Originally posted by Kääriäinen
View Post
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Jupi View PostOnko sullakin tuo 30E9-vikakoodi? Silloinhan moottori käy koko ajan homogeenisellä seossuhteella eikä mene laihaseokselle ollenkaan. Voisi selittää rikkaalla käymisen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kääriäinen View PostMulla tekee tätä samaa. Onkohan MAF anturi rikki? Katsastuksessa päästöistä valitti, että kone käy rikkaalla. Katsastusmies sanoi että joko MAP tai MAF sen tekee. Tämä käynnistymisvaikeus viittaisi mielestäni noihin samoihin antureihin.
Itsellä oli tuo vikakoodi, lähti kun vaihtoi NOXEM-emulaattorin anturin tilalle. En muista kyllä oliko mulla tuollaista käynnistymisongelmaa lämpimällä koneella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aeku View PostAjattelin laittaa tänne viestin, jos vaikka jollakin olisi tietoa/kokemusta kyseisestä asiasta. Alkukesästä tuli ostettua 100tkm ajettu vm-09, 318i automaatti. Sellainen hieman omituinen ominaisuus kyseisessä yksilössä on, että lyhyen ajon jälkeen (5-20km) uudelleenkäynnistyksessä auto käynnistyy mutta heti sen jälkeen kierrokset putoaa hetkellisesti niin alas että kone sammuu. Kone ei kuitenkaan aina sammu vaan välillä pysyy käynnissä, vaikka kierrokset putoaa hetkellisesti. Jos auto on pidempään seisonut (4h ->), niin silloin käynnistyksen jälkeen kierrokset ei putoa vaan käynnistyy ns.normaalisti. Eli aamulla kun lähtee töihin niin käynnistyy normaalisti ja iltapäivällä kun lähtee töistä niin silloin myös aivan normaali. Kun menee vaikka kauppaan, matkaa noin 10km, tulee kaupasta ja käynnistää niin silloin käynnistyksen jälkeen kierrokset putoaa. Starttauksen yhteydessä, jos antaa hieman kierroksia niin silloin kyllä käynnistyy ja kierrokset ei putoa. Yksi vikakoodi sieltä löytyi, mutta en tiedä onko vaikutusta tähän: 30e9 nitrogen oxide catalytic converter, ageing. Nox-anturi on jo uusittu talvella.
Tämmöinen tapaus. Onko kenelläkään vastaavaa ollut?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kääriäinen View Post
Bemarin ohjekirjassa mainitaan vielä joku tiivisteaine, mikä pitäisi ruiskuttaa stefassa oleviin rakoihin. Oletteko kokeilleet, pitääkö stefa yhtään ilman tätä tiivisteainetta?
Tässä vielä linkki ohjekirjaan
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...mshaft/ICO0lgV
Leave a comment:
-
-
Oletteko ketjua vaihtaessa törmänneet tämmöseen ongelmaan, että kampiakselin etummainen stefa eli akselitiiviste olisi melko kenkkumainen vaihtaa? Sain vanhan tiivisteen pois vasta hakkaamalla sen sisäänpäin ja koukkimalla ketjuosaston kautta ylös. Pari tuntia meni kesälomasta tähän aktiviteettiin. Uuden stefan asennus sujuu ohjekirjassa mainitulla erikoistyökalulla varmaan viidessä minuutissa, mutta ilman ko. kalua sain asennukseen kulumaan toiset kaksi tuntia kesälomastani. Noh, siellä se nyt on ja uusi ketju valeksellaan kiristettynä. Huomenna remppa jatkuu öljypohjan asennuksella.
Bemarin ohjekirjassa mainitaan vielä joku tiivisteaine, mikä pitäisi ruiskuttaa stefassa oleviin rakoihin. Oletteko kokeilleet, pitääkö stefa yhtään ilman tätä tiivisteainetta?
Tässä vielä linkki ohjekirjaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOlen tässä asiassa amatööri, joten kysyn.
Voiko näitä korkeapainesuuttimia kunnostaa samaan tapaan kuin perinteisiä?
Saavatko he myös tiivisteen puristettua mittoihinsa että suutin on takaisin tullessaan asennusvalmis?
Leebmannilta tilattiin yhteen N53 kaikki 6 suutinta tässä keväällä, oli ainakin halvimpien joukossa.
En tiedä voiko kunnostaa
Tiiviste tuli asennusvalmiina, kun itse aikoinaan testautin suuttimet
Leave a comment:
-
-
Totta. Mutta ajattelin että mieluummin säästää ne rahat uusiin millä testaa vanhoja suuttimia.
Olisihan tässä 2 sarjaa vanhoja suuttimia josta voisi saada testaamalla yhden toimivan sarjan mutta siihen menee jo useampi satanen kun käy kaikki läpi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostN43 suuttimet voi testauttaa esim finjectorilla
Ihan vaan jos joku arpoo, onko suutin rikki vai ei
Voiko näitä korkeapainesuuttimia kunnostaa samaan tapaan kuin perinteisiä?
Saavatko he myös tiivisteen puristettua mittoihinsa että suutin on takaisin tullessaan asennusvalmis?
Leebmannilta tilattiin yhteen N53 kaikki 6 suutinta tässä keväällä, oli ainakin halvimpien joukossa.
Leave a comment:
-
-
N43 suuttimet voi testauttaa esim finjectorilla
Ihan vaan jos joku arpoo, onko suutin rikki vai ei
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko N43 kohdalla mitään suutinaktiota kuten N53 taitaa olla. Samat suuttimet kyseessä kuitenkin.
Tai onko jollain jäänyt jemmaan uudella indexillä olevia hyväkuntoisia käytettyjä?
Minulta voisi muutama uusimmalla indeksillä oleva suutin löytyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostTätä kysytty aiemminkin mutta kysytään uudestaan.
Mistä olette ostaneet uusia suuttimia edullisimmin? Onko N43 kohdalla mitään suutinaktiota kuten N53 taitaa olla. Samat suuttimet kyseessä kuitenkin.
Tai onko jollain jäänyt jemmaan uudella indexillä olevia hyväkuntoisia käytettyjä?
Mitä tarkoitat aktiolla? Suuttimet pitää koodata ja kannattaa adaptaatiot nollailla ja ajaa sopeutusajo.
Leave a comment:
-
-
Tätä kysytty aiemminkin mutta kysytään uudestaan.
Mistä olette ostaneet uusia suuttimia edullisimmin? Onko N43 kohdalla mitään suutinaktiota kuten N53 taitaa olla. Samat suuttimet kyseessä kuitenkin.
Tai onko jollain jäänyt jemmaan uudella indexillä olevia hyväkuntoisia käytettyjä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peltone View PostKaverin -08 318i n43b20A kävi tuomiolla merkkiliikkeessä ja kustannusarvio 8k.
Saako noita moottoreita mistää? Selasin tossa btcf, tori ja nettivaraosa eikä tullu etee ku yks ilmotus täällä vuodelta 2019.
Mites purkaamohommat?
Leave a comment:
-
Leave a comment: