Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Originally posted by tommi69 View Post
    taas yksi onnellinen jp4 omistaja.eilen kytkettiin ja dp muutaman viikon päästä kunhan tulee suomeen.
    Onnea!

    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • saM5
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 496
      • Pori

      Originally posted by tommi69 View Post
      taas yksi onnellinen jp4 omistaja.eilen kytkettiin ja dp muutaman viikon päästä kunhan tulee suomeen.
      Nice ja onnea kans!
      E91 335i xDrive
      -----------------------------------------------
      ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        Jos tuota + 50% viinaseosta haluaa käyttää niin tarvitaan

        Kaapeli

        ja koska itsellä on automaatti niin täältä ensimmäinen tiedosto (JB4 18AOS E85 AT.bin)

        JB4 back end flash

        Sitten vaan moottorin ecun flassäys ja kovaa ajoa?
        Näinkö tuo menee?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          Originally posted by Tommix View Post
          Jos tuota + 50% viinaseosta haluaa käyttää niin tarvitaan

          Kaapeli

          ja koska itsellä on automaatti niin täältä ensimmäinen tiedosto (JB4 18AOS E85 AT.bin)

          JB4 back end flash

          Sitten vaan moottorin ecun flassäys ja kovaa ajoa?
          Näinkö tuo menee?
          Juurikin näin.

          No vähän pitempi versio.
          Ohjelma kertoo tuon ecun version. Siinä kohtaa kohtaa pystyy vielä tarkistamaan että laittaa oikean.
          Ensimmäisenä ladataan toki alkuperäinen softa talteen. Tämä ottaa sen reippaan tunnin. Tuloksena on 2Mt kokoinen tiedosta. Ei pidä säikähtää. Se on aivan niin kuin pitää. Kirjoittamiseen taisi mennä noin 15 minuuttia. Tärkeintä on huolehtia että autossa riittää virta! Auto pyörittää bensapumppua koko kirjoituksen ajan, jos sulake on paikalla.
          Osassa autoista häviää vakionopeuden säädin tässä kohtaa. Sen saa toimimaan omasta vakiosoftasta muokatulla versiolla.
          JB4 asetukset on varmasti selvät.
          JB4 laittaa tämän jälkeen kaikki arvot uusiksi. Vasta se yhdeksäs kiihdytys ounastelee, että minkä verran sieltä on tehoja tulossa.
          PALJON lisää joka tapauksessa
          Tämä on varmasti kustannustehokkain päivitys minkä voi autolleen tehdä

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2089
            • Naantali

            Originally posted by Tommix View Post
            Jos tuota + 50% viinaseosta haluaa käyttää niin tarvitaan

            Kaapeli

            ja koska itsellä on automaatti niin täältä ensimmäinen tiedosto (JB4 18AOS E85 AT.bin)

            JB4 back end flash

            Sitten vaan moottorin ecun flassäys ja kovaa ajoa?
            Näinkö tuo menee?


            Tommi kimppatilausta keväällä kaapelilla ????? Hoikkas lähtee varmaan mukaan kans.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • Pohjoisen Poika
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 464
              • Lappi

              Taitaapi olla ensi keväänä muutama kytkin remontti tulossa

              Nyt olisi hyvät kelit ajelle uutta sisään. :think

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5419
                • S:t Karins

                Kiitoksia hyvästä infosta .
                Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                Juurikin näin.

                Osassa autoista häviää vakionopeuden säädin tässä kohtaa. Sen saa toimimaan omasta vakiosoftasta muokatulla versiolla.
                Avaatko tätä vähän meille tumpeloille. Mitä pitää tarkkaan ottaen tehdä?
                Originally posted by miyli View Post
                Tommi kimppatilausta keväällä kaapelilla ????? Hoikkas lähtee varmaan mukaan kans.
                Juuri näin, Hoikas lupasi jo lähteä kimppaan. Otetaan se kolmen VIN:in paketi, ei ole paha hinta per nuppi. Katso tarvitsetko muuta Burgerilta (itse tilaan muutakin samalla) niin tehdään kimppatilaus. Ajattelin joulun jälkeen laittaa tilaukseen?

                Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                Taitaapi olla ensi keväänä muutama kytkin remontti tulossa
                Tomaatteja on nämä kolme kaikki .
                Last edited by Tommix; 02-12-2014, 16:53.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Itsekin oon päättänyt pumpun ja flashin päivittää ensi keväänä, mutta yks mitä oon miettinyt on se laturi. Tuota flashäystähän ei millään perus älylaturilla kannata tehdä, ellei halua taikoa ECUstaan tiiliskiveä. Eli täytys olla min. 10A laturi. Mistähän sais toimivan noihin kriteereihin menevän laturin mahdollisimman huokealla?
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • ASDTurku
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 145
                    • Turku

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Itsekin oon päättänyt pumpun ja flashin päivittää ensi keväänä, mutta yks mitä oon miettinyt on se laturi. Tuota flashäystähän ei millään perus älylaturilla kannata tehdä, ellei halua taikoa ECUstaan tiiliskiveä. Eli täytys olla min. 10A laturi. Mistähän sais toimivan noihin kriteereihin menevän laturin mahdollisimman huokealla?
                    Clas Olshon vai miten se rautakauppa kirjoitetaan. Siellä on 15a laturi
                    49e 10 bemaria päivittänyt sen kassa, kun tuo parempi laturi on vielä
                    palasina tuossa pöydällä. Pitää jännitteen todella tarkkaan 14,5V.
                    On todellakin hintansa väärtti.

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by ASDTurku View Post
                      Clas Olshon vai miten se rautakauppa kirjoitetaan. Siellä on 15a laturi
                      49e 10 bemaria päivittänyt sen kassa, kun tuo parempi laturi on vielä
                      palasina tuossa pöydällä. Pitää jännitteen todella tarkkaan 14,5V.
                      On todellakin hintansa väärtti.
                      No sehän on sit hävyttömän halpaa. Kiitos vinkistä.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        Kyllä minä koittaisin ensin suoraan tuota ladattua flash:a. Muilla on tainnut toimia ilman ongelmia? Minulla tosiaan hävisi tuo vakionopeuden säädin. Ilmeisen harvinaista mutta tapahtuu. Burgerilta tuonne Jenkkifoorumille vain kirjoittivat etteivät "työskentele" asian parissa tai koita sitä noihin fiksata.
                        On siis mahdollista ottaa oman auton vakio-ohjelma ja vaihtaa siitä vain kartat. Käytännössä siis etsitään tiedostoista ohjelmalla eroavaisuudet ja kopioidaan ne virisoftasta alkuperäisen päälle. Blitz tämän softaversion minulle rakensi. Iso kiitos. Tosin sehän jäi vielä testaamatta.
                        Vähän ajan hukkaa sitä etukäteen opiskella. Suurin osa toimii täydellisesti ilmankin. Hyvin täältä on aina saanut apua kun on sormisuussa. Auto muilta osin toimii normaalisti ja ajossa.
                        Hyvä laturi kannattaa lisätä siihen kimppatilaukseen. Meinasin menna tuohon lähi korjaamolle kysymään, jos saisi heiltä lainata/vuokrata laturia. Asentelevat siinä digituning softia. Antaa auton olla laturissa reilusti ennen kuin aloittaa.
                        Jos elokuvaenglannilla oikein ymmärsin ni flash-ohjelma ei käytä Bavaria technicin kaapelista vin numeroa, eli halvinkin versio kävisi kimppakaapeliksi. Vikakoodikaapelina tuo on todella hieno JB4 verrattuna. Näyttää myös mitä muuta on vika hetkellä tapahtunut, kierrosluvun, lämpötilan jne. Avoimella kalleimmalla versiolla pystyisi auttamaan lähi alueen kanssa harrastajia.

                        Comment

                        • Xavier
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 108
                          • Helsinki

                          Kävinpä hakemassa tässä toissapäivänä autoni eräästä pk-seudun merkkihenkiseltä pajalta. Mekaanikko oli kiinnittänyt huomiota autossa oleviin virityksiin (piggyback, VRSF:n downpipet ja intercooler). Otti asiakseen haukkua että osat ovat aivan perseestä ja että IC asennettu päin peetä (tätä en kiistä). JB4 on kuulemma paska koska hän ei ole edes kuullut siitä ja auton flashays ja yksilöllinen optimointi on ainoa oikea tapa tehdä moottorinohjaukselle jotain. Mainitsi että vain heillä kannattaa rakentaa ns. rata-auto, siihen kuluukin sitten 10000€ eikä vajaa 2000€ kuten näihin osiin ja asennuksiin. Antoi lisäksi sen kuvan että em. palikoilla auto voi suurin piirtein räjähtää koska vain. Olin hieman että

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5419
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Xavier View Post
                            Kävinpä hakemassa tässä toissapäivänä autoni eräästä pk-seudun merkkihenkiseltä pajalta. Mekaanikko oli kiinnittänyt huomiota autossa oleviin virityksiin (piggyback, VRSF:n downpipet ja intercooler). Otti asiakseen haukkua että osat ovat aivan perseestä ja että IC asennettu päin peetä (tätä en kiistä). JB4 on kuulemma paska koska hän ei ole edes kuullut siitä ja auton flashays ja yksilöllinen optimointi on ainoa oikea tapa tehdä moottorinohjaukselle jotain. Mainitsi että vain heillä kannattaa rakentaa ns. rata-auto, siihen kuluukin sitten 10000€ eikä vajaa 2000€ kuten näihin osiin ja asennuksiin. Antoi lisäksi sen kuvan että em. palikoilla auto voi suurin piirtein räjähtää koska vain. Olin hieman että
                            Etkö avautunut ko. henkilölle ollenkaan??
                            Itse olisin kohtuullisen korkealla volyymillä antanut palaa.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Noooo... kyllähän siihen maailmaan kritiikkiäkin mahtuu. Asiasta tietämätön voi ihan perustellusti haukkua piggybackit, koska historian silmissä ne on pääasiassa olleet surkeita. Ja onhan N54:kin saatavilla huonojakin piggybackkeja. Ja tietenkin se on aina paras vaihtoehto, jos löytyy joku juuri N54:n tunteva ammattilainen joka ottaa vaikkapa päivän projektiksi optimoida juuri sinun autosi yksilöllisesti. Onko se sitten ns. kustannustehokasta? Se on toinen kysymys. Jos nyt N54:n vie johonkin flashäys-pajalle, niin lähes varmasti saa heikompi tasoisen virityksen kuin pelkällä JB4-piggybackillä. Ja kun näihin saa sen flashäyksenkin halutessaan lähes ilmaiseksi niin...

                              Mitenkäs se IC on perseelleen asennettu?
                              Last edited by Veeksi; 16-12-2014, 18:46.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • tommi69
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 419
                                • Helsinki

                                Mikähän firma on kyseessä, että osaa välttää paikkaa. Ps just asennettu jb4 ja dp. Ja olen erittäin tyytyväinen. Kiitos vaan asentajalle espooseen.
                                M140 xDrive v.2017
                                Kawasaki zH2 v.2020

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎