N43B16 tyhjäkäynti putoaa 500rpm esim tullessaan liikennevaloihin kytkinpohjassa, tuntuu välillä että sammuu kokonaan.
133tkm ajettu, nox anturi ja tulpat vaihettu vähän aikaan sit.
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Originally posted by Cunttory View PostLöytyy activaten alta inpassa. Muistaakseni controlled air quide toiminto. En tiedä mikä on syy kaihtimien jumitteluun, mutta saattaa toimia inpalla ajaessa auki/kiinni ja taas tovin sen jälkeen automaattisestikkin.
Hyvin se tuolla liikkui edestakaisin. Katsotaan jatkossa tuleeko herja uudestaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostN43 antaa seuraavat koodit ja ne tulee uudestaan.
2F11 Cooler jalousie top
Tuo toinen sitten liittyy siihen jäähdyttimen edessä olevaan verhoon tai säleikköön. Sekään ei ilmeisesti nyt toimi. Pitäisikö Inpassa olla jossain tuolle oma testi?
Leave a comment:
-
-
N43 antaa seuraavat koodit ja ne tulee uudestaan.
2EFE Electric fan control
2F11 Cooler jalousie top
Tuota ekaa olen vähän enemmän ihmetellyt. Inpalla mm. seurasin puhaltimen toimintaa ja yritin myös niitä sieltä löytyviä testiarvoja (15, 50 ja 90%). Koko ajan Inpa kertoo tuulettimen olevan 2% teholla (riippumatta esim. em. testiarvoista), eikä tuuletin näytä pyörivän lainkaan. Katsoin sulakkeita hansikaslokeron takaa ja oman tulkintani mukaan kaikki jäähdyttimen tuulettimen liittyvät sulakkeet olisivat ehjiä. Tuo 2% vaan ihmetyttää. Mistä Inpa sen arvon saa? Sitä mietin, että olisko mahdollista, että tuulettimen sijasta jokin muu osa (lämpötilaanturi tms.) olisi rikki tai jossain liittimessa huono kontakti. En nyt viitsisi uutta tuuletinta ostaa vain todetakseni ettei siinä ollut vikaa.
Tuo toinen sitten liittyy siihen jäähdyttimen edessä olevaan verhoon tai säleikköön. Sekään ei ilmeisesti nyt toimi. Pitäisikö Inpassa olla jossain tuolle oma testi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maikkk View PostOsaako joku sanoa pitäisikö INPAn ( tai muiden diagnostiikkasoftien ) näyttää arvoja lambda 2 cat:n jälkeen? Tässä n43 koneessahan ei ole cat:n jälkeen kyn yksi tunnistin.
Leave a comment:
-
-
Osaako joku sanoa pitäisikö INPAn ( tai muiden diagnostiikkasoftien ) näyttää arvoja lambda 2 cat:n jälkeen? Tässä n43 koneessahan ei ole cat:n jälkeen kyn yksi tunnistin. Muistelisin ennen noissa arvoissa nähneeni liikettä.
Vikakoodia 2f7c pukkaa joka viittaa suoraan tuohon lambdaan, muttakun se on vaihdettu 5000km taaksepäin. Lambda vaihdon jälkeen on kyllä ollut suuttimienvaihtoa yms. jota ennen olleet sytytyskatkokset ovat voineet tuon rikkoa? Ilmenee nykimisenä eli jotain sytytyskatkoksia on vielä adaptaatioiden nollauksenkin jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Rontti View PostEli isäukon e60 lci 520i kyseessä. Tämmöstä koodia puskee tasaseen kun istalla kattelee. Laitetaanko uutta nox anturia tilaten, vai laitetaanko noxem emulaattori? Mielipiteitä?
Leave a comment:
-
-
-
Kyllä. Ja mikäli nox järjestelmässä on mitään vikaa päällä ei sylinterikohtainen seoksen korjaus toimi eikä järjestelmä mene ikinä laihaseosmoodiinkaan.
Eli pitkässä juoksussa käynnin epätasaisuus vain pahenee.
Leave a comment:
-
-
Vaikuttaisi koodiesi perusteella että NOx-anturi on vikaantunut lopullisesti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maikkk View Post2EFE Taitaa olla shadow code, joten voi olla ollut jo pidempään - ei välttämättä liity muihin. Tarkista sulake hanskalokeron takaa, muistaakseni oikeassa laidassa.
Onko auto seissyt ja/tai sillä on aiemmin ajettu pientä matkaa kaupunkirajoituksin?
Toi sulake pitää tarkistaa. Kiitos vinkistä.
Ajoista en osaa sanoa mitään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostOnko valistuneita arvauksia mikä koneessa voisi näiden Carlyn löytämien koodien myötä olla vikana?
Persdyno kertoi myös että kone ravistaa jo tyhjäkäynnillä.
Onko auto seissyt ja/tai sillä on aiemmin ajettu pientä matkaa kaupunkirajoituksin?
Leave a comment:
-
-
-
Jatkan yksinpuhelua. Mulla tuli N43B20 öljynpainevaloa tauluun kun matka-ajosta pysähdyin esimerkiksi liikennevaloihin ja kierrokset laski tyhjäkäynnille. Inpa näytti vikakoodiksi 30C1. Korjasin tämän siten, että käytin hydrauliventtiilin 11417584990 ultraäänipesurissa. Ensin kunnon wd40 huuhtelu, sitten tunti pesurissa, toinen huuhtelu ja toinen tunti pesurissa. Venttiilissä on muovinen liitin sähkökytkentää varten, mutta upotin koko osan pesuveteen. Annoin kuivua vartin verran ennen kuin asensin takaisin moottoriin. Tälläkin foorumilla monet sanovat, että pitää ostaa uusi osa, mutta suositan ensin kokeilemaan ultraäänipesuria.
Leave a comment:
-
Leave a comment: