memebuy23buy

E91 Webasto jälkiasennuksena

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mr. Kennedy
    replied
    Originally posted by Nube View Post
    Sisältyikö tuohon siis asennus?

Eikun jaa, ei ilmeisesti. Haiskahtaa kalliilta. Itse olen asentanut 5kw evoja + ipcu + remuc + asennustyö noin 1950€.
    Itse asennettuna. Tuossa on tosiaan IPCUn sijasta boksi joka ohjaa puhallinta ja läppiä.

Leave a comment:

• Nube
    replied
    Suurin piirtein 1800 €. Luulisin että on mahdollista löytää halvemmallakin. Puhelinohjaus on tosiaan myös puhaltimenohjauksen lisäksi Eberin omalla systeemillä
    Sisältyikö tuohon siis asennus?

Eikun jaa, ei ilmeisesti. Haiskahtaa kalliilta. Itse olen asentanut 5kw evoja + ipcu + remuc + asennustyö noin 1950€.
    Last edited by Nube; 16-01-2016, 08:32. Reason: väärin luettu

Leave a comment:

• böntti
    replied
    www.eeperi.com, eberspächer hydronic 5kw + remuc, 1220e. Päälle ipcu-rele, hintaa en tiedä. Arvaus noin 100e.

Leave a comment:

• Mr. Kennedy
    replied
    Originally posted by Lucifer-61 View Post
    Minkä hintainen oli tuommonen paketti puhelinohjauksella?
    Suurin piirtein 1800 €. Luulisin että on mahdollista löytää halvemmallakin. Puhelinohjaus on tosiaan myös puhaltimenohjauksen lisäksi Eberin omalla systeemillä.

Leave a comment:

• Lucifer-61
    replied
    Originally posted by Mr. Kennedy View Post
    Sain onneksi jälleenmyyjältä boksin kytkentäohjeet. Savut otettu ja tuulettimien ohjaus toimii.

Lisätietoja saa kysymällä.
    Minkä hintainen oli tuommonen paketti puhelinohjauksella?

Leave a comment:

• Mr. Kennedy
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Tarttet autollesi oikein ohjelmoidun ipcu releen ja pari lisärelettä. Kytkennät on selostettu tälläkjin foorumilla muutamaan kertaan.
    Sain onneksi jälleenmyyjältä boksin kytkentäohjeet. Savut otettu ja tuulettimien ohjaus toimii.

Lisätietoja saa kysymällä.

Leave a comment:

• WSE1
    replied
    Originally posted by Mr. Kennedy View Post
    Juuri meneillään E90 (neliveto) Eberspächer Hydronic 2 puhelinohjauksella -asennus. Mahtaneeko kellään täällä olla tietoa tuon Eberin oman puhallinohjauksen asennuksesta? Ilmeisesti tarviis naittaa tuon (automaatti)ilmastoinnin paneelista löytyvien piuhojen kanssa, mut autokohtaisia ohjeita en ole vielä onnistunut saamaan käsiini...
    Tarttet autollesi oikein ohjelmoidun ipcu releen ja pari lisärelettä. Kytkennät on selostettu tälläkjin foorumilla muutamaan kertaan.

Leave a comment:

• Mr. Kennedy
    replied
    Juuri meneillään E90 (neliveto) Eberspächer Hydronic 2 puhelinohjauksella -asennus. Mahtaneeko kellään täällä olla tietoa tuon Eberin oman puhallinohjauksen asennuksesta? Ilmeisesti tarviis naittaa tuon (automaatti)ilmastoinnin paneelista löytyvien piuhojen kanssa, mut autokohtaisia ohjeita en ole vielä onnistunut saamaan käsiini...

Leave a comment:

• AnttiL
    replied
    Onko tämä webaston oma lin-bus ohjain jo kaupallisesti myynnissä?

Leave a comment:

• WSE1
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post
    Löytyisikö keneltäkään asennuskuvia E9x webaston asennuksesta. Onko polttimelle useita vaihtoehtoisia asennuspaikkoja?
    Onko edelleen pääsääntöinen asennustapa se, että käytetään IPCU-relettä puhaltimelle ja läppien LIN-väylä katkaistaan normaalilla vaihtoreleellä?
    Onko E91:ssä valmiina, jotain mitä voisi hyödyntää webaston asennuksessa?
    Näillä pakkaslukemilla sitä haikeana muistelee paria edellista autoa joista webasto löytyi.
    Laitteen voi teitenkin asentaa sinne minne se ja letkutus OIKEISSA ASENNOISSAAN sopii. Itse olen laitellut konehuoneeseen, lin rele ja ipcu on tähän mennessä yleisin mutta nyt on tullut webastolta uutta lin bus ohjainta joten katsotaan ja kokeillaan miten sen kanssa homma luonnistuu.

Leave a comment:

• Rantalankila
    replied
    Baijerilainenhan lähti mukisematta käyntiin vaikkakin kivuliaalta se tuntuikin painaa starttinappulaa.

Anopin mese jäi ruutuun ja joutui tyytymään bmw:n kyytiin työmatkan ajaksi

Nimimerkillä -33

Leave a comment:

• Rantalankila
    replied
    Originally posted by arunga View Post
    Pieni vinkki. Akku lataukseen yöksi jos laturi on ja jos vähänkin epäilee akkua. Aamulla Webasto päälle ja kunnon lämmitys 25-30 min. kyllä lähtee myös -40 pakkasella jos arktista tankissa. Lisäksi voi laittaa vanhaa peittorojua tai jotain vällyä konepellin yli - ihan maahan asti. Tämänkin olen kokeillut ja toimii...
    Juu laturihan se varmin olisi, mutta eipä uskonut vajaa kaksi viikkoa sitten että pakkaslukemat lähentelee -40:tä astetta. Ei tullut mieleenkään ottaa laturia mukaan :-)

Leave a comment:

• arunga
    replied
    Originally posted by Rantalankila View Post
    Onko kenelläkään tietoa mitenkä olisi syytä käyttää webastoa näillä kovemmilla pakkasilla? Ollaan Rovaniemellä anoppilassa ja huomenna pitäisi startata kotia kohti ja aamuksi lupaa -34.

Onko järkevämpää pitää webastoa päällä kauemmin esim. +25min ja toivoa että akussa on vielä virtaa vai ihan 10-15min ja täräyttää kylmänä käyntiin? Autona 325d e92.
    Pieni vinkki. Akku lataukseen yöksi jos laturi on ja jos vähänkin epäilee akkua. Aamulla Webasto päälle ja kunnon lämmitys 25-30 min. kyllä lähtee myös -40 pakkasella jos arktista tankissa. Lisäksi voi laittaa vanhaa peittorojua tai jotain vällyä konepellin yli - ihan maahan asti. Tämänkin olen kokeillut ja toimii...

Leave a comment:

• Rantalankila
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Jos pidät sitä webastoa 15 min päällä, niin ei se ole mikään kylmäkäynnistys enää
    Varmasti nesteet on jo hyvästi plussalla, jos epäilet akun kuntoa niin miksi riskeerata sukulaissuhteita, ei välttämättä anoppi tykkää työnnellä etelän jupin pulkkaa pakkasella.
    Totta!

Tuntuu vain niin kovin kankealta starttaus vaikkakin nesteet voivat jo lämpimämmät ollakkin. Olen keulapahvia myös miettiny mutta tuskimpa jaksan lähteä tuonne ulos mitään säätämään.

Leave a comment:

• Cunttory
    replied
    Originally posted by Rantalankila View Post
    Onko kenelläkään tietoa mitenkä olisi syytä käyttää webastoa näillä kovemmilla pakkasilla? Ollaan Rovaniemellä anoppilassa ja huomenna pitäisi startata kotia kohti ja aamuksi lupaa -34.

Onko järkevämpää pitää webastoa päällä kauemmin esim. +25min ja toivoa että akussa on vielä virtaa vai ihan 10-15min ja täräyttää kylmänä käyntiin? Autona 325d e92.
    Jos pidät sitä webastoa 15 min päällä, niin ei se ole mikään kylmäkäynnistys enää
    Varmasti nesteet on jo hyvästi plussalla, jos epäilet akun kuntoa niin miksi riskeerata sukulaissuhteita, ei välttämättä anoppi tykkää työnnellä etelän jupin pulkkaa pakkasella.

Leave a comment:

Working...
X