Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Hemi View Post
    Ainoa faktahan kun tässä asiassa on se minkä itse auton valmistaja meille kuluttajille antaa, eli, se mitä BMW Suomi asiasta sanoo kun auton ostamme.
    Jos sinun ainoa fakta on BMW Suomen sanomiset ja huoltokäytännöt, niin ei tuo juttu kyllä kovin vahvalla pohjalla ole verrattuna ZF:n virallisiin dokumentteihin.

    BMW Suomen tarkoitus on myydä autoja. Huolto-/käyttökulujen minimointi edistää tätä asiaa. He eivät välitä mitään siitä mitä autoille takuuajan jälkeen tapahtuu tai siitä miten "laadukkaasti" niitä huolletaan merkkihuolloissa.
    E39 528iA

    Comment

    • enins
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 513
      • Rauma

      Öljynvaihdon tekeminen tai sen tekemättäjättäminen ei varmasti näy välittömästi missään, -sen koommin moottorissa kuin vaihteistossakaan.

      Aikanani olin vajaat pari vuotta Italiassa ja käytössä tietysti vuokra-auto. Jossain vaiheessa aloin tykästymään MK3-koppaiseen dieselCliohon ja saatuani kutsun tulla vaihtamaan auto uudempaan (tuli 100 tkm täyteen), ajattelin lunastaa clion itselleni (olisi voinut tuoda Suomeen verottomasti muuttoautona). Ajatukset auton ostosta jäi sille sijoille, kun tajusin kyseisen vuokra-autofirman huoltopolitiikan. Ensinnäkin, heillä on oma "virallistettu" huolto-organisaatio vuokraamilleen automerkeille, sillä muuten ei kyseinen merkki pääse heidän valikoimiinsa. Ja asiaan; heillä määräaikaishuolto kattaa vain ja ainoastaan moottoriöljyn tason tarkistuksen. Ts. tälläkin 1,5 litrasella dieselCliolla oli päästelty se 100 tkm ilman ensimmäistäkään öljynvaihtoa. Ja ihan nätisti se vielä kävi. Turhaa siis koko öljynvaihto, kestää ne ilmankin
      Autokalusto: 320d f30

      Comment

      • tnurmine
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 98
        • Vantaa

        Te ootte kaikki ihan pihalla. Siis, Life Time öljyhän tarkoittaa tietysti sitä, että sen öljyn elinikä on pidempi kuin laatikon, jossa se liplattelee. Ja vaikka se (öljy) sieltä pikkuhiljaa maailmalle karkaakin, niin kuiteski siellä sitä on vielä pari tippaa jäljellä siinä vaiheessa, kun laatikko ympäriltä räjähtää. Ja tämän meille BMW takaa ja vakuuttaa

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by TJJ View Post
          Jos sinun ainoa fakta on BMW Suomen sanomiset ja huoltokäytännöt, niin ei tuo juttu kyllä kovin vahvalla pohjalla ole verrattuna ZF:n virallisiin dokumentteihin.

          BMW Suomen tarkoitus on myydä autoja. Huolto-/käyttökulujen minimointi edistää tätä asiaa. He eivät välitä mitään siitä mitä autoille takuuajan jälkeen tapahtuu tai siitä miten "laadukkaasti" niitä huolletaan merkkihuolloissa.
          Jos sinä väität että ne BMW Suomen antamat lupaukset LL-käyttöelinkaaresta ko.autoa ostaessa/huoltaessa ei pidä paikkaansa, niin siinä tapauksessa pitäisi kertoa se näyttö mihin tällaiset väitteet perustuu.
          Missä on se näyttö joka kertoo BMW:n puhuvan paskaa/harhauttavan kuluttajaa? Missä on ne kaiikki tuhannet rikkoutuneet=loppuun kuluneet laatikot, jotta niihin voisi hieman tutustua?
          Vai onko tässä nyt bemarilta käynnissä jokin salaliitto jonka ymmärtää vain öljynvaihtajauskovaiset?
          Entä kaikki muut automerkit/mallit joissa niissäkin on nykyään LL-automaatit? Mistä niitä löytyy tuhansia loppuun kuluneina, kun kuitenkin vain hyvin pieneen osaan näistä "harrastelijat" niitä öljyjä vaihtelevat?
          Tuo ZF:än omiin huoltosuosituksiin vetoaminen on vain ja ainoastaan amatoorien uskonvahvistusta, eikä oikeasti väitteenä edes tästä maailmasta.
          Jos/kun aiheeseen oikeasti hieman haluaa perehtyä, niin ymmärtää kyllä miksi.
          Eli nämä täysin vailla logiikkaa olevat lapselliset "perustelut" siitä että ..."bemarillaeivälitetäsiitämitätakuuajanulkopuole llatapahtuu".... pitäisi näyttää myös toteen, eli missä ne loppuun kuluneet laatikot on?
          Missä on se näyttö joka yksiselitteisesti kertoo että n'mä LL-laatikot poikii ennen aikojaan öljyjen vaihtamattomuuteen?
          Kysyn tätä nyt ehkä sadannen kerran ja vaikka näitä täysin vailla realiteettejä olevia knoppeja minulla "uskovaiset" hypessään heittelee, niin missä minä voin tutustua siihen aineistoon mihin kaikki muut öljynvaihtouskovaiset ovat tutustuneet?
          Siis liityn ilaman muuta teidä "lahkoon" heti kun joku kertoo missä voi tutustua kiistattomaan tutkimusaineistoon joka kertoo että nämä öljyt pitää....tai edes kannattaa vaihtaa?
          Kerrotko sinä minulle mistä sinä olet "uskosi löytänyt"?
          Se ZF on oikeastitässä kohtaa epäjumala, jonka sanomiset ja tekemiset eivät mitenkään oikeasti liity BMW:n alla olevaan kokonaisuuteen jota automaattivaihdelaatikoksi/järjestemäksi kutsutaan(huom.ZF tekee myös ihan bisnestä myymällä omia öljytuotteitaan).
          Last edited by Hemi; 27-09-2013, 22:37.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by tnurmine View Post
            Te ootte kaikki ihan pihalla. Siis, Life Time öljyhän tarkoittaa tietysti sitä, että sen öljyn elinikä on pidempi kuin laatikon, jossa se liplattelee. Ja vaikka se (öljy) sieltä pikkuhiljaa maailmalle karkaakin, niin kuiteski siellä sitä on vielä pari tippaa jäljellä siinä vaiheessa, kun laatikko ympäriltä räjähtää. Ja tämän meille BMW takaa ja vakuuttaa

            "Pikku hiljaa maailmalle"???
            Tuota, jos laatikkosi kusee öljynsä maailmalle, niin eikähän se pitäisi korjata, eikä vain yrittää "korjata sitä" niitä öljyjä vaihtelemalla?

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Hemi View Post
              Kerrotko sinä minulle mistä sinä olet "uskosi löytänyt"?
              Esson pullosta se usko alunperin löytyi. Olihan se alussa vaikeaa kaikkien epäilyksien ja pelkojen kanssa, mutta nyt meillä on öljyuskovaisten tukiryhmä. Kokoonnumme joka viikko (tyhjän) LT71141-tynnyrin ääreen lukemaan ZF:n huolto-ohjeita ja kertomaan tarinoita öljynvaihdoista ja sen tuomasta autuudesta. Heikkoina hetkinä on myös mahdollista koeajaa jonkun juuri öljyt vaihtaneen autoa ja palauttaa usko.
              E39 528iA

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by TJJ View Post
                Esson pullosta se usko alunperin löytyi. Olihan se alussa vaikeaa kaikkien epäilyksien ja pelkojen kanssa, mutta nyt meillä on öljyuskovaisten tukiryhmä. Kokoonnumme joka viikko (tyhjän) LT71141-tynnyrin ääreen lukemaan ZF:n huolto-ohjeita ja kertomaan tarinoita öljynvaihdoista ja sen tuomasta autuudesta. Heikkoina hetkinä on myös mahdollista koeajaa jonkun juuri öljyt vaihtaneen autoa ja palauttaa usko.
                Niin, eihän se joulupukkiin, menninkäisiin, käsilläparantamiseen ja näiden öljynvaihtoihin uskominen ole rikollistakaan, joten kai se on ihan hyvä että joku sentään tulee uskossaan autuaaksi.
                Me jotka luotamme siihen ainoaan faktaan mitä tähän asiaan on tällä hetkellä saatavissa, elämme ihan toisenlaista totuutta, kunnes oikeasti on näyttöä sitä että öljynvaihdosta saa enemmän hyötyä kuin repimällä euroja tuuleen.
                Eli me emme kyseenalaista mm.läppien poiston tarpeellisuutta tai monen muun ihan oikean ennakoivan huollon tarvetta, koska niiden tarpeellisuudesta on maailmalla ihan kiistatonta näyttöä, paljon.
                Tästä näiden askien öljynvaihdon tarpeellisuudesta on paljon vähemmän ihan oikeaa tieteellistä näyttöä kuin vaikkapa UFO-sieppauksista.
                Mikään muutenkaan tue näitä huuhaa olettamia suhteutettuna niihin faktoihin mitä näillä kuitenkin ajellaan ihan ilmankin vaihtoja, jolloin mitä muuta se on kuin nykyaikaista/modernia taikauskoa?
                Myöskään ZF ei todellakaan määrittele BMW autojen ja BMW autoissa olevien yksittäisten osien huollon tarvetta, vaan sen tekee vain ja ainoastaan BMW itse.
                Eli tätäkään kautta emme löydä aiheesta kuin puhdasta taikauskoa, varsinkaan kun mikään muu ei oikeasti tue vaihtotarvetta(paitsi ne ihan omat romanttiset mielikuvat siitä kuinka tämä "huolittelu" rituaali manaa pahan pois ZF:n askeista...).

                Mutta kuten totesin, kun tähänkään huuhaaseen uskomista ei tässä yhteiskunnassa katsota mitenkään tuomittavana peruskansalaisen "vajaatoimintana", niin sehän on jokaisen oma asia mihin kukin euronsa sulloo...vaikka näin sivusta seuraten se lähes rikolliselta tuntuukin, varsinkin tässä taloustilanteessa(nekin rahat voitaisiin käyttää johonkin oikeasti hyödylliseen).

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Hyvä iltasatu
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Ja mihin perustuu se fakta että bmw suomi on asiassa oikeassa?
                    Missä vaiheessa hommaat tynnyrin ja alat vaihtelemaan öljyjä? Kun bmw suomi sanoo niin vai kelpako syyksi saksan bmw:n lausunto? Taikka vaikka jenkkilän maahantuojan lausunto?
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • JH.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 781
                      • PKS

                      Omat kokemusperäiset kommentit -06 325i:n öljynvaihdon kannattavuudesta löytyy tuolta:


                      Viestit #63, #64 & #67.

                      Suosittelen!
                      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                      Käyttis i4 eDrive40
                      Kesällä E36 M3
                      Radalla E36 325i track day tool

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Eikäkö

                        Tuohon en ota kantaa että kauanko se zf kestää tai ei ilman öljynvaihtoa, mutta siihen on pakko heittää kommentti että kyllähän se jumalaade alkaa se laatikko toimia paremmin ku vaihtaa ne ölpät sinne! kahesta yksilöstä omakohtaset kokemukset, eli -04 e60 530d ja -06 e83 x3 ja äxässä muutes on jenkkipoijjaan huoltokirjassa vaihtovälikin tuolle loovaöljylle mutta suomi manuaalista on se sivu jääny painamatta vaikka olosuhteet tuskin ainakaan siellä mantereella huonommat on ku täällä!! olikohan nyt 120tkm
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eli me emme kyseenalaista mm.läppien poiston tarpeellisuutta tai monen muun ihan oikean ennakoivan huollon tarvetta, koska niiden tarpeellisuudesta on maailmalla ihan kiistatonta näyttöä, paljon.
                          BMW Suomi kuitenkin sanoo, ettei läppien poisto ole tarpeellista ja kiistää koko ongelman. Eikö se yhtään laita epäilemään heidän muitakin lausuntoja ja kantoja?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17837
                            • PKS

                            Originally posted by TJJ View Post
                            BMW Suomi kuitenkin sanoo, ettei läppien poisto ole tarpeellista ja kiistää koko ongelman. Eikö se yhtään laita epäilemään heidän muitakin lausuntoja ja kantoja?
                            Ihan aiheellinen esimerkki myös tämä. Samoin N47 koneen jakopääonglemat.

                            Kaikkien esimerkkienkin jälkeen on joskus syytä luottaa omaan vaistoonsa ja sen aikaansaamiin mielipiteisiin, kuin siihen puuttuvaan tutkimusaineistoon. Sehän on muuten jokaisen ihan oma asia.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Aamupäivän arvoitus. Mitä yhteistä on bmw suomella ja vaikkapa powermaticilla?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Supa View Post
                                Aamupäivän arvoitus. Mitä yhteistä on bmw suomella ja vaikkapa powermaticilla?
                                Ylihintaisia poropeukaloita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎