memebuy23buy

E91 Webasto jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • code
    replied
    Originally posted by kehveli View Post
    Lisäksi sen releen voi testata ihan webaston testerillä, eli jos on mahdollista, niin testailee ekana.
    Ok. Hyvä tietää.
    Tuo vikakoodi aiheuttaa hämmennystä, voisiko autosta olla rikki myös jotain puhalluksiin / puhallusohjauksiin viittaavaa? Googlella ei löytynyt mitään fiksua vastausta.

    Leave a comment:


  • kehveli
    replied
    Originally posted by code View Post
    Eli tuo vikakoodi + puhallusongelmat voi johtua ihan tuosta IPCU:sta?
    Lisäksi sen releen voi testata ihan webaston testerillä, eli jos on mahdollista, niin testailee ekana.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    IPCU releet on paskoja ja erittäin heikkoja,lisäksi vielä kalliita. Vika on todennäköisesti siinä.
    Eli tuo vikakoodi + puhallusongelmat voi johtua ihan tuosta IPCU:sta?
    Last edited by code; 05-10-2013, 20:23.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by code View Post
    Ok. Katsoinkin jo sulakkeet läpi tuolta hanskalokeron takaa, eikä mitään ihmeempiä löytynyt. IPCU löytyi tuolta + kytkentärima johon oli tehty hyppylankaviritelmä ja vieressä on kahden sulakkeen rasia.

    Auton vikakoodeihin on ilmestynyt koodi 9C4A (fresh air / circulating air / dynamic pressure flap (LIN). Mitään merkkivaloa ei pala.
    IPCU releet on paskoja ja erittäin heikkoja,lisäksi vielä kalliita. Vika on todennäköisesti siinä.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Eipä ne välttämättä siellä edes ole,tarkista konehuone ensin. Voin tarkistaa minne se ohjeissa käsketään laittaa,mutta ei oo just nyt käsillä niitä
    Ok. Katsoinkin jo sulakkeet läpi tuolta hanskalokeron takaa, eikä mitään ihmeempiä löytynyt. IPCU löytyi tuolta + kytkentärima johon oli tehty hyppylankaviritelmä ja vieressä on kahden sulakkeen rasia.

    Auton vikakoodeihin on ilmestynyt koodi 9C4A (fresh air / circulating air / dynamic pressure flap (LIN). Mitään merkkivaloa ei pala.
    Last edited by code; 05-10-2013, 16:08.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by code View Post
    kiitos. Sitten enää yksi kysymys ennen säätöä, joutuuko hanskalokeron alamuovit + mahdollisesti jotain muuta ottamaan irti, jotta tuonne pääsee ok:sti tutkailemaan..?
    Eipä ne välttämättä siellä edes ole,tarkista konehuone ensin. Voin tarkistaa minne se ohjeissa käsketään laittaa,mutta ei oo just nyt käsillä niitä

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Siellä on tod. Kaksi relettä,vaihtorele ja lin-busille rele. Vaihda vaihtorele ensin jos et molempia raaski. Ne ei oikeesti ole kovin kalliita,että tuskin kantsii alkaa painimaan sen enempää.
    kiitos. Sitten enää yksi kysymys ennen säätöä, joutuuko hanskalokeron alamuovit + mahdollisesti jotain muuta ottamaan irti, jotta tuonne pääsee ok:sti tutkailemaan..?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Siellä on tod. Kaksi relettä,vaihtorele ja lin-busille rele. Vaihda vaihtorele ensin jos et molempia raaski. Ne ei oikeesti ole kovin kalliita,että tuskin kantsii alkaa painimaan sen enempää.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by code View Post
    ...
    Vaikuttaisi, että puhallin kyllä toimii, mutta läpät(?) tai jokin estää puhalluksen tulon ikkunalle..? Pitäisikö ilmastointikonsoliin tulla virrat samaan aikaan? Nyt se pysyy koko ajan pimeänä...
    Nyt kun olen testaillut vielä laitteen toimintaa, kävi ilmi, että ei tuo puhallinkaan toimi, joten vaivoja on kaksi pääpiirteissään: ilmastointikonsoliin ei herää + puhallinkaan ei herää. Voisiko jotain muutakin olla pielessä kuin aiemmin mainittu lin-bus rele?
    Voisiko joku kertoa vielä maallikolle, että miten mitataan noita releitä, virrat päällä autossa vai ilman? Lämmitin päällä?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by code View Post
    Nähtävästi osa kuuluu autoon itseensä, eli marmorille mars?
    Ei kuulu... Vaan normi rele. Kaivelet sen esille ja haet vastaavan.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by kehveli View Post
    Luultavasti kun ottaa apparin puolelta sen pohjamuovin hanskalokeron alta irti, niin alkaa varmasti asennuspaikka löytymään. Omaan autooni laitoin juuri sinne, mahtuu siellä mukavasti olemaan.
    Nähtävästi osa kuuluu autoon itseensä, eli marmorille mars?

    Leave a comment:


  • kehveli
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Se on ihan asentajasta kiinni minne se on sen laittanut... Jos löydät sulakkeet eberille niin mahd. Niitten yhteydessä.
    Luultavasti kun ottaa apparin puolelta sen pohjamuovin hanskalokeron alta irti, niin alkaa varmasti asennuspaikka löytymään. Omaan autooni laitoin juuri sinne, mahtuu siellä mukavasti olemaan.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by code View Post
    Ok. Mistä tuo rele mahdollisesti löytyy?
    Onko tuo Eberiin kuuluva osa vai auton oma osa? Haen takaa sitä, että mistä ostan osan?
    Se on ihan asentajasta kiinni minne se on sen laittanut... Jos löydät sulakkeet eberille niin mahd. Niitten yhteydessä.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Läppien lin-bus väylää katkova rele sökö...
    Ok. Mistä tuo rele mahdollisesti löytyy?
    Onko tuo Eberiin kuuluva osa vai auton oma osa? Haen takaa sitä, että mistä ostan osan?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by code View Post
    Kelien kylmettyä ilmeni seuraavanlainen probleema:
    Moottorin lämmitys onnistuu hienosti eberillä, mutta syystä tai toisesta sisätilat ei lämpene laisinkaan. Ennen auton sammutusta oon kytkenyt puhalluksen ikkunalle voimakkuudella 3. Autossa on automaatti-ilmastointi.

    Vaikuttaisi, että puhallin kyllä toimii, mutta läpät(?) tai jokin estää puhalluksen tulon ikkunalle..? Pitäisikö ilmastointikonsoliin tulla virrat samaan aikaan? Nyt se pysyy koko ajan pimeänä. Hanskalokeron takaa löytyi kytkentäpiuhat ja IPCU-rele. Eber ei anna vikakoodeja kaukosäätimelle.

    Kun auton käynnistää, lämmintä tulee oikein hienosti..
    Läppien lin-bus väylää katkova rele sökö...

    Leave a comment:

Working...
X