Originally posted by works
View Post
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Last edited by Juuså; 13-10-2018, 20:09.
-
-
Originally posted by works View PostAlkaa tuota tehoa olemaan 135:ssa sen verran että pitänee lukkoa taakse laittaa. Tämä kaveri oli jollekkin täällä jo tuttu, tekee about mitä vaan komboja minkä vaan perän sisään.
Omassani on 215L perä jota en mielelläni vaihtaisi 188:iin "just because", koska paremmin en vielä ymmärrä.
Jos 188:n kelpuuttaisin AT:n 3.46 välityksellä, 25% accel/decel jaolla, neljällä shimmillä ja normaaleilla 45/45 asteen rampeilla olisi hintaa koko murkulalle 1120€ + 40€ shippaus. Uudet laakerit ovat +120€ ja 40/25 accel/decel jaolla sekä kahdeksalla shimmillä sekä custom rampeilla tulee +280€ lisähintaa.
Mutta, koska iso diffi autossa on jo valmiina niin 215 3.08 välityksellä, 25% a/d jaolla, neljällä shimmillä ja 45/45 asteen rampeilla on 1740€ + 40€ shippaus. Tähänkin voi vielä ottaa uudet laakerit +140€ sekä 40/15 a/d jaon neljällä shimmillä ja 30/60 a/d rampeilla +100€.
Nyt, opastakaas untuvikkoa, kiitos:
- onko mitään fyysistä järkeä pitää kiinni 215:stä vs 188
- kun auton käyttötarkoitus on 80% päivittäiskäyttö, 10% Espoon pikkutiet ja 10% Alastaro/Ahvenisto, niin mikä on järkevä kitkalukon sisältö
- vai onko fiksumpaa ottaa helical Quaife/Wavetrack sekä koneistaa oma perä?
Leave a comment:
-
-
Alkaa tuota tehoa olemaan 135:ssa sen verran että pitänee lukkoa taakse laittaa. Tämä kaveri oli jollekkin täällä jo tuttu, tekee about mitä vaan komboja minkä vaan perän sisään.
Omassani on 215L perä jota en mielelläni vaihtaisi 188:iin "just because", koska paremmin en vielä ymmärrä.
Jos 188:n kelpuuttaisin AT:n 3.46 välityksellä, 25% accel/decel jaolla, neljällä shimmillä ja normaaleilla 45/45 asteen rampeilla olisi hintaa koko murkulalle 1120€ + 40€ shippaus. Uudet laakerit ovat +120€ ja 40/25 accel/decel jaolla sekä kahdeksalla shimmillä sekä custom rampeilla tulee +280€ lisähintaa.
Mutta, koska iso diffi autossa on jo valmiina niin 215 3.08 välityksellä, 25% a/d jaolla, neljällä shimmillä ja 45/45 asteen rampeilla on 1740€ + 40€ shippaus. Tähänkin voi vielä ottaa uudet laakerit +140€ sekä 40/15 a/d jaon neljällä shimmillä ja 30/60 a/d rampeilla +100€.
Nyt, opastakaas untuvikkoa, kiitos:
- onko mitään fyysistä järkeä pitää kiinni 215:stä vs 188
- kun auton käyttötarkoitus on 80% päivittäiskäyttö, 10% Espoon pikkutiet ja 10% Alastaro/Ahvenisto, niin mikä on järkevä kitkalukon sisältö
- vai onko fiksumpaa ottaa helical Quaife/Wavetrack sekä koneistaa oma perä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikko_sa View PostJoo, oli hitsattu perä joten joutu koneistaa lautasen irti ja tekee kierteet ja spacerin väliin. Sen jälkeen shimmamaan taas kaiken kohdalleen. Tosin vaihdoin kaikki laakeritkin niin olihan siinä pura-mittaa-kasaa-pura jumppaa ihan omiksi tarpeiksi
Ajattelin itse kokeilla tuurilla vanhoilla laakereilla ja shimmeillä jos välys vielä sattuis toleranssiin.. jos ei niin sama sitten laittaa uudet laakeritkin shimmisetin kylkeen..
Joutuuko tuossa muuten cat backin sekä pohjan poikkituet ottamaan irti että perän saa käsiin? Vähän löytyi ristiriitasta tietoa internetsistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tryffis View Post
Asensitko itse lukkoyksikön perään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikko_sa View PostLukko toi paljon loogisemman tuntuman. Lähinnä perä oli melko arvaamaton viedä luistossa ennen lukkoa. Ja talvellakin auttaa etenemisessä. Mulla on M-Factory ja M3 puslat takana.
Eikös tuossa myyntipalstalla ollut E9x quaife melko hyvään hintaan kaupan?
Tuo on ison 215 perän yksikkö mikä myynnissä, itsellä 188 pikkuperä.
Asensitko itse lukkoyksikön perään?
Leave a comment:
-
-
Lukko toi paljon loogisemman tuntuman. Lähinnä perä oli melko arvaamaton viedä luistossa ennen lukkoa. Ja talvellakin auttaa etenemisessä. Mulla on M-Factory ja M3 puslat takana.
Eikös tuossa myyntipalstalla ollut E9x quaife melko hyvään hintaan kaupan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tommi69 View PostItellä yli 500hp, ja hyvin oon pärjänny ilman lukkoo. Eihän toi sudi kun paikaltaan lähtee hiukan. Riippuu renkaista ja alustasta. Mulla on bc ja hankookit alla.
Jokseenkin puuttuu sellanen looginen hallittu tuntuma mutkissa, mikä on tullut lukollisista tutuksi.
Kyllä se valinta nyt joko alustaan m3 tukivarsineen tai lukkoon ja takapuslineen kallistuu.
Leave a comment:
-
-
Itellä yli 500hp, ja hyvin oon pärjänny ilman lukkoo. Eihän toi sudi kun paikaltaan lähtee hiukan. Riippuu renkaista ja alustasta. Mulla on bc ja hankookit alla.
Leave a comment:
-
-
Hankkia vaiko ei... tässä oon pyöritellyt mielessäni oikean lsd hankkimista. Vähän osittain mennään aiheen sivusta mutta vaikutti ehkä parhaalta topicilta koska itse kallistun ehkä eniten lukon hankkimiseen tässävaiheessa.
Sigun auto, olen koittanut panostaa autossa siihen että olisi hyvät pohjat tehojen ottamiselle, kaikki suuttimet vaihdeltu, puolat-tulpat, asennettu occ ja parempi pcv, stage 1 lpfp, dci.
Laatikkoon xhp ja ecuun mhd.
Tällähetkellä ajelen E50 stage 1+ kartalla (tehot pitäisi olla jossain n.380hp tienoilla) ja tuntuu siltä ettei alusta/voimansiirto oikein pysy perässä enään näilläkään tehoilla.
Nyt kysymys onkin että mitä seuraavaksi, vaihtoehtoina fbo setti (ei varsin fiksu idea ainakaan tehoja ottaa enempää)
Alustaa kuntoon ( koni-sportit + eibachit ja ehkä jotain muita herkkuja vielä )
Vaiko lukkoperä, ja samalla takakelkan puslat ja ehkäpä lockdown kitti ? (tutun kautta saisin wavetracin kohtuurahaan )
...vai tungetaanko puuharahat suosiolla säästöpossuun (varmasti järkevin vaitoehto)
Tuo e-"lsd":n toiminta ei kyllä itseä juuri vakuuta. Varmasti parempi kuin ei mitään mutta ei juurikaan muistuta minusta aidon lukon toimintaa ainakaan kuivalla asfaltilla. Ehkä tätäkin voisi hieman parantaa koodaamalla joitain DSC:n ominaisuuksia pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by F-Lame View PostOnko kellään vielä muista lukoista kokemusta kuin Quaife ? Esim Wawetrack ?
Leave a comment:
-
-
Onko kellään vielä muista lukoista kokemusta kuin Quaife ? Esim Wawetrack ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostAikaisemmin tässä keskustelussa mainittu että uudemman mallin abs-boksiin onnistuu tämä koodaus.
Pitääkö paikkansa? Kyseessä e46 330i facelifti?
Ei viittis turhaan ajella reilua sataa km suuntaansa lähimmälle koodaajalle ja todeta ettei onnistu. :think
Leave a comment:
-
-
Aikaisemmin tässä keskustelussa mainittu että uudemman mallin abs-boksiin onnistuu tämä koodaus.
Pitääkö paikkansa? Kyseessä e46 330i facelifti?
Ei viittis turhaan ajella reilua sataa km suuntaansa lähimmälle koodaajalle ja todeta ettei onnistu. :think
Leave a comment:
-
-
Moro!
Mulla on vm.2006 e90 320d, niin onnistuuko jonkun kautta sähkölukon koodaus?
Jos joku Kuopiossa osais sen tehä, niin oisi hieno homma
Mutta voin ajella kauemmaskin koodauttamaan...
Laittakaa koodarit privana tulee viestiä ja minkä verran euroja otatte koodauksesta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: