Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    Logeista

    Otin talteen login JB4:lla. Exporttasin tuon datan koneele ja Exelilä auki. Saako tuon datan jollain komennolla muokattua niin että kukin joka data olisi omassa solussa. Nyt tuo kaikki data (myös turha 0- data) on samalla rivillä.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by Jammü View Post
      Moi. Ootko vaihtanut hukkiksien solenoidit? Omassani ne aiheuttivat ahtovuotokoodin. Ne löytyvät siitä koneen kyljestä ja on helppo vaihtaa itse. Toinen potentiaalinen vuotokohta on vakio ic:n liitokset.
      Juu solenoidit on uusittu ja kaikki alipaineletkut :/. Pitänee joku kerta käydä taas logittelemassa ja kattomassa onko jotain tosiaan muuttunut, että ei ahtais enää sen mitä pyytää.
      Originally posted by Tommix View Post
      Onko jossain vertailtu coolereita? Monta vaihtoehtoa löytyy mutta onko se hinta tae aina paremmasta jäähdytystehosta?
      Kerätääs listaa/arvostellaan coolerista:
      Cobb
      ECS Tuning
      VRSF
      ETS
      Burger
      Muita???
      Mitä oon lueskellut, niin ei ole mitään ihmeempiä eroja missään selitelty. Istuvuudessa kai niitä eroja voi olla, mutta kaikki nämä 7" virtaa ja jäähdyttää hyvin. Ebayssa on toki halpis IC:täkin, mutta ne on arpapeliä mitä ei ehkä kannata näissä teknisissä osissa pelata. Varsinkin kun tuo VRSF on niin edullinen ja hyväksi havaittu.
      Originally posted by Tommix View Post
      Otin talteen login JB4:lla. Exporttasin tuon datan koneele ja Exelilä auki. Saako tuon datan jollain komennolla muokattua niin että kukin joka data olisi omassa solussa. Nyt tuo kaikki data (myös turha 0- data) on samalla rivillä.
      Eipä oo tullu excelillä selattua noita. Oon ihan katellut siitä JBinterfacesta, että mitä ne arvot suurinpiirtein ovat.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        Originally posted by Veeksi View Post
        Mitä oon lueskellut, niin ei ole mitään ihmeempiä eroja missään selitelty. Istuvuudessa kai niitä eroja voi olla, mutta kaikki nämä 7" virtaa ja jäähdyttää hyvin. Ebayssa on toki halpis IC:täkin, mutta ne on arpapeliä mitä ei ehkä kannata näissä teknisissä osissa pelata. Varsinkin kun tuo VRSF on niin edullinen ja hyväksi havaittu.
        Ok, taidan kääntyä myös VRSF suuntaan koska sopii paikoilleen hyvi ja on tehokas.
        Originally posted by Veeksi View Post
        Eipä oo tullu excelillä selattua noita. Oon ihan katellut siitä JBinterfacesta, että mitä ne arvot suurinpiirtein ovat.
        Sain suo jaettua Exelissä, tiedot välilehti ja teksti sarakeisiin.
        Ajon aikana ei pysty itse arvoja tarkkailemaan sikisi otin login arvot Exeliin (CSV). JB interfase???
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by Tommix View Post
          Ok, taidan kääntyä myös VRSF suuntaan koska sopii paikoilleen hyvi ja on tehokas.

          Sain suo jaettua Exelissä, tiedot välilehti ja teksti sarakeisiin.
          Ajon aikana ei pysty itse arvoja tarkkailemaan sikisi otin login arvot Exeliin (CSV). JB interfase???
          JB Interface on siis se ohjelma mikä tekee ne logit . Siitähä niitä käppyröitä on ihan näppärä lukea.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Blitz
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 260
            • Helsinki

            Originally posted by Veeksi View Post
            Juu solenoidit on uusittu ja kaikki alipaineletkut :/. Pitänee joku kerta käydä taas logittelemassa ja kattomassa onko jotain tosiaan muuttunut, että ei ahtais enää sen mitä pyytää.

            Mitä oon lueskellut, niin ei ole mitään ihmeempiä eroja missään selitelty. Istuvuudessa kai niitä eroja voi olla, mutta kaikki nämä 7" virtaa ja jäähdyttää hyvin. Ebayssa on toki halpis IC:täkin, mutta ne on arpapeliä mitä ei ehkä kannata näissä teknisissä osissa pelata. Varsinkin kun tuo VRSF on niin edullinen ja hyväksi havaittu.
            Jos melkein kaikki on jo kokeiltu, niin tuossa olisi kaiketi yksi mahdollinen vuotokohta: http://burgertuning.com/RB_Upgraded_...placement.html

            Mulla on nyt VRSF IC asennus käynnissä, ihan asialliselta vaikuttaa. Muovien trimmaus olisi nyt vuorossa, katsotaan miten istuu. Ainakin VRSF:n DP:t istuivat todella hyvin paikalleen.

            Jos olette harkinneet VRSF:ltä tilaamista, niin lähettäkää vaikka mulle privaa ensin, koska olen tilaamassa sieltä taas jonkin verran tavaraa. Saataisiin samalla kertaa sitten vähän isompi tilaus ja ehkä järkevämmät postikulut.
            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
            YV:llä lisätietoja

            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
            996 Turbo X50
            500whp.net

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              Originally posted by Blitz View Post
              Jos melkein kaikki on jo kokeiltu, niin tuossa olisi kaiketi yksi mahdollinen vuotokohta: http://burgertuning.com/RB_Upgraded_...placement.html

              Mulla on nyt VRSF IC asennus käynnissä, ihan asialliselta vaikuttaa. Muovien trimmaus olisi nyt vuorossa, katsotaan miten istuu. Ainakin VRSF:n DP:t istuivat todella hyvin paikalleen.

              Jos olette harkinneet VRSF:ltä tilaamista, niin lähettäkää vaikka mulle privaa ensin, koska olen tilaamassa sieltä taas jonkin verran tavaraa. Saataisiin samalla kertaa sitten vähän isompi tilaus ja ehkä järkevämmät postikulut.
              Hmm... mihinkäs tuo PCV-venttiili nyt sitten tulee?
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                Originally posted by Tommix View Post
                Ok, taidan kääntyä myös VRSF suuntaan koska sopii paikoilleen hyvi ja on tehokas.
                Mulla on paikallaan Wagnerin cooleri, sen asennus oli ihan plug-and-play alkuperäisen tilalle ja siinä ei mennyt kuin puoli tuntia. Se toimii kanssa ihan niinkuin pitää elikkä lämmöt pysyy paikallaan eikä nouse älyttömiksi niinkuin orkkis-coolerilla kävi. Noita löytyy sitten ihan Euroopasta, joten ei tarvinnut myöskään ihmetellä tulleja jne juttuja.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • Tiik
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 497
                  • Vantaa

                  Hyvinkään tulokset: 409,8 hv / 650Nm. Vireinä siis rallattavat turbot, JB4 map5, filtteri orkkiskotelossa. Tankissa V Power 72%, E85 28%.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5419
                    • S:t Karins

                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Mulla on paikallaan Wagnerin cooleri, sen asennus oli ihan plug-and-play alkuperäisen tilalle ja siinä ei mennyt kuin puoli tuntia. Se toimii kanssa ihan niinkuin pitää elikkä lämmöt pysyy paikallaan eikä nouse älyttömiksi niinkuin orkkis-coolerilla kävi. Noita löytyy sitten ihan Euroopasta, joten ei tarvinnut myöskään ihmetellä tulleja jne juttuja.
                    Oliko jotain linkkiä euroopan kauppaan, tuolla on kyllä mielenkiintoisia tehokkaita coolereita mm. tuo EVO2:n...
                    Edittiä
                    Schmiedmann myy noita
                    Last edited by Tommix; 15-06-2014, 21:19. Reason: löytyi
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Blitz
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 260
                      • Helsinki

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Hmm... mihinkäs tuo PCV-venttiili nyt sitten tulee?
                      Olet varmaan jo ehtinyt googlettaa netin halki, poikki ja pinoon asian tiimoilta, mutta tuosta löytyy DIY: http://www.n54tech.com/forums/showpo...&postcount=190

                      Sain eilen asennettua VRSF 7" IC:n. Jäähdytin sopi hyvin paikalleen, mutta aikaa hommaan meni ensimmäisellä asennuskerralla tunteja. Työ olisi onnistunut nopeammin, jos olisi ollut kaveri auttamassa sovitteluvaiheessa, enkä olisi leikannut muoveja turhan tarkkaan. Nyt meni aikaa siihen, kun sovittelin välijäähdytintä edestakaisin ja hieroin muoveja hiljalleen. Puskurin otin irti ja alkuperäiset klemmarit leikkasin dremelillä. Jenkeissä moni on ilmeisesti leikannut muovikehikon kokonaan välijäähdyttimen edestä pois, jolloin työssä säästää aikaa eikä välttämättä tarvitse edes irrottaa puskuria.

                      Itse IC toimii mielestäni hyvin. Otin tänään pari logia 3.-4. vaihteen vedosta. IAT nousi 17psi:n ahtopaineella 3.-vaihteella 9F (77F-86F) ja 3.-4. vaihteen aikana yhteensä 20F (77F-97F). Ulkolämpötila oli 16C.

                      Vakio IC:llä multa löytyi viimeisin logi 15psi:n paineella, jossa pelkästään 3.-vaihteella IAT nousi 34F(64F -98F). Ja 17psi:llä tuo nousu olisi tietenkin vielä suurempi. Ulkolämpötila oli tuolloin jotain 10C luokkaa.

                      Näin lyhyen kokemuksen perusteella voin ainakin suositella tuota VRSF IC:tä. Muoveja joutuu kaikkien suurimpien jäähdyttimien kanssa leikkelemään, joten siinä kohtaa ei ole eroa merkkien välillä. Joissain kalleimmissa jäähdyttimissä tulee uudet ilmanohjaimet mukana, mikä on plussaa, mutta sellaiset voi halutessaan taiteilla itsekin.
                      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                      YV:llä lisätietoja

                      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                      996 Turbo X50
                      500whp.net

                      Comment

                      • yarski
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 311
                        • Rauma

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Oliko jotain linkkiä euroopan kauppaan, tuolla on kyllä mielenkiintoisia tehokkaita coolereita mm. tuo EVO2:n...
                        Edittiä
                        Schmiedmann myy noita
                        Laitatko linkin, en löytänyt Schmiedmannin sivuilta... joo, puusilmä
                        G26 i4 M50 supercharged
                        ex: F36 440i xdrive msport
                        ex: E91 335 lci xdrive msport

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5419
                          • S:t Karins

                          Originally posted by yarski View Post
                          Laitatko linkin, en löytänyt Schmiedmannin sivuilta... joo, puusilmä
                          Tässä:
                          http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e91lci/Varusteet_-_lisalaitteet/Tuning
                          /sivu13.htm#6121

                          Rullaa sivua alaspäin.

                          T: toinen puusilmä
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by Blitz View Post
                            Olet varmaan jo ehtinyt googlettaa netin halki, poikki ja pinoon asian tiimoilta, mutta tuosta löytyy DIY: http://www.n54tech.com/forums/showpo...&postcount=190

                            Sain eilen asennettua VRSF 7" IC:n. Jäähdytin sopi hyvin paikalleen, mutta aikaa hommaan meni ensimmäisellä asennuskerralla tunteja. Työ olisi onnistunut nopeammin, jos olisi ollut kaveri auttamassa sovitteluvaiheessa, enkä olisi leikannut muoveja turhan tarkkaan. Nyt meni aikaa siihen, kun sovittelin välijäähdytintä edestakaisin ja hieroin muoveja hiljalleen. Puskurin otin irti ja alkuperäiset klemmarit leikkasin dremelillä. Jenkeissä moni on ilmeisesti leikannut muovikehikon kokonaan välijäähdyttimen edestä pois, jolloin työssä säästää aikaa eikä välttämättä tarvitse edes irrottaa puskuria.

                            Itse IC toimii mielestäni hyvin. Otin tänään pari logia 3.-4. vaihteen vedosta. IAT nousi 17psi:n ahtopaineella 3.-vaihteella 9F (77F-86F) ja 3.-4. vaihteen aikana yhteensä 20F (77F-97F). Ulkolämpötila oli 16C.

                            Vakio IC:llä multa löytyi viimeisin logi 15psi:n paineella, jossa pelkästään 3.-vaihteella IAT nousi 34F(64F -98F). Ja 17psi:llä tuo nousu olisi tietenkin vielä suurempi. Ulkolämpötila oli tuolloin jotain 10C luokkaa.

                            Näin lyhyen kokemuksen perusteella voin ainakin suositella tuota VRSF IC:tä. Muoveja joutuu kaikkien suurimpien jäähdyttimien kanssa leikkelemään, joten siinä kohtaa ei ole eroa merkkien välillä. Joissain kalleimmissa jäähdyttimissä tulee uudet ilmanohjaimet mukana, mikä on plussaa, mutta sellaiset voi halutessaan taiteilla itsekin.
                            Enpä itseasiassa ollut ehtinyt vielä paljoo googletella. Kiitos vinkistä. Täytyy nyt yrittää vielä logittamalla toistaa tuo ongelma. Tuskin onnistuu, koska olinhan mä jo pariinkin otteeseen logitellu vastaavia kiihdytyksiä ja boostit oli tismalleen targetissa. Liekö oli vaan Jusun takana ilma niin sakeaa, että meni moottorinohjaus sekaisin.

                            Sitä vähän hämmästelen kun mulla on tässä nyt yhdet logit Wagnerin IC:llä missä on ahdot kyllä paljon pienemmät (12,5 psi), mutta IATit lähtee reilusta 150 fahrenheitista ja kutosen lopussa on pienentyneet 140:iin. Eli ei vedon edetessä nouse vaan pienenee. Johtuuko tuo ihan vaan noista pienemmistä ahdoista, suuremmista lähtö IATeista vai mistä. Ei näitä nyt oikein taida voida edes verrata keskenään...

                            Itsellä vakio coolerilla nousee jo 3. vaihteella (~17psi) noin 75 fahrenheitista jopa 125 fahrenheittiin. Että olishan tuo VRSF:kin jo huomattava parannus.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Otin talteen login JB4:lla. Exporttasin tuon datan koneele ja Exelilä auki. Saako tuon datan jollain komennolla muokattua niin että kukin joka data olisi omassa solussa. Nyt tuo kaikki data (myös turha 0- data) on samalla rivillä.
                              Kun importtaat sen datan exceliin, niin siinähän pystyy niitä sarakkeita tekemään. En muista miten excelissä meni, mutta Open Officessakin pystyy sieltä sitten valitsemaan, että eri datat on tässä tiedostossa eroteltu pilkulla. Sit se jakaa ne numerot omiin sarakkeisiin jotka on eroteltu pilkulla (kuten noissa logeissa on). Äkkiseltään vaan näky Open Officessa hyppäävän datat vähän vääriin sarakkeisiin, niin ettei otsaketiedot pitäneet paikkansa, mutta sen saa sit helposti pääteltyä ja korjattua.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • yarski
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 311
                                • Rauma

                                Originally posted by jartsa02 View Post
                                Mulla on paikallaan Wagnerin cooleri, sen asennus oli ihan plug-and-play alkuperäisen tilalle ja siinä ei mennyt kuin puoli tuntia.
                                Mikäs malli sulla on, "EVO 1 Performance" vai.
                                Siinä näyttäis ainoana mallina liityntä olevan OEM, muissa ø70 joten vaatinee jotain pientä sovitustustyötä muut...?
                                G26 i4 M50 supercharged
                                ex: F36 440i xdrive msport
                                ex: E91 335 lci xdrive msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎