Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tnurmine
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 98
    • Vantaa

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Täytyy kokeilla tuota seuraavaksi. Onko kiinteällä FOL-arvolla negatiivisia vaikutuksia?
    No saattaa ehkä olla joissain tapauksissa, jos sen laittaa esim. tappiin.... en tiedä.
    Mitä maltikkaampi arvo, niin sitä vähäisempi on pumpun ylimääräinen kuormitus...

    Tuo parametri on tehty itsestään säätyväksi, jotta käyttäjien ei tarvitsisi siihen koskea. Valitettavasti tuo säätöalgoritmi ei ole aukoton ja joillakin (esim. mulla ja ehkä sulla) se ei vaan toimi tarpeeksi hyvin, joten säädöstä on huolehdittava ns. itse
    Last edited by tnurmine; 23-10-2014, 15:59.

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Nostin FOL-arvon manuualisesti 70:ksi. Parin vedon jälkeen map5:llä JB4 oli nostanut sitä yhdellä. Mielestäni ei juurikaan muutosta aiempaan. Näyttäisi siltä, että matalapainepumpun käyrä menee alempana. Voisiko sitten viitata ongelmaan siellä puolella?

      Tässä vielä linkki .csv:hen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...map5_FOL70.csv
      Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

      Comment

      • tnurmine
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 98
        • Vantaa

        No en vielä tässä vaiheessa huolestuisi tuosta matalapainepumpuista jos muutama samppeli on niukasti alle 50, kun kuitenkin muutoin tuo käppyrä seilaa reilusti 'viivan' yläpuolella. Hyvä kuitenkin tässä kohtaa laittaa puumerkki.

        Seuraile nyt rauhassa pari päivää sitä FOL lukemaa, että pysyykö se siellä 'tarvittavissa' lukemissa silloin, kun EI olla tekemässä vetoja.

        Niin ja 4-vaihteella tiputtaa herkemmin MAP4:lle, joten tee vedot sillä (koko kierrosaluetta ei tartte vedättää). Jos tiputtaa MAP4:lle, kokeile 75/80/85 arvoja.

        Pelkkä E98?
        Last edited by tnurmine; 24-10-2014, 14:45.

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Joo, täytyy seurailla. Pelkkä 98E on tankissa.

          Nostin 73 tuon FOL:n ennen kuin nykäisin läppärin irti. Alkaa nuo "vetokelit" loppua pikkuhiljaa

          Niin ja siis onkohan tuo FOL vieläkään tarpeeksi korkea kun edelleen trimmit osuu tuonne 50 viivaan?
          Last edited by brainsurgery; 24-10-2014, 15:30.

          Comment

          • tnurmine
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 98
            • Vantaa

            FOLlia voi seurata ja muokata myös mittariston kautta / menu 11.
            Esim. lukema 72=3600rpm (36*2 = 72)
            Toivotaan nyt vielä muutama viikko vetokelejä....

            Comment

            • Pohjoisen Poika
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 464
              • Lappi

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Jos nyt vetää vielä yhteen ongelmat, joita tässä on ilmaantunut:
              -Satunnaista 30FF ja 29F2 vikakoodia. Mitä lämpimämpi sää, sitä varmemmin ilmaantuvat
              -JB4 tipauttaa silloin tällöin keltaisen moottorin merkkivalon saattamana katan map4:lle
              -JB4 login trimmit liian korkealla


              Tuo bensan siirtopumppu on suurin piirtein samanlainen kuin minulla oli MK5 GTI Golffissa. Siinäkin se temppuili kuumalla säällä siten, että softa päällä alkoi katkoa syöttöä ja auto alkoi nykiä. Vakiosoftalla toimi täysin normaalisti. Uudempi versio pumpusta korjasi ongelman.
              Jonkin aikaa tämän kanssa painineena. On ahistavaa kun laite ei toimi.
              En ymmärrä miksette koita heti ensimmäisenä tuota lisä matalapainepumppua? Ei sen tarvitse olla rikki ettei se jaksa pumpata 125% bensalla tai likemmäs 200% määrää kun laitetaan E85 tankkiin. Fuel-IT.biz myy täydellistä sarjaa 175$, mie voin lainata tuon avaimen ni ei tarvitse ostaa. Aika pieni raha näitten laitteiden kanssa. Hyvät ohjeet ja helppo asentaa.
              Täysin identtiset oireet, ja identtiset arvot (FOL Trimmit) ainakin omasta korjaantuivat täysin tuolla linjapumpulla.
              Flash auttaa myös ja vakiopumpulla pääsee silloin pidemmälle. Aika hurja vain jos joku uskaltaa semmoisen laittaa näillä alku tiedoilla.

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Ei viitsisi laittaa mitään omatekoisia sähkökötystyksiä sinne tankkiin. Ennemmin sitten sen viritetyn siirtopumpun mutta se maksaa vähän enemmän niin ei viitsisi siitä aloittaa.

                Minulla ei ole ollut ongelmia täydellä höngällä ajaessa (Saksassakin tuli vedeltyä pitkiä matkoja +250 mittarissa) vaan nimenomaan matalilla kierroksilla kun antaa äkisti kaasua.

                Comment

                • Pohjoisen Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 464
                  • Lappi

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Ei viitsisi laittaa mitään omatekoisia sähkökötystyksiä sinne tankkiin. Ennemmin sitten sen viritetyn siirtopumpun mutta se maksaa vähän enemmän niin ei viitsisi siitä aloittaa.

                  Minulla ei ole ollut ongelmia täydellä höngällä ajaessa (Saksassakin tuli vedeltyä pitkiä matkoja +250 mittarissa) vaan nimenomaan matalilla kierroksilla kun antaa äkisti kaasua.
                  Tämän pointin ymmärrän.

                  Tämä piirre on myös sama kuin tuossa omassa oli. 3000 rpm on se pahin hetki.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Täytyy kyllä vakavasti harkita tuota lisäpumppua, jos nuo vikakoodit jatkuvat senkin jälkeen, kun saa JB4:n säädöt kuntoon.

                    Comment

                    • Blitz
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 260
                      • Helsinki

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Ei viitsisi laittaa mitään omatekoisia sähkökötystyksiä sinne tankkiin. Ennemmin sitten sen viritetyn siirtopumpun mutta se maksaa vähän enemmän niin ei viitsisi siitä aloittaa.

                      Minulla ei ole ollut ongelmia täydellä höngällä ajaessa (Saksassakin tuli vedeltyä pitkiä matkoja +250 mittarissa) vaan nimenomaan matalilla kierroksilla kun antaa äkisti kaasua.
                      Kyllä sulla näyttäisi matalapainepumppu olevan vaihtokunnossa. Jos nostat FOL-arvoa, niin todennäköisesti aika nopeasti tulee vastaan 29F2-vikakoodi, koska korkeapainepumpun paine on jo tosi korkealla. Tyhjästä on ns. vaikea nyhjästä, eli jos matalapainepumppu ei tuota tarpeeksi, niin korkeapainepumpun painetta voidaan nostaa vain tiettyyn pisteeseen saakka.

                      Sun logeista näkyy, että LPFP:n paine käy alle 50psi:n. Lisäksi pumpun huono kunto näkyy suurena paineen sahauksena heti, kun ahdot nousevat 15psi:n tasolle. Kokemuksesta voin sanoa, että heti, kun LPFP:n paine alkaa käymään lähellekään alle 50psi:n, on aika päivittää pumppu. Varsinkin, jos näin käy 100% 98E:llä.

                      Ahtopaineet nousevat tosiaan n.500rpm myöhemmin kuin vakioilla downpipeillä yleensä. Jos sulla on katittomat downpipet, niin sitten tilanne on vielä heikompi. Veeksi jo mainitsikin, että jos olet korjannut hukkaporttien rallatusta menujen 10 ja 12 asetuksilla, niin ne voivat aiheuttaa tuon.
                      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                      YV:llä lisätietoja

                      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                      996 Turbo X50
                      500whp.net

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Vakio downpipeilla mennään eikä ole JB4:n kautta korjailtu hukkaporttien ohjausta.

                        Täytyy tsekata noi alipaineletkut ja solenoidit ensimmäisenä. Ahtovuotoja tuskin on kun ahtokäyrä seuraa aika tarkasti pyydettyä sen jälkeen kun ahdot vain saadaan riittävän korkealle.

                        Comment

                        • Blitz
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 260
                          • Helsinki

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Vakio downpipeilla mennään eikä ole JB4:n kautta korjailtu hukkaporttien ohjausta.

                          Täytyy tsekata noi alipaineletkut ja solenoidit ensimmäisenä. Ahtovuotoja tuskin on kun ahtokäyrä seuraa aika tarkasti pyydettyä sen jälkeen kun ahdot vain saadaan riittävän korkealle.
                          Ei tosiaan ole isoja ahtovuotoja. Laita vaikka vielä kuvakaappaus JB4:n "User Adjustment" -sivun arvoista, niin näkee nekin. Solenoidit voisivat olla vialliset. Myös esimerkiksi tukossa olevat katalysaattorit voisivat aiheuttaa tuon, mutta tuskinpa siitä on kyse.
                          X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                          YV:llä lisätietoja

                          Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                          996 Turbo X50
                          500whp.net

                          Comment

                          • Pohjoisen Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 464
                            • Lappi

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Täytyy kyllä vakavasti harkita tuota lisäpumppua, jos nuo vikakoodit jatkuvat senkin jälkeen, kun saa JB4:n säädöt kuntoon.
                            Kyllä sie saat sen toimimaan kun etsit sopivan FOL-arvon ja laitat kiinteäksi.
                            Se vaikuttaa suoraan myös tehoon=pyydettyyn ahtoon ja ennakkoon yms.
                            Siinä jää myös suurin osa lisä hevosista saamatta, mutta toimii kyllä varmasti ilman virheitä.

                            Comment

                            • tnurmine
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 98
                              • Vantaa

                              Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                              ..sopivan FOL-arvon ja laitat kiinteäksi.
                              Se vaikuttaa suoraan myös tehoon=pyydettyyn ahtoon ja ennakkoon yms.
                              Oho, löytyisikö linkkiä tähän tjms lisäinfoa?

                              Comment

                              • Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

                                Originally posted by tnurmine View Post
                                Oho, löytyisikö linkkiä tähän tjms lisäinfoa?
                                Anteeksi tämä jäi aivan irralliseksi.
                                Testasin komboa Race Flash+E50+MAP5+FOL 80 pyydetty ahto jäi 13psi, ahtopaina seurasi todella tarkasti pyyntöä ja trimmi pysyi välillä 0-1.
                                FOL 40 hujakoissa alkoi ahdot olla 17psi ja tehoa varmaan 100hv enemmän toki trimmit nousi samalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎