memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jans0
    replied
    N43B16 tyhjäkäynti putoaa 500rpm esim tullessaan liikennevaloihin kytkinpohjassa, tuntuu välillä että sammuu kokonaan.
    133tkm ajettu, nox anturi ja tulpat vaihettu vähän aikaan sit.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Löytyy activaten alta inpassa. Muistaakseni controlled air quide toiminto. En tiedä mikä on syy kaihtimien jumitteluun, mutta saattaa toimia inpalla ajaessa auki/kiinni ja taas tovin sen jälkeen automaattisestikkin.
    Kiitos, tuollaisella nimellä se sieltä löytyy. En tiennyt alunperin mitä hakisin ja toi jäi noteeraamatta.

    Hyvin se tuolla liikkui edestakaisin. Katsotaan jatkossa tuleeko herja uudestaan.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    N43 antaa seuraavat koodit ja ne tulee uudestaan.

    2F11 Cooler jalousie top
    Tuo toinen sitten liittyy siihen jäähdyttimen edessä olevaan verhoon tai säleikköön. Sekään ei ilmeisesti nyt toimi. Pitäisikö Inpassa olla jossain tuolle oma testi?
    Löytyy activaten alta inpassa. Muistaakseni controlled air quide toiminto. En tiedä mikä on syy kaihtimien jumitteluun, mutta saattaa toimia inpalla ajaessa auki/kiinni ja taas tovin sen jälkeen automaattisestikkin.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    N43 antaa seuraavat koodit ja ne tulee uudestaan.
    2EFE Electric fan control
    2F11 Cooler jalousie top

    Tuota ekaa olen vähän enemmän ihmetellyt. Inpalla mm. seurasin puhaltimen toimintaa ja yritin myös niitä sieltä löytyviä testiarvoja (15, 50 ja 90%). Koko ajan Inpa kertoo tuulettimen olevan 2% teholla (riippumatta esim. em. testiarvoista), eikä tuuletin näytä pyörivän lainkaan. Katsoin sulakkeita hansikaslokeron takaa ja oman tulkintani mukaan kaikki jäähdyttimen tuulettimen liittyvät sulakkeet olisivat ehjiä. Tuo 2% vaan ihmetyttää. Mistä Inpa sen arvon saa? Sitä mietin, että olisko mahdollista, että tuulettimen sijasta jokin muu osa (lämpötilaanturi tms.) olisi rikki tai jossain liittimessa huono kontakti. En nyt viitsisi uutta tuuletinta ostaa vain todetakseni ettei siinä ollut vikaa.

    Tuo toinen sitten liittyy siihen jäähdyttimen edessä olevaan verhoon tai säleikköön. Sekään ei ilmeisesti nyt toimi. Pitäisikö Inpassa olla jossain tuolle oma testi?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Maikkk View Post
    Osaako joku sanoa pitäisikö INPAn ( tai muiden diagnostiikkasoftien ) näyttää arvoja lambda 2 cat:n jälkeen? Tässä n43 koneessahan ei ole cat:n jälkeen kyn yksi tunnistin.
    Kyllä siellä jotakin lukemia yleensä näkyy, vaikkei tunnistinta olekaan.

    Leave a comment:


  • Maikkk
    replied
    Osaako joku sanoa pitäisikö INPAn ( tai muiden diagnostiikkasoftien ) näyttää arvoja lambda 2 cat:n jälkeen? Tässä n43 koneessahan ei ole cat:n jälkeen kyn yksi tunnistin. Muistelisin ennen noissa arvoissa nähneeni liikettä.

    Vikakoodia 2f7c pukkaa joka viittaa suoraan tuohon lambdaan, muttakun se on vaihdettu 5000km taaksepäin. Lambda vaihdon jälkeen on kyllä ollut suuttimienvaihtoa yms. jota ennen olleet sytytyskatkokset ovat voineet tuon rikkoa? Ilmenee nykimisenä eli jotain sytytyskatkoksia on vielä adaptaatioiden nollauksenkin jälkeen.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    Eli isäukon e60 lci 520i kyseessä. Tämmöstä koodia puskee tasaseen kun istalla kattelee. Laitetaanko uutta nox anturia tilaten, vai laitetaanko noxem emulaattori? Mielipiteitä?
    Suurinpiirtein samoja koodeja mullakin on (jokunen visti aiemmin). Tein just emulaattorista tilauksen.

    Leave a comment:


  • ässä lavaan
    replied
    Turha.
    Last edited by ässä lavaan; 24-09-2020, 15:59.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Eli isäukon e60 lci 520i kyseessä. Tämmöstä koodia puskee tasaseen kun istalla kattelee. Laitetaanko uutta nox anturia tilaten, vai laitetaanko noxem emulaattori? Mielipiteitä?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kyllä. Ja mikäli nox järjestelmässä on mitään vikaa päällä ei sylinterikohtainen seoksen korjaus toimi eikä järjestelmä mene ikinä laihaseosmoodiinkaan.
    Eli pitkässä juoksussa käynnin epätasaisuus vain pahenee.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Vaikuttaisi koodiesi perusteella että NOx-anturi on vikaantunut lopullisesti.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Maikkk View Post
    2EFE Taitaa olla shadow code, joten voi olla ollut jo pidempään - ei välttämättä liity muihin. Tarkista sulake hanskalokeron takaa, muistaakseni oikeassa laidassa.

    Onko auto seissyt ja/tai sillä on aiemmin ajettu pientä matkaa kaupunkirajoituksin?
    Muuta kautta sain jo vinkin, että suurin osa noista koodeista liittyy katalysaattoriin. Katalysaattori ja nox-anturi ovat todennäköisimmin entisiä ja siitä johtuen moottori myös ravistaa, kuluttaa enemmän ja on vähän tehottomampi.

    Toi sulake pitää tarkistaa. Kiitos vinkistä.

    Ajoista en osaa sanoa mitään.

    Leave a comment:


  • Maikkk
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Onko valistuneita arvauksia mikä koneessa voisi näiden Carlyn löytämien koodien myötä olla vikana?

    Persdyno kertoi myös että kone ravistaa jo tyhjäkäynnillä.
    2EFE Taitaa olla shadow code, joten voi olla ollut jo pidempään - ei välttämättä liity muihin. Tarkista sulake hanskalokeron takaa, muistaakseni oikeassa laidassa.

    Onko auto seissyt ja/tai sillä on aiemmin ajettu pientä matkaa kaupunkirajoituksin?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Onko valistuneita arvauksia mikä koneessa voisi näiden Carlyn löytämien koodien myötä olla vikana?

    Persdyno kertoi myös että kone ravistaa jo tyhjäkäynnillä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kääriäinen
    replied
    Jatkan yksinpuhelua. Mulla tuli N43B20 öljynpainevaloa tauluun kun matka-ajosta pysähdyin esimerkiksi liikennevaloihin ja kierrokset laski tyhjäkäynnille. Inpa näytti vikakoodiksi 30C1. Korjasin tämän siten, että käytin hydrauliventtiilin 11417584990 ultraäänipesurissa. Ensin kunnon wd40 huuhtelu, sitten tunti pesurissa, toinen huuhtelu ja toinen tunti pesurissa. Venttiilissä on muovinen liitin sähkökytkentää varten, mutta upotin koko osan pesuveteen. Annoin kuivua vartin verran ennen kuin asensin takaisin moottoriin. Tälläkin foorumilla monet sanovat, että pitää ostaa uusi osa, mutta suositan ensin kokeilemaan ultraäänipesuria.

    Leave a comment:

Working...
X