Miten se oli tuon e46:n kanssa, saiko siihen koodattua tämän sähkö"lukon"? Silleen toki, että luistonesto pois päällä, lukko on päällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Originally posted by Skelektor View PostKehtaisko joku ystävällisesti kirjoitella ohjeet Bmw e87 120d msport vm.2008 sähköisenlukon koodaukseen
Iso kiitos etukäteen
Jos DIFF_LOCK-arvoa ei moduulista löydy, ei sitä ole mahdollista koodata. Yleensä kyllä noin uudessa jo on.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Skelektor View PostKehtaisko joku ystävällisesti kirjoitella ohjeet Bmw e87 120d msport vm.2008 sähköisenlukon koodaukseen
Iso kiitos etukäteene39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostYleensä tuo "sähköinen lukko" on tehtaalta aktivoituna. Se kannattaa lähinnä disabloida jos asentaa quaifen tai muun oikean lukon ettei häiritse sen toimintaa. Ei sitä yleensä tartte erikseen enabloida.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostYleensä tuo "sähköinen lukko" on tehtaalta aktivoituna. Se kannattaa lähinnä disabloida jos asentaa quaifen tai muun oikean lukon ettei häiritse sen toimintaa. Ei sitä yleensä tartte erikseen enabloida.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostAvaatkos tätä vähän? Mun muistaakseni Qaife:n kanssa ei tuohon tarvitse koskea?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo ainakin sillä poisohjelmoinnilla saa varmuuden ettei dsc kiihdyttäessä missään tilanteessa jarruta turhaan siellä.
Ja Quaife lukko parantaa pitoa se on selvä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Jos käy torsenille ominainen asia eli toinen rengas menettää pidon kokonaan ja tämän seurauksena ”lukko” aukeaa, niin mielestäni tässä kohtaa on pelkästään hyvä asia että luistonesto puuttuu peliin ja jarruttaa tätä tyhjään pyörivää rengasta? Normaalistihan se ei jarruta koska perä estä toispuoleisen sutimisen.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJos lähdetään oikein kiihdyttelemään niin dsc otetaan ihan napista pois päältä. Muutenhan tuo dsc auttaa liikkeelle lähdössä esim. liukkaalla?
Ja Quaife lukko parantaa pitoa se on selvä.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Mites tuo "sähkönen lukko" nyt käytännössä pelaa kun se on viimein koodattu päälle? Tarviiko esim. DTC -nappia painella suuntaan tai toiseen?
Tämmönen oli toisessa topikissa niin en prkl enää pysy kärryillä:
"On-topic, eikös tuo mene niin että perusasetuksilla on kaikki luistonestot käytössä, ja DTC nappia painamalla kytkeytyy dynaaminen luistonesto joka sallii sutimiset mutta puuttuu jos alkaa lähtemään sivusuunnassa ns. lapasesta? Eli DTC-nappia painamalla DTC menee päälle, eikä suinkaan kytkeydy pois?"
Voimaa ei ole vielä satanut taivaalta (onneksi.. ) niin ei ole päässyt testailemaan.Last edited by ässä lavaan; 18-10-2019, 16:21.E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
-
Originally posted by ässä lavaan View PostMites tuo "sähkönen lukko" nyt käytännössä pelaa kun se on viimein koodattu päälle? Tarviiko esim. DTC -nappia painella suuntaan tai toiseen?
Voimaa ei ole vielä satanut taivaalta (onneksi.. ) niin ei ole päässyt testailemaan.
Vakionahan näissä kaikissa on DTC-moodissa (lyhyt painallus) sähköinen lukko "aktivoituna" = DSC jarruttaa sutivaa rengasta ja antaa vähän löysää/sallii vähän luisua ja luistoa.
Omasta huomaa hiton hyvin eron kun siinä ei saa tuota toimintoa käyttöön. DTC-moodissa auto lähtee todella helposti poikittain märällä/lumella, mutta se hauska loppuu siihen. Kaikki avut poissa taas rajoituksia ei olisi, mutta 99% ajasta sutii ainoastaan yhdellä ja vesikelillä ei mitään mahdollisuutta saada luisuun, talvella menee edes jotenkin...
Originally posted by ässä lavaan View Post"On-topic, eikös tuo mene niin että perusasetuksilla on kaikki luistonestot käytössä, ja DTC nappia painamalla kytkeytyy dynaaminen luistonesto joka sallii sutimiset mutta puuttuu jos alkaa lähtemään sivusuunnassa ns. lapasesta? Eli DTC-nappia painamalla DTC menee päälle, eikä suinkaan kytkeydy pois?"
https://www.bmwtoronto.ca/resources/...on-control.htmLast edited by Supra^; 18-10-2019, 16:25.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Eli tulkitsinko oikein:
Perusmoodissa kaikki avut päällä. Ei salli sutimista / luistoa sivulle.
DTC -napin kerta painallus sallii pienen sutimisen (esim. liikkeelle pääsyn sohjossa), mutta rajoittaa suurempaa sivuluisua.
DTC -nappi pohjaan niin kaikki avut poissa ja sallii sivuluisun, mutta sutii yhdellä pyörällä?
LUKKO KUN AKTIVOITU niin apujen ollessa poissa sallii sivuluisun ja sutimisen ns. kahdella pyörällä? Ja tällä sitten parhaiten edetään liikennevaloista sohjossa.. ? Ko kö vai...
Originally posted by Supra^ View PostPäälle koodattuna se jarruttaa sutivaa rengasta myös silloin kun kaikki avut ovat pois päältä.
Vakionahan näissä kaikissa on DTC-moodissa (lyhyt painallus) sähköinen lukko "aktivoituna" = DSC jarruttaa sutivaa rengasta ja antaa vähän löysää/sallii vähän luisua ja luistoa.
Omasta huomaa hiton hyvin eron kun siinä ei saa tuota toimintoa käyttöön. DTC-moodissa auto lähtee todella helposti poikittain märällä/lumella, mutta se hauska loppuu siihen. Kaikki avut poissa taas rajoituksia ei olisi, mutta 99% ajasta sutii ainoastaan yhdellä ja vesikelillä ei mitään mahdollisuutta saada luisuun, talvella menee edes jotenkin...Last edited by ässä lavaan; 18-10-2019, 17:21.E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSähköinen lukkoperä kun on käytössä, niin se nimenomaan jarruttelee silloin kun dsc on napista pois päältä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment