memebuy23buy

E91 Webasto jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Duudson
    replied
    Dodii, tuli sitten liikkeessä asennetettua jälkiasennus Webasto, pelkällä kellolla (kello on tuhkakupin tilalla luukun alla piilossa).

    Nyt kone lämpenee mukavasti, mutta sisätilat ei yhtään. Vien toki auton takas mutta olisko raadilla arvioita mikä meni pieleen?

    Lämmönsäätimien/puhalluksen suunnan/puhalluksen voimakkuuden säädöillä ei näyttäis olevan mitään vaikutusta (siis sillä kuinka ne sammuttaessa jättää) Vaikuttais siltä ettei puhallus kytkeydy päälle ollenkaan, ja heti kun auton käynnistää alkaa lämmin puhallus. Eikös näihin pidä joku rele laittaa puhalluksen nopeutta säätämään? Oliskohan se jääny laittamatta...

    Termostaatti/tit pitää muuten myöskin vaihtaa, mutta ei kai sillä tähän ole vaikutusta?

    Leave a comment:


  • Taky
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Itse en näe mitään syytä saada niitä lämmittimen valikoita auton omaan ajotietokoneeseen vaan mielekkäämpää käyttää lämmitintä sen omila käyttölaiteillaan.
    Tuo onkin liki älyttömintä mitä on kehitetty.
    Edellisessa päivä kulkineessa C-Max ei saanut lämmitystä päälle ilman virtojen kytkemistä joka dieselissä on sangen tyhmää, hehkutus syö virtaa jokaisella virtojen kytkemisellä, varsinkin kovilla pakaksilla kun lämppärillekin on tarvista, siihen kun vielä yhdistetään virranvalvonta niin koko lämppäriä ei saa päälle.

    Nyky päiväpirssissä, kts alta, sentään saa TT-V napista erikseen käyntiin.

    Muutenkin nuo TT-V:t on "hauskoja pelejä", siihen ei esim pitänyt saada lainkaan kauko-ohjausta ilman liki tonnin hintaista mekkisarjaa, mutta niinpä vain meni ihan perus T91 heittämälle senkin perään kun vain ensin sai kaiveltua maailmalta merkkisarjan asennusohjeen, kokonaista 3 piuhaa kiinni T81/weballe,maa, +12 sekä weballe 1 ainut piuha.

    Sorry, hieman OT, mutta saatta kannustaa asennuksen tekoon jotakuta.

    Leave a comment:


  • laituri
    replied
    Mulla on autossa (335d) kellolla ajastettava pysäköintituuletus/lämmitystoiminto, mutta suomenkielinen ohjekirja ei ihan täysin avaa mitä tuo oikeasti lämmitettäessä tekee. Eli voidaan kyllä ajastaa ja säätää lämpötilaa ja lämmitin on päällä 30min.

    Eli lämmittääkö tuo samalla koneen vedet eli onko siis kysessä tehdasasenteinen eberi? Jos ei, niin onko siihen saatava lisävarusteena ed. toiminnallisuutta? Tuntuu jotekin oudolta, jos kapiinin saa lämpöiseksi, mutta konetta varten joutuisi laittamaan esim. lohkolämmittimen.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Duudson View Post
    Kiitos jälleen kattavasta vastauksesta

    Ei satu sähkösessä muodossa olemaan? Että pääsis vähän katsomaan kannattaisko tuosta ite ottaa kaverin kanssa viikonloppuprojekti.


    Onko tämä puskurinnurkkaan sijoitus syy siihen ettei tehtaalta saa M-sports autoon webastoa? Ei sovi M-puskimeen?


    Mikäs malli toi W on? Googlekin tuntuu tuntevan aika huonosti. Joutuuko aina vikatilanteessa kääntymään bmw liikkeen puoleen varaosien suhteen? Ja kuinka teho on suhteessa C malliin?

    Kaukosäätö ei oikeastaan enää kiinnosta, eli mielessä on tällä hetkellä joko tarvike C-malli perus kellolla (mittailin että saan sen nätisti piilotettua tuhkakuppiin), tai sitten toi bmw:n alkuperäinen (onko tässä muuten aina kaukosäädinkin mukana?). Jos muuten pistää tuon alkuperäisen, niin pitääkö auto softata jotta saa iDriven kautta valikot näkyviin? Ja jos/kun pitää niin onko hintatasosta tietoa?

    Lisäksi olis toiveissa laittaa max satasen luokkaa maksava gsm ohjaus jolla sais soittamalla weban päälle, muita ominaisuuksia en usko tarvitsevani. Mahtaakohan alkuperäistä pystyä puhelimella käskyttään?
    Oikeesti se on Thermo Top V eli vain ja ainoastaan auotehtaiden alkuperäis asennukseen tehty lämmitin. Nyt on sitten saatavana Thermo Top Evo joka on jälkiasennus lämmitin ja vastaa kooltaan sitä TT-V:tä.
    Itse en näe mitään syytä saada niitä lämmittimen valikoita auton omaan ajotietokoneeseen vaan mielekkäämpää käyttää lämmitintä sen omila käyttölaiteillaan.

    Leave a comment:


  • Casull
    replied
    Lainataanpa topikkia hieman vaikka eri merkin vehkeistä onkin kysymys.

    Ajattelin allekirjoituksen autoon asentaa Eberin Hydronic D4WS FL Easystart R+ (järkyttävän pitkä tyyppikoodi... )

    Mekaaniset asennukset onnistuu itseltäni kyllä, siinä ei ole ongelmaa, kaverillani on omassa E91:ssä samanlainen lämmitin.
    Myös sähköjuttujen uskoisin onnistuvan, ei kai tuo nyt ihan mahdoton homma voi olla.

    Lähinnä mietityttää että voiko Eberin naittaa yhteen idriven kanssa vai onko tyytyminen vain siihen näytölliseen kaukosäätimeen?

    Leave a comment:


  • Duudson
    replied
    Kiitos jälleen kattavasta vastauksesta
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ohjeethan noihin tulee mukana ja jollei minulta löytyy
    Ei satu sähkösessä muodossa olemaan? Että pääsis vähän katsomaan kannattaisko tuosta ite ottaa kaverin kanssa viikonloppuprojekti.

    Originally posted by WSE1 View Post
    jos laittaa TT W mallin se tulee puskurinnurkkaan ja silloin kannattaa hankkia myös orkkis kiinnikkeet bemarilta
    Onko tämä puskurinnurkkaan sijoitus syy siihen ettei tehtaalta saa M-sports autoon webastoa? Ei sovi M-puskimeen?

    Originally posted by WSE1 View Post
    Ainiin, tuli pikku unohdus/lipsahdus, E90 originaali weba ei ole Thermo Top C, vaan Thermo top W. Lämmitin on aivan erilainen rakenteeltaan, W on aina mallikohtainen eli ns yleismallia ei ole vaikka Mb mallien W webastoa voi toki sellaisena aivan hyvin käyttää. Tässä tietysti on ongelmana W bus ohjaus ja sitä myötä kaukosäädön rajoittuminen T91 een koska T100 ei hanskaa W bussia..
    Mikäs malli toi W on? Googlekin tuntuu tuntevan aika huonosti. Joutuuko aina vikatilanteessa kääntymään bmw liikkeen puoleen varaosien suhteen? Ja kuinka teho on suhteessa C malliin?

    Kaukosäätö ei oikeastaan enää kiinnosta, eli mielessä on tällä hetkellä joko tarvike C-malli perus kellolla (mittailin että saan sen nätisti piilotettua tuhkakuppiin), tai sitten toi bmw:n alkuperäinen (onko tässä muuten aina kaukosäädinkin mukana?). Jos muuten pistää tuon alkuperäisen, niin pitääkö auto softata jotta saa iDriven kautta valikot näkyviin? Ja jos/kun pitää niin onko hintatasosta tietoa?

    Lisäksi olis toiveissa laittaa max satasen luokkaa maksava gsm ohjaus jolla sais soittamalla weban päälle, muita ominaisuuksia en usko tarvitsevani. Mahtaakohan alkuperäistä pystyä puhelimella käskyttään?
    Last edited by Duudson; 26-08-2010, 22:00.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Duudson View Post
    Ok, ja kun meikäläisen auto seisoo yleensä katoksessa niin ei liene tuolle puhalluksen suuntaamisellekaan tarvetta?
    Ei välttämättä ole tarvetta, auto lämpenee ihan hyvin ja lasit sulavat kohtuullisesti ihan niillä asetuksillakin mihin se automaatiikan käyttämänä ajon jälkeen tavallisesti jää.
    Originally posted by Duudson View Post
    Tosin en tiedä sitten kuinka innokas asennusfirma on asentamaan muualta ostettuja kamoja. Täytyypä kysäistä hinta tuolle. Vai kuinka rakettitiedettä tollasen asennus on, eli onnistuukohan viikonlopun aikana puolikädeltä asentajalta jos auton saa ylös?
    Asennuta jollain ei webasto valtuutetulla autosähköliikeellä tai muulla sähköhommista ymmärtävällä korjaamolla, tai osaavalla kaverilla. Ohjeethan noihin tulee mukana ja jollei minulta löytyy, itse asiassa ajattelin tehdä jo kattavat ohjeet viime kerralla kun asentelin E90 mutta kuinka ollakaan aika ei taaskaan riittänyt. Joskus sitä toki voisi tehdä foorumille weban asennusohjeet E9x ja E6x malleihin jonkin asennuskeissin yhteydessä. E9x asennuksissa autoa ei tarvitse juurikaan saada ylös, ainoa mikä asennetaan altapäin on polttoainelinja ja pumppu, kaikki muut saa asennettua ylhäältä jos weban (TT C) laittaa kv pumpun tilalle, jos laittaa TT W mallin se tulee puskurinnurkkaan ja silloin kannattaa hankkia myös orkkis kiinnikkeet bemarilta
    Originally posted by Duudson View Post

    Onko näiden hinnoista arvauksia/tietoa?
    Ainiin, tuli pikku unohdus/lipsahdus, E90 originaali weba ei ole Thermo Top C, vaan Thermo top W. Lämmitin on aivan erilainen rakenteeltaan, W on aina mallikohtainen eli ns yleismallia ei ole vaikka Mb mallien W webastoa voi toki sellaisena aivan hyvin käyttää. Tässä tietysti on ongelmana W bus ohjaus ja sitä myötä kaukosäädön rajoittuminen T91 een koska T100 ei hanskaa W bussia. Toki E 9xään menee TT Ckin ihan hyvin jälkiasennuksena, ja E6x kortilla senkin saisi liitettyä väylään mutta ohjelmoinnissa voi tulla haasteita.
    Originaalin ohjainkorttia ei saa mistään erikseen (eli ilman webaa), toistaiseksi. Kunhan noita W romuja alkaa kertymään enempi nukkiin täytyy tutkia vaihtoehtoa softata jokin muu w bmw :n kortiksi.
    Last edited by WSE1; 26-08-2010, 20:22.

    Leave a comment:


  • Duudson
    replied
    Kiitoksia vastauksista Vielä tuli muutama lisäkysymys mieleen.

    Originally posted by WSE1 View Post
    Jälkkäri weban kanssa puhallus kannattaa suunnata lasille ennen auton sammuttamista, ilmaläpät jäävät siihen asentoon missä ovat sammutushetkellä. Lämmön säädöllä ei väliä.
    Ok, ja kun meikäläisen auto seisoo yleensä katoksessa niin ei liene tuolle puhalluksen suuntaamisellekaan tarvetta?

    Originally posted by WSE1 View Post
    Kysy weban hintaa eeperi.comista niin ehkei kakea tarvitse jättää pois.
    Pitänee kysäistä. Tosin en tiedä sitten kuinka innokas asennusfirma on asentamaan muualta ostettuja kamoja. Täytyypä kysäistä hinta tuolle. Vai kuinka rakettitiedettä tollasen asennus on, eli onnistuukohan viikonlopun aikana puolikädeltä asentajalta jos auton saa ylös?

    Originally posted by WSE1 View Post
    Originaalin saa koodattua idriveen, jälkkärinkin saa kun siihen vaihtaa originaalimallin ohjainkortin ja kytkee can väylän.
    Onko näiden hinnoista arvauksia/tietoa?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Duudson View Post
    Kahdessa edellisessä autossa on ollu Webasto/Eber joten eiköhän tähän nykyiseenkin tarvitse moinen asennuttaa.

    Muutama kysymys kuitenkin askarruttaa, jälkiasennus webastojen kanssa kun ei ole aiempaa kokemusta.

    * Autossa on automaatti-ilmaistointi, joten pitääkö lämpötilat muistaa aina sammuttaessa säätää tappiin ja pistää puhallus tuulilasille?

    * M-sport hilppeet kun on niin tehtaalta ei olis Webastoa saanut, mutta jälkiasennuksena kuitenkin onnistunee? Se on vaan asentajan päänsärky kuinka saa mahtumaan?

    * Kaukosäätimellä varustettua Webastoa tyrkyttävät asennusliikkeessä, mutta itseäni kiinnostais ehkä enemmän perus kello (kustannussyistä) piiloon asennettuna, ja lisänä gsm ohjaus. Minne kelloa olette asennuttaneet? Itelle tuli ensimmäisenä mieleen modaus tuhkakuppiin joka muuten on aina tyhjänä tai sitten toisena vaihtoehtona hanskalokeroon.

    * Mistä sais varmatoimisen gsm ohjauksen edullisesti? Jos jätetään Webaston oma 5-600 maksava systeemi pois laskuista?

    * Entäs jos tilais ebaysta http://bit.ly/bHxCqy originaalin ja asennuttais sen? Saisko sen iDriveen näkyviin ja paljonkohan sen koodaus maksais? Saman gsm ohjauksen saanee tuohonkin? Onko toi muuten heikkotehoisempi?
    Jälkkäri weban kanssa puhallus kannattaa suunnata lasille ennen auton sammuttamista, ilmaläpät jäävät siihen asentoon missä ovat sammutushetkellä. Lämmön säädöllä ei väliä.

    Weba sopii vaikka olisi msport, neliveto tai mitä tahansa. Orig. sähköisen kv pumpun paikalle pienellä modifikaatiolla menee kaikkiin malleihin, orig pumppu korvataan weban pumpulla ja kaksoisrele ohjauksella.

    Kysy weban hintaa eeperi.comista niin ehkei kakea tarvitse jättää pois.

    GSM ohjauksia rakentelee moni yksityinenkin. Lisäksi sellaisen voi ostaa rakennussarjana, googlella löytää.

    Originaalin saa koodattua idriveen, jälkkärinkin saa kun siihen vaihtaa originaalimallin ohjainkortin ja kytkee can väylän. Laite on itseasiassa täysin sama jos 5,2kw, jälkkäriä on saatavilla myös 4,3kw tehoisena.

    Leave a comment:


  • Duudson
    started a topic E91 Webasto jälkiasennuksena

    E91 Webasto jälkiasennuksena

    Kahdessa edellisessä autossa on ollu Webasto/Eber joten eiköhän tähän nykyiseenkin tarvitse moinen asennuttaa.

    Muutama kysymys kuitenkin askarruttaa, jälkiasennus webastojen kanssa kun ei ole aiempaa kokemusta.

    * Autossa on automaatti-ilmaistointi, joten pitääkö lämpötilat muistaa aina sammuttaessa säätää tappiin ja pistää puhallus tuulilasille?

    * M-sport hilppeet kun on niin tehtaalta ei olis Webastoa saanut, mutta jälkiasennuksena kuitenkin onnistunee? Se on vaan asentajan päänsärky kuinka saa mahtumaan?

    * Kaukosäätimellä varustettua Webastoa tyrkyttävät asennusliikkeessä, mutta itseäni kiinnostais ehkä enemmän perus kello (kustannussyistä) piiloon asennettuna, ja lisänä gsm ohjaus. Minne kelloa olette asennuttaneet? Itelle tuli ensimmäisenä mieleen modaus tuhkakuppiin joka muuten on aina tyhjänä tai sitten toisena vaihtoehtona hanskalokeroon.

    * Mistä sais varmatoimisen gsm ohjauksen edullisesti? Jos jätetään Webaston oma 5-600 maksava systeemi pois laskuista?

    * Entäs jos tilais ebaysta originaalin ja asennuttais sen? Saisko sen iDriveen näkyviin ja paljonkohan sen koodaus maksais? Saman gsm ohjauksen saanee tuohonkin? Onko toi muuten heikkotehoisempi?
    Last edited by Duudson; 25-08-2010, 13:37.
Working...
X