vanos solenoids or the camshaft bearing ledges develop grooves causing a drop in oil pressure to the Vanos units.

                                "I had both issues after 40k miles. Both intake and exhaust cam bearing ledges grooved, and the solenoid replaced twice."

                                Ja tuo jälkimmäinen tarkoittaa että nokka-akseli/nokka-akselipukki tai molemmat on kulahtanut urille. Ja kilometrimäärä ei tarvi olla kummosen suuri välttämättä..

                                tuossa nokka akselipukki on nro 2..
                                http://bmwfans.info/parts/catalog/E9...cylinder_head/

                                Nättiä :(
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X