Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi69
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 419
    • Helsinki

    oliko autos vakio ennen. minunkin pitäis mennä tossa joulukuun alussa laittamman dp ja jp4.mulla on kyllä ennestään ohjelma jo vaihdettu.
    M140 xDrive v.2017
    Kawasaki zH2 v.2020

    Comment

    • hoikkas
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1579
      • TURKU

      Originally posted by tommi69 View Post
      oliko autos vakio ennen. minunkin pitäis mennä tossa joulukuun alussa laittamman dp ja jp4.mulla on kyllä ennestään ohjelma jo vaihdettu.
      Moi,

      minun oli täysin vakio ennestään. On kovin liukasta et pääsis vähän ees nautiskelemaan. Nyt on sit saatu vähän maistaa omalla autolla tämän JB4:n tuomia tehon lisäyksiä ni on sitten varmaan aina pitkän tuntuinen talvi odotella taas kevättä Tässä kohtaa masokismi on paikallaan

      Missä sinulla ne laitetaan? Onko Espoossa foorumilainen jolla myös ko. setti ja muutakin? Hän laittoi minulle ja kaikki meni kivasti ja tietää hyvin näistä asioista
      BMW i4M50

      Comment

      • tommi69
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 419
        • Helsinki

        Jep, sama kundi. Lisätehoja odotellessa nykyään tossa on 380 hp 570 nm . Varmaan pitää alkomahoolilla rupee ajaa.
        M140 xDrive v.2017
        Kawasaki zH2 v.2020

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          Originally posted by tommi69 View Post
          Jep, sama kundi. Lisätehoja odotellessa nykyään tossa on 380 hp 570 nm . Varmaan pitää alkomahoolilla rupee ajaa.
          Ok, mielestäni niitä muutamia helkkarin hyviä tyyppejä mihin olen vuosien saatossa tutustunut!

          Varmaan jollain viinaseoksella sitten��

          Ite ajan nyt vähän ainakin 30% seoksella. Tänään ajaessani töihin 45km matkan samalla nopeudella, ehkä jopa 10km/h nopeammin kuin kahdella verrokki kerralla niin keskikulutus omi 9.4l/100km (noin 100-110km/h vakkarilla paljon). Parit verrokki ajot oli aika samoilla muuttuvilla tekijöillä, mutta vauhti 90km/h tai joskus 100km/h, mutta 98 bensalla. Tämä yksi kokemus näyttää ettei tuo 30% viinaseos tasakaasullisella matkalla vienyt enempää, päin vastoin vei vähemmän polttoainetta.

          Tässä vaan pohdin ja otan kommentteja vastaan et miksi ei ajais 30% viinaseoksella läpi talven? Ei se kahden pistoolin käyttö ehkä ole itselle jöiritsevä tekijä...ehkä ei vielä��

          Tarttis muuten käydä mahd. pian jossain penkittämässä nykytehot...kiinnostaisi... Onko suosituksia hinnan/luotettavuuden suhteen mahd. lähellä Turkua?
          BMW i4M50

          Comment

          • hoikkas
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1579
            • TURKU

            dyno

            Laitan nyt tännekin jos kiinnostaa lukemat DP & JB4 muutoksilla ja 30% E85 & map 5. Tosiaan en ole kuin 3/4 tankista vetänyt ko. seoksella ja modeilla. Niillä tuli nyt 422hv ja 630Nm lukemat.
            BMW i4M50

            Comment

            • Pohjoisen Poika
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 464
              • Lappi

              Originally posted by hoikkas View Post
              Laitan nyt tännekin jos kiinnostaa lukemat DP & JB4 muutoksilla ja 30% E85 & map 5. Tosiaan en ole kuin 3/4 tankista vetänyt ko. seoksella ja modeilla. Niillä tuli nyt 422hv ja 630Nm lukemat.
              Ilman muuta kiinnostaa. Hyvin on ollut tehoa

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                Originally posted by hoikkas View Post
                Laitan nyt tännekin jos kiinnostaa lukemat DP & JB4 muutoksilla ja 30% E85 & map 5. Tosiaan en ole kuin 3/4 tankista vetänyt ko. seoksella ja modeilla. Niillä tuli nyt 422hv ja 630Nm lukemat.
                Kivat on lukemat, mut aika isoja eroja on porukoiden 335 tehojen suhteen, kuitenkin kaikilla suunnilleen samoilla viripalikoilla.Ukissa kuitenkin käynyt rullilla paljon länsirannikon autoja, joten lähtökohdat pitäis olla suunnilleen samat ja tehoerot pyörii täällä 420-460 hv välillä.
                Saas nähdä mitä itsellä keväällä näyttää nuo tehot.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

                  Juu thänks, on kyllä lukejenkin mukaan hyvin. Ja se fiilis kun lähtee painaan pedaalia kolmesella/nelosella ja pääsee vaihtamaan vielä ni huh-huh!!! Ja siinä kohtaa on niin perkeleesti jo vauhtia et tarttis olla paremmat tiet ja liikenne poissa...

                  On tosiaan aika moisiakin eroja... On kyllä mielenkiintoista itsekin kuulla toisten x35i moottoristen teholukemia! Noh keväällä sit uuestaan vaikka samalla setillä tai pelkällä bensalla.
                  BMW i4M50

                  Comment

                  • tommi69
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 419
                    • Helsinki

                    aika kivat lukemat,onko sulla putsarit vaihdettu. kyllä noissa penkeissä on eroja esim st motorssin penkki on todella raju joutuu kepittää hirveesti kun taas harisella on paljon herkemmät olen käynyt subarulla aikoinaan monta kertaa.
                    M140 xDrive v.2017
                    Kawasaki zH2 v.2020

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      Originally posted by tommi69 View Post
                      aika kivat lukemat,onko sulla putsarit vaihdettu. kyllä noissa penkeissä on eroja esim st motorssin penkki on todella raju joutuu kepittää hirveesti kun taas harisella on paljon herkemmät olen käynyt subarulla aikoinaan monta kertaa.
                      No on kivat lukemat juu, katsotaan miten keväällä sitten kun otan uuestaan et muuttuuko;-)?

                      Mitä tarkoitit putsareilla? No vastaan nyt jotakin kuiteski;-) Minulla vakio ilmanputsarikotelo, johon vaihdettiin noin 1,5kk sitten uus putsari.

                      No varmaan on kyl eroja penkeissä vaikka kuinka, se onki jotenkin harmi, et voi oikeen suoraan vertailla... Itselle tässä kun varmaan tulen käymään Saarisella useamminkin niin voi sitten vertailla omia tuloksia et mihin muuttuu. Ja ainakin muutamien länsi-rannikon kundien kanssa voi vertailla kun käymme siellä kerhon puitteissa kerran pari vuodessa;-)
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • saM5
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 496
                        • Pori

                        Tossa tuo oman käppyrä.
                        JB4 (map5), DP, IC, Kartiot + 33% viinaa.. Puoli vuotta/n.10000km noilla vireillä takana ja toiminut todella hyvin, ei mitään vikoja
                        Attached Files
                        Last edited by saM5; 15-11-2014, 11:18.
                        E91 335i xDrive
                        -----------------------------------------------
                        ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                        Comment

                        • hoikkas
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1579
                          • TURKU

                          Originally posted by saM5 View Post
                          Tossa tuo oman käppyrä.
                          JB4 (map5), DP, IC, Kartiot + 33% viinaa.. Puoli vuotta/n.10000km noilla vireillä takana ja toiminut todella hyvin, ei mitään vikoja
                          On se hurjaa ku tavallisessa siviili autossa on 450hv! Mahtavaa. Millaiset kartiot ja IC sinulla on, mistä olet hankkinut, hinta? Olisi kiva tietää.

                          Varmaan mukavaa kun kaikki toimii JB4:n kanssa��

                          Itsellä nyt kun aamulla lämpötila ollut noin +1 - +3 astetta ni antanut sen reduced Power herjan. Ilmenee noin alle minuutin kuluttua käynnistämisestä ja autolla ajo silloin kylmänä maltillista tietysti. Jos on johdon päässä niin silloin ei ole mielestäni tullut. Sitten kun moottori lämmennyt ja pysäyttänyt & sammuttanut auton ni ei tule enää takaisin. Osaisiko joku arvuutella mistä moinen?
                          BMW i4M50

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by saM5 View Post
                            Tossa tuo oman käppyrä.
                            JB4 (map5), DP, IC, Kartiot + 33% viinaa.. Puoli vuotta/n.10000km noilla vireillä takana ja toiminut todella hyvin, ei mitään vikoja
                            Oletko logannut JB4:llä noita ahtoja? Lähinnä, että kuinka nopeasti nousevat verrattuna targettiin?

                            Ihmetyttää lähinnä tuo kun speksien mukaan väännön pitäisi olla 400Nm jo 1400 kierroksella, niin tässäkin se saavutetaan vasta 2000 kierroksen paremmalla puolella.

                            Itselläkin ongelmana että ei ota täysiä (map1) ahtoja kuin vasta 3000 kierroksen yläpuolella. Olen sitä turbon alipainepuolta jo vähän tsekkaillut mutta vielä on hommaa jäljellä.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5429
                              • S:t Karins

                              Originally posted by saM5 View Post
                              Tossa tuo oman käppyrä.
                              JB4 (map5), DP, IC, Kartiot + 33% viinaa.. Puoli vuotta/n.10000km noilla vireillä takana ja toiminut todella hyvin, ei mitään vikoja
                              Aika samoihin meni mun rakkineen kanssa (sama penkki) . Muuten samat virit mutta mulla ei vaan vielä tuota ic:tä ole hankittuna (talven projekti).
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • saM5
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 496
                                • Pori

                                Originally posted by hoikkas View Post
                                On se hurjaa ku tavallisessa siviili autossa on 450hv! Mahtavaa. Millaiset kartiot ja IC sinulla on, mistä olet hankkinut, hinta? Olisi kiva tietää.

                                Varmaan mukavaa kun kaikki toimii JB4:n kanssa��

                                Itsellä nyt kun aamulla lämpötila ollut noin +1 - +3 astetta ni antanut sen reduced Power herjan. Ilmenee noin alle minuutin kuluttua käynnistämisestä ja autolla ajo silloin kylmänä maltillista tietysti. Jos on johdon päässä niin silloin ei ole mielestäni tullut. Sitten kun moottori lämmennyt ja pysäyttänyt & sammuttanut auton ni ei tule enää takaisin. Osaisiko joku arvuutella mistä moinen?
                                Injenin kartiot ja VRSF:n cooleri. Tilasin suoraan jenkeistä. Maksoi yhteensä n.900$ + verot ja postit.
                                Onhan se kiva kun painaa kaasun pohjaan kakkosella kuivalla asfaltilla, niin pito on kuin jäällä ajelis

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Oletko logannut JB4:llä noita ahtoja? Lähinnä, että kuinka nopeasti nousevat verrattuna targettiin?

                                Ihmetyttää lähinnä tuo kun speksien mukaan väännön pitäisi olla 400Nm jo 1400 kierroksella, niin tässäkin se saavutetaan vasta 2000 kierroksen paremmalla puolella.

                                Itselläkin ongelmana että ei ota täysiä (map1) ahtoja kuin vasta 3000 kierroksen yläpuolella. Olen sitä turbon alipainepuolta jo vähän tsekkaillut mutta vielä on hommaa jäljellä.
                                En ole loggaillut ahtoja...
                                Tuntuu omasta mielestä toimivan ihan ok.
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Aika samoihin meni mun rakkineen kanssa (sama penkki) . Muuten samat virit mutta mulla ei vaan vielä tuota ic:tä ole hankittuna (talven projekti).
                                Jeps, aikas samat tulokset tuntus tulleen. Mahtaako tuo oman pieni -hv ero johtua siitä, kun epähuomiossa jäi penkityksessä ilmastointi päälle
                                Last edited by saM5; 15-11-2014, 18:49.
                                E91 335i xDrive
                                -----------------------------------------------
                                ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎