Pieni epäilys on takaraivossa, että tuossa nelossylinterin suuttimessa voi olla väärät korjausarvot. Se oli edellisen omistajan toimesta vaihdatettu viime keväällä ja kertomuksen mukaan niitä korjausarvoja ei kone huolinut tms.
Nämä ongelmat esiintyy vain kun on käytetty Eberiä, mutta toki siinä taustalla voi olla jotain muuta lisäksi.
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Tuo huono käynnistyminen Webastolla lämmitettäessä on tuttu ongelma (tosin koneena N52 ja ilmeisesti jälkiasennettu Webasto). Toimii paremmin kun lämmittää riittävän pitkään eli vähintään 20 minuuttia.
Oire tosin on erilainen, käynistyy mutta sammuu samantien. Pieni kaasunpainallus käynnistettäessä hoitaa homman ja jää käyntiin, eikä mitään muuta oireilua ole. Epäilen että jos jotain muuta häikkää on, niin autossa on jotain muuta vikaa (tulpat, puolat, ?).
-mika
Leave a comment:
-
-
Mulla on E90:ssä Eberi ja nyt olen vasta nelisen kertaa sitä käyttänyt. Tämä on ilmeisesti jälkiasennettu. Eberi toimii kyllä hyvin, mutta niinä kertoina kun on Eberiä käyttänyt, niin kone käy "kylmänä" todella huonosti. Puolimoottorivalo vilkkuu ja virhekoodeista löytyy nelossylinterin missfire. Sitten kun ajaa kilometrin, sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen, niin kaikki toimii normaalisti.
Jostain muistelen lukeneeni, että joskus on ollut vastaavia ongelmia. En nyt vaan löydä mistään näitä tarinoita. Oliko se jotenkin niin, että auto luulee kyseessä olevan kylmäkäynistys, mutta jossain päin konetta onkin lämmintä ja moottorinohjaus sekoaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nube View PostTarkoitin sitä, että millä käynnistät webaston? Jälkiasenteinen tt evo ei ymmärtääkseni juttele bmwn kanssa väylää käyttäen mutta minun tieto on aika vanhaa. Viimeksi webaston lämmittimiä asensin 4v sitten. Voi olla, että jollain päivityksellä jälkiasenteinen lämmitin soveltuu väylään kytkettäväksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JyriSalmi View PostOkei. Ei käy v-mallin pa-pumppu pitää vaihtaa mallia DP-42. Tarkennatko tota ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä käytössä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nube View PostOhjainkorttien vaihto ei käy, sillä toimintaperiaate on eri. (Ventuuri vs. Höyrystinverkko). Johtosarjasta pitää suolistaa sen verran että pa-pumppun kytkee, viran ja maan. Ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä on käytössä. Muuten, käyköhän v-mallin pa-pumppu? Se taitaa tulla asennussarjan mukana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JyriSalmi View PostOlis tarkoitus vaihtaa tehtaan webasto tt-v malli evo 5:seen ja auto on e92 335i eli kyseessä bensa webasto. Mekaanisesti hommassa ei mitään ongelmaa. Mut mitenköhän ton ohjauksen kanssa pitäis toimia? Mitä piuhoja pitäis muunnella että alkaa toimimaan, vai voiko evo 5 malliin vaihtaa tt-v mallin ohjauskortin ja silloin olis ns evo5 mallin tehdas webasto.
Leave a comment:
-
-
Olis tarkoitus vaihtaa tehtaan webasto tt-v malli evo 5:seen ja auto on e92 335i eli kyseessä bensa webasto. Mekaanisesti hommassa ei mitään ongelmaa. Mut mitenköhän ton ohjauksen kanssa pitäis toimia? Mitä piuhoja pitäis muunnella että alkaa toimimaan, vai voiko evo 5 malliin vaihtaa tt-v mallin ohjauskortin ja silloin olis ns evo5 mallin tehdas webasto.
Leave a comment:
-
-
Löytyykö polttimelle paikkaa M3:ssa (E92)? Ohjeen mukaisessa paikassa kuskin eturenkaan edessä on moottorin ilmanotto, joten siihen ei mahdu ainakaan ilman, että muokkaa esim putsasikoteloa.
Leave a comment:
-
-
Nyt työntää lämmintä webasto + FanControl-GSM. Pitkä päivä tuossa asentelussa ja arvailussa meni, mutta orkkis paikalle pienellä patentoinnilla toi EVO meni.
FC:n asennusohjeet oli aika yleismalliset, mutta pienellä pohdinnalla ja arvailulla lähti toimimaan kännykkä ja appipuolta myöten.
Yhteensä noille hilppeile tuli hintaa n. 1350e ja muutama kirosana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Indigoah View PostEipä näissä ole mitään valmiina jos ei ole tehtaalta standheizungia tilattu.
Muoviletku on helppo vetää haluamaa reittiä pohjamuovien alla tankille saakka. Jarruputkien kiinnittimissä on aina yksi paikka vapaana, joiden kautta letkun voi vetää. Pumpun laitoin about kuljettan penkin kohdalle. Naputus kuuluu vaimesti sisään lämmittimen käydessä, samoin kuului myös E61 tehdasweballa.
Itse katkaisin kennolle menevän letkun ja ohjasin sen kiertämään lämmittimen kautta. Helppo tehdä ja mikäli lämmittimen laittaa puskurin sisään, niin asennus on "näkymätön" eikä näy konehuoneessa ollenkaan.
Sisäpuhaltimen ohjauksen laitoin IPCU-releellä. Kahan ohjeessa kytkentäkaavio on äkkiseltään sekava, mutta kyllä sillä pärjää.
Selasin noit fancontrollin kytkentöjä ja ainakin paperilla näytti melko simppeliltä laittaa, mutta niiden saatavuus on vielä vähän kysymysmerkki :/
Edit. Mitä kaikkia osia tuohon kiinnitysrautaan oikeen tarvii ja mistä noita vois kysellä? Ei näitä taida oikeen mistään järki hintaan saada, kun purkaamotkaan ei suostunut myymään rautaa irtaallaan, eli veistelyksi menee...
Edit. Tänään tuli FanControl-GSM vehje kotiovelle toimituksineen, tullit + alv yhteensä vajaat 390e. Saas nähdä miten tämä rupee toimimaan, kunhan löytäs sen motivaation asennukseen...
Leave a comment:
-
-
Eipä näissä ole mitään valmiina jos ei ole tehtaalta standheizungia tilattu.
Muoviletku on helppo vetää haluamaa reittiä pohjamuovien alla tankille saakka. Jarruputkien kiinnittimissä on aina yksi paikka vapaana, joiden kautta letkun voi vetää. Pumpun laitoin about kuljettan penkin kohdalle. Naputus kuuluu vaimesti sisään lämmittimen käydessä, samoin kuului myös E61 tehdasweballa.
Itse katkaisin kennolle menevän letkun ja ohjasin sen kiertämään lämmittimen kautta. Helppo tehdä ja mikäli lämmittimen laittaa puskurin sisään, niin asennus on "näkymätön" eikä näy konehuoneessa ollenkaan.
Sisäpuhaltimen ohjauksen laitoin IPCU-releellä. Kahan ohjeessa kytkentäkaavio on äkkiseltään sekava, mutta kyllä sillä pärjää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostTilasin nyt sitten tarvikemallin thermo top evo 5 perusasennussarjalla 900e ja sain Saksasta tarjouksen tuosta FanControllin GSM-mallista 459e + rahti. :thinkItärajan takaa tuon sais vissiin 300e jos löytys joku jonka kyydissä sais rahdattua.
Jossain malleissa on vissiin valmiiksi auton alla tulpattu polttoainelinja lämmittimelle, mutta löytyykö sitä oikeasti? 5/10 valmistettu 330d farkku kyseessä siis.
Leave a comment:
-
-
Tilasin nyt sitten tarvikemallin thermo top evo 5 perusasennussarjalla 900e ja sain Saksasta tarjouksen tuosta FanControllin GSM-mallista 459e + rahti. :thinkItärajan takaa tuon sais vissiin 300e jos löytys joku jonka kyydissä sais rahdattua.
Jossain malleissa on vissiin valmiiksi auton alla tulpattu polttoainelinja lämmittimelle, mutta löytyykö sitä oikeasti? 5/10 valmistettu 330d farkku kyseessä siis.
Leave a comment:
-
Leave a comment: