Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6759
    • PK-seutu

    Originally posted by miyli View Post
    Joo eipä tuosta Vemosta oikein löydy mitään googlettamallakaan, mutta en myöskään usko että tuo schmiedmannin 300 euron pumppu on alkuperäinen.
    Ajattelin ottaa riskin ja olla vaikka koekaniinina tuosta pumpusta, kun aika halpa hinta on, sittenhän se nähdään mitä kestää. Enpä kyllä edes kysynyt mitä alkuperäinen maksaa esim. marmorilla.
    Saksan marmorilta tilattuna alkuperäinen korkeapainepumppu reilu 200e.

    EDIT: tarkistin asian. €243,28 EUR sisältäen postikulut ja imusarjan tiivisteet
    Last edited by pyroz; 21-10-2014, 14:12.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2089
      • Naantali

      Tuli viesti autovaraosat 24 että eivät pysty toimittamaan pumppua, eli hain pumpun Raision autokeskukselta ja maksoi 395 euroa ja vanha pumppu piti antaa tilalle. Oli kiire saada auto ajoon joten en viitsinyt tilailla enään mistään vaan kärsin nahoissani tuon hintaeron. Pumppu vaihdettu ja auto toimii nyt loistavasti ainakin toistaiseksi. Oli muuten alkuperäinen pumppu paikallaan ja auto 1/2007 ajettu 137 tkm ja oli muuten alkuperäiset puolatkin paikallaan autossa kun tein huoolon siihen, mutta nekin nyt vaihdettu varmuuden vuoksi uusiin.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Tuo ei varmaan ole hyvä juttu että trimmit seilaa tuolla katossa?

        Onko normaalia, että halutut ahdot saavutetaan vasta kolmen tuhannen kierroksen jälkeen?

        Map1, 98E tankissa, muuten vakio laite.
        Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Tässä vielä map5:llä ajettu WOT. Kolme "sopeutusajoa" alla.
          Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by brainsurgery View Post
            Tuo ei varmaan ole hyvä juttu että trimmit seilaa tuolla katossa?

            Onko normaalia, että halutut ahdot saavutetaan vasta kolmen tuhannen kierroksen jälkeen?

            Map1, 98E tankissa, muuten vakio laite.
            Näyttää melkolailla noin hitaasti nousevan mullakin jossain vanhoissa map1 logeissa ahdot. Liekö oli siitä kiinni, että hukkaportit oli melkolailla auki (menu 10 ja 12 alle 1000rpm:n). Nyt uusilla ahtimilla (ko. menut 4500rpm:ssä) on täydet ahdot selvästi alle 3000rpm:n.

            Ei pitäis normaalisti trimmien seilata katossa. Ei tuo kai mitenkään erityisen laihalla kuitenkaan käy kun AFR näyttäisi pyörivän samoissa kuin itselläkin (vaikka itsellä on trimmit matalalla). Voisikohan tuo trimmien nouseminen uumoilla korkeapainepuolen ongelmaa, kun sitähän nuo trimmien nouseminen tarkoittaa, että JB4 pyytää lisää korkeapainepumpulta painetta?
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Tuolla oli joku vaihtanut turbojen solenoidit niin oli alkanut ahdot nousta nopeammin: http://www.e90post.com/forums/showpo...7&postcount=16

              Ei oikein meinaa netistä saada selvää mihin nuo korkeat trimmit viittaavat. HPFP ja LPFP arvot kuitenkin ovat ihan haarukassa. JB4:n pitäisi ilmeisesti itse säätää nuo trimmit oikeiksi mutta näin ei nyt tunnu käyvän.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by brainsurgery View Post
                Tuolla oli joku vaihtanut turbojen solenoidit niin oli alkanut ahdot nousta nopeammin: http://www.e90post.com/forums/showpo...7&postcount=16

                Ei oikein meinaa netistä saada selvää mihin nuo korkeat trimmit viittaavat. HPFP ja LPFP arvot kuitenkin ovat ihan haarukassa. JB4:n pitäisi ilmeisesti itse säätää nuo trimmit oikeiksi mutta näin ei nyt tunnu käyvän.
                Oikeastaan mikä vaan hukkaportit oikein toimivaksi saava toimenpide käy.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Täytyy varmaan kokeilla kiristää sitä hukkaporttia, johon pääsee joten kuten käsiksi. Ei viitsisi lähteä noita turboja vaihdattamaan kun ei ole ihan halpaa lystiä Ei nuo hukkaportit kuitenkaan näytä vuotavan sen jälkeen kun ahdot on kerätty.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Jos nyt vetää vielä yhteen ongelmat, joita tässä on ilmaantunut:
                    -Satunnaista 30FF ja 29F2 vikakoodia. Mitä lämpimämpi sää, sitä varmemmin ilmaantuvat
                    -JB4 tipauttaa silloin tällöin keltaisen moottorin merkkivalon saattamana katan map4:lle
                    -JB4 login trimmit liian korkealla


                    Tuo bensan siirtopumppu on suurin piirtein samanlainen kuin minulla oli MK5 GTI Golffissa. Siinäkin se temppuili kuumalla säällä siten, että softa päällä alkoi katkoa syöttöä ja auto alkoi nykiä. Vakiosoftalla toimi täysin normaalisti. Uudempi versio pumpusta korjasi ongelman.

                    Comment

                    • tnurmine
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 98
                      • Vantaa

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Tuo ei varmaan ole hyvä juttu että trimmit seilaa tuolla katossa?
                      ... ja FOL arvo oli paljonko?

                      Taisin tuossa aikaisemmin mainita, että laittamalla FUD=2 voi disabloida tuon 'open loop learning' toiminnon ja tämän jälkeen laittaa manuaalisesti tuon open loop arvon
                      sellaseksi (mielellään kuitenkin <90), että trimmit pysyy suurimmalta osin <50.
                      Eikö tämä siis sulla auta?
                      Last edited by tnurmine; 23-10-2014, 12:38.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by tnurmine View Post
                        ... ja FOL arvo oli paljonko?

                        Taisin tuossa aikaisemmin mainita, että laittamalla FUD=2 voi disabloida tuon 'open loop learning' toiminnon ja tämän jälkeen laittaa manuaalisesti tuon open loop arvon
                        sellaseksi (mielellään kuitenkin <90), että trimmit pysyy suurimmalta osin <50.
                        Eikö tämä siis sulla auta?
                        En ole kokeillut. Ei viitsi mennä säätämään noita jos ei varmasti tiedä mitä on tekemässä.

                        FOL oli map1 vedolla 44 ja map5 vedolla 58.

                        Comment

                        • tnurmine
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 98
                          • Vantaa

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          En ole kokeillut. Ei viitsi mennä säätämään noita jos ei varmasti tiedä mitä on tekemässä.

                          FOL oli map1 vedolla 44 ja map5 vedolla 58.
                          Se on oikea periaate. FOL arvo on sulla nyt melko alhaalla.

                          BMS:n neuvo tuntuu olevan se, että laitetaan ensin FOL arvo isommaksi.

                          Ajotavasta riippuen tuo 'learning' toiminto kuitenkin pienentää FOL arvoa, kunnes jossain kohtaa se on liian pieni ja seuraavalla täyskaasulla trimmit ei pysy taulussa ja ARF jää laihalle -> MAP4.

                          Ehdotan, että laitat nyt FOL=70 ja alat hieman seuraamaan miten se FOL arvo alkaa siitä itsestään tippumaan. Mikäli lopputulema on aina sama (eli menee liian pienelle arvolle), niin sitten ei auta muu kuin laittaa FUD=2 ja laittaa kiinteästi tuo FOL arvo sopivaksi (sulla varmaankin riittää tuo 70 . Mulla toimii arvolla 82 hyvin).

                          Seuraava vaihtoehto on sitten BMS back-end flash.

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Vaikuttaako tuo FOL-arvo siten, että mitä isompi se on, sitä enemmän syötetään soppaa HPFP:lle? Onko tuo FOL-arvo voimassa myös tasaisesti ajaessa vai pelkästään kovemmissa kiihdytyksissä?

                            Jos nostan tuon FOL:in vaikkapa sinne 70:een, niin pitäisikö trimmien tippua alemmaksi, jos loggailen tuloksia?

                            Comment

                            • tnurmine
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 98
                              • Vantaa

                              Isompi FOL arvo saa DME:n näkemään pienemmän paineen jakotukissa olevan anturin kautta ja näinollen DME nostaa bensanpainetta HPFP pumpusta ruiskuille.

                              FOL = 'fueling open loop', eli kaasupolkimella ollaan enempi
                              (vs. 'closed loop' tyhjäkäynnillä/pienellä kaasulla, jolloin bensansyöttöä hoidetaan lambda-anturin feedbackin mukaan)

                              Kyllä, isompi FOL arvo saa trimmit pysymään paremmin alueella (ja seoksen) tuossa täyskaasutilanteen alkuvaiheessa.
                              Last edited by tnurmine; 23-10-2014, 15:07.

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Täytyy kokeilla tuota seuraavaksi. Onko kiinteällä FOL-arvolla negatiivisia vaikutuksia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎