Originally posted by M-ERiMiEs
View Post
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Rale View PostMinä laitoin juuri täksi talveksi jälkiasennus webaston. Pielmaierilta retrofit Evo ja aiemmin oli jo homattuna webaston telestart3. Böntti hoiti auton sähköt kabiinin puolella kuntoon. Tuossa orginaalissa retrofit sarjassa tuo rele on valmiiksi ohjelmoitu sille puhallusteholle. Tämä ei ole väylä ohjattu, mutta olikohan se ilma läppien ohjaus, piti koodata. Böntti varmaan muistaa tuosta koodauksesta. On kyllä hyvä tuo gsm appi systeemi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostNostetaan tätä kun kelit kylmenee ja auto kaipaa lämmitystä.
Aika paljon on tullu selattua näitä ketjuja täältä ja tuolta ja jonkun näkönen kuva hommasta alkaa muodostua eli
Tehtaan retrofitsarja ei ilmeisesti lämmitä konetta vaan kierrättää vettä pelkästää sisäkennolla, mutta miten tuolla hoidetaan sisätilapuhaltimen ohjaus? IPCU-releellä vai millä?
Jälkimarkkoinoilta tt-evo mahtuu etupuskurin sisään orkkispaikalle kunhan hommaa sen asennuslevyn sinne? Tähän mietin onko järkevämpää katkasta sisäkennolle menevä letku kokonaan ja ohjata se virta lämmittimen läpi vai laittaa 2xT-haaraa ja niiden väliin suuntaventtiili kennolle päin?
Sisätilapuhaltimen ohjaus on vähän auki, mutta ilmeisesti tähän on joko IPCU tai FanControllin tuoteet vaihtoehtona? Selasin FanControllin tuotteita ja huomasin et niillä oli valikoimassa myös gsm-versio joka vissiin toimis samalla teleohjauksena ja puhaltimen ohjaimena. Onko jollain kokemusta tosta gsm-värkistä? Tuntuu ainakin suht järkevältä kun samaan rahaan saa puhallinohjaimen ja tetestartin tossa on android ja ios tuki.
Leave a comment:
-
-
Nostetaan tätä kun kelit kylmenee ja auto kaipaa lämmitystä.
Aika paljon on tullu selattua näitä ketjuja täältä ja tuolta ja jonkun näkönen kuva hommasta alkaa muodostua eli
Tehtaan retrofitsarja ei ilmeisesti lämmitä konetta vaan kierrättää vettä pelkästää sisäkennolla, mutta miten tuolla hoidetaan sisätilapuhaltimen ohjaus? IPCU-releellä vai millä?
Jälkimarkkoinoilta tt-evo mahtuu etupuskurin sisään orkkispaikalle kunhan hommaa sen asennuslevyn sinne? Tähän mietin onko järkevämpää katkasta sisäkennolle menevä letku kokonaan ja ohjata se virta lämmittimen läpi vai laittaa 2xT-haaraa ja niiden väliin suuntaventtiili kennolle päin?
Sisätilapuhaltimen ohjaus on vähän auki, mutta ilmeisesti tähän on joko IPCU tai FanControllin tuoteet vaihtoehtona? Selasin FanControllin tuotteita ja huomasin et niillä oli valikoimassa myös gsm-versio joka vissiin toimis samalla teleohjauksena ja puhaltimen ohjaimena. Onko jollain kokemusta tosta gsm-värkistä? Tuntuu ainakin suht järkevältä kun samaan rahaan saa puhallinohjaimen ja tetestartin tossa on android ja ios tuki.
Leave a comment:
-
-
Tällä viikolla asennutin liikkeessä Eberin + sham-modul + remucin. asennuspaikaksi tuli moottorin oikealle puolelle. Eli ahdasta taitaa lokarin sisällä olla. Tämä siis pre-lci.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Indigoah View PostTuossa on oem retrofitin ohjeet: https://bmw-eba.de.tl/E90-E91-E92-E93-Standheizung.htm
Ohje käskee M-sporteissa poistamaan sumuvalot edestä jostain kumman syystä. Lisäksi retrofitin weba ei tule väylään kiinni, vaan pelaa täysin samoin kuin normi jälkiasennukset erillisellä kellolla/kakella jne.
Itse asensin TT Evon alkuperäisellä kiinnitysraudalla puskurin sisään sumuvalon taakse. Ei mitään ongelmaa sopimisen kanssa vaikka auto on M-sport paketilla.
Leave a comment:
-
-
Tuossa on oem retrofitin ohjeet: https://bmw-eba.de.tl/E90-E91-E92-E93-Standheizung.htm
Ohje käskee M-sporteissa poistamaan sumuvalot edestä jostain kumman syystä. Lisäksi retrofitin weba ei tule väylään kiinni, vaan pelaa täysin samoin kuin normi jälkiasennukset erillisellä kellolla/kakella jne.
Itse asensin TT Evon alkuperäisellä kiinnitysraudalla puskurin sisään sumuvalon taakse. Ei mitään ongelmaa sopimisen kanssa vaikka auto on M-sport paketilla.
Leave a comment:
-
-
Meillä e91 m47 koneella ja jälkiasennettu eber on koneen etupuolella moottorin ja syylärin välissä. On m-sport joten oletan että sielä normipaikalla ei ole sellaisenaan ollut tilaa sitä asentaa. Auto on tosiaan pre lci. Kutoskoneella voi olla tekemätön paikka saada sitä tuonne mahtumaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Orvix View PostMinulla on allekirjoituksen autossa alkuperäinen tehtaalla asennettu Webasto. Tiedä sitten onko eroa bensa/diesel mallien ja LCI/pre LCI mallien välillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostVasemman eturenkaan etupuolelle sisälokarin ja puskurin väliin. Käsittääkseni M-Sporttiin ei ole alkuperäisenä saanut webastoa, joten en tiedä millaisia muokkauksia vaatii. Sisälokasuojan maata vasten tulevassa osassa on ainakin reikä webaston pakoputkelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostKoitin etsiskellä alkuperäisiä retrofit ohjeita e91 TT-V lämmittimelle, tai edes kuvia. Olisiko kellään linkata? Mihin tuo tulee, Puskurin taakse?
Suunitteilla siis alkuperäisen lämmittimen asennus. Miten kaukkariohjaus menee tehdas-mallissa. Keskusteleeko suoraan auton antennivastaanottimen kanssa kuten e6x vai pitääkö asentaa oma vastaanotin?
Jos menee kuten muissakin niin tuo taitaa sähköiltään olla aika helppo homma. Väylä vaan IHKAlle + varustekoodaukset?
Leave a comment:
-
-
Koitin etsiskellä alkuperäisiä retrofit ohjeita e91 TT-V lämmittimelle, tai edes kuvia. Olisiko kellään linkata? Mihin tuo tulee, Puskurin taakse?
Suunitteilla siis alkuperäisen lämmittimen asennus. Miten kaukkariohjaus menee tehdas-mallissa. Keskusteleeko suoraan auton antennivastaanottimen kanssa kuten e6x vai pitääkö asentaa oma vastaanotin?
Jos menee kuten muissakin niin tuo taitaa sähköiltään olla aika helppo homma. Väylä vaan IHKAlle + varustekoodaukset?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by S1mppa_ View PostKysymys tuohon remucciin liittyen. Onko e91ssä jokin vakio paikka minne tämä remucin vastaanotin sijoitetaan?
Alustavasti töngin helpohkoja paikkoja missä se voisi olla, mutta ei sattunut silmään. Pitäisi sim kortti saada paikalleen.:think
Itse liimasin sen kiinni sen lokeron päälle, joka on ratin vasemmalla puolella.
Se on vaan parilla ruuvilla kiinni, niin pääsee näppärästi käsiksi Remuciin jos tarvis.
Leave a comment:
-
Leave a comment: