Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KtKtuned
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 127
    • Finland

    #46
    Näin suht tuoreena 335iA kuskina tuntuu aika herkältä tuo kaasupoljin valoista lähtiessä entisiin pirsseihin verrattuna.
    Tuppaa sutimaan hiukan ,jos ei ole hereillä
    Miten jb4 vaikuttaa siihen ,herkempää en ainakaan kaipaa.
    Toi on nyt just semmonen et ,jos märän sukan heittää polkimelle ni se suuttuu
    Onhan tohon jo aika hyvin tottunut ,mutta sais mielestäni olla hiukan tasaisempi. Throttle controlli on liian lyhyt ,eli liian on/off mun makuuni noihin tehoihin.
    Analogisilla tottunut menemään tähän asti.
    Last edited by KtKtuned; 14-03-2014, 00:21.
    BMW 335i E90 -07

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      #47
      Aika outoa, ei tuo meidän perhefarmari sudi vaikka vähän yrittäisikin

      Mutta asiaan, mun mielestä tuo kaasu ei ollut mitenkään erityisen herkkä ilman JB4:ää ja JB4 sitä hieman herkistää. Oma tuntuma on sellainen että ihan huolella saa polkea jos haluaa ripeämmin valoista lähteä. Ja automaattihan tämä minunkin on.

      Comment

      • wilho
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 104

        #48
        Originally posted by KtKtuned View Post
        Näin suht tuoreena 335iA kuskina tuntuu aika herkältä tuo kaasupoljin valoista lähtiessä entisiin pirsseihin verrattuna.
        Tuppaa sutimaan hiukan ,jos ei ole hereillä
        .
        Moi,

        tämän olen itsekin huomannut ja joutuu koeajajille huomauttamaan että älkääpä painako liian nopeasti kaasua valoissa tai ajatte edellä menevän perään. Kaasupolkimen painalluksen nopeus vaikuttaa selvästi automaatin toimintaan - jos paikalta painaa terävästi, se toimii ikäänkuin kytkin ottaisi nopeasti kiinni - tai momentinmuunnin lukittuu? Opettelet vaan painamaan kaasua rauhassa alussa...

        Lukkoperä auttaa tuohon sutimisongelmaan, ainakin kesäkelillä

        Aivokirurgin nelivetoperheauto ei taida ihan helposti sutia
        F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
        F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
        E46 316ti : 2004 : Schwarz
        ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 311
          • Rauma

          #49
          Originally posted by wilho View Post
          Moi,
          Aivokirurgin nelivetoperheauto ei taida ihan helposti sutia
          ma ei ummarra... siis neliveto ei sudi, tai lambo ei sudi jos on 4wd, vai hä?
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • ++500Nm
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1356
            • Turus nykyää

            #50
            Originally posted by KtKtuned View Post
            Näin suht tuoreena 335iA kuskina tuntuu aika herkältä tuo kaasupoljin valoista lähtiessä entisiin pirsseihin verrattuna.
            Tuppaa sutimaan hiukan ,jos ei ole hereillä
            Miten jb4 vaikuttaa siihen ,herkempää en ainakaan kaipaa.
            Toi on nyt just semmonen et ,jos märän sukan heittää polkimelle ni se suuttuu
            Onhan tohon jo aika hyvin tottunut ,mutta sais mielestäni olla hiukan tasaisempi. Throttle controlli on liian lyhyt ,eli liian on/off mun makuuni noihin tehoihin.
            Analogisilla tottunut menemään tähän asti.
            Kyllä se kaasupoljin on on/off, eikä se JB4 myötä helpotu. Mua ei haittaa, valoista tulee poistua ripeästi.
            Blow My Whistle

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #51
              Originally posted by yarski View Post
              ma ei ummarra... siis neliveto ei sudi, tai lambo ei sudi jos on 4wd, vai hä?
              Ei toi meidän auto noilla(kaan) tehoilla kovin helposti piirrä viivaa asvalttiin.

              Comment

              • Jammü
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 191
                • Espoo

                #52
                Originally posted by KtKtuned View Post
                Näin suht tuoreena 335iA kuskina tuntuu aika herkältä tuo kaasupoljin valoista lähtiessä entisiin pirsseihin verrattuna.
                Tuppaa sutimaan hiukan ,jos ei ole hereillä
                Miten jb4 vaikuttaa siihen ,herkempää en ainakaan kaipaa.
                Toi on nyt just semmonen et ,jos märän sukan heittää polkimelle ni se suuttuu
                Onhan tohon jo aika hyvin tottunut ,mutta sais mielestäni olla hiukan tasaisempi. Throttle controlli on liian lyhyt ,eli liian on/off mun makuuni noihin tehoihin.
                Analogisilla tottunut menemään tähän asti.
                JB4:llä voi säätää hukkaporttien asentoa, joten autosta saa hieman vähemmän "hyökkäävän" tällä tavalla. Eli kun hukkaportit säätää enemmän auki, kestää turbojen mukaantulo hieman kauemmin ja auto ei vastaa kaasuun yhtä terhakkaasti.

                Comment

                • tommi69
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 419
                  • Helsinki

                  #53
                  kysellääs täältä kun hommasin tommosen 335 e92 2007 jossa on tommonen digituning extreme ohjelma 382hp570nm mitattu penkissä takaläppä on jo laitettu avonaiseks niin voiko vaihtaa dowpipit tekemättä muuta.haistaakohan ohjelma ne ettei vikakoodi rupee palamaan ja auttaako ne mitään en vielä vaihtais ohjelmaa ja pitäis saada myös ääntä vähän lisää.
                  M140 xDrive v.2017
                  Kawasaki zH2 v.2020

                  Comment

                  • Jammü
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 191
                    • Espoo

                    #54
                    Ei tarkkaa tietoa digituningin toiminnasta, mutta JB4:ssä on ns code-clearing -toiminto joka pitää downpipeistä johtuvan vikavalon poissa. Luulen että autosi lastu ei osaa tehdä moista.

                    Originally posted by tommi69 View Post
                    kysellääs täältä kun hommasin tommosen 335 e92 2007 jossa on tommonen digituning extreme ohjelma 382hp570nm mitattu penkissä takaläppä on jo laitettu avonaiseks niin voiko vaihtaa dowpipit tekemättä muuta.haistaakohan ohjelma ne ettei vikakoodi rupee palamaan ja auttaako ne mitään en vielä vaihtais ohjelmaa ja pitäis saada myös ääntä vähän lisää.

                    Comment

                    • 1349
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 231
                      • Turku

                      #55
                      Noniin 1,5 kk jo auto ollut niin aloin katselemaan jb4:ta. Ajattelin aluksi ihan vakiolla + jb4. Eli tarvitseeko muuta kuin jb4 ja sen usb:n? Olikos se nyt halvin tilata suoraan burgerilta? Jostain luinkin mitä ne tullit ja postit oli mutta enpä enää löytänytkään. Muistaako joku?
                      E91 335i -07
                      F20 118i -15

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5429
                        • S:t Karins

                        #56
                        Originally posted by 1349 View Post
                        Noniin 1,5 kk jo auto ollut niin aloin katselemaan jb4:ta. Ajattelin aluksi ihan vakiolla + jb4. Eli tarvitseeko muuta kuin jb4 ja sen usb:n? Olikos se nyt halvin tilata suoraan burgerilta? Jostain luinkin mitä ne tullit ja postit oli mutta enpä enää löytänytkään. Muistaako joku?
                        Tuo viri riittää... alkuun. Kun olet pirulle pikkusormen antanut ja niin edelleen . Muistaakseni burgerin hintaan tulee alv päälle + joku muu menoerä. Halvin se tuolta oli kun itse noita etsiskelin...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • ASDTurku
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 145
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by tommi69 View Post
                          kysellääs täältä kun hommasin tommosen 335 e92 2007 jossa on tommonen digituning extreme ohjelma 382hp570nm mitattu penkissä takaläppä on jo laitettu avonaiseks niin voiko vaihtaa dowpipit tekemättä muuta.haistaakohan ohjelma ne ettei vikakoodi rupee palamaan ja auttaako ne mitään en vielä vaihtais ohjelmaa ja pitäis saada myös ääntä vähän lisää.
                          auttaa 400+ ,ohjelmaa pitää muokata, muuten valo syttyy. Tein yhden mikä
                          oli samanlainen. Ennen extreme ja penkissä tuli vain 400hp mutta ajossa ero
                          oli kuin olis tullu yli 60hp lisää. Tuo ohjelma oli Procede Ots 2map.
                          Siinä oli muokattu 40kartaa, kun tuossa perus virissä mikä tehdään Win olsilla
                          pääsee muokkaamaan 6 karttaa. Siinä Prosessa oli mm.kaikki nokkien ohjaukset
                          pistetty uusiksi.

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by 1349 View Post
                            Noniin 1,5 kk jo auto ollut niin aloin katselemaan jb4:ta. Ajattelin aluksi ihan vakiolla + jb4. Eli tarvitseeko muuta kuin jb4 ja sen usb:n? Olikos se nyt halvin tilata suoraan burgerilta? Jostain luinkin mitä ne tullit ja postit oli mutta enpä enää löytänytkään. Muistaako joku?
                            Tais olla $60 postit ja tulliin sit reilu 100€.

                            Comment

                            • 1349
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 231
                              • Turku

                              #59
                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Tais olla $60 postit ja tulliin sit reilu 100€.
                              Ok. Eli jotain 530€ koko setti?
                              E91 335i -07
                              F20 118i -15

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by 1349 View Post
                                Ok. Eli jotain 530€ koko setti?
                                Voin yrittää myöhemmin etsiä noita kuitteja mutta hintaluokka on oikea. Alle 600€ joka tapauksessa. Otin vielä sen nopeudenrajoittajan poistopiuhan joka maksoi kympin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎