Auttakee ny tyhmää.. Weberi eberi deberi bensa diisseli kiisseli? Mäki haluun! :( Viimeset 7 sivua oli jotain korjaus vinkkejä Ipcu cipu dipu jutuista ja kaikki hörähti suurinpirtein ohi ja vauhdilla.
Omaan E91 330xiA pitäs saada joku jälkiasennus webasto, onkse nyt toi TT W vaiko C? Ja mistä noita kannattaa ettiä? Onko miteenkään mahdollista saada jostain sellasta jonka ohjauksen vois jälkikoodata iDriveen kiinni sinnekuuluvaan aux. heater paikkaan? Jotain retrofittejä sain mut niissäki on 94 erilaista mahdollisuutta ja mun tuurilla jos jotain lähen tilailee/pyytelee tarjouksia niin tulee aivan 100 varmasti jollain tavalla väärä, osittain kädettömyydestä ja osittain jostain muusta. Sit myöskin noissa oli et jos on Msport tai sumarit ni ei voi asentaa ja mitälie?
Tiivistys: Webasto joka mahdollisesti toimii iDriven kautta pre-LCI E91 330xiA:n, hintoja ja mistä voi tilata, jos ei niin joku muu sopiva?
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Tällä kohtaa voi todeta, että case closed.
Kaksi kohtaa, jotka korjasivat ongelmat. Ekaksi vaihdettiin IPCU, joka siis ohjaa puhallinmoottorin nopeutta. Toisena vaihdettiin, kuten ohjeita tulikin, toinen rele, joka huolehtii läppien ohjausta katkomalla virtaa.
Mutta jottei ollut liian helppoa, edellinen omistaja oli "korjannut/korvannut" jälkimmäisen releen hyppylankavirityksellä kun jossain kohtaa rele oli palannut ja tämä viritys ohitti lin bus katkontareleen vaikka se olikin paikallaan. Eli kun releet oli saatu vaihdettua ja hyppylanka poistettu, homma pelaa kuin pitääkin...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostNo eikös siitä ole ollut juttua jo aikaisemmin,että läppien lin-bus väylää katkotaan jälkiasenteisissa webastoissa releellä. Jos rele ei toimi auto sulkee ilman kulun läpillä. Riippuu ihan asentajasta minne se on sen laittanut,mutta uskoisin ettei löytäminen voi olla ihan ylivoimainen tehtävä.maallikkoa vaan askarruttaa ammattilaisten ohjeet. Jos autoon on eberin ohjeiden mukaan asennettu kaksi relettä, olettaisin toisen olevan juurikin tuo läppiä ohjaava vai joku kolmas?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by code View PostMistä tuo löytyy, sulaketaulusta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by code View PostTänä aamuna lämmitin oli päällä 25 minuuttia, sisälämpötila oli käynnistyksen aikaan -5c ja lämmityksen loputtua -1c. Olisiko niin, että puhallin koettaa puhaltaa, mutta läpät on sulkutilassa, ja ilma ei kulje. Auton käynnistyttyä, lämpö tuli oikein hienosti saman tien..
Syy miksi kyselin siitä, että miksei ilmastoinnin konsolissa pala valo, tulee aiemmista kokemuksista Audin ja Eberin kanssa, siinä valot paloivat konsolissa lämmityksen aikana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kehveli View PostJos puhalin on hengetön, niiin ongelma on aika varmasti IPCU:ssa
Molemmat releet tulevat sinne ilmastointipaneelin taakse kiinni.
Normi lin-katkaisu rele tulee valkoisen liittimen 2 pinniin.
Sitten IPCU tulee mustan liittimen 5 pinniin.
Tämä siis automaatti-ilmastoinnilla.
Syy miksi kyselin siitä, että miksei ilmastoinnin konsolissa pala valo, tulee aiemmista kokemuksista Audin ja Eberin kanssa, siinä valot paloivat konsolissa lämmityksen aikana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by code View PostJa ei, ei mitään henkeä puhalluksen osalta. Lämmitin on asennettu aikanaan toisella paikkakunnalla. Sain sieltä tiedon, että autoon (BMW) tulee kaksi relettä, pyysivät tarkistamaan sen. Sijainti on vaan arvoitus... Ja minkälaista kytkentää etsitään. Yksi ihmetetyksen aihe on Webaston IPCU Eberspächerin laitteessa, korjaamon asentaja oli sitä mieltä, ettei ole väliä, sama rele.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by code View PostJa ei, ei mitään henkeä puhalluksen osalta. Lämmitin on asennettu aikanaan toisella paikkakunnalla. Sain sieltä tiedon, että autoon (BMW) tulee kaksi relettä, pyysivät tarkistamaan sen. Sijainti on vaan arvoitus... Ja minkälaista kytkentää etsitään. Yksi ihmetetyksen aihe on Webaston IPCU Eberspächerin laitteessa, korjaamon asentaja oli sitä mieltä, ettei ole väliä, sama rele.
Molemmat releet tulevat sinne ilmastointipaneelin taakse kiinni.
Normi lin-katkaisu rele tulee valkoisen liittimen 2 pinniin.
Sitten IPCU tulee mustan liittimen 5 pinniin.
Tämä siis automaatti-ilmastoinnilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by code View Post?...
Täytyy vielä testata aamulla kun auto on seisonut yön yli... Itse lämmittimeen ei tule vikakoodeja. Ainut mistä löytyy vikakoodi, on auton oma vikamuisti, jossa aiemmin kuvailtu koodi. Voisiko itse autosta olla rikki rele tai vastaava?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostLähes satavarmasti....
Täytyy vielä testata aamulla kun auto on seisonut yön yli... Itse lämmittimeen ei tule vikakoodeja. Ainut mistä löytyy vikakoodi, on auton oma vikamuisti, jossa aiemmin kuvailtu koodi. Voisiko itse autosta olla rikki rele tai vastaava?
Leave a comment:
-
-
Ensi viikolla tulee uusi IPCU-yksikkö, sitten näkee ratkaisiko se ongelmat omalla kohdalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kehveli View PostSinnehän tulee myös se lin bus väylän katkaisurele, niin josko se voisi jättää myös vikakoodin.
Eli sillä releellä katkaistaan ohjausvirta niiltä ilmanohjausläpiltä, jotka muuten mensivät kiinni, kun auto sammutetaan. Ilman relettä ilman kulkeutuminen webalta sisätiloihin estyy.
pitää joku päivä katsoa omasta autosta vikakoodit, jotta tulisikohan niitä, koska eihän siellä oikeasti kuulu olla tuollaista relettä.
Tulee siitä vikakoodi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by code View PostOk. Hyvä tietää.
Tuo vikakoodi aiheuttaa hämmennystä, voisiko autosta olla rikki myös jotain puhalluksiin / puhallusohjauksiin viittaavaa? Googlella ei löytynyt mitään fiksua vastausta.
Eli sillä releellä katkaistaan ohjausvirta niiltä ilmanohjausläpiltä, jotka muuten mensivät kiinni, kun auto sammutetaan. Ilman relettä ilman kulkeutuminen webalta sisätiloihin estyy.
pitää joku päivä katsoa omasta autosta vikakoodit, jotta tulisikohan niitä, koska eihän siellä oikeasti kuulu olla tuollaista relettä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: