memebuy23buy

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juuså
    replied
    Originally posted by works View Post
    Alkaa tuota tehoa olemaan 135:ssa sen verran että pitänee lukkoa taakse laittaa. Tämä kaveri oli jollekkin täällä jo tuttu, tekee about mitä vaan komboja minkä vaan perän sisään.

    Omassani on 215L perä jota en mielelläni vaihtaisi 188:iin "just because", koska paremmin en vielä ymmärrä.

    Jos 188:n kelpuuttaisin AT:n 3.46 välityksellä, 25% accel/decel jaolla, neljällä shimmillä ja normaaleilla 45/45 asteen rampeilla olisi hintaa koko murkulalle 1120€ + 40€ shippaus. Uudet laakerit ovat +120€ ja 40/25 accel/decel jaolla sekä kahdeksalla shimmillä sekä custom rampeilla tulee +280€ lisähintaa.

    Mutta, koska iso diffi autossa on jo valmiina niin 215 3.08 välityksellä, 25% a/d jaolla, neljällä shimmillä ja 45/45 asteen rampeilla on 1740€ + 40€ shippaus. Tähänkin voi vielä ottaa uudet laakerit +140€ sekä 40/15 a/d jaon neljällä shimmillä ja 30/60 a/d rampeilla +100€.

    Nyt, opastakaas untuvikkoa, kiitos:

    - onko mitään fyysistä järkeä pitää kiinni 215:stä vs 188
    - kun auton käyttötarkoitus on 80% päivittäiskäyttö, 10% Espoon pikkutiet ja 10% Alastaro/Ahvenisto, niin mikä on järkevä kitkalukon sisältö
    - vai onko fiksumpaa ottaa helical Quaife/Wavetrack sekä koneistaa oma perä?
    Itsellä tuo 40/15 setti vahvemmilla laakereilla LCI e61 530d:ssä. Ei ole liian raju normaaliin ajoon, pitää kyllä erinomaisesti ja uskoisin että talvellakin hakkaa quaifen mennen tullen. Mulla on perus 370hv 800nm setti ja kyllä puree tiukasti lukko kiinni kun antaa kenkää. Ja oli kyllä tosi helppo kun vaan vaihtoi perän ja eikun suorilta ajoon. Ja kannattaa kysyä tarjousta jos maksat suoraan pankkitilille, niinkuin itse tein. Ebay ottaa 10% välistä.
    Last edited by Juuså; 13-10-2018, 20:09.

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Originally posted by works View Post
    Alkaa tuota tehoa olemaan 135:ssa sen verran että pitänee lukkoa taakse laittaa. Tämä kaveri oli jollekkin täällä jo tuttu, tekee about mitä vaan komboja minkä vaan perän sisään.

    Omassani on 215L perä jota en mielelläni vaihtaisi 188:iin "just because", koska paremmin en vielä ymmärrä.

    Jos 188:n kelpuuttaisin AT:n 3.46 välityksellä, 25% accel/decel jaolla, neljällä shimmillä ja normaaleilla 45/45 asteen rampeilla olisi hintaa koko murkulalle 1120€ + 40€ shippaus. Uudet laakerit ovat +120€ ja 40/25 accel/decel jaolla sekä kahdeksalla shimmillä sekä custom rampeilla tulee +280€ lisähintaa.

    Mutta, koska iso diffi autossa on jo valmiina niin 215 3.08 välityksellä, 25% a/d jaolla, neljällä shimmillä ja 45/45 asteen rampeilla on 1740€ + 40€ shippaus. Tähänkin voi vielä ottaa uudet laakerit +140€ sekä 40/15 a/d jaon neljällä shimmillä ja 30/60 a/d rampeilla +100€.

    Nyt, opastakaas untuvikkoa, kiitos:

    - onko mitään fyysistä järkeä pitää kiinni 215:stä vs 188
    - kun auton käyttötarkoitus on 80% päivittäiskäyttö, 10% Espoon pikkutiet ja 10% Alastaro/Ahvenisto, niin mikä on järkevä kitkalukon sisältö
    - vai onko fiksumpaa ottaa helical Quaife/Wavetrack sekä koneistaa oma perä?
    Quaife on varmasti helpoin vaihtoehto ja ihan toimiva. 1 hyvä vaihtoehto on ostaa 1M/M3 taka-akselisto kokonaisuudessaan.

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Alkaa tuota tehoa olemaan 135:ssa sen verran että pitänee lukkoa taakse laittaa. Tämä kaveri oli jollekkin täällä jo tuttu, tekee about mitä vaan komboja minkä vaan perän sisään.

    Omassani on 215L perä jota en mielelläni vaihtaisi 188:iin "just because", koska paremmin en vielä ymmärrä.

    Jos 188:n kelpuuttaisin AT:n 3.46 välityksellä, 25% accel/decel jaolla, neljällä shimmillä ja normaaleilla 45/45 asteen rampeilla olisi hintaa koko murkulalle 1120€ + 40€ shippaus. Uudet laakerit ovat +120€ ja 40/25 accel/decel jaolla sekä kahdeksalla shimmillä sekä custom rampeilla tulee +280€ lisähintaa.

    Mutta, koska iso diffi autossa on jo valmiina niin 215 3.08 välityksellä, 25% a/d jaolla, neljällä shimmillä ja 45/45 asteen rampeilla on 1740€ + 40€ shippaus. Tähänkin voi vielä ottaa uudet laakerit +140€ sekä 40/15 a/d jaon neljällä shimmillä ja 30/60 a/d rampeilla +100€.

    Nyt, opastakaas untuvikkoa, kiitos:

    - onko mitään fyysistä järkeä pitää kiinni 215:stä vs 188
    - kun auton käyttötarkoitus on 80% päivittäiskäyttö, 10% Espoon pikkutiet ja 10% Alastaro/Ahvenisto, niin mikä on järkevä kitkalukon sisältö
    - vai onko fiksumpaa ottaa helical Quaife/Wavetrack sekä koneistaa oma perä?

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by mikko_sa View Post
    Joo, oli hitsattu perä joten joutu koneistaa lautasen irti ja tekee kierteet ja spacerin väliin. Sen jälkeen shimmamaan taas kaiken kohdalleen. Tosin vaihdoin kaikki laakeritkin niin olihan siinä pura-mittaa-kasaa-pura jumppaa ihan omiksi tarpeiksi
    Se on kyllä pieni lisäerä jos tuota joutuu koneistamaan, itellä onneksi pultattu joten pitäisi tuo vaihto onnistua itsekkin.

    Ajattelin itse kokeilla tuurilla vanhoilla laakereilla ja shimmeillä jos välys vielä sattuis toleranssiin.. jos ei niin sama sitten laittaa uudet laakeritkin shimmisetin kylkeen..

    Joutuuko tuossa muuten cat backin sekä pohjan poikkituet ottamaan irti että perän saa käsiin? Vähän löytyi ristiriitasta tietoa internetsistä.

    Leave a comment:


  • mikko_sa
    replied
    Originally posted by tryffis View Post

    Asensitko itse lukkoyksikön perään?
    Joo, oli hitsattu perä joten joutu koneistaa lautasen irti ja tekee kierteet ja spacerin väliin. Sen jälkeen shimmamaan taas kaiken kohdalleen. Tosin vaihdoin kaikki laakeritkin niin olihan siinä pura-mittaa-kasaa-pura jumppaa ihan omiksi tarpeiksi

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by mikko_sa View Post
    Lukko toi paljon loogisemman tuntuman. Lähinnä perä oli melko arvaamaton viedä luistossa ennen lukkoa. Ja talvellakin auttaa etenemisessä. Mulla on M-Factory ja M3 puslat takana.

    Eikös tuossa myyntipalstalla ollut E9x quaife melko hyvään hintaan kaupan?
    Näin ne kanssa väittää lammikon toisella puolen. Monet sanoo lukkoa kyllä parhaimmaksi modiksi heti perustason softan jälkeen, vaikka lumesta ei olisi tietoakaan :think

    Tuo on ison 215 perän yksikkö mikä myynnissä, itsellä 188 pikkuperä.

    Asensitko itse lukkoyksikön perään?

    Leave a comment:


  • mikko_sa
    replied
    Lukko toi paljon loogisemman tuntuman. Lähinnä perä oli melko arvaamaton viedä luistossa ennen lukkoa. Ja talvellakin auttaa etenemisessä. Mulla on M-Factory ja M3 puslat takana.

    Eikös tuossa myyntipalstalla ollut E9x quaife melko hyvään hintaan kaupan?

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Itellä yli 500hp, ja hyvin oon pärjänny ilman lukkoo. Eihän toi sudi kun paikaltaan lähtee hiukan. Riippuu renkaista ja alustasta. Mulla on bc ja hankookit alla.
    Varmasti on kyllä tolla alustalla iso rooli tässä kans. Itellä lähinnä tuntuu että perä hakee säännöllisen epäsäännöllisesti täyskaasulla, toispuoleista nykimistä. Itellä ei läheskään aina lähde kahdella paikoiltaan, vaan joskus jää pitkääkin pätkää yhden pyörän raitaa.

    Jokseenkin puuttuu sellanen looginen hallittu tuntuma mutkissa, mikä on tullut lukollisista tutuksi.

    Kyllä se valinta nyt joko alustaan m3 tukivarsineen tai lukkoon ja takapuslineen kallistuu.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Itellä yli 500hp, ja hyvin oon pärjänny ilman lukkoo. Eihän toi sudi kun paikaltaan lähtee hiukan. Riippuu renkaista ja alustasta. Mulla on bc ja hankookit alla.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Hankkia vaiko ei... tässä oon pyöritellyt mielessäni oikean lsd hankkimista. Vähän osittain mennään aiheen sivusta mutta vaikutti ehkä parhaalta topicilta koska itse kallistun ehkä eniten lukon hankkimiseen tässävaiheessa.

    Sigun auto, olen koittanut panostaa autossa siihen että olisi hyvät pohjat tehojen ottamiselle, kaikki suuttimet vaihdeltu, puolat-tulpat, asennettu occ ja parempi pcv, stage 1 lpfp, dci.
    Laatikkoon xhp ja ecuun mhd.

    Tällähetkellä ajelen E50 stage 1+ kartalla (tehot pitäisi olla jossain n.380hp tienoilla) ja tuntuu siltä ettei alusta/voimansiirto oikein pysy perässä enään näilläkään tehoilla.

    Nyt kysymys onkin että mitä seuraavaksi, vaihtoehtoina fbo setti (ei varsin fiksu idea ainakaan tehoja ottaa enempää)

    Alustaa kuntoon ( koni-sportit + eibachit ja ehkä jotain muita herkkuja vielä )

    Vaiko lukkoperä, ja samalla takakelkan puslat ja ehkäpä lockdown kitti ? (tutun kautta saisin wavetracin kohtuurahaan )

    ...vai tungetaanko puuharahat suosiolla säästöpossuun (varmasti järkevin vaitoehto )

    Tuo e-"lsd":n toiminta ei kyllä itseä juuri vakuuta. Varmasti parempi kuin ei mitään mutta ei juurikaan muistuta minusta aidon lukon toimintaa ainakaan kuivalla asfaltilla. Ehkä tätäkin voisi hieman parantaa koodaamalla joitain DSC:n ominaisuuksia pois.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by F-Lame View Post
    Onko kellään vielä muista lukoista kokemusta kuin Quaife ? Esim Wawetrack ?
    Itselle Quaife ja kaverilla Wavetrac. En osaisi kertoa että kumpi on kumpi. Ihan samalla tavalla toimii.

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Onko kellään vielä muista lukoista kokemusta kuin Quaife ? Esim Wawetrack ?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Aikaisemmin tässä keskustelussa mainittu että uudemman mallin abs-boksiin onnistuu tämä koodaus.

    Pitääkö paikkansa? Kyseessä e46 330i facelifti?

    Ei viittis turhaan ajella reilua sataa km suuntaansa lähimmälle koodaajalle ja todeta ettei onnistu. :think
    -04 vuotiseen m-sport 320i touringiin ainakin onnistui

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Aikaisemmin tässä keskustelussa mainittu että uudemman mallin abs-boksiin onnistuu tämä koodaus.

    Pitääkö paikkansa? Kyseessä e46 330i facelifti?

    Ei viittis turhaan ajella reilua sataa km suuntaansa lähimmälle koodaajalle ja todeta ettei onnistu. :think

    Leave a comment:


  • Skelektor
    replied
    Moro!

    Mulla on vm.2006 e90 320d, niin onnistuuko jonkun kautta sähkölukon koodaus?
    Jos joku Kuopiossa osais sen tehä, niin oisi hieno homma
    Mutta voin ajella kauemmaskin koodauttamaan...
    Laittakaa koodarit privana tulee viestiä ja minkä verran euroja otatte koodauksesta.

    Leave a comment:

Working...
X