98 tuo enemmän tehoa jos sen kannalta meinaat. 95 bensassa on otettu huomioon se etanolimäärä, joten sen oktaaniluku on silti se 95 vaikka onkin etanolia enemmän kuin 98.
Sain eilen jb4:n asennettua ja täyskaasulla paukahtaa välittömästi moottorivalo päälle. Vikakoodiksi antaa cylinder 4 misfire. 0-mapilla ongelmaa ei ole vaan auto toimii normaalisti.
Sain eilen jb4:n asennettua ja täyskaasulla paukahtaa välittömästi moottorivalo päälle. Vikakoodiksi antaa cylinder 4 misfire. 0-mapilla ongelmaa ei ole vaan auto toimii normaalisti.
Ideoita?
Tervetuloa puolaongelmien kerhoon. Vanhat väsyneet puolat kestävät vakiona mutta kun revitään tehoa ulos niin vikatilaan menee. Sama ongelma oli minulla silloin penkissä... Korjaantuu puolan vaihdolla. Kannattaa harkita josko vaihtaisi kaikki kerralla. Paljonko tulpilla on ajettu?
P.S. Ameriikassa JB4 porukat (mm.Cobb) suosittelee puolien vaihtoväliksi viriautossa 25 th miles...
Tulpat ajattelinkin vaihtaa. Mitäs tulppia ja puolia ootte laittanu / mistä ostanut?
Edit. Kysytääs samalla mitä ölppää ootte käyttänyt? 10tkm välein tulee vaihdettua, joten mitään maailman kalleinta long life öljyä en ajatellut ostaa. Jotain Castrolin Edgeä on edellinen omistaja käyttänyt.
Omaan kikottimeen ilmestyi JB4:sen asennuksen jälkeen tuo surullisen kuuluisa hukkaporttien rallatus, joka kuitenkin hieman tulee ja menee. Tyhjäkäynnillä pumppaillessa se on yleensä kuultavissa, mutta ei juurikaan ajossa, joten ei minua tällä hetkellä haittaa.
Olen kuitenkin huomannut, että auton käynnistyksen jälkeen ensimmäisellä "kovalla" vedolla esimmäisen vaihteenvaihdon yhteydessä putkistosta kuuluu kova rämähdys, joka alkaa vituttaan. Eli vaikka ajelisin 15 km rauhassa eka koneen lämpöiseksi ja ottaisin ekan kovan vedon, niin ensimmäisellä vaihdolla rasähtää. Tämän jälkeen ei mitään! Ja ääni kuuluu siis selvästi auton takaa putkista, ei konehuoneesta...
Omaan kikottimeen ilmestyi JB4:sen asennuksen jälkeen tuo surullisen kuuluisa hukkaporttien rallatus, joka kuitenkin hieman tulee ja menee. Tyhjäkäynnillä pumppaillessa se on yleensä kuultavissa, mutta ei juurikaan ajossa, joten ei minua tällä hetkellä haittaa.
Olen kuitenkin huomannut, että auton käynnistyksen jälkeen ensimmäisellä "kovalla" vedolla esimmäisen vaihteenvaihdon yhteydessä putkistosta kuuluu kova rämähdys, joka alkaa vituttaan. Eli vaikka ajelisin 15 km rauhassa eka koneen lämpöiseksi ja ottaisin ekan kovan vedon, niin ensimmäisellä vaihdolla rasähtää. Tämän jälkeen ei mitään! Ja ääni kuuluu siis selvästi auton takaa putkista, ei konehuoneesta...
Onko muilla ilmennyt vastaavaa? :think
En oo kuullut tuommoisesta. Kuulostaa erikoiselta. Tekeekö tuo kuitenkin tuon jo aiemmin vaikka JB4 ei olis päällä, eli ekan kerran kun painaa "vakiona" lämän tiskiin?
Mulla meni tuo rallatus täysin päinvastoin. Kauhea kilinä aina kun päästää kaasusta. Mutta jb:llä sain täysin pois. Juuri eilen säätelin siitä 10-valikosta eikä rallata enää yhtään.
Tulpat ajattelinkin vaihtaa. Mitäs tulppia ja puolia ootte laittanu / mistä ostanut?
Tulpat ostin Mätänetistä, puolia ei tuolta saa 335i:n. Puolat ostin Piispanristiltä ja loput marmorilta kun Esalla oli toimittaja toimittanut vain 3 kpl. Bosch:n puolia molemmat.
Edit. Kysytääs samalla mitä ölppää ootte käyttänyt? 10tkm välein tulee vaihdettua, joten mitään maailman kalleinta long life öljyä en ajatellut ostaa. Jotain Castrolin Edgeä on edellinen omistaja käyttänyt.
Putkenpäiden vaihdon yhteydessä otettiin se koko läppä hittoon, joten se se ei ole... Ja periaatteessahan tuo itsellänikin on hetki jolloin kaasun "nostaa", kun laatikko vaihtaa isommalle. Mutta ääni on kyllä melkoinen, kuuluu jopa autoon sisälle ja yleensä kuuluu ensimmäisessä 1->2 vaihdossa reippaammalla kaasulla.
Comment