Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Onko BMWn kanta sitten se absoluuttinen totuus? Vaihdelaatikon valmistajan ohjeista ei tietenkään kannata välittää, nehän vaan tekee ne laatikot...
    Ei, ei tietenkään...muutakuin tasan siihen asti kunnes on osoittaa jokin toinen totuus.
    Se "toinen totuus" ei vain muutu totuudeksi minua henkilökohtaisesti dissaamalla, vaan siihen vaaditaan oikeasti hieman enemmän siinä kohtaa jos/kun päättää tuon 500-700€ kuusipykäläisen öljynvaihtoon uhrata.
    Se että netissä nämä äänekkäät "automiehet" keskenään ja toisiaan psyykaten uskottelevat totuuden olevan jotakin muuta kuin BMW:n itsensä totuus, on vain ja ainoastaan silkkaa joukko huuhaata, kunnes tälle hysterialle oikeasti löytyy tueksi jotain faktaa.
    Se pelkkä..."pitäähännenytvaihtaa"...ei ole faktaa, vaan joukkohysteriaa joka ei perustu mihinkään muuhun kuin "jengipsygologiaan".
    Sekään ei ole totuutta että me tiedämme ko.öljyjen laadun vaikkapa 200tkm:n ajosuoritteen jälkeen, koska me emme tiedä minkälaisella laatuluokalla ko.laatikot on suunniteltu toimimaan(jotain muuta se joka tapauksessa on kuin uudet öljyt=ei normaali/vakiolaatu).

    Omana henkilökohtaisena mielipiteenäni jokaisen automerkin+mallin tyyppiviat ja vikatiheys näkyy aina parhaiten takuupurkaamoketjujen varaosakysyntää indikoiden.
    Eli nämä kaikki eri automerkkien ja mallien tyyppiviat aina jossain kohtaa kumuloituvat takuupurkaamojen varaosatiskillä, niin Suomessa kuin muuallakin maailmalla.
    Eli viimeistään n.5-6-vuoden kuluttua mallin ilmestymisestä tiedetään jo Suomessa eri takuupurkaamoilla todella tarkasti eri automallien heikot kohdat ja tätä tietoa hyödyntäen suunnitellaan pitkälti myös kaikki sisäänostot ja hinnat millä mikäkin auto kannattaa sisään ottaa.
    Se tieto on kuitenkin selvästi faktatietoa joka näkyy joka päivä eri osien/osakokonaisuuksien reaalikysynnässä.
    Tällä hetkellä e90/91:n kysytyimmät osat ovat bensa ja nelos diesel koneet näiden jakopääongelmien vuoksi ja aivan kuten e60:kin kohdalla, harvoja laatikoita menee vain kolarivaurioituneiden tilalle, eli ne tulevat olemaan pelkkää hyllyntäytettä kuten vanhemmat bensastepitkin.
    Eli tällä hetkellä Suomen ja Ruotsin takuupurkaamoilla on lähes se määrä kuusipykäläisiä automaattilaatikoita hyllyssä, mitä on ko.purettuja autoja.
    Kuitenkin Suomesta ja Ruotsista löytyy +400tkm:n ajosuoritteen e60+e90 autoja jo tuhansia, josta voidaan näin päätellä että jos se ei ole ikiliikkuja, niin aika lähelle toistaiseksi kuitenkin.
    Kun muistellaan vanhojen 530D GM viisipykäläisten kysyntää alusta asti, niin ollaan ihan eri galaksissa.
    Näistä GM askeista oli 10-vuotta enemmän kysyntää kuin tarjontaa ja jokaisella purkaamolla kymmenenkin laatikon varauslista eri autoliikkeistä.
    Näistä uudemmista kuusipykäläisistä ei tarvitse todellakaan varauslistoja tehdä, vaan niiden kanssa nyt odotellaan näitä amatöörien vituiksi tekemiä öljynvaihtoja, jossa väärät määrät ja laadut sulattelee ko.laatikoita.
    Se tiedetään jo nyt, että mitään näiden laatikoiden vuoksi ei kannata purkuautoa ostaessa laskea, vaan tili tulee keulan pinnoista, sisustasta ja koneista.
    Eli siinä kohtaa missä iän puolesta vaihdosta voisi edes teoriatasolla olla hyötyä, mm.minulta saa näitä laatikoita vähän ajettuina halvemmalla kuin yksi öljynvaihto.
    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 15:37.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Onko BMWn kanta sitten se absoluuttinen totuus? Vaihdelaatikon valmistajan ohjeista ei tietenkään kannata välittää, nehän vaan tekee ne laatikot...
    Korostaisin myös itse tätä asiaa...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Mutta että saisimme varmasti luotettavaa faktaa, kaikki hajonneet laatikot pitäisi tutkia. Ja googletuksen perusteella noita on hajonnut.
    Kaikki ihmisen valmistama hajoaa joskus.
    Kerrotko muutaman tapauksen Suomesta missä nämä bemarin kuusipykäläiset ovat korkanneet ja korkanneet selvästi siksi että kyse on ollut voitelun loppumisesta?
    Missä pääsen tutustumaan tähän aineistoon?
    Tieteellisestä näkökulmasta näitä varmasti pitäisi olla satoja, jotta niiden perusteella oikeasti voitaisiin tehdä luotettavat johtopäätökset ongelmista ja niiden oikeista syistä, mutta laita nyt meille kaikille muutama tapaus Suomesta.
    Entä mistä löydän BTCF:ltä tai pappaklubilta sen topikin missä näitä lauenneista kuusipykäläistä keskustellaan(ja huom.tämä e60:ten nykimisongelma ei johdu öljyjen vaihtamattomuudesta)?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Tiedätkö sinä että laatikko EI hajoa vaihtamattomien öljyjen takia??
    Tämä vain ei ole tieteellisen maailmankuvan, vaan huuhaan ja taikauskoisuuden maailmankuvan ajattelutapa.
    Edelleen, ainoa oikea fakta joka on minulla ja oikeasti myös sinulla, on BMW:n itsesä ohje olla vaihtamatta öljyjä ko.laatikoihin.
    Kaikki tästä eteenpäin vaatii hieman edes faktaa siitä että BMW on omista tuotteistaan antamalla tiedolla väärässä.
    Ok, jos totta puhutaan, niin minä kyllä henkilökohtaisesti myöls tiedän että nämä kuusipykäläiset eivät hajoa oljyjen vaihtamattomuuden vuoksi, mutta se on täysin toisarvoista koska minulla ei ole esittää mitään tieteellisesti kaikkien vapaasti tarkasteltavaa tutkimusaineistoa.
    Eli se on vain minun oma mielipiteeni asiasta joka pitää sekin visusti erottaa BMW:n itsensä antamasta ohjeesta=ainoasta meillä olevasta FAKTASTA.


    Originally posted by nappe74 View Post
    En muuten varmasti ole ainut täällä mielipiteeni kanssa, älä viitsi vängätä tuollaisesta asiasta jatkuvasti vastaan !!
    Tästä olemme todellakin samaa mieltä.
    Sinulla ja muilla öljynvaihtouskovaisilla on kovin äänekän vertaisryhmä, mutta ei se sitä tarkoita että teidän vertaisryhmän toisillenne myymä hypemielipide olisi oikeassa.
    Sitähän se ei ole ennen kuin sitä faktaa öljynvaihtojen tarpeellisuudesta tuodaan kaikkien vapaasti tarkastettavaksi/punnittavaksi.
    Se että sinulla ja vertaisryhmälläsi on "mielipide", ei todellakaan ole tae sille että se olisi oikea.
    Ok, jos se mielipide perustuu faktaan, mutta ilmeisesti ei, koska vieläkään minä en ole sitä saanut?

    Ajatella, jos aikoinaan pelkkä äänekäs asiasta oikeasti täysin tietämättömien mielipide olisi riittänyt siihen väittämään että maapallo on litteä, eläisimme edelleen pannukakulla?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Onko BMWn kanta sitten se absoluuttinen totuus? Vaihdelaatikon valmistajan ohjeista ei tietenkään kannata välittää, nehän vaan tekee ne laatikot...

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Hemin kanssa väittely on yhtä tehokasta kuin pulun kanssa pelaisi shakkia!

    Mutta että saisimme varmasti luotettavaa faktaa, kaikki hajonneet laatikot pitäisi tutkia. Ja googletuksen perusteella noita on hajonnut.

    Ja miksiköhän laatikon valmistajakin suosittelee vaihtoa?

    http://www.zf.com/brands/content/en/...nging_kit.html

    +1 tohon ensimmäiseen

    Ja tohon toiseen, joku keskuudessamme on ilmeisesti tutkinut ne kaikki laatikot koska on nii pirusti lyödä sitä kuuluisaa FAKTAA pöytään...

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Hemin kanssa väittely on yhtä tehokasta kuin pulun kanssa pelaisi shakkia!

    Mutta että saisimme varmasti luotettavaa faktaa, kaikki hajonneet laatikot pitäisi tutkia. Ja googletuksen perusteella noita on hajonnut.

    Ja miksiköhän laatikon valmistajakin suosittelee vaihtoa?

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Itseä olisi tosiaan kiinnostanut, (kuten Hemikin varmaan ajaa takaa) saada se tieto missä kunnossa laatikon öljyt on vaikkapa 200tkm:in kohdalla.(tai miljoonan kohdalla)
    Jos öljyn kunto on edelleen voitelutarkoitukseen riittävä, ei vaihtamiseen ole tarvetta.

    Faktatietoa tuskin saadaan kysymykseen koskaan... johtuen siitä että zf ja bmw haluaa myydä maksimaalisen määrän tuotteita ja varaosia... joten heidän intresseissä ei ole antaa kehotuksia öljyjen vaihtoon vaikka aihetta olisikin jossain vaiheessa...
    Onko suunnittelijalla käynyt edes mielessä että joku hurjan autoveron kourissa kärvistelevä suomalainen edes ajaisi miljoona kilometriä ajetulla autolla... onko laatikko täyttänyt tehtävänsä kun se on kestänyt edes 200tkm?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Tuossa analyysiraportti 530d GM-laatikon öljyistä 126 tkm ajettuna. KLIK
    Hydrauliikasta ymmärtävät voivat sitten päätellä, kannattiko kyseiset öljyt vaihtaa.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mehän TIEDÄMME että niitä läppiä irtoilee ja ne toki aina tämän vuoksi poistetaan.
    TIEDÄMMEKÖ me että nämä e90/91 laatikot hajoaa ja hajoaa juurikin vaihatamattomien öljyjen vuoksi.
    Sinulla siis on jotakin faktaa=tietoa tästä? Kerro nyt ihmeessä, äläkä nyt sinäkin katoa mihinkään?
    Missä on ne topikit e90/91 hajonneista laatikoista joissa aiheeseen pääsee tutustumaan(läpistä taitaa löytyä yli kymmenen)?
    Ei helvetti nyt oikeesti !!

    Tiedätkö sinä että laatikko EI hajoa vaihtamattomien öljyjen takia??

    Tätä paskaa saa jauhaa loputtomiin sinun kanssa, eikä kukaan hyödy mitään !!

    En muuten varmasti ole ainut täällä mielipiteeni kanssa, älä viitsi vängätä tuollaisesta asiasta jatkuvasti vastaan !!
    Last edited by nappe74; 08-03-2013, 14:49.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Eihän dieselin läppienkään pitäisi irrota tehtaan mukaan, mutta silti niitä irtoilee jopa vahvistettuna. Eli pitääkö olla joku kristallipallo, josta näkee mihin tehtaan ohjeisiin kannattaa luottaa?
    Mehän TIEDÄMME että niitä läppiä irtoilee ja ne toki aina tämän vuoksi poistetaan.
    TIEDÄMMEKÖ me että nämä e90/91 laatikot hajoaa ja hajoaa juurikin vaihatamattomien öljyjen vuoksi.
    Sinulla siis on jotakin faktaa=tietoa tästä? Kerro nyt ihmeessä, äläkä nyt sinäkin katoa mihinkään?
    Missä on ne topikit e90/91 hajonneista laatikoista joissa aiheeseen pääsee tutustumaan(läpistä taitaa löytyä yli kymmenen)?

    Kuten jo aiemmin totesin, tottakai niitä öljyjä aletaan vaihtelemaan jos on selkeää faktaa siitä että näin kannattaa tehdä jotta vältytään ko.laatikoiden ennenaikaiselta täystuholta.
    Tässä nyt vain on se ongelma, että nämä laatikot ovat osoittautuneet aivan erityisen kestäviksi ilman niitä öjynvaihtoja ihan joka puolella maailmaa ja käytöstä riippumatta?
    Eli pitäisikö niitä öljyjä nyt vaihdella vain oman nettivertaisryhmän 700€:n "rituaaliuhrina", vaikka oikeasti nämä laatikot eivät siitä lainkaan oikeasti hyödy?
    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 14:41.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Eihän dieselin läppienkään pitäisi irrota tehtaan mukaan, mutta silti niitä irtoilee jopa vahvistettuna. Eli pitääkö olla joku kristallipallo, josta näkee mihin tehtaan ohjeisiin kannattaa luottaa?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Eiköhän tää väittely ala riittää joka taholta... Tää topic alkaa muistuttaa jo tv:stä tuttua ohjelmaa Fakta Homma !!

    Yhtämonta kuin on p***ereikää on myös mielipidettä, jokainen voi jakaa mielipiteitään ja kokemuksiaan täällä... Jokainen laatikko ja sen tarina on kuitenkin ainutlaatuinen niin sen pohjalta 100% oikeaa vastausta kaikkiin kysymyksiin tuskin on kellään !!

    Joillain auttaa laatikon öljynvaihto, joillain sen takia se hajoaa... Tehköön jokainen niinkuin parhaaksi näkee, täältä topicista tuskin sitä maailman ainutta oikeaa vastausta löytyy...

    Piis änd laav, eiks nii...
    Ei, vain sinulla on tähän asiaan mielipide....kaikilla muillakin toki persereikä.
    Mielipide siitä että pitää toimia jotenkin muuten kuin mikä on virallinen ohje=fakta.
    Eli kerro nyt ihmeessä hieman jotakin faktaa mihin me kaikki muutkin voimme yhtyä miksi tuo e90/91 BMW:n antama ohje ei pidäkkään paikkaansa?
    Missä kohtaa nämä laatikot keräillään romulavalle jos niitä öljyjä ei vaihdella(kuinka usein, missä kohtaa??).
    Onko sinulla oikeasti antaa mielipiteellesi lainkaan faktapohjaa, vai perustuuko se oman "öljynvaihto vertaisryhmäsi" antamaan hypetykseen/tukeen siitä että "pitäähän ne vaihtaa" ja että....heminyttaaspuhuupaskaajaesittääomiamielipi teitäänyhyyyonkaikkien mielestäkakkapääkunonerimieltäkuinmetodellisetauto miehet..... on yksi peruste vaihtaa ne öljyt.?

    Edelleen, vaihdan oman kantani asiaan samalla sekunnilla jos BMW antaa jonkin muun vastauksen öljyjenvaihdon tarpeellisuudesta...TAI esim.sinä tuot nyt vihdoin sitä faktaa meidän kaikkien nähtäväksi/punnittavaksi siitä että nämä laatikot eivät kestä auton elinikää ilman vaihtojakin(missä kohtaa ja miten tämä hajoaminen tapahtuu)?
    Pitäisi saada edes hieman jotkin pohjaa niille väitteille että tällainen 500-700€ öljyjen läträys oikeasti on järkevä sijoitus, eikä vain "öljynvaihtouskovaisten nettivertaisryhmän" hyväksynnän sisäänpääsymaksu.
    Nyt on kuitenkin ihan yleisessä tiedossa että ainakin tuon +400tkm nämä menevät ihan kiekuen ilman yhtäkään öjynvaihtoa, joten missä kohtaa se laukeaminen on odotettavissa ja mitä sieltä kulumisen vuoksi pettää?
    Paljonko lisää elinikää on odotettavissa mikäli öljyjen kanssa läträtään?
    Tähän siis nyt edes hieman FAKTAA?
    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 14:29.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Eiköhän tää väittely ala riittää joka taholta... Tää topic alkaa muistuttaa jo tv:stä tuttua ohjelmaa Fakta Homma !!

    Yhtämonta kuin on p***ereikää on myös mielipidettä, jokainen voi jakaa mielipiteitään ja kokemuksiaan täällä... Jokainen laatikko ja sen tarina on kuitenkin ainutlaatuinen niin sen pohjalta 100% oikeaa vastausta kaikkiin kysymyksiin tuskin on kellään !!

    Joillain auttaa laatikon öljynvaihto, joillain sen takia se hajoaa... Tehköön jokainen niinkuin parhaaksi näkee, täältä topicista tuskin sitä maailman ainutta oikeaa vastausta löytyy...

    Piis änd laav, eiks nii...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    On se vaan taas kumma kuinka "pyhä hiljaisuus" laskeutuu heti kun pyytää pientäkin faktaa edes niteeksi sille miksi esim.minun pitäisi lähteä vaihtelemaan e90/91:en laatikoihin öljyjä?

    Ei voi kuin ihmetellä kuinka ihmiskunnassa tällä hetkellä vallitsee edes kohtuullinen konsensus siitä että maa onkin pyöreä, kun kaiken maailman huuhaa pitää ihmiskuntaa niin sitkeässä otteessa???

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎