Katsoppa posti #127. Mittaristoa ei tarvitse vaihtaa ikinä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 vakionopeudensäätimen jälkiasennus
Collapse
X
-
Pientä päivitystä. Jos autossa on mittaristona Basic Kombi sekä pellin alla 6-sylinterinen moottori, pitää mittaristo vaihtaa. Väärä mittaristo näyttää tältä:
Oikeanlainen mittaristo näyttää tältä:
JP-76 olikin aikaisemmin postannut kuvat näistä ilman virtoja, tässä virrat päällä niin ei jää epäselvyyttä. Olennaista on että miltä nuo nestekidenäytöt näyttävät. 4-sylinterisiin autoihin tämä ei vaikuta, niihin käy kumpi vaan mittaristo.Last edited by böntti; 17-04-2015, 12:44.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Nuissa ei näytä olevan päätä eikä häntää. Osassa low mittareita on toiminto jarruvakkarille ja osassa ei, juuri kaks täysin identtistä autoa oli työnalla. Toiseen pitää mittari vaihtaa ja toiseen ei.
Eli summarummarum. Varmaksi ei pysty sanomaan enään tartteeko mittaria vaihtaa ennenku asentaa osat ja testaa.
Nelipyttysiin ei varmasti, osaan kuuspyttysiin kyllä.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Juu, tässä on Kissvesalan kanssa asiaa jo pitempään mietitty. Pari päivää sitten näytti 100% varmalta että homma menee noin niinku edellisessä postissa kerroin. Tänään tuli lisämausteena semmonen homma että osa BKOMBeista toimiikin jarruvakkarin kanssa. Kaksi samaan aikaan valmistettua autoa (330i), samalla moottorilla, sama mittaristo (ulkonäön puolesta). Toisessa autossa kuitenkin täysin eri mittaristo softa- ja hardwaremielessä, ja toisessa toimi jarrucruise. Otappa taas selvää.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEri kombinaatioita tuntuu olevan aika monia. Osaako joku sanoa miten menetellä 4/2009 valmistetun N43 koneellisen E87:n kanssa? Riittääkö siis viiksipaketin ja rattiakselin muovin osto + koodaus? Jarrullinen cruise myös tuosta vaan kunhan ostaa oikean viiksen?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostNelipyttysiin saa ainoastaan normaali cruicen. Ja nuilla muutoksilla menee.
Kelle tuollaisen koodaus (cruisen aktivointi) olisi pala kakkua PK-seudulla?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKiitokset tiedoista. Nyt olis viiksipaketti hankittuna 4/2009 valmistettuun 116i:hin:
Kelle tuollaisen koodaus (cruisen aktivointi) olisi pala kakkua PK-seudulla?
Itsellä ainakin hyvät kokemukset.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKiitokset tiedoista. Nyt olis viiksipaketti hankittuna 4/2009 valmistettuun 116i:hin:
Kelle tuollaisen koodaus (cruisen aktivointi) olisi pala kakkua PK-seudulla?
Rahu tai jartsa02
saako udella mitä pielmeier velotti viiksestä ja muovista?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostRahu tai jartsa02
saako udella mitä pielmeier velotti viiksestä ja muovista?
Vielä täsmennys tuohon asennushommaan. Voinko heittää tuon uuden viiksipaketin paikoilleen etukäteen, eli toimiiko kaikki niinkuin ennenkuin ja cruise vaan sitten aktivoidaan kun joku ohjelmoija sen ehtii tekemään? Vai tajuaako auto tuon paketin vaihdetun erilaiseen ja joku asia ei toimi oikein ennen ohjelmointia?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKiitos vinkeistä. Saa toki kysyä. Viiksipaketti oli 350€ ja muovi 34€. Aika kallis muovinpalanen, mutta laitoin kättä taskuun ja halusin uutta, enkä yrittää säästää muutamaa kymppiä ja vetää arvalla tuleeko Ebayn kautta loppuun kulutetut osat vai ei.
Vielä täsmennys tuohon asennushommaan. Voinko heittää tuon uuden viiksipaketin paikoilleen etukäteen, eli toimiiko kaikki niinkuin ennenkuin ja cruise vaan sitten aktivoidaan kun joku ohjelmoija sen ehtii tekemään? Vai tajuaako auto tuon paketin vaihdetun erilaiseen ja joku asia ei toimi oikein ennen ohjelmointia?
Pitää koodata samalla ku laittaa paikolleen jos ei halua dsc ja abs valoja tuijjottaa.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Olisi tarkoitus asennella omaankin kärryyn vakkari. 320dA E91, '05.
Onkohan millainen homma itse väsäillä? Kysyin eräästä huoltamosta niin tarjoutuivat tekemään 780€. Näyttäs schmiedmannilla olevan viiksipaketti karvan alle 500€ + ohjelmointi niin n. 200€ tulisi kuitenkin säästöä itse tehtynä.
Työkalut pysyy käsissä, mutta olen ehkä hieman arka tekemään autohommia.
Comment
-
-
Originally posted by raatis View PostOlisi tarkoitus asennella omaankin kärryyn vakkari. 320dA E91, '05.
Onkohan millainen homma itse väsäillä? Kysyin eräästä huoltamosta niin tarjoutuivat tekemään 780€. Näyttäs schmiedmannilla olevan viiksipaketti karvan alle 500€ + ohjelmointi niin n. 200€ tulisi kuitenkin säästöä itse tehtynä.
Työkalut pysyy käsissä, mutta olen ehkä hieman arka tekemään autohommia.
Comment
-
-
Originally posted by raatis View PostOlisi tarkoitus asennella omaankin kärryyn vakkari. 320dA E91, '05.
Onkohan millainen homma itse väsäillä? Kysyin eräästä huoltamosta niin tarjoutuivat tekemään 780€. Näyttäs schmiedmannilla olevan viiksipaketti karvan alle 500€ + ohjelmointi niin n. 200€ tulisi kuitenkin säästöä itse tehtynä.
Työkalut pysyy käsissä, mutta olen ehkä hieman arka tekemään autohommia.
Ebaystä viiksipaketti 200-300e ite asennat. Sun auto ei vaadi mittarin vaihtoa varmuudella.
Koodaus noin 50e harrastajillaVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment