Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Miten se oli tuon e46:n kanssa, saiko siihen koodattua tämän sähkö"lukon"? Silleen toki, että luistonesto pois päällä, lukko on päällä.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Skelektor
      Newbiemmer
      • Dec 2003
      • 20
      • Kuopio

      Kehtaisko joku ystävällisesti kirjoitella ohjeet Bmw e87 120d msport vm.2008 sähköisenlukon koodaukseen
      Iso kiitos etukäteen

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by Skelektor View Post
        Kehtaisko joku ystävällisesti kirjoitella ohjeet Bmw e87 120d msport vm.2008 sähköisenlukon koodaukseen
        Iso kiitos etukäteen
        Vaikkapa tuosta. Voit skipata tuon jarruylikuumenemisosuuden. Huomioi myös että ohjeessa tuo jannu nimenomaan disabloi sen, aktivointiin riittää terve järki, eli arvon vaihtaminen toiseksi kuin mitä se nyt on. En nyt ulkoa muista miten päin homma meni, eikä ole läppäriä josta luntata.

        Jos DIFF_LOCK-arvoa ei moduulista löydy, ei sitä ole mahdollista koodata. Yleensä kyllä noin uudessa jo on.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Skelektor View Post
          Kehtaisko joku ystävällisesti kirjoitella ohjeet Bmw e87 120d msport vm.2008 sähköisenlukon koodaukseen
          Iso kiitos etukäteen
          Laitoit mulle priivaa, mutta sulle ei voi näköjään lähettää kun olet profiilista sen estänyt "Skelektor has chosen not to receive private messages or may not be allowed to receive private messages. Therefore you may not send your message to him/her."
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • tiakri
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 208

            Yleensä tuo "sähköinen lukko" on tehtaalta aktivoituna. Se kannattaa lähinnä disabloida jos asentaa quaifen tai muun oikean lukon ettei häiritse sen toimintaa. Ei sitä yleensä tartte erikseen enabloida.
            E90lci'09

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by tiakri View Post
              Yleensä tuo "sähköinen lukko" on tehtaalta aktivoituna. Se kannattaa lähinnä disabloida jos asentaa quaifen tai muun oikean lukon ettei häiritse sen toimintaa. Ei sitä yleensä tartte erikseen enabloida.
              Ei ole minulla ainakaan vielä tullut vastaan pikkukoneisia perhemalleja joissa olisi sähkölukko valmiiksi aktivoitu, ja kymmeniä olen vuosien varrella tehnyt. 335i/335d on ollut sekä aktivoituna että ilman.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5403
                • S:t Karins

                Originally posted by tiakri View Post
                Yleensä tuo "sähköinen lukko" on tehtaalta aktivoituna. Se kannattaa lähinnä disabloida jos asentaa quaifen tai muun oikean lukon ettei häiritse sen toimintaa. Ei sitä yleensä tartte erikseen enabloida.
                Avaatkos tätä vähän? Mun muistaakseni Qaife:n kanssa ei tuohon tarvitse koskea?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Avaatkos tätä vähän? Mun muistaakseni Qaife:n kanssa ei tuohon tarvitse koskea?
                  No ainakin sillä poisohjelmoinnilla saa varmuuden ettei dsc kiihdyttäessä missään tilanteessa jarruta turhaan siellä.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5403
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    No ainakin sillä poisohjelmoinnilla saa varmuuden ettei dsc kiihdyttäessä missään tilanteessa jarruta turhaan siellä.
                    Jos lähdetään oikein kiihdyttelemään niin dsc otetaan ihan napista pois päältä. Muutenhan tuo dsc auttaa liikkeelle lähdössä esim. liukkaalla?
                    Ja Quaife lukko parantaa pitoa se on selvä.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Jos käy torsenille ominainen asia eli toinen rengas menettää pidon kokonaan ja tämän seurauksena ”lukko” aukeaa, niin mielestäni tässä kohtaa on pelkästään hyvä asia että luistonesto puuttuu peliin ja jarruttaa tätä tyhjään pyörivää rengasta? Normaalistihan se ei jarruta koska perä estä toispuoleisen sutimisen.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Jos lähdetään oikein kiihdyttelemään niin dsc otetaan ihan napista pois päältä. Muutenhan tuo dsc auttaa liikkeelle lähdössä esim. liukkaalla?
                        Ja Quaife lukko parantaa pitoa se on selvä.
                        Sähköinen lukkoperä kun on käytössä, niin se nimenomaan jarruttelee silloin kun dsc on napista pois päältä.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • ässä lavaan
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1717
                          • Savo

                          Mites tuo "sähkönen lukko" nyt käytännössä pelaa kun se on viimein koodattu päälle? Tarviiko esim. DTC -nappia painella suuntaan tai toiseen?

                          Tämmönen oli toisessa topikissa niin en prkl enää pysy kärryillä:

                          "On-topic, eikös tuo mene niin että perusasetuksilla on kaikki luistonestot käytössä, ja DTC nappia painamalla kytkeytyy dynaaminen luistonesto joka sallii sutimiset mutta puuttuu jos alkaa lähtemään sivusuunnassa ns. lapasesta? Eli DTC-nappia painamalla DTC menee päälle, eikä suinkaan kytkeydy pois?"

                          Voimaa ei ole vielä satanut taivaalta (onneksi.. ) niin ei ole päässyt testailemaan.
                          Last edited by ässä lavaan; 18-10-2019, 16:21.
                          E91

                          Exät:
                          E36 325i -93 Cabriolet
                          E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                          E36 325i -91 Sedan
                          E30 325i -85

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by ässä lavaan View Post
                            Mites tuo "sähkönen lukko" nyt käytännössä pelaa kun se on viimein koodattu päälle? Tarviiko esim. DTC -nappia painella suuntaan tai toiseen?

                            Voimaa ei ole vielä satanut taivaalta (onneksi.. ) niin ei ole päässyt testailemaan.
                            Päälle koodattuna se jarruttaa sutivaa rengasta myös silloin kun kaikki avut ovat pois päältä.
                            Vakionahan näissä kaikissa on DTC-moodissa (lyhyt painallus) sähköinen lukko "aktivoituna" = DSC jarruttaa sutivaa rengasta ja antaa vähän löysää/sallii vähän luisua ja luistoa.

                            Omasta huomaa hiton hyvin eron kun siinä ei saa tuota toimintoa käyttöön. DTC-moodissa auto lähtee todella helposti poikittain märällä/lumella, mutta se hauska loppuu siihen. Kaikki avut poissa taas rajoituksia ei olisi, mutta 99% ajasta sutii ainoastaan yhdellä ja vesikelillä ei mitään mahdollisuutta saada luisuun, talvella menee edes jotenkin...

                            Originally posted by ässä lavaan View Post
                            "On-topic, eikös tuo mene niin että perusasetuksilla on kaikki luistonestot käytössä, ja DTC nappia painamalla kytkeytyy dynaaminen luistonesto joka sallii sutimiset mutta puuttuu jos alkaa lähtemään sivusuunnassa ns. lapasesta? Eli DTC-nappia painamalla DTC menee päälle, eikä suinkaan kytkeydy pois?"
                            No näinhän se menee. DTC = Dynamic Traction Control.
                            https://www.bmwtoronto.ca/resources/...on-control.htm
                            Last edited by Supra^; 18-10-2019, 16:25.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • ässä lavaan
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1717
                              • Savo

                              Eli tulkitsinko oikein:

                              Perusmoodissa kaikki avut päällä. Ei salli sutimista / luistoa sivulle.

                              DTC -napin kerta painallus sallii pienen sutimisen (esim. liikkeelle pääsyn sohjossa), mutta rajoittaa suurempaa sivuluisua.

                              DTC -nappi pohjaan niin kaikki avut poissa ja sallii sivuluisun, mutta sutii yhdellä pyörällä?

                              LUKKO KUN AKTIVOITU niin apujen ollessa poissa sallii sivuluisun ja sutimisen ns. kahdella pyörällä? Ja tällä sitten parhaiten edetään liikennevaloista sohjossa.. ? Ko kö vai...



                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Päälle koodattuna se jarruttaa sutivaa rengasta myös silloin kun kaikki avut ovat pois päältä.
                              Vakionahan näissä kaikissa on DTC-moodissa (lyhyt painallus) sähköinen lukko "aktivoituna" = DSC jarruttaa sutivaa rengasta ja antaa vähän löysää/sallii vähän luisua ja luistoa.

                              Omasta huomaa hiton hyvin eron kun siinä ei saa tuota toimintoa käyttöön. DTC-moodissa auto lähtee todella helposti poikittain märällä/lumella, mutta se hauska loppuu siihen. Kaikki avut poissa taas rajoituksia ei olisi, mutta 99% ajasta sutii ainoastaan yhdellä ja vesikelillä ei mitään mahdollisuutta saada luisuun, talvella menee edes jotenkin...
                              Last edited by ässä lavaan; 18-10-2019, 17:21.
                              E91

                              Exät:
                              E36 325i -93 Cabriolet
                              E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                              E36 325i -91 Sedan
                              E30 325i -85

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5403
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Sähköinen lukkoperä kun on käytössä, niin se nimenomaan jarruttelee silloin kun dsc on napista pois päältä.
                                Ok, eli 335i:ssä tuota ei sitten ole koodattu käyttöön tehtaalla?
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎