Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Menu 12 auttaa osakaasun yliahtoon. Onkohan se sulla nyt 2800? sen voisi tiputtaa alas jopa 2000rpm. Jotkut joutuvat käyttämään alempiakin, ettei osakaasulla yliahda.

    Voisit nostaa Boost Safetya ylemmäksi, vaikka 20 tai 21psi, niin ei täydellä kaasulla pieni yliahto heitä vikatilaan.

    Lisäksi voisit laittaa 6cyl loggauksen päälle.

    Varmistan vielä, että 4/2 asetus on päällä JB4:ssä?

    Edit: Pitäisi olla pidempi logi, että voisi sanoa onko jossain jotain hajalla. Tuon perusteella ei mielestäni ainakaan mitään rautavikaa ole. Sytkäennakossa ei ole oikeastaan mitään pudotuksia ja ahdot seuraavat hienosti targettia. Minkä päivämäärän pump flash sinulla on?
    14.3 julkaistu flashi on, just aamulla ennen ajoon lähtöä sen latasin sisään ja kyllä 4/2 on päällä. Menu 12 taitaa juurikin olla tuo 2800

    Pitää kokeilla noita muita juttuja säätää ja ottaa parempaa logia kunhan vaihtaa nuo nastarenkaat pois alta.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by bemmeri View Post
      14.3 julkaistu flashi on, just aamulla ennen ajoon lähtöä sen latasin sisään ja kyllä 4/2 on päällä. Menu 12 taitaa juurikin olla tuo 2800

      Pitää kokeilla noita muita juttuja säätää ja ottaa parempaa logia kunhan vaihtaa nuo nastarenkaat pois alta.
      Juu, laita se menu 12 vaikka raa-asti 2000:een, niin näkee vieläkö yliahtaa. Ainoa, mitä alhainen arvo tekee on että saattaa turboviive hieman kasvaa, kun hukkaportit ei mene niin äkäisesti kiinni.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Töihin mennessä pudotin 2000 menu12. Vieläkin bensamittarin mukaan yliahto. Kone ei kyllä kerenny lämpeämään että jb4 ois aktivoitunut, mutta kai nuo säädöt toimii heti kylmänä. Pitää puottaa lisää ja kattoo vaikuttaako.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by reekoon View Post
          Tärkein kysymys tähän väliin kun ei jaksa jokaista sivua lukea on, että mistä tämän saa ostaa ja mitä kaikkea tarvitsee lisäksi toimiakseen?


          Linkki vinkki ja niin edelleen. Tattis.
          Blitz tai R-motorsport tai käytetty jostain, vaihtoehtoja löytyy.
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5419
            • S:t Karins

            Originally posted by reekoon View Post
            Tärkein kysymys tähän väliin kun ei jaksa jokaista sivua lukea on, että mistä tämän saa ostaa ja mitä kaikkea tarvitsee lisäksi toimiakseen?


            Linkki vinkki ja niin edelleen. Tattis.
            Catless DP:t kannataa hommata. Samaiselta hemmolta saattaa löytyä kuin JB4:kin. Muuten käy vastapaineet koviksi.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 311
              • Rauma

              Töihin mennessä pudotin 2000 menu12. Vieläkin bensamittarin mukaan yliahto. Kone ei kyllä kerenny lämpeämään että jb4 ois aktivoitunut, mutta kai nuo säädöt toimii heti kylmänä. Pitää puottaa lisää ja kattoo vaikuttaako.


              Mikä firmware sulla on jb4 ?
              Mulla teki kylmällä moottorilla yliahtoa vaikka mitä sääti mihin suuntaan.
              Vasta FW32.x korjasi tilanteen.
              Menu 12 on mulla nyt 1900...

              miksiköhän mulla ei viestin lainaaminen "quote" napilla onnistu ?
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Se viimeisin, eli 32.2

                Pitää huomenna ajella kone lämpimäksi ja kattoa tilanteen.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Yliahto hieman pieneni, mutta ahtaa edelleen hieman yli. Menu12 on 2000 (tai vähän vaille). Ei juurikaan vaikuttanut vaikka laitto vieläkin pienemmälle.



                  Nyt on tankissa n. E32 seos jos oikein tulkitsin laskuria. (21l e85:sta ja loput 98:lla tankki täyteen).

                  Mikä tuon IGN5 pudottaa nollaan vaihteen vaihdon jälkeen?

                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    Onko porukalla käytössä nämä n54techin perusasetukset jb4:ssä?
                    Mitä kannattaa muuttaa? Omassa ainakin erilailla hieman noi asetukset.
                    Auto shift boost reduction, mitä tuohon? Ja vaikuttaa boostin laskuun vaihdossa(kö)?

                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by BFI18 View Post
                      Onko porukalla käytössä nämä n54techin perusasetukset jb4:ssä?
                      Mitä kannattaa muuttaa? Omassa ainakin erilailla hieman noi asetukset.
                      Auto shift boost reduction, mitä tuohon? Ja vaikuttaa boostin laskuun vaihdossa(kö)?
                      Ei noista kannata muuttaa mitään, ellei näe siihen erityistä syytä.

                      FF / Wastegate adaptation ja Fuel Open Loop adaptoituvat itsekseen auton mukaan.

                      Comment

                      • larippa
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 110
                        • hki

                        Mulla on JB4 + DP:t + AT ja Blitzin tekemät säädöt, vuoden ajellu nyt ja tyytyväinen olen.

                        pid gain 30
                        autoshift 70
                        DWP 50

                        Vakioasetuksilla se ahtoi logien mukaan yli vaihdoissa. Muuta en osaa sanoa noiden merkityksestä.

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Onko porukalla käytössä nämä n54techin perusasetukset jb4:ssä?
                        Mitä kannattaa muuttaa? Omassa ainakin erilailla hieman noi asetukset.
                        Auto shift boost reduction, mitä tuohon? Ja vaikuttaa boostin laskuun vaihdossa(kö)?

                        e90 335i AT
                        JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Mulla oli asetukset vähän erilailla varsinkin tuo asbr oli tosi pienellä, mut en huomannu ajossa mitään, ei vikakoodeja.
                          Muutenkaan en ole juuri säädellyt, viitosmappi toimii hienosti ja kun tarkemmin kattoo, ahtaa viimeisen neljänneksen välissä..?

                          Entä noi oikean puolimmaiset sarakkeet, onko ne vain read onlyja kaikki siis av.ign, tmap jne?

                          Toinen mitä en tiennyt että g4:ssäkin on nämä boosti rajoitukset pienille vaihteille, tosin ei rattivalikossa.

                          Boost on fuel, mutta mitä kannattaa kaapata öljylämpömittarilla, mitä käytatte siinä?
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Ei noista kannata muuttaa mitään, ellei näe siihen erityistä syytä.

                            FF / Wastegate adaptation ja Fuel Open Loop adaptoituvat itsekseen auton mukaan.
                            Ok. Muutin omat ton ed.kuvan mukaisiksi.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by BFI18 View Post
                              Ok. Muutin omat ton ed.kuvan mukaisiksi.
                              Täältä löytyy lisätietoa noista PID, FF ja Duty Bias arvoista: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=29893

                              Tuo Auto Shift Boost Reduction vaikuttaa myös noiden yllä mainittujen arvojen kautta siihen vaihdon jälkeiseen ahtamiseen.

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                Muutenkaan en ole juuri säädellyt, viitosmappi toimii hienosti ja kun tarkemmin kattoo, ahtaa viimeisen neljänneksen välissä..?
                                Ai siis miten ahtaa?
                                Entä noi oikean puolimmaiset sarakkeet, onko ne vain read onlyja kaikki siis av.ign, tmap jne?
                                Noi neljä, joiden yläpuolella lukee Read Only, on read onlyja kaikki

                                Se Avg Ign tarkoittaa keskimääräistä sytytysennakon myöhästystä speksatusta ja jos siinä on yli yhden lukemia muutaman WOTtauksen jälkeen, kannattaa alkaa katsomaan nakuttaako joku sylinteri tai onko jotain muuta vikaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎