E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Mistä tuohon e90 eberiin pääsee helpoiten käsiksi. Pyöränkotelosta? Mennyt ohjainlaite ilmeisesti rikki, niin tarkoitus ottaa pöydälle ja laittaa täksi talveksi jälkiasennetun eberin tilalle letkulämmitin. Auto pakko olla ajossa, niin korjataan talven aikana eber tai vaihdetaan myöhemmin uuteen. Letkulämmitin varmaan käy samoihin nesteletkuihin, kuin eber. Onko jotain muuta huomioitavaa. Tietenkin sulakkeet pois. Polttoaineputkihan on paineeton, niin laittaa nippusiteellä vain jonnekkin kiinni.
-
-
Polttoaineputkelle on paikka pumpun kannessa takapenkin alla apukuskin puolella.
Jos asennat puskurin sisään niin alkup. lisälämmittimellä olevissa on pituussuunnassa lyhyemmät sumuvalot.
Leave a comment:
-
-
eberspächer asennusta
ostin tuollaisen koekäytetyn ja puretun eberin e91 m57kaan.
Ilmeisesti tämäkin on ollut puskurin sisässä.
Onkos näistä olemassa jokin fiksu kytkentäkaavio kyseiseen malliin?
ipcu rele sekä toinen vaihtorele on mukana tossa sarjassa. lisäksi joudun ilmeisesti hommaamaan polttoaineletkua aika läjän sekä kytkeä tuon pumpun tankin viereen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostJotta tämä onnistuisi pitäisi ymmärtää mikä on se anturi, jonka tiedot ovat moottorinohjauksen mielestä hämmentäviä.
Leave a comment:
-
-
Hämmentävä tilanne moottorinohjaukselle on esimerkiksi se, että auto on ollut parkissa kaksi vuorokautta, mutta jäähdytysnesteen ja polttoaineen lämpötilat eroavat oleellisesti toisistaan. Tässä tilanteessa moottorinohjaus päättelee jonkin anturin olevan epäkunnossa. Vastaavasti, jos pysähdys on kestänyt vain joitakin tunteja, ei tätä vertailua tehdä.
Leave a comment:
-
-
Mielenkiinnolla luen tätä. Mutta miten se auton ecu selviää tilanteesta jossa ajan pakkasessa auton parkkiin, jäähtyy 50%, palaan ja käynnistän ?
Millä kartalla se silloin ajaa moottoria :think
Tai jos auto on -30 pakkasella jätetty ulos ja käynnistetään +15 seuraavan kerran ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostJotta tämä onnistuisi pitäisi ymmärtää mikä on se anturi, jonka tiedot ovat moottorinohjauksen mielestä hämmentäviä.
Lisäksi voi lämmittää antureita vaikka kuumailmapuhaltimella, ja haarukoida sitä kautta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nube View PostMuutama vuosi sitten tuli vastaan vag konsernin auton kanssa tämän tyyppinen tilanne. Eli kun pakkasessa auto käynnistettiin ilman esilämmitystä, toimi kaikki normaalisti mutta jos autoa lämmitettiin asennetulla evo 5:sella, se otti ja kävi tyhjäkäyntiä ihan kuinka sattuu.
Ongelma ratkaistiin lopulta asentamalla autoon yksi ylimääräinen moottorin lämpöanturi ja viiverele, joiden avulla auto luki virtojen päällelaiton yhteydessä ylimääräistä, moottoritilaan koteloitua lämpöanturia ja vasta 20s viiveellä auton omaa anturia. Jonkinlainen ristiintarkastus siis tapahtui lämpöanturien välillä, kun virrat kytkettiin ja tällä tempulla ongelmat katosivat. Ohje asennukseen löytyi webastolta, mutta jotain vastaavaa konkelointiahan voisi harrastaa tässäkin tapauksessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostNyt tuli taas kokeiltua kylmäkäynnistystä. Tällä kertaa ilman Eberiä, eikä ollut mitään ongelmia.
Mitä tässä voi tehdä, että Eberiä voi käyttää normaalisti?
Ongelma ratkaistiin lopulta asentamalla autoon yksi ylimääräinen moottorin lämpöanturi ja viiverele, joiden avulla auto luki virtojen päällelaiton yhteydessä ylimääräistä, moottoritilaan koteloitua lämpöanturia ja vasta 20s viiveellä auton omaa anturia. Jonkinlainen ristiintarkastus siis tapahtui lämpöanturien välillä, kun virrat kytkettiin ja tällä tempulla ongelmat katosivat. Ohje asennukseen löytyi webastolta, mutta jotain vastaavaa konkelointiahan voisi harrastaa tässäkin tapauksessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostJotain tämän tapaista olen epäillyt. Ehkä jostain syystä moottorinohjaus menee jonkin saamansa informaation takia ihan kahville siitä mikä on tilanne. Ts. yksi anturi kertoo auton olevan kylmä ja toinen lämmin. Tätä voisi tukea tuo Mla:n kommentti siitä että kun lämmittää pitkään, niin ongelmia ei ole. Ts. kun lämmittää pitkään, niin lämpötilat varmaan tasaantuvat (ja nousevat) joka puolella.
Taas jollain lyhyemmällä lämmityksellä pakokaasut ehtii lämmittämään pelkästään sen anturin :think ja sitten tulee ongelmat. Mutuilua taas
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne30 View PostVoiko eberin pakokaasut lämmittää jotain auton lämpötila-anturia, josta auto saa arvot kylmäkäynnistystä varten? :think mutuilua... ei mitään hajua itellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostNyt tuli taas kokeiltua kylmäkäynnistystä. Tällä kertaa ilman Eberiä, eikä ollut mitään ongelmia.
Mitä tässä voi tehdä, että Eberiä voi käyttää normaalisti?
Leave a comment:
-
-
Nyt tuli taas kokeiltua kylmäkäynnistystä. Tällä kertaa ilman Eberiä, eikä ollut mitään ongelmia.
Mitä tässä voi tehdä, että Eberiä voi käyttää normaalisti?
Leave a comment:
-
-
Kysytääs vaikka tästä ketjusta onko kellekkään jäänyt yli E90 TT-V mallia? Osina tai kokonaisena.
Omasta suutinosa tukossa ja pitäisi ostaa joko uusi palopesä tai varaosalaite :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostPieni epäilys on takaraivossa, että tuossa nelossylinterin suuttimessa voi olla väärät korjausarvot. Se oli edellisen omistajan toimesta vaihdatettu viime keväällä ja kertomuksen mukaan niitä korjausarvoja ei kone huolinut tms.
Nämä ongelmat esiintyy vain kun on käytetty Eberiä, mutta toki siinä taustalla voi olla jotain muuta lisäksi.
Ne kompensoivat minimaalisia mekaanisia eroja mitä suuttimissa on.
Eri asia jos kaikki suuttimet eivät ole samanlaisia, osa on eri päivitettyä versiota kuin muut tms. Tällöin ehkä on mahdollista että erot olisivat suuremmat. Iso ehkä
Leave a comment:
-
Leave a comment: